کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9200 | مشاهده و دانلود: 740226436 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/31 | اعضاء: 316769 | نظرات: 37904
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها مبارک باد 💐
تخفیف 20 درصدی لایسنس آنتی ویروس نود 32 فقط تا امشب خرید از اینجا
سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم گرامی باد

🔰 خرید لایسنس نود 32 اورجینال مناسب آخرین نسخه ها فقط 220 تومان از اینجا

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

با انواع کنترل پنل هاست آشنا شوید

با انواع کنترل پنل هاست آشنا شوید

آیا می‌دانید انواع کنترل پنل هاست کدامند. کنترل پنل ابزار محبوبی است که برای مدیریت بسته میزبانی شما استفاده می‌شود. شما می‌توانید انواع کارها را با آن انجام دهید: نام دامنه خریداری شده خود را مدیریت کنید، برنامه‌ها را نصب کنید، حساب های ایمیل ایجاد و مدیریت کنید، فایل های وب سایت را آپلود کنید و غیره. البته، می‌توانید همه این کارها را مستقیماً با ورود به سرور نیز انجام دهید. با این حال، این نیاز به دانش توسعه دارد. در این مقاله شما را با انواع کنترل پنل هاست اشنا خواهیم کرد.

کنترل پنل هاست چیست؟

کنترل پنل هاست چیست؟

 

کنترل پنل هاست ابزاری است که به شما امکان می‌دهد تمام جنبه‌های یک سرویس میزبانی را مدیریت کنید. کنترل پنل به شما اجازه می‌دهد تا بیشتر فرآیندهای پیچیده مدیریت سیستم را تنها با چند کلیک از رابط مدیریت انجام دهید. شما حتی می‌توانید کارهای پیشرفته ای مانند انتقال سرور، تعویض سرور وب و غیره را تنها با چند کلیک انجام دهید. قبلاً این کار به صورت دستی انجام می‌شد و زمان زیادی برای تنظیم همه آن در جایی که اکنون فقط چند دقیقه است طول می‌کشد.
 

 انواع کنترل پنل میزبانی وب
امروزه کنترل پنل های میزبانی وب (web hosting control panel) برای مدیران سیستم و ارائه‌دهندگان میزبانی وب ضروری است. به همین دلیل است که ما لیستی از محبوب ترین کنترل پنل های میزبانی وب را روی هاست لینوکس و ویندوز ایجاد کرده‌ایم.
کنترل پنل‌ها وظایف مدیریت و اتوماسیون را برای ادمین سیستم آسان تر می‌کند. به عنوان مثال، با خرید هاست ویندوز یا لینوکس یک کنترل پنل در اختیار شما قرار می‌گیرد که به شما اجازه مدیریت یک یا چند سرور از یک داشبورد را می‌دهند. بنابراین، به عنوان یک ابزار هوشمند برای مدیریت وظایف حیاتی مانند وصله‌ها، راه‌اندازی‌ها، نصب‌ها، نظارت و غیره باید به درستی انتخاب شود. در ادامه ۶ نوع کنترل پنل میزبانی را به شما معرفی می‌کنیم.


۱.cPanel

کنترل پنل سی پنل

این پنل فقط برای سیستم عامل لینوکس در دسترس است. این یکی از محبوب ترین کنترل پنل‌ها است. هم رابط گرافیکی دارد و هم رابط مدیریت سرور از طریق WHM  (مدیر میزبان وب). از آنجایی که این محیط‌ها با هم کار می‌کنند، امکان مدیریت وب سایت شما در هر یک از آنها وجود دارد. بنابراین، هم برای مبتدیان و هم برای توسعه دهندگانی که کنسول را به جای طراحی زیبا ترجیح می‌دهند، کاملاً مناسب است.
سی پنل دارای ویژگی های مختلف است. همه آنها در یک صفحه قرار دارند که بسیار راحت است زیرا برای رسیدن به جایی که نیاز دارید نیازی به کلیک بر روی منوهای مختلف ندارید. علاوه بر این، همه ویژگی‌ها دارای توضیحات کوتاهی هستند که در آن مشخص شده است که چه کاری می‌توانند انجام دهند. علاوه بر این، تقریباً در هر گزینه، می‌توانید هر چیزی را با چند کلیک ایجاد کنید. 
 ۲. Plesk
ابن کنترل پنل هم برای ویندوز و هم لینوکس موجود است. پلسک به خصوص در میان ارائه دهندگان هاست اروپایی بسیار محبوب است. اصولاً کنترل پنل های زیادی برای ویندوز ارائه نشده است. به همین دلیل است که پلسک را می‌توان یکی از راحت ترین و آسان ترین پنل‌ها برای این سیستم عامل خاص در نظر گرفت.
همه گزینه‌ها به دسته های مختلف تقسیم می‌شوند. آنها در قالب یک لیست در سمت چپ نمایش داده می‌شوند. چندین سرور را می‌توان در یک پنل مدیریت کرد.
۳. Direct Admin

کنترل پنل دایرکت ادمین

این کنترل پنل برای سیستم های لینوکس و BSD در دسترس است. این کنترل پنل یکی از ساده ترین، سریع ترین و پایدارترین پنل‌ها است. رابط کاربری آن بسیار کاربرپسند است. به علاوه، یکی از ارزان ترین‌ها نیز هست.
همه گزینه‌ها دسته بندی شده و در بالا قرار دارند. همچنین این کنترل پنل از سطوح دسترسی چندگانه پشتیبانی می‌کند: Administrator، User و Reseller. علاوه بر این، دارای ابزارهای ضد هرزنامه داخلی است. همچنین ، امکان مشاهده آمار استفاده کامل از هر منبع وجود دارد. اصولاً دارای گزینه‌ها و ویژگی های زیادی مانند مدیریت DNS، ایجاد و مدیریت پایگاه داده، ایجاد و مدیریت حساب نمایندگی فروش، ایجاد نسخه پشتیبان، مدیریت فایل و غیره است. اما ویژگی اصلی این پنل سادگی آن است. برای درک و استفاده از آن، به هیچ وجه نیازی به دانش فنی ندارید.
۴. hPanel
این یک کنترل پنل است که توسط تیم هاستینگر برای مشتریان خود طراحی شده است. برای توزیع کنندگان لینوکس در دسترس است. همچنین hPanel در حال حاضر فقط برای هاست اشتراکی قابل استفاده است.
hPanel کمی‌شبیه cPanel است، با این حال، یک نسخه راحت تر است. به عنوان مثال، اگرچه همه گزینه‌ها در صفحه اول قرار دارند، وقتی یکی از آنها را انتخاب می‌کنید، یک منوی جانبی در سمت چپ ظاهر می‌شود. بنابراین پیمایش بین بخش های مختلف آسان تر خواهد بود.

این پنل وب دارای تمام عملکردهای اساسی است که شما نیاز دارید، مانند مدیریت دامنه و ایمیل، ویرایشگر ناحیه DNS، مدیر فایل و پایگاه داده و غیره. همچنین می‌توانید امنیت حساب خود را مدیریت کنید: تنظیم رمز عبور برای دایرکتوری ها، مسدود کردن IP‌ها و پیکربندی محافظت از لینک هات . جدا از همه این گزینه ها، ویژگی اصلی این است که امکان مدیریت تمام محصولات خود در یک پنل وجود دارد. به عنوان مثال، این امکان وجود دارد که سابقه پرداخت خود را مشاهده کنید، بسته های هاست جدید خریداری کنید و آنها را ارتقا دهید.
۵. ISPmanager
این یک کنترل پنل مبتنی بر لینوکس است که به طور گسترده در بین شرکت های هاست اروپای شرقی استفاده می‌شود. طراحی بسیار ساده و ابتدایی دارد اما این باعث نمی‌شود که از راحتی آن کم شود.
دو نسخه از این پنل وب وجود دارد: Lite و Business.. اولین مورد، Lite، جدا از سایر ویژگی هایی که برای هر پنل کم و بیش رایج است، می‌تواند برای مدیریت وب سرور، ایجاد کاربران با سطوح دسترسی مختلف، وارد کردن داده‌ها از سرورهای راه دور و غیره استفاده شود. به همین دلیل، پنل Lite بیشتر برای سرورهای خصوصی اختصاصی و مجازی استفاده می‌شود. در مورد نسخه Business ISPmanager، برای میزبانی اشتراکی یا فروشندگان بهتر است زیرا امکان مدیریت سرورهای متعدد (خوشه‌ها) و ایجاد و مدیریت حساب‌های کاربری را به راحتی فراهم می‌کند.
۶. Webmin
این پنل وب برای تمام سیستم های یونیکس، سیستم های BSD، تمام سیستم های لینوکس و سولاریس در دسترس است. علاوه بر این، تا حدی برای سیستم عامل ویندوز در دسترس است. این بدان معناست که امکان نصب Webmin در ویندوز وجود دارد، اما همه عملکردها نمایش داده نمی‌شوند. 
بدیهی است که طراحی وبمین را نمی‌توان بسیار کاربرپسند و ساده نامید، اگرچه بسیار قابل تنظیم است. به عنوان مثال، یک وب سرور آپاچی برای پیکربندی دستورالعمل‌ها و ویژگی های آپاچی دارد. 
کلام آخر
تمام کنترل پنل های ذکر شده در بالا ویژگی ها، مزایا و معایب خاص خود را دارند. تعیین اینکه کدام یک بهترین است بسیار سخت است. این یک موضوع انتخابی است. با این حال، این صفحات وب یک ویژگی مشترک دارند: مدیریت سرورها و میزبانی را آسانتر و سریعتر می‌کنند. به همین دلیل است که آنها راه حل خوبی هم برای مبتدیان و هم برای توسعه دهندگان هستند.
در صورت نیاز به هرگونه راهنمایی و مشاوره بیشتر می‌توانید با کارشناسان و متخصصین وب‌رمز تماس حاصل نمایید.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 49534 گروه خبری: رپورتاژ آگهی منبع خبر: تریبون تاریخ خبر: 1401/05/16 تعداد مشاهده: 717
کلید واژه ها:
سافت گذر