کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9160 | مشاهده و دانلود: 735260042 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/06 | اعضاء: 316253 | نظرات: 37885
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

انقلابی در صنعت قفل سازی با قفل های هوشمند

قفل یکی از اختراعاتی است که از آغاز تمدن و تعریف مفهوم مالکیت تا کنون، با هدف محافظت بیشتر از جان و مال انسان‌ها، تغییرات بسیاری را تجربه کرده است. در حالی که نیازهای اساسی بشر به امنیت در طول هزاران سال گذشته تغییری نکرده است؛ مکانیزم و مکانیک این ابزار بسیار مفید دستخوش تغییرات بسیاری شده است.

از دستگاه‌های قفل‌کننده اولیه‌ای که در منطقه بین‌النهرین استفاده می‌شد تا پیشرفته‌ترین ابزارهایی که با فناوری‌های پیشرفته دنیا طراحی و تولید می‌شوند؛ همگی نشان‌دهنده پیشرفت اجتماعی اقتصادی بشر هستند. آخرین و جدیدترین تغییری که در شکل طراحی و تولید این محصول ایجاد شد منجر به عرضه محصولی به بازار گردید که به آن قفل هوشمند گفته می‌شود.

این قفل در واقع یک قفل الکترونیکی و مجهز شده به سیستمی بر پایه هوش مصنوعی است. بسیاری از متخصصان حوزه امنیت، این قفل‌ها را انقلابی در صنعت قفل‌سازی می‌دانند. برای اینکه بدانید چرا این لقب برای چنین محصولی انتخاب شده با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

قفل هوشمند چیست؟

قفل هوشمند یک دستگاه کوچک و جایگزینی عالی برای قفل‌های قدیمی مکانیکی است که مجهز به وای فای یا بلوتوث است. این قفل به کاربر این امکان را می‎دهد تا بدون کلید و فقط با وارد کردن یک ضربه آرام انگشت روی اسکنر یا یک فرمان صوتی ساده درب را قفل و باز کند. قفل‌های هوشمند حتی امکان دسترسی از راه دور را نیز فراهم می‌کنند؛ بنابراین می‌توانید قفل درب را هنگامی که خودتان منزل نیستید باز کنید تا مهمانان ناخوانده‌تان پشت درب بسته نمانند و تا زمان رسیدن شما، داخل منزل منتظر باشند. قفل‌های هوشمند دستگاهی مجهز شده به فناوری‌های نسبتا جدید بوده و هر لحظه در حال تکامل هستند.

مکانیزم برخی از این محصولات به اسکن اثر انگشت متکی است؛ در حالی که برخی دیگر از پشتیبانی یک دستیار دیجیتال یا نرم‌افزار تلفن همراه برای قفل و باز شدن استفاده می‌کنند.

شما به عنوان مشتری این محصول باید ویژگی‌ها و عملکرد قفل‌های هوشمندی که برای خرید به شما پیشنهاد می‌شوند را ارزیابی کرده تا بتوانید بهترین گزینه که با نیازهای شما هماهنگ است را انتخاب کنید.

یک قفل هوشمند استاندارد معمولا چه قابلیت‌ها و امکاناتی دارد؟

قفل‌های هوشمند تجربه جدیدی از امنیت را برای شما به همراه دارند و تقریبا تمام ویژگی‌ها و امکانات آنها قابل سفارشی‌سازی است. این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد تا بر روی آنچه که در خانه شما اتفاق می‌افتد کنترل داشته باشید.

امکانات این قفل‌ها بسیار فراتر از قابلیت‌هایی است که در قفل‌های معمولی وجود دارد. بسیاری از این محصولات هم به کمک بلوتوث و هم به کمک وای‌فای می‌توانند به تلفن همراه شما متصل شده و قدرت شما در کنترل امنیت ساختمان از راه دور را افزایش دهند.

اگر قفل هوشمندی که انتخاب کرده‌اید فقط قابلیت اتصال به تلفن همراه‌تان از طریق سیستم بلوتوث را داشته باشد؛ زمانی که فاصله شما از درب زیاد است نمی‌توانید با این شیوه اتصال، قابلیت‌های دستگاه را فعال یا غیرفعال کنید. در بخش‌های بعدی چند ویژگی مهمی که باید در زمان خرید قفل دیجیتال به دنبال آنها باشید را ذکر کرده‌ایم:

امکان کنترل از راه دور از طریق یک اپلیکیشن

اکثر قفل‌های هوشمند دارای یک برنامه اختصاصی قابل نصب بر روی هر دو سیستم عامل پرطرفدار iOS و Android هستند که به شما امکان می‌دهند قفل را از راه دور از طریق دستگاه تلفن همراه خود کنترل کنید؛ روی رفت و آمدها نظارت داشته باشید و در مورد هر گونه فعالیت مشکوکی که در اطراف خانه در حال رخ دادن است هشدار دریافت کنید.

اتصال به سیستم Wi-Fi

اتصال به سیستم Wi-Fi به شما امکان را می‌دهد تا گزارش‌های ورود و خروج را در لحظه روی تلفن همراه‌تان مشاهده کنید. بنابراین با تکیه بر این قابلیت همیشه می‌دانید چه کسی و چه زمانی وارد خانه یا از آن خارج شده است. این یک ویژگی مهم برای والدینی است که می‌خواهند مطمئن شوند فرزند‌شان به سلامت از مدرسه به خانه رسیده است.

اتصال از طریق بلوتوث

اتصال بلوتوثی به قفل هوشمند کمک می‌کند تا به تلفن هوشمند کاربر متصل شده و زمان دقیق باز یا بسته کردن زبانه قفل را با نزدیک یا دور شدن شما از درب تشخیص دهد.

مجهز بودن به چندین روش دسترسی

گزینه‌های ورود بدون کلید که به عنوان شیوه دسترسی در طراحی این محصولات در نظر گرفته می‌شوند متعدد هستند. باز کردن قفل با نزدیک شدن کاربر به درب، باز کردن قفل از راه دور به وسیله تلفن همراه، تعریف پین کد اختصاصی برای هر کاربر، دستور صوتی و تشخیص اثر انگشت کاربر به وسیله اسکنر از جمله این شیوه‌های دسترسی هستند.

اغلب محصولاتی که تحت عنوان قفل دیجیتال هوشمند در بازار فروخته می‌شوند مجهز به چند روش دسترسی هستند تا کاربر بتواند بسته به موقعیت، به وسیله یکی از این روش‌ها به داخل ساختمان برود.

امکان تعریف کدهای ورود دائم یا موقت

بسیاری از قفل‌های هوشمند به شما این امکان را می‌دهند که کدهای ورود دائم یا موقت تولید کرده و آنها را در دسترس دیگران قرار دهید.

به عنوان مثال اگر مهمان ناخوانده داشته باشید یا یکی از اعضای خانواده پین کد ورود خود را فراموش کرده باشد؛ شما به عنوان کاربر اصلی می‌توانید با این قابلیت کاری کنید که او پشت درب معطل رسیدن شما نماند.

قابلیت تنظیم محدودیت‌های دسترسی

شما می‌توانید محدودیت‌های دسترسی را برای هر کد ورودی به صورت اختصاصی تنظیم کنید. این محدودیت‌ها می‌تواند شامل امکان استفاده از کدهای ورود در روزهای خاص و یا ساعات مشخصی در هفته باشد. با استفاده از این تنظیم دارندگان این کدها می‌توانند فقط در زمان‌های تایید شده به داخل خانه دسترسی داشته باشند.

فعال کردن سیستم قفل خودکار

قابلیت قفل خودکار که در طراحی و تولید قفل‌های هوشمند تعبیه شده است؛ در صورت باز ماندن درب برای مدت زمان مشخصی به طور خودکار درب را قفل می‌کند.

شما می‌توانید برای این قابلیت خودکار محدوده‌ای را تعیین کنید که در صورت خارج شدن تلفن همراه‌تان از این محدوده، درب را به صورت اتوماتیک قفل کند.

دریافت هشدارهای مهم روی تلفن همراه در قالب نوتیفیکیشن

با فعال کردن این قابلیت اگر کسی بخواهد قفل هوشمند درب را دستکاری کند یا از طریق وارد کردن رمزهای تصادفی وارد ساختمان شود؛ هشداری را روی تلفن هوشمندتان دریافت کنید.

همچنین می‌توانید قفل نصب شده روی درب اصلی را طوری تنظیم کنید که در صورت وقوع این اتفاق به طور خودکار با پلیس تماس بگیرد یا سیستم امنیتی ساختمان را به کار بیاندازد.

یکپارچگی با سیستم خانه هوشمند

شما می‌توانید قفل درب ورودی ساختمان را با سیستم هوشمند آن یکپارچه کنید تا وقتی قفل درب برای شما باز می‌شود؛ سایر دستگاه‌های خانه روشن و آماده استفاده شوند. برای مثال چراغ‌های هوشمند خانه را می‌توانید طوری تنظیم کنید که وقتی قفل درب باز می‌شود روشن شوند.

هماهنگ کردن قفل هوشمند با آیفون تصویری

برای امنیت بیشتر، حتی می‌توانید قفل هوشمندی که روی درب نصب است را با آیفون تصویری هوشمند ساختمان هماهنگ کنید.

به این ترتیب می‌توانید هر بار که زنگ درب به صدا در می‌آید ببینید که چه کسی پشت درب است و در صورت نیاز قفل را باز کنید تا وارد ساختمان شود.

همانطور که مشاهده می‌کنید؛ انواع قفل‌های هوشمند مانند قفل اثر انگشتی دارای مزایای بسیاری هستند که بهره‌مندی از آنها به معنای امنیت بیشتر است.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 49637 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: تریبون 1401/12/24 تاریخ خبر: 1400/12/24 تعداد مشاهده: 12257
کلید واژه ها:
سافت گذر