کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9161 | مشاهده و دانلود: 735713829 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/08 | اعضاء: 316335 | نظرات: 37889
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

فواید شگفت انگیز شلیل برای سلامتی

شلیل میوه ای قرمز و گرد که طعمی تند و شیرین دارد، میوه شلیل به کاهش وزن، حفظ فشار خون، کاهش علائم پیری و حمایت از سلامت قلب و گوارش کمک می‌کند، یک نکته مهم در مصرف میوه شلیل وجود دارد، همه می‌توانند آن را مصرف کنند به جز افراد مبتلا به بیماری مزمن کلیوی و کسانی که دیورتیک مصرف می‌کنند، البته بهتر است در صورت بارداری یا شیردهی از مصرف شلیل خودداری کنید، ممکن است در برخی افراد باعث خارش، تورم و بثورات پوستی شود، در ادامه سعی می‌کنیم چند خاصیت شگفت انگیز شلیل برای سلامتی بدن را بیان کنیم.

 

فواید میوه شلیل برای کاهش سلامتی در آقایان و خانم‌ها

 مطالعه ای در دانشگاه A&M تگزاس که در مجله بیوشیمی تغذیه ای منتشر شد و نشان داد گ پلی فنول‌های موجود در شلیل رشد و گسترش سلول‌های سرطان سینه را کاهش می‌دهد، محققان خوردن یک عدد شلیل در روز را توصیه می‌کنند تا اثرات مفید مشابهی را مشاهده کنند، مطالعه دیگری که بخشی از مطالعه رژیم غذایی و سلامت NIH-AARP با بیش از 472000 شرکت کننده بود، نشان داد که خوردن شلیل با خطر کمتر سرطان ریه و پروستات در مردان مرتبط است، افراد سیگاری برای حفظ حدودی سلامت ریه خود می‌توانند از میوه شلیل استفاده کنند.

البته، تحقیقات بیشتری برای تایید فواید احتمالی برای از بین بردن سرطان مورد نیاز است، اما واضح است که خوردن غذاهای غنی از آنتی اکسیدان مانند شلیل می تواند تأثیر زیادی بر سلامت شما بگذارد، چون این میوه سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند، طبق بررسی‌های انجام شده میوه شلیل حاوی چندین ترکیب تقویت کننده سلامتی است که می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن و دفع عفونت کمک کند، شلیل علاوه بر ویتامین c حاوی مقادیر بالایی فیبر است که می‌تواند به عنوان یک پری بیوتیک برای تامین غذا برای باکتری‌های مفید روده عمل کند.

میوه شلیل قند خون را تثبیت می کند

فیبر موجود در شلیل می‌تواند به تنظیم سطح قند خون برای جلوگیری از دیابت نوع یک کمک کند. فیبر، جذب قند در جریان خون را کند می‌کند و از بالا رفتن سطح قند خون بعد از خوردن غذا جلوگیری می‌کند، مطالعات نشان داده اند که افزایش مصرف میوه کامل شلیل ممکن است به دلیل فیبر مفید موجود در آنها با کاهش خطر ابتلا به دیابت و اضافه وزن مرتبط باشد، با این حال اگر دیابت دارید حتما مصرف میوه خود را کنترل کنید، چون شلیل قند طبیعی دارد.

مصرف میوه شلیل سلامت قلب را بهبود می‌بخشد

بیماری قلبی عامل اصلی مرگ و میر است و یک سوم کل مرگ و میرها را تشکیل می‌دهد، با این حال در بیشتر موارد، می‌توان به راحتی با ایجاد تغییرات ساده در رژیم غذایی و سبک زندگی از آن جلوگیری کرد، گنجاندن غذاهای غنی از مواد مغذی مانند شلیل یکی از راه‌های کمک به تقویت سلامت قلب است، شلیل حاوی چندین ماده مغذی است، این مواد مغذی قابلیت این را دارد تا ریسک و خطر بیماری قلبی را کاهش دهد، به عنوان مثال، آنها حاوی فیبر محلول هستند که نشان داده شده است به کاهش سطح چربی‌های مضر از جمله ترس گلیسرید و کلسترول بد LDL کمک می‌کند.

 

میوه شلیل مرغوب و ارگانیک سرشار آنتی اکسیدان‌هایی از جمله پلی فنول هستند که می‌تواند به پیشگیری از بیماری قلبی کمک کند، یک مطالعه در آزمایشگاه ‌های کشور چین نشان داده مصرف بیشتر پلی فنول‌ها در نهال شلیل ( https://bartarnahal.ir/nectar-seedling/ ) باعث کاهش سطوح پایین تر تری گلیسیرید و افزایش سطح کلسترول خوب HDL می‌شود، علاوه بر این، یک شلیل ۸ درصد از نیاز روزانه شما به پتاسیم را تامین می‌کند، مصرف کافی پتاسیم می‌تواند به کاهش فشار خون و محافظت در برابر بیماری قلبی و سکته کمک کند، برای حفظ سلامت قلبی خود از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید، فعالیت بدنی زیادی داشته باشید و مصرف الکل و تنباکو را محدود کنید تا سلامت قلب خود را بیش از پیش تقویت کنید.

 

مواد مغذی

میزان مواد مغذی در ۱۰۰ گرم شلیل

کالری

۴۰ کالری

چربی کل

۳/. کرم

چربی اشباع

صفر گرم

کلسترول

صفر گرم

سدیم

صفر گرم

پتاسیم

۲۰۱ میلی گرم

کربوهیدرات

۱۱ گرم

فیبر خوراکی

۱/۷ گرم

قند

۸ گرم

پروتئین

۱/۱ گرم

ویتامین c

۵/۴ میلی گرم

کلسیم

۶ میلی گرم

اهن

۰/۳  میلی گرم

ویتامین D

صفر گرم

ویتامین B6

صفر گرم

ویتامین ب۱۲

صفر گرم

منیزیم

۹ میلی گرم

خطرات و عوارض جانبی مصرف بیش از اندازه میوه شلیل

اگرچه به طور کلی بخشی ایمن و سالم از رژیم غذایی در نظر گرفته می‌شود، برخی از افراد ممکن است به شلیل حساسیت داشته باشند، در صورت حساسیت داشتن به شلیل بهتر است قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید، قابل ذکر است که میوه شلیل سرشار از فروکتان است، فروکتان نوعی قند که به راحتی توسط باکتری های موجود در روده تخمیر شده و ممکن است افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر تحریک کند، اگر متوجه شدید که به غذاهای سرشار از فروکتان حساس هستید، باید مصرف شلیل را محدود کنید، این کاملا طبیعی است که شما در مصرف هر نوع خوراکی حد اعتدال را رعایت کنید.

 

کلام آخر

کشاورزان ایرانی با خرید نهال شلیل و احداث باغ آن  موفق شده‌اند باغ شلیل حرفه ‌ای و مدرن را راه اندازی کنند تا میوه‌های تولیدی آن نه تنها کیفیت بالایی دارد، بلکه کاملاً مطابق با استانداردهای سلامت جهانی است، چون درختان شلیلی که در نهالستان‌های کشور ایران تولید می‌شود بر اساس یافته‌های جهانی و آخرین پیشرفت علم گیاهپزشکی تکثیر شده‌اند، بنابراین هیچ گونه دستکاری ژنتیکی بر روی نهال شلیل انجام نشده است.

 همچنین سیستم دفاعی درختان شلیل بسیار قوی بوده بنابراین برای رشد بهتر احتیاج به سموم و آفت کش خاصی ندارد، کشاورزان ایرانی برای مغذی کردن خاک باغ بیشتر از کودهای طبیعی و آلی استفاده می‌کنند و مصرف کودهای شیمیایی آنها بسیار کمتر است، پس از ارگانیک بودن میوه شلیل ایرانی اطمینان خاطر داشته باشید، البته باغداران ایرانی برای احداث باغ شلیل،  خرید نهال شلیل را از مراکز معتبر مانند برتر نهال به صورت تضمینی به همراه کارت گارانتی انجام می‌دهند.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 49676 گروه خبری: اخبار آموزشی منبع خبر: تریبون 1402/04/18 تاریخ خبر: 1401/09/18 تعداد مشاهده: 3404
کلید واژه ها:
سافت گذر