کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9161 | مشاهده و دانلود: 735878462 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/10 | اعضاء: 316352 | نظرات: 37889
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

منظور از پرامپت‌نویسی برای هوش مصنوعی چیست؟

با ظهور ChatGPT و ورود هوش مصنوعی مولد به زندگی روزمره، کلمات و اصطلاحات جدیدی وارد ادبیات عاشقان فناوری شد که یکی از آن‌ها «پرامپت» یا «پرامپت‌نویسی» است. این روزها نوشتن پرامپت یا اصطلاحا «مهندسی پرامپت» به یکی از پرتقاضاترین مشاغل دنیا تبدیل شده و در آینده نزدیک نیز یکی از مهم‌ترین مشاغل مورد نیاز در تمام صنایع و شرکت‌ها خواهد بود.

اگر می‌خواهید بهترین بهره را هنگام استفاده از یک سایت هوش مصنوعی فارسی ببرید، باید به طور کامل با مفهوم پرامپت و انواع آن آشنا باشید.

اساسا پرامپت Prompt چیست؟

پرامپت در تعریف ساده یعنی دستور یا اعلانی که به عنوان ورودی به هوش مصنوعی می‌دهیم تا نتیجه دلخواه از آن را کسب کنیمپرامپت نوشتن برای هوش مصنوعی شکلی از تعامل بین کاربر و ابزار هوش مصنوعی است که مدل هوش مصنوعی را قادر می‌سازد تا نتیجه دلخواه را ایجاد کند. پرامپت‌ها کارایی یک پلتفرم هوش مصنوعی را افزایش می‌دهند تا داده‌ها را به‌طور کارآمدتر پردازش کرده تا بینش‌های ارزشمندی به دست آورد و محتوای جذاب تولید کند.

پرامپت‌های هوش مصنوعی هم هنر هستند و هم علم. آن‌ها به شهود و خلاقیت انسانی نیاز دارند تا پرس‌و‌جوی مناسب و ترکیبی از عناصر لازم برای تسریع منطق سریع داخلی ابزار هوش مصنوعی را فرموله کنند.

تنها در این صورت است که به طور کامل از ابزار هوش مصنوعی خود استفاده کرده و بینش و ایده‌های مورد نیاز خود را دریافت خواهید کرد. به عبارت ساده‌تر می‌شود گفت که «پرامپت» همان زبانی است که به وسیله آن با هوش مصنوعی صحبت می‌کنیم تا بتوانیم بهترین نتایج ممکن را از آن بگیریم.

فواید پرامپت‌نویسی

ابزارهای هوش مصنوعی ما را قادر می‌سازند تا وظایف زمان‌بر را انجام دهیم و در زمان و انرژی برای برنامه‌ریزی و توسعه استراتژی صرفه‌جویی کنیم. با نگارش پرامپت‌های موثر هوش مصنوعی، می‌توان این ابزارها را برای استخراج اطلاعات کلیدی از داده‌های شنیداری اجتماعی و تجربه مشتری بهینه‌ای ساخت.

به عبارت دیگر هرچقدر پرامپت یا اعلان ورودی ما واضح، جامع و دقیق باشد، هوش مصنوعی آن را بهتر درک کرده و خروجی بسیار بهتر و نزدیک‌تری نسبت به آن‌چه می‌خواهیم به ما می‌دهد.

انواع مختلف پرامپت‌های هوش مصنوعی

بر اساس گزارش «وضعیت رسانه‌های اجتماعی 2023»، 93 درصد از رهبران کسب‌و‌کار می‌گویند که انتظار دارند سرمایه‌گذاری در هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی را افزایش دهند تا عملکردهای مراقبت از مشتری اجتماعی در سه سال آینده نیز افزایش یابد.

واضح است که برندها قابلیت‌های هوش مصنوعی را برای بازاریابی و فراتر از آن با اطمینان بیشتری بررسی می‌کنند. حالا دیگر موضوع «زمان استفاده» از هوش مصنوعی نیست، بلکه «چگونگی استفاده» از این فناوری است.

پرامپت‌های نوشتاری موثر، خلاقیت شما را برمی‌انگیزد و به شما کمک می‌کند تا با تفکر بیشتری بنویسید، بنابراین می‌توانید بهتر به اهداف خود برسید.

در ادامه نگاهی می‌اندازیم به این‌که چگونه انواع مختلف پرامپت‌های هوش مصنوعی اهداف مختلفی را انجام می‌دهند.

ترجمه عکس:

  1. خلاقانه

  2. اطلاعات‌محور

  3. استدلالی

  4. فهرستی

  5. دستورالعملی

  6. تعاملی

  7. کلمه کلیدی

 

پرامپت‌های خلاقانه

از پرامپت‌های خلاقانه برای توسعه محتوای جذاب و خلاقانه بر اساس علایق مخاطب استفاده می‌شود. این استفاده شامل کپی‌های طولانی و کوتاه، آثار هنری، موسیقی و ویدئو است و خصوصا در تولید محتوا با هوش مصنوعی کاربرد دارد.

نمونه‌ای از دستور کوتاه نوشتاری هوش مصنوعی این است: «یک پست اجتماعی برای روز مادر ایجاد کنید» و برای فرم طولانی این است: «یک ایمیل برای معرفی (درج: محصول جدید) به مشتری فعلی بنویسید».

اطلاعات‌محور

از این پرامپت‌ها برای استخراج جزئیات از داده‌های بزرگ برای اطلاع‌رسانی در تصمیم‌گیری استفاده می‌شود. به عنوان مثال، برای دریافت یک نمای کلی از یک برند رقیب، می‌توانید این پیام را بنویسید: «تاریخچه مختصری از خط تولید کفش‌های موفق‌تر آدیداس به من بده

استدلالی

از این پرامپت‌ها برای نتیجه‌گیری در مورد یک موضوع استفاده می‌شود و این‌ها در توسعه محتوای قانع‌کننده مفید هستند.

به عنوان مثال: «تاثیر ایجاد گروه‌های قوی در جامعه چیست؟»

فهرستی

فهرست‌ها پرامپت‌های هوش مصنوعی چند‌منظوره هستند که برای جمع‌آوری فهرستی از گزینه‌ها مانند خطوط موضوع ایمیل، عناوین وبلاگ، مارک‌ها و غیره استفاده می‌شوند.

به عنوان مثال: «فهرستی از عناوین وبلاگ در مورد اهمیت یک تقویم محتوای موثر بنویس

دستورالعملی

به تولید محتوا برای ارائه راهنمایی کمک می‌کنند. این پرامپت‌ها می‌توانند اهداف مختلفی مانند هوش مصنوعی خدمات مشتری یا ایجاد یک متن راهنما برای عضو جدید شرکت داشته باشند. یک دستور آموزشی ممکن است به این شرح باشد: «مراحل لازم برای ارتقاء از سطح استاندارد ISO9001 به ISO9002 را توضیح بده

تعاملی

این پرامپت‌ها مکالمات تعاملی ایجاد می‌کنند و می‌توانند به روش‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرند.

به عنوان مثال، برای آموزش یک تیم منابع انسانی، یک پرامپت به این صورت خواهد بود: «وانمود کنید که این یک مصاحبه شغلی است و من با کاندیدای شغل مدیر رسانه‌های اجتماعی مصاحبه می‌کنم

کلمه کلیدی

این پرامپت‌های هوش مصنوعی کلمات یا عباراتی هستند که به هدف محتوای تولیدی نزدیک‌تر هستند. این‌ها بیشتر برای به دست آوردن بینش از داده‌ها یا در ایجاد تصویر یا ویدیو استفاده می‌شوند.

پرامپت‌های هوش مصنوعی چطور کار می‌کنند؟

پرامپت‌های نوشتن هوش مصنوعی باید بسیار خاص و شامل تمام عناصر ضروری مورد نیاز برای ایجاد یک پاسخ بهینه باشند.

مهندسی پرامپت هوش مصنوعی به شدت به پردازش زبان طبیعی (NLP) بستگی دارد. این فناوری به ابزار کمک می‌کند تا پرسش‌هایی را که به سبک مکالمه نوشته شده‌اند، تفسیر کند تا پاسخ‌های مرتبط را تولید کند. الگوریتم‌های NLP تمام نقاط داده را در یک پرس‌و‌جو اسکن می‌کنند، زیرا یادگیری ماشینی و سایر وظایف هوش مصنوعی به صورت پشت سر هم در حال کارند تا خروجی مربوطه تولید شود.

در نوشتن پرامپت به این نکات دقت کنید

حتی اگر یک ابزار هوش مصنوعی پاسخ‌ها را به صورت مکالمه تولید کند، درک آن از تفاوت‌های ظریف و زمینه‌ها محدود است. پس هنگام استفاده تولید محتوا یا ترجمه با هوش مصنوعی، برای مقابله با این چالش، باید:

  • در دستورالعمل‌های خود شفاف باشید.

  • اگر پاسخ مورد نظر خود را دریافت نکردید، سوالات خود را دوباره بیان کنید. این کار همچنین به آموزش ابزار برای مطابقت با سبک شما کمک می‌کند.

  • اگر به دنبال پاسخ خاصی هستید، یک سوال پایانی بپرسید.

  • تا آن‌جا که ممکن است جزئیات مرتبط را در درخواست خود بگنجانید.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 49873 گروه خبری: رپورتاژ آگهی منبع خبر: تسمینو تاریخ خبر: 1402/11/17 تعداد مشاهده: 243
کلید واژه ها:
سافت گذر