کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9161 | مشاهده و دانلود: 735713829 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/10 | اعضاء: 316352 | نظرات: 37889
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

روشن نشدن لپ تاپ لنوو

روشن نشدن لپ تاپ لنوو ،  علل و راهکارهای رفع مشکل

لپ تاپ های لنوو از جمله محبوب ترین و پرفروش ترین لپ تاپ های موجود در بازار هستند. این لپ تاپ ها با کیفیت ساخت بالا و امکانات متنوع، همواره مورد توجه کاربران قرار داشته اند. با این وجود، مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری، لپ تاپ های لنوو نیز ممکن است دچار مشکلاتی شوند. یکی از رایج ترین مشکلات لپ تاپ های لنوو، روشن نشدن لپ تاپ است.

وقتی یک لپ تاپ روشن نمیشود مشکل را در هر جایی میتوان جستجو نمود زیرا در صورت خاموش بودن لپ تاپ هیچ مشکلی از قطعات درونی یا بیرونی قابل رویت نمیباشد.تنها در یک مورد و آن هم اینکه لپ تاپ صدا دارد اما تصویر ندارد میتوان نتیجه گرفت که ایراد از ال سی دی و یا مسیر های منتهی به آن باشد.

روشن نشدن لپ تاپ لنوو می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. برخی از دلایل رایج روشن نشدن لپ تاپ لنوو عبارتند از:

مشکل در باتری

بسیاری از لپ تاپ‌ها مجهز به قابلیت اجرای سیستم حتی در صورت عدم حضور باتری هستند، اگر که به شارژر متصل باشند. این ویژگی به کاربران این امکان را می‌دهد که لپ تاپ را بدون نیاز به باتری استفاده کنند و تنها با اتصال به برق شارژر، دستگاه را روشن کنند و از آن استفاده کنند.

بنابراین، اگر باتری لپ تاپ شما خراب شده و قادر به تأمین انرژی نشود، شما می‌توانید لپ تاپ خود را با اتصال به شارژر به برق متصل کنید و از آن استفاده کنید، حتی بدون نیاز به باتری. اما در صورتی که مشکلی در بخش شارژر یا سیستم تغذیه دستگاه وجود داشته باشد، ممکن است نیاز به بررسی و تعمیر توسط تعمیرکار متخصص باشد

مشکل در آداپتور برق

آداپتور وظیفه شارژ باتری را برعهده دارد و در صورت خرابی نمیتواند باتری لپ تاپ لنوو شما را شارژ نماید.پس به مرور باتری لپ تاپ شما خالی شده و لپ تاپ خاموش میشود و از آنجایی که شارژر نیزخراب است دیگر قادر به روشن کردن لپ تاپ خود نخواهید بود.

مشکل در مادربرد

مشکلات مادربرد معمولا در پی عواملی رخ میدهند که خود کاربر مقصر است . مانند ضربه ، آب ، استفاده بیش از حد ، داغ شدن بیش از حد و ...معمولا افرادی که لپ تاپ را برای بازی خریداری میکنند تا حد انفجار به لپ تاپ فشار وارد میکنند و این امر باعث خرابی پردازنده و یا مادربرد میشود به صورتی که در زمان استفاده به طور ناگهانی لپ تاپ خاموش شده و دیگر روشن نمیشود.

همچنین افراد گرافیست نیز به دلیل فشار زیاد به گرافیک میتوانند باعث خرابی گرافیک و یا مسیر های منتهی به آن روی مادربرد شوند.

مشکل در صفحه نمایش

همانطور که در بالا گفته شد مشکل در صفحه نمایش نیز میتواند باعث مشکل روشن نشدن لپ تاپ لنوو شود. اما اگر تخصصی تر به موضوع نگاه کنیم در این حالت لپ تاپ روشن میشود اما هیچ تصویری به کاربر نمایش نمیدهد اما صدای روشن شدن ویندوز به گوشی میرسد.

 

راهکار هایی برای عیب یابی یک لپ تاپ خاموش لنوو وجود دارد که کاربران نیز قادر به انجام آنها هستند اما اگر این راهکار ها کارساز نبود باید حتما به نمایندگی تعمیرات لپ تاپ لنوو مراجعه کنید تا مشکل خاموشی لپ تاپ لنوو را برای شما حل نمایند.

راهکارهای رفع مشکل روشن نشدن لپ تاپ لنوو

  1. بررسی وضعیت باتری

ابتدا لپ تاپ خود را هنگامی که باتری روی آن قرار دارد به یک شارژر اصلی که از سالم بودن آن مطمعن هستید به مدت دو الی سه ساعت به شارژ متصل کنید.گاهی باتری ها آنقدر ولتاژو جریان خود را از دست میدهند که برای گرفتن یک در صد شارژ باید چندین ساعت به شارژ متصل شوند.

برخی از لپ تاپ های لنوو قابلیت جداسازی باتری توسط کاربر را دارند و برخی دیگر برای جدا سازی باتری باید باز شوند.اگر لپ تاپ شما از آن دسته است که باتری توسط کاربر قابل جدا سازی است بهتر است آن را جدا کرده و با شارژر لپ تاپ خود را روشن کنید.همچنین باتری ها در صورت خرابی ممکن است علائمی مانند باد کردگی داشته باشند که با چشن به وضوح قابل مشاهده است.

 

  1. بررسی وضعیت آداپتور برق

برای بررسی آداپتور برق تنها راهی که وجود دارد استفاده از یک آداپتور هم مدل میباشد.دقت داشته باشید که آداپتور های مختلف ولتاژ و جریان های مختلفی دارند و ممکن است این مقایرت ولتاژ و جریان آسیب های بیشتری را به لپ تاپ شما وارد سازد

اگر باتری لپ تاپ شما با آداپتور دیگر شارژ می شود، باید وضعیت آداپتور برق را بررسی کنید. اگر آداپتور برق خراب باشد، ممکن است لپ تاپ روشن نشود. همچنین ممکن است سوکت شارژ لپ تاپ به دلیل تجمع گرد و غبار مخدوش شده باشد.

  1. بررسی وضعیت صفحه نمایش

همانطور که در بالال گفته شد اگر در هنگام روشن شدن لپ تاپ صدای ویندوز به گوشی شما رسید احتمال خرابی صفحه نمایش بسیار زیاد است و باید آن را با یک صفحه نمایش جدید تعویض نمایید.البته اگر این اتفاق در اثر آب خوردگی باشد امکان تعمیر نیز وجود دارد و باید به یک تعمیر گاه مجاز جهت تعمیرات لپ تاپ لنوو مراجعه نمایید، 

اگر مادربرد سالم باشد، ممکن است مشکل از صفحه نمایش باشد. صفحه نمایش یکی دیگر از قطعات اصلی لپ تاپ است که وظیفه نمایش تصاویر را بر عهده دارد. اگر صفحه نمایش خراب باشد، ممکن است لپ تاپ روشن شود، اما تصویری روی صفحه نمایش مشاهده نشود.همچنین میتوانید برای بررسی وضعیت صفحه نمایش، یک مانیتور خارجی به لپ تاپ خود متصل کنید . اگر با مانیتور خارجی تصویر مشاهده شد، مشکل از صفحه نمایش است.

5. بررسی وضعیت قطعات داخلی دیگر

از این مرحله به بعد دیگر توسط کاربران قابل عیب یابی نمیباشد و حتما باید یک متخصص که تجربه بالایی در زمینه تعمیرات لپ تاپ دارد ، لپ تاپ را مورد بررسی قرار دهد.برای این امر میتوانید به نمایندگی تعمیرات لنوو مراجعه کرده و درخواست تعمیرات نمایید.

اگر باتری، آداپتور برق، مادربرد و صفحه نمایش سالم باشند، ممکن است مشکل از سایر قطعات داخلی باشد. این قطعات عبارتند از:

* **CPU**

* **RAM**

* **هارد دیسک**

* **کارت گرافیک**

در ادامه نکاتی برای جلوگیری از مشکل خاموشی لپ تاپ لنوو برای شما عزیزان آورده ایم که با رعایت آنها میتوانید از بروز این مشکل جلوگیری کنید.

* از قرار دادن لپ تاپ در معرض ضربه یا فشار خودداری کنید.

* از ریختن مایعات روی لپ تاپ خودداری کنید.

* از شارژ بیش از حد لپ تاپ خودداری کنید.

* از بروزرسانی سیستم عامل لپ تاپ خود غافل نشوید.

امیدواریم که اطلاعات بالا برای شما عزیزان مفید بوده باشد و بتوانید به وسیله آن لپ تاپ لنوو خاموش خود را عیب یابی کنید.در هر صورت بهتر است قبل از هز اقدامی برای حل مشکلات لپ تاپ به یک مرکز تعمیرات معتبر مراجعه کنید.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 49874 گروه خبری: رپورتاژ آگهی منبع خبر: تسمینو تاریخ خبر: 1402/11/18 تعداد مشاهده: 218
کلید واژه ها:
سافت گذر