کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9161 | مشاهده و دانلود: 735878462 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/10 | اعضاء: 316352 | نظرات: 37889
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

داکت اسپلیت چیست ؟

داکت اسپلیت چیست ؟

اسپلیت در واقع به سیستم تهویه‌ای گفته می‌شود که می‌تواند باد خنک و گرم تولید کند. همچنین این داکت اسپلیت‌ها به کانالی از جنس گالوانیزه و فلکسی بله و یا پلی یورتان معروف هستند که هوا را به محیط منتقل می‌کنند. از طرفی هم می‌توانیم بیان کنیم، داکت اسپلیت‌ها تا حدی شبیه کولر گازی نیز هستند، البته تفاوت‌هایی نیز با کولر گازی دارند.

برای مثال در داکت اسپلیت به جای اینکه از پنلی که روی دیوار نصب می‌شود و روکار است استفاده شود، از یک یونیت داخلی توکار استفاده می‌کنند که این یونیت داخلی باعث تهویه هوا شده و از طریق دریچه ریزش هوا باد تولید کرده و به محیط منتقل می‌کند. اگر شما هم از علاقمندان آموزش داکت اسپلیت هستید و قصد دارید که این مهارت را یاد گرفته و در آینده در آن مشغول به کار شوید می‌توانید از دوره‌های آموزشی آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای استفاده کنید.

داکت اسپلیت چه ویژگی‌هایی دارد و چگونه کار می‌کند؟

اگر شما هم از علاقمندان یادگیری داکت اسپلیت هستید ما به شما آموزشگاه سروش جاوید را پیشنهاد می‌کنیم. شما می‌توانید از طریق تماس با آموزشگاه از دوره‌های آموزشی دیگر این آموزشگاه فنی حرفه‌ای نیز مطلع شوید. داکت اسپلیت کاربردهای زیادی دارد برای مثال برای تمام واحدهای مسکونی، اداری و تجاری می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

یکی از علت‌های پرکاربرد بودن آنان این است که برای سیستم تهویه آن‌ها از کانال استفاده کردند که همین امر باعث افزایش کارایی و استفاده از آن‌ها برای چند اتاق به صورت همزمان شده است. همین مورد مهم‌ترین تفاوت کولرگازی با داکت اسپلیت است. در واقع کانال‌های تهویه، هوای مطبوع سرد یا گرم را می‌توانند به طور یکسان و متوازن در تمامی قسمت‌های درون یک ساختمان منتقل کنند.

همچنین داکت اسپلیت دارای دو قسمت است. یکی یونیت داخلی و دیگری یونیت خارجی که یونیت داخلی در زیر سقف کاذب ساختمان‌ها نصب می‌شود و درون محیط تهویه شونده قرار گرفته است و یونیت خارجی در بیرون محیط تهویه قرار دارد. هوای محیط توسط یونیت داخلی گرفته شده و وارد کانال می‌شود و بعد از خنک یا گرم کردن هوای وارد شده، توسط کانال دیگری وارد محیط می‌شود.

داکت اسپلیت چه انواعی دارد؟

اسپلیت‌ها از نظر کارکرد کمپرسور به دو دسته تقسیم می‌شوند:

اسپلیت با کمپرسور دور ثابت

این نوع از داکت اسپلیت دارای کمپرسوری است که ثابت کار می‌کند. پس برای تولید باد خنک، همواره به میزان ثابتی برق مصرف می‌کند. مثلاً اگر دمای اتاقی ۳۰ درجه باشد و بخواهیم دمای اتاق را کم کرده و آن را به ۲۵ درجه برسانیم، کمپرسور میزان ثابتی برق مصرف می‌کند که این میزان برای ۵ درجه ۱۵ آمپر است تا دمای اتاق را پایین بیاورد. همچنین بعد از آنکه دمای اتاق را به ۲۵ درجه رساند خاموش می‌شود. علاوه بر این اگر دمای اتاق دوباره افزایش یافت و به ۳۰ درجه رسید، دوباره این دستگاه روشن شده و به همان میزان از انرژی برق استفاده می‌کند تا دمای اتاق را پایین‌تر بیاورد.

داکت اسپلیت اینورتر

نوع دوم این دستگاه به طور ثابتی برق مصرف نمی‌کند. در واقع این دستگاه باتوجه به اختلاف دمای محیط و ترموستات روی دستگاه از انرژی برق استفاده می‌کند. مثلاً اگر دمای اتاق ۳۰ درجه باشد و بخواهیم آن را به ۲۵ درجه برسانیم، کمپرسور ابتدا ۳ آمپر برق مصرف می‌کند تا به ۱۵ آمپر برسد، در نهایت دمای محیط را ۵ درجه کاهش می‌دهد. با فعالیت کمپرسور و مصرف برق هر چقدر دمای محیط به دمای مورد نظر نزدیک‌تر می‌شود، کمپرسور با دور کمتری کار خواهد کرد، به همین دلیل میزان مصرف برق پایین می‌آید. همین امر باعث می‌شود که این دستگاه مصرف برق کمتری نسبت به داکت اسپلیت نوع اول داشته باشد.

داکت اسپلیت‌ها چه مزایا و معایبی دارند؟

در این قسمت قصد داریم مواردی را به عنوان مزایا و معایب داکت اسپلیت برای شما بیان کنیم با ما همراه باشید.

مزایای داکت اسپلیت

  • دارای قدرت بیشتری هستند. به همین دلیل در مصرف آب و برق صرفه‌جویی می‌شود. همچنین فضای کمتری را اشغال کرده و به علت مصرف برق کمتری که دارند نسبت به کولرهای گازی معمولی بهینه‌تر هستند.
  • سیستم‌های داکت اسپلیت، جدید و به روز هستند و متناسب با محیط دما را تغییر می‌دهند.
  • تعمیر و نگهداری پایین‌تری نسبت به کولرهای گازی معمولی دارند.
  • امکان تزریق هوای تازه خارج از ساختمان به محیط تهویه شونده داکت اسپلیت‌ها وجود دارد.
  • هوای گرم یا سرد را می‌تواند به صورت متوازن از طریق کانال‌هایی به درون محیط منتقل کند.
  • استفاده از داکت اسپلیت با کویل آب گرم به علت آنکه آب گرم آن توسط موتورخانه یا پکیج تهیه می‌شود، بسیار مقرون به صرفه خواهد بود
  • با استفاده از داکت اسپیلت می‌توانید در مصرف آب نیز صرفه‌جویی کنید. در حالی که برای استفاده از کولرهای آبی باید مقدار زیادی آب مصرف کنید.
  • یونیت خارجی داکت اسپلیت این قابلیت این را دارد که با اختلاف ارتفاع ۳۰ متر نسبت به یونیت داخلی نصب شود. پس می‌توان یونیت خارجی را در پشت بام نیز نصب کرد تا فضای کمتری از بالکن اشغال شود.

معایب داکت اسپلیت

  • یکی از معایب داکت اسپلیت‌ها این است که می‌توان به صورت دستی برای هر یک از اتاق‌های محیط تعبیه شونده تنظیم کرد هوای سرد یا گرم را از طریق کانال مشترک وارد محیط می‌کند.
  • داکت اسپلیت‌ها بدون توجه به خالی بودن محیط و بلااستفاده بودن آن را تهویه می‌کنند. به نحوی می‌توانیم بیان کنیم داکت اسپلیت‌ها تمامی قسمت‌های محیط را تهویه کرده از این طریق باعث اتلاف انرژی می‌شوند. که این یکی از معایب این دستگاه‌ها به شمار می‌رود.
  • به علت اینکه در این نوع دستگاه‌ها برای گردش هوا از یک فن استفاده شده است، به همین علت در صورت اینکه محیط ساکت باشد صدای فن شنیده شده و ممکن است برای برخی افراد آزاردهنده باشد.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم در ارتباط با داکت اسپلیت‌ها توضیحاتی را برای شما بیان کنیم و امیدواریم آنچه بیان کردیم مورد استفاده شما قرار گرفته باشد. همچنین در آخر باید بیان کنیم اگر قصد آموزش داکت اسپلیت را دارید می‌توانید از دوره‌های آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای معتبر استفاده کنید.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 49876 گروه خبری: رپورتاژ آگهی منبع خبر: تریبون تاریخ خبر: 1402/11/23 تعداد مشاهده: 233
کلید واژه ها:
سافت گذر