کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9171 | مشاهده و دانلود: 738272362 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/16 | اعضاء: 316495 | نظرات: 37897
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم گرامی باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

بهترین زمان سفر به مشهد برای داشتن سفری خاطره‌ساز

مشهد مقدس واقع در استان خراسان رضوی که به‌عنوان قطب گردشگری مذهبی ایران شناخته می‌شود، در تمام روز‌های سال میزبان گردشگران از سراسر جهان است. این شهر با جاذبه‌های تاریخی و مذهبی، مراکز خرید، مجتمع‌های تفریحی و مکان‌های طبیعی بی‌نظیر، یکی از بهترین مقاصد سفر محسوب می‌شود. یکی از مهم‌ترین نکات برای سفر به مشهد، توجه به بهترین زمان سفر به مشهد است. البته باید توجه داشت که تعیین بهترین زمان برای سفر به مشهد اصلا کار ساده‌ای نیست و بسته به قصد شما از سفر که می‌تواند زیارت، تفریح، خرید و غیره باشد تغییر می‌کند. با این‌حال در این مقاله سعی می‌کنیم با در نظر گرفتن انواع شرایط، شما را در انتخاب بهترین زمان سفر به مشهد و بهترین فصل سفر به مشهد یاری کنیم؛ پس در ادامه با ما همراه باشید.

بهترین زمان سفر به مشهد چه موقع است

بهترین زمان سفر به مشهد برای زیارت

بهترین زمان مسافرت به مشهد برای افرادی که مهم‌ترین دلیل سفر آن‌ها زیارت از حرم مطهر امام رضا (ع) است، فصل پاییز و اواسط فصل بهار است. در این بازه‌های زمانی با توجه به خلوت‌تر بودن مرقد مطهر، به آسانی می‌توانید زیارت خود را انجام دهید و حتی دست خود را به ضریح مطهر رضوی برسانید. در نظر داشته باشید که در ایام تعطیل همچون عید نوروز، روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، روز اربعین حسینی، روز رحلت پیامبر اکرم (ص) و همچنین در روز شهادت امام رضا(ع)، شاهد شلوغ‌ترین روزهای مشهد مقدس هستیم و زیارت کردن از حرم مطهر چندان ساده نیست.

بهترین زمان برای سفر به مشهد برای زیارت

بهترین فصل سفر به مشهد از نظر آب‌وهوا

شهر مشهد، به واسطه‌ موقعیت خاص جغرافیایی خود، از آب‌وهوایی سرد و خشک برخوردار است؛ ازاین‌رو بهترین زمان برای سفر به مشهد اواسط فصل بهار و اوایل فصل پاییز است که آب‌وهوای این شهر معتدل و دلچسب است. باید توجه داشته باشید که گاهی آب‌وهوای این شهر، به شکل غافل‌گیرکننده‌ای سرد یا گرم می‌شود و لازم است که قبل از سفر به آن‌جا، وضعیت آب‌وهوایی را از طریق هواشناسی بررسی کنید. در ادامه شرایط سفر به مشهد در فصل‌های مختلف سال و بهترین فصل سفر به مشهد را معرفی می‌‌کنیم.

سفر به مشهد در فصل بهار

قطعا بهترین فصل مسافرت به مشهد فصل بهار است. در این فصل آب‌وهوای مشهد کاملا متعادل است به‌صورتی که نه گرمای آن آزاردهنده است و نه سرمای بیش‌ازحدی دارد. در فصل بهار با توجه به مناسب بودن هوا، پارک‌ها و روستاهای ییلاقی اطراف شهر نیز سرسبز هستند و در دیدنی‌ترین حالت خود قرار دارند. البته باید توجه داشته باشید که تعطیلات نوروز جزو شلوغ‌ترین روزهای مشهد است و هزینه‌های سفر نیز افزایش می‌یابد؛ همچنین اگر علاقه‌مند هستید که مقصد سفر شما خلوت باشد، فصل بهار بهترین زمان برای مسافرت به مشهد برای شما نخواهد بود. اگر قصد سفر به مشهد در فصل بهار را دارید، بازه‌ ۲۰ فروردین تا پایان خردادماه فرصت استفاده از آب‌وهوای مشهد در محیطی خلوت و با قیمتی مناسب است.

بهترین فصل سفر به مشهد از نظر آب‌وهوا

سفر به مشهد در فصل تابستان

فصل تابستان با توجه به تعطیلی مدارس، گزینه‌ای عالی برای سفرهای خانوادگی است. آب‌وهوای مشهد در تابستان گرم و خشک بوده و گاهی درجه‌ی هوا به ۴۰ درجه نیز می‌رسد. البته سفر به مشهد در این فصل با سر زدن به پارک‌های آبی بی‌نظیر مشهد می‌تواند تجربه‌ای به‌یادماندنی را برای شما بسازد. با این‌حال بهترین وقت سفر به مشهد در فصل تابستان مربوط به ماه شهریور است که با نزدیک شدن پاییز، شاهد آب‌وهوای معتدل‌تری هستیم.

سفر به مشهد در فصل پاییز

فصل پاییز یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر و بازدید از مشهد است. با توجه به باز شدن مدارس در پاییز، این شهر با کاهش مسافرت‌ها همراه است و فضای آن بسیار خلوت و آرام است. مهرماه دارای هوای نسبتا مناسبی است و هنوز خبری از سرمای استخوان‌سوز مشهد نیست، پس می‌توانید حسابی از سفر خود لذت ببرید؛ همچنین با توجه به خلوت‌تر شدن مشهد، هزینه‌های سفر از جمله هزینه‌های رزرو هتل نسبت به فصل‌های بهار و تابستان ارزان‌تر است.

سفر به مشهد در فصل زمستان

فصل زمستان با سرمای استخوان‌سوز مشهد، گزینه‌ چندان محبوبی برای مسافرت به مشهد نیست و خلوت‌ترین زمان این شهر محسوب می‌شود. دمای هوا در زمستان، گاهی به منفی ۲۰ درجه زیر صفر هم می‌رسد. با این‌حال اگر مشکل چندانی با سرما ندارید، سفر به مشهد در این فصل نیز می‌تواند گزینه جذابی باشد مخصوصا اگر بدانید که ارزان‌ترین تور مشهد در فصل زمستان به فروش می‌رسد. البته باید توجه داشته باشید که به دلیل سرما، احتمال دارد امکان گردش و تفریح زیادی نداشته باشید.

بهترین زمان سفر به مشهد برای بازارگردی و خرید

یکی از هیجان‌انگیزترین بخش‌های هر سفر، بازارگردی و خرید است. اگر از علاقه‌مندان به گشتن در بازارها هستید، خبر خوب برای شما این است که مشهد با مجتمع‌های تجاری و مراکز خرید متنوع خود، یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای خرید کردن است. اگر قصد خرید کردن دارید، بهترین زمان رفتن به مشهد فصل‌های پاییز و زمستان است که با توجه به خلوت بودن شهر، اکثر اجناس با تخفیف‌های خوبی به فروش می‌رسند.

بهترین زمان مسافرت به مشهد برای خرید

بهترین زمان سفر به مشهد برای گردش و تفریح

هرچند شهر مشهد بیشتر به‌عنوان یک مقصد زیارتی شناخته می‌شود، اما باید توجه کنیم که این شهر یک مقصد گردشگری عالی برای گردش و تفریح نیز است. برخی از مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعی و تفریحی مشهد عبارت‌اند از:

  • کوهسنگی
  • پارک ملت
  • طرقبه
  • شاندیز
  • پارک آبی سرزمین موج‌های آبی
  • پارک آبی سرزمین موج‌های خروشان

در صورتی که تمایل داشته باشید از این مجموعه‌ها دیدن کنید، بدون شک بهترین موقع سفر به مشهد فصل‌های بهار و تابستان هستند.

سفر به مشهد در مناسبت‌های خاص

اگر به‌دنبال این هستید که در روزهایی به زیارت مرقد مطهر امام رضا(ع) بروید که فضا معنوی حرم حال‌وهوای خاص و متفاوتی داشته باشد، شاید بهترین زمان برای سفر به مشهد برای شما یکی از موارد زیر باشد:

  • سفر به مشهد در ماه مبارک رمضان
  • سفر به مشهد در ماه محرم
  • سفر به مشهد در روزهای شهادت و ولادت امام رضا (ع)

ارزان‌ترین زمان سفر به مشهد

اگر به‌دنبال یک سفر ارزان و مقرون‌به‌صرفه هستید، بهتر است زمان سفر خود را طوری برنامه‌ریزی کنید که در خلوت‌ترین روزهای این شهر به مشهد سفر کنید. بهترین زمان سفر به مشهد برای یک سفر ارزان، فصل‌های پاییز و زمستان هستند چراکه با توجه به باز بودن مدارس و همچنین سرد بودن آب‌وهوا، شهر در خلوت‌ترین حالت خود قرار دارد.

بهترین زمان سفر به مشهد با تور مشهد

یکی از راهکارهای ساده برای کاهش هزینه تور مشهد این است که اگر فرزند محصل ندارید در ماه های خرداد و دی ماه سفر کنید. فصل امتحانات بسیاری از خانواده ها به خاطر اینکه فرزند محصل دارند نمی توانند سفر کنند. بنابراین تقاضا برای رزرو تور مشهد کاهش پیدا می کند. به تناسب کاهش تقاضا، قیمت تور و هتل ها نیز کاهش پیدا کرده و می توانید با قیمت کمتری از سفر خود لذت ببرید.

کلام پایانی

مشهد مقدس واقع در استان خراسان رضوی یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری ایران است و تعیین بهترین زمان برای سفر به مشهد کار ساده‌ای نیست. بهترین زمان سفر به مشهد بسته به هدف شما از سفر که می‌تواند زیارت یا تفریح و خرید باشد، تغییر می‌کند. به‌صورت کلی بهار بهترین فصل سفر به مشهد است اما روزهایی مانند تعطیلات عید نوروز که جز شلوغ‌ترین روزهای مشهد محسوب می‌شود، برای سفر توصیه نمی‌شود. با در نظر داشتن نکاتی که در این مقاله اشاره شد و بررسی آب‌وهوا از طریق سازمان هواشناسی، می‌توانید سفری دلچسب و خاطره‌انگیز را تجربه کنید.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 49953 گروه خبری: اخبار آموزشی منبع خبر: تریبون 1403/02/05 تاریخ خبر: 1401/09/05 تعداد مشاهده: 222
کلید واژه ها:
سافت گذر