کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9162 | مشاهده و دانلود: 735713829 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/08 | اعضاء: 316327 | نظرات: 37889
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

محدودیت توسعه اینترنت تا کی؟

به گزارش سافت گذر به نقل ازایتنا؛ علي شميراني - ارديبهشت ماه سال جاري و به موجب مصوبه‌اي از سوي شوراي رقابت، بار ديگر توسعه اينترنت پرسرعت در كشور با محدوديت جديدي مواجه شد.

اما اين نخستين مصوبه در محدودسازي توسعه اينترنت پرسرعت نيست. نزديك به هشت سال قبل نيز سازمان تنظيم مقررات به منظور حمايت از فعاليت شركت‌هاي خصوصي در عرصه اينترنت، ورود شركت مخابرات ايران به اين بازار براي چهار سال ممنوع كرد.

اما بعد از گذشت نزديك به سه سال از رفع اين ممنوعيت اين شوراي رقابت بود كه مقرر کرد "در مناطقي از کشور که شرکت‌هاي ندا(PAP) آمادگي فعاليت دارند، شرکت مخابرات مجاز به بهره‌برداري بيش از ۱۰ درصد از ظرفيت بازار نخواهد بود. در مناطقي که شرکت‌هاي مزبور پيشنهادي متفاوت از جمله در خصوص درصد بهره‌برداري داشته باشند به همره ادله و مستندات به شورا ارائه خواهند داد تا مورد بررسي و اتخاذ تصميم قرار گيرد."

در متن حاضر قصد جانبداري از هيچ يك از طرف‌هاي بازار اينترنت كشور نيست، ليكن به سه دليل مصوبه اخير شوراي رقابت جاي بحث دارد:

۱- شوراي رقابت بر اساس كدام مستندات به اين نتيجه رسيده است كه مخابرات بايد از بازار اينترنت كشور بيرون بماند؟
آيا ممنوعيت ۴ ساله كه مانع توسعه متوازن و همه جانبه اينترنت در كشور شده كافي نبوده كه حال يك محدوديت جديد به آن اضافه شده است. بگذريم كه شركت مخابرات نيز هم اكنون خصوصي تلقي شده و سهامداراني دارد كه بايد به آنها پاسخگو باشد. موضوعي كه شايد بتواند امكان شكايت شركت مخابرات از شوراي رقابت را فراهم كند.
نكته ديگر آنكه چرا بايد محدوده عملكرد شركت مخابرات بسته به خواست و اراده ساير شركت‌ها در اين عرصه باشد؟ گيريم ساير شركت‌هاي اينترنتي به دلايل متعددي اعم از مشكلات در سرمايه‌گذاري، پرسنلي، مالي، فني و غيره تمايلي به توسعه فعاليت‌هاي خود نداشته و صرفاً به دنبال خريد زمان باشند، در اين صورت ملاك تشخيص و عمل چه خواهد بود؟

۲- نكته ديگري كه در مصوبه شوراي رقابت به نوعي بي‌پاسخ مانده، زمان محدوديت جديد است. به عبارت ديگر مشخص نيست مخابرات خصوصي تا چه زماني بايد از ايفاي نقش در توسعه اينترنت كشور محروم بماند.
به عبارت ديگر محدوديت اخير و  از دست دادن زمان، عدم پايبندي به تعهدات بين‌المللي و خسران كشور را در پي خواهد داشت، لذا شوراي رقابت بايد به اين پرسش نيز پاسخ دهد كه در چنين شرايطي چه كسي توسعه كمي و كيفي اينترنت كشور را تضمين ‌می‌كند.

۳- و در نهايت علت اصلي نگارش متن حاضر به نفع و زيان مصرف‌كنندگان اينترنت كشور باز مي‌گردد.
محدودسازي و عدم بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي شركت مخابرات به نوعي برابر با محدودسازي توسعه اينترنت كشور است. گويي آنچه به كل مورد توجه مصوبه اخير شوراي رقابت قرار گرفته، تضمين سود اقتصادي ده شركت اينترنتي كشور است.
از اين‌رو بايد پرسيد منافع عمومي ناشي از تحديد كمي، كيفي و رقابتي بازار اينترنت كشور براي مصرف‌كنندگان كه مهم‌ترين و صدمه‌پذيرترين ضلع بازار اينترنت هستند، چگونه تضمين شده است؟

اميد آنكه در صورت تجديد نظر شوراي رقابت در مصوبه اخير و تنظيم مصوبه‌هاي آتي، موارد فوق نيز مدنظر تنظيم‌كنندگان اين دست از مصوبات قرار گيرد.
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 9313 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: itna.ir تاریخ خبر: 1391/03/08 تعداد مشاهده: 1755
کلید واژه ها: ,
سافت گذر
نظرات بینندگان

م-ا 1391/03/09 08:11
با سلام، اگر به دنبال تغییرات جدی در عرصه اینترنت هستید به نظرم حداقل باید تا انتخابات ریاست جمهوری سال آینده صبر کنید!