کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9147 | مشاهده و دانلود: 733735632 | آخرین بروزرسانی: 1403/01/29 | اعضاء: 316095 | نظرات: 37879
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
 
[مشاهده نتایج]

موبایل های مان از خودمان بیشترند

طبق آخرین آمار ماهانه 800 هزار موبایل در ایران به فروش می رسد و با داشتن 96 میلیون دستگاه موبایل در لیست 10 کشور اول دنیا هستیم

به گزارش سافت گذر به نقل ازبرترین ها؛ این خبر عجیب را روز گذشته رئیس اتحادیه لوازم صوتی و تصویری اعلام کرد و از بازار فروش بزرگ این صنعت پرده برداشت. بازاری که به دلیل همین فروش وسوسه برانگیزش برای برندهای معتبر دنیا حسابی جذاب شده و طبق آخرین آمارهای غیررسمی، کشور ایران از نظر تعداد گوشی تلفن همراه در دنیا رتبه دهم را به خود اختصاص داده است! در گزارش امروز نگاهی انداخته ایم به این بازار پر زرق و برق و دلایل پر مشتری بودن گوشی در ایران.

ماجرا چیست؟

به گزارش ایسنا، ماهانه حدود 800 هزار گوشی تلفن همراه در کشور به فروش می رسد که این آمار در طول سال متغیر است؛ به طوری که در تابستان بیشتر بوده و در خرداد ماه کمتر است. ابراهیم درستی – رئیس اتحادیه لوازم صوتی و تصویری – با بیان مطلب بالا گفته: در خرداد ماه با توجه به اینکه فصل امتحانات مدارس است، خرید گوشی کاهش یافته ولی در ایام تابستان و عید نوروز مصرف گوشی تلفن همراه افزایش می یابد.



به گفته او قرار بود امسال به واردکنندگان گوشی تلفن همراه که طبق چارچوب و قوانین موجود فعالیت می کنند، دلار دولتی 1226 تومانی تخصیص داده شود اما این کار هنوز صورت نگرفته است. اگر بنا باشد واردکنندگان گوشی تلفن همراه بر اساس قیمت دلار آزاد به ورود کالا اقدام کنند، طبیعی است که شاهد افزایش قیمت باشیم. بنابراین ضرورت دارد هر چه سریع تر به این موضوع رسیدگی شده و ثبات قیمت به بازار گوشی تلفن همراه بازگردد.

درستی گفت: در جلساتی که با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با وزارت بازرگانی داشتیم، قرار بر این شد که به این دسته از واردکنندگان ارز دولتی داده شود که ظاهرا انجام این کار در مراحل اداری قرار گرفته و هنوز انجام نشده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر حدود 75 درصد گوشی های تلفن همراهی که در کشور مصرف می شوند، تا 200 هزار تومان قیمت دارند.



ایرانی های پرمصرف

این صحبت ها کافی بود تا با رئیس اتحادیه لوازم صوتی و تصویری تماس بگیریم تا از جزئیات این خبر سردربیاوریم. به گفته او فرهنگ ایرانی در گوشی همراه به سمتی رفته است که افراد زیادی حداقل دو گوشی همراه در اختیار دارند، اتفاقی که در کشورهای دیگر به ندرت رخ می دهد.

به گفته او همین اتفاق سبب می شود تا فروش گوشی در ایران به میزان قابل توجهی بالا باشد. او یک مثال ساده هم می زند: اگر به همین خانواده های دور و اطراف خود نگاه کنید به راحتی در می یابید که در یک خانواده سه نفری حداقل پنج گوشی همراه وجود دارد. مطمئن باشید در هیچ کجای دنیا چنین اتفاقی هر گز رخ نمی دهد.



چرا ایرانی ها گوشی دوست دارند؟

در توضیح دلایل این پدیده دو اتفاق مهم را می توان دخیل دانست. اول از همه ناقص بودن سیستم ارتباطی اپراتورهای همراه در کشور است. ماجرا هم خیلی ساده است، در کشور آنتن دهی گوشی همراه هنوز به عنوان معضل بزرگی شناخته می شود.

زمانی در هر نقطه شهر یک اپراتور وآنتن می دهد و مشترکان مجبورند از چند سیم کارت اپراتورهای مختلف استفاده کنند تا بتوانند همیشه آنتن داشته باشند. مسئله خدماتی مانند دیتا و ... هم از دیگر معضلات بزرگ اپراتورها هست. هر اپراتوری امکانات مختلفی (هر چند ضعیف) در اختیار مشترکان خود قرار می دهد که کاربران مجبورند برای استفاده از تمامی آنها از همه اپراتورها یک سیم کارت خریداری کنند!

دلیل دیگر این اتفاق همان مسئله چشم و هم چشمی همیشگی ما ایرانی هاست. این روزها هر چقدر گوشی بیشتری همراه آدم باشد، کلاس افراد هم بالاتر می رود!



از آمارها چه خبر؟

آمارها از سهم فروش برندهای گوشی همراه در ایران متفاوت است و هیچ مرجع رسمی آمار آن را اعلام نمی کند. با مقایسه چند آمار اما به این نتیجه خواهید رسید که همچنان نوکیا بیشترین سهم بازار را در اختیار دارد. در حال حاضر سلیقه 30 تا 35 درصد از ایرانیان گرایش به خرید نوکیا دارند که به نظر می رسد در آینده ای نزدیک این رقم را سامسونگ به دست خواهد آورد. در حال حاضر حدود 25 تا 30 درصد مردم هم تمایل دارند که گوشی های سامسونگ را به دست بگیرند.

با این وجود اخیرا سهم سونی اریکسون که تازگی با نام سونی مشغول به فعالیت شده از بازار ایران رو به کاهش گذاشته است. در سال های گذشته سونی اریکسون رقیب اصلی نوکیا در بازار موبایل ایران بود که حالا با عقب رانده شدن آن، سامسونگ جای آن را گرفته است. طبق آمارها، گوشی های سونی در حال حاضر حدود 15 تا 20 درصد بازار را تقریبا به خود اختصاص داده است. سهم سایر برندها از جمله اچ تی سی و گوشی های متفرقه هم به زیر 10 درصد می رسد.



تعداد دستگاه های تلفن همراه در جهان

یکی از معیارهای جالب برای سنجش میزان توسعه یافتگی کشورها در شاخص های جهانی میزان استفاده از فناوری تلفن و تعداد گوشی های موبایل در کشورهاست. بر این اساس اندازه گیری این آمار هر ساله در دستور کار سازمان های اقتصادی قرار می گیرد. طبق تازه ترین آمار منتشر شده، حدود 5/5 میلیارد گوشی در جهان وجود دارد که در این میان چینی ها با یک میلیارد و 20 میلیون گوشی موبایل به تنهایی یک پنجم موبایل های تولید شده جهان را در خود جای داده اند.

در این فهرست هند و آمریکا به ترتیب دومین و سومین کشور پرمصرف موبایل جهان هستند. بر اساس این آمارها حدود 75 درصد مردم در چین و هند موبایل دارند. این رقم در آمریکا به رقم قابل توجه 103 درصد می رسد، در حالی که میانگین جهانی 79 درصد است. در این لیست ایران با 97 میلیون گوشی موبایل و رقم جالب توجه 130 درصدی (بیش از یک گوشی برای هر نفر) نسبت به کل جمعیت در رتبه دهم جهان ایستاده است.
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 9780 گروه خبری: اخبار موبایل و تبلت منبع خبر: bartarinha.ir تاریخ خبر: 1391/04/08 تعداد مشاهده: 2604
سافت گذر
 
 
 
نظرات بینندگان

ناشناس 1391/04/08 18:44
والا من یه ایرانسل دارم. هرجای ایران که رفتم آنتن داشته! یه گوشی 1100 نوکیا 4 5 سالی بیشتر دارم از استفاده می کنم! نمیدونم دیگه کجا باید برم که آنتن نداشته باشم! مریخ؟
در این مورد هم فکر کنم کلا ایرانیا هنوزم عقده های زیادی برای بروز داشته باشم. این که در برابرش چیزی نیس!
امیر 1391/04/08 16:51
چه خوب می شد رتبه از یک تا ۱۰ رو می نوشتین