کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9161 | مشاهده و دانلود: 735450834 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/07 | اعضاء: 316278 | نظرات: 37883
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

اختصاصی سافت‌گذر: از مرتال کامبت 10 چه انتظاری داشته باشیم

به گزارش سافت‌گذر ؛ هیچ‌کدام از بازی‌های سبک مبارزه تن به تن نتوانسته‌اند به اندازه بازی «نبرد مرگ‌بار» نام خود را در بازی‌خورها ثبت کنند.

 

استودیو «ندر ریلم» در حال تکمیل جدیدترین عنوان از سری بازی‌های مرتال کامبت (نبرد مرگ‌بار) Mortal Kombat، موسوم به «اکس» می‌باشد. قرار است این بازی 14 آوریل 2015 (25 فروردین سال آینده) به بازارها بیاید. مخاطبان «پی‌سی» نگران نباشند، این بازی مانند عنوان پیشینش برای رایانه‌های خانگی نیز عرضه می‌گردد، به‌علاوه برای پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان هم تولید می‌گردد. بااین‌حال، دارندگان کنسول‌های پلی‌استیشن 3 و ایکس‌باکس 360 باید منتظر «پورت» شدن بازی برای دستگاه‌هایشان باشند.

توقعات از «مرتال کامبت اکس» Mortal Kombat X بسیار بالاست و همین موضوع «اد بوون»، سازنده و از ایده‌پردازان اولیه این بازی را نگران کرده است. همان‌طورکه مستحضرید، مرتال کامبت 9 (2011) رکورد عنوان پرفروشترین نسخه این سری بازی‌ها را در اختیار دارد و مرتال کامبت 10 (یا همان اکس) برای پشت سر گذاشتن آن دورخیز کرده است؛ دراین‌بین، نباید حال‌وهوای همیشگی و نوستالژیک مرتال کامبت از بین برود.

 
«بوون» به سایت خبری بازی «پالیگون» می‌گوید: «بیست سال پیش، هنگام ساخت مرتال کامبت 2 به خودم می‌گفتم هیچ‌وقت به آمار فروش 6 میلیونی بازی مرتال 1 نمی‌رسیم؛ حال نیز خودم را در آن شرایط می‌بینم و این موفقیت عجیب و ادامه‌دار را باور نمی‌کنم.»

وی ادامه می‌دهد: «دغدغه ذهنی‌ام این است که چطور تغییرات هماهنگی پدید بیاوریم؛ می‌خواهیم همان تجربه بازی‌های قبل را ارائه کنیم و درعین‌حال از تکرار مکررات نیز بیزاریم. باز این احساس دوگانه به جانم افتاده است.»

فضای کلی حاکم بر مرتال کامبت اکس همان است که در نسخه‌های پیشین دیده‌ایم. مبارزان در نبردهای تن‌به‌تن شرکت می‌کنند، هنوز دکمه دفاع و خصوصیاتی نظیر تصویر اشعه ایکس از شکستن استخوان‌ها، دفع حمله و حرکات خاص هر شخصیت که مبتنی بر نوار «قدرت» هستند، به چشم می‌خورد.

بوون در ادامه مصاحبه‌اش یادآور می‌شود: «مرتال 9، نسخه سال 2011 خیلی کار برد و نمی‌خواهیم همه آن دستاوردها را دور بریزیم. اساس و پایه کاری خوبی داریم که در عنوان جدید مورد استفاده قرار گرفته است.»

اد بوون و بقیه تیم سازنده در استودیو «ندر ریلم» تحولات بزرگی در شیوه بازی شخصیت‌ها به‌وجود آورده‌اند؛ در مرتال اکس، هر مبارز در سه حالت می‌جنگد و این حالات بایستی پیش از وارد شدن به محیط مبارزه، انتخاب شوند. یعنی در کشاکش درگیری نمی‌توانید مانند نسخه‌های پیشین تغییر حالت بدهید.

 

مثال می‌زنیم: شخصیت شناخته‌شده‌ای مانند «اسکورپیون» هنوز همان نیزه زنجیری‌اش را دارد، اما در یک حالت از سه حالت خاص خودش، یک روح خبیث را فرا می‌خواند تا با پا بر فرق حریف بکوبد یا از زیر زمین او را نگه دارد تا اسکورپیون به حسابش برسد. حالت دوم اسکورپیون، شمشیردار است و حالت سوم، خود و حریفش را در فاصله نزدیک به کام آتش فرو می‌برد.

به گزارش سافت‌گذر ؛ دشمن اصلی اسکورپیون، یعنی «ساب زیرو» نیز حرکات قدیمی پرتاب گلوله یخ‌کننده و حمله زیرپا را دارد. از‌طرفی، «ساب زیرو» در حالت «کرایومنسر» از ناکجاآباد یکدفعه یک شمشیر یخی جادو می‌کند، و در حالت «استاد بزرگ» مخروط‌های یخی قالب می‌دهد که هم برای سپر و هم برای پرتاب به سمت حریف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سال 2002 نیز در بازی «مرتال کامبت: اتحاد مرگبار» همین سناریو دنبال شد. در آن بازی، بازی‌کننده می‌توانست اقسام مختلفی سلاح و سبک رزمی برگزیند. مرتال کامبت اکس این تفاوت را دارد که حرکات ویژه هر شخصیت بازی، با او و داستانش پیوند نزدیک دارد.

 

مبارزان جدیدی که به بازی اضافه شده‌اند نیز قابلیت‌های جذابی دارند. «دوورا» D'Vorah زنی است با خصوصیات حشره‌مانند. قادر است در یکی از حالت‌هایش، «لارو» حشره را به‌عنوان پرتابه استفاده نماید، در حالتی دیگر با نیش زهردارش به دشمن حمله می‌کند. یکی دیگر از شخصیت‌های تازه‌وارد «فرا و تور» هستند که درواقع ترکیبی است از یک زن روی شانه‌های غولی وحشی. در یکی از حالات این زوج عجیب‌وغریب، «فرا» (زن کوتاه‌قد) به «تور» (غول) ضربه می‌زند و او را وادار به حمله به حریف می‌کند. البته در حالتی دیگر، «تور» را می‌توان به تنهایی به بازی گرفت در‌حالی‌که فرا در کنار میدان مبارزه، او را تشویق می‌کند.

«اد بوون» حرفایش را این‌گونه دنبال می‌کند: «باید امکانات و قابلیت‌های بدیعی خلق می‌کردیم که در بازی‌های مشابه نبود و بدین منظور حالات مختلفی برای هر مبارز در نظر گرفتیم.»

حالات مختلف مخصوص به هر مبارز از لحاظ بصری نیز ظریف کار شده‌اند. «کسی» Cassie که دختر «جانی کیج» و «سونیا بلیک» است، در حالت «هالیوود»، عینک دودی بر چشم دارد و قادر است با یک ضربه به حریف، او را چند دقیقه‌ای گیج کند، که از دختر «جانی کیج» نیز کم‌تر از این توقع نمی‌رفت. «کسی» در حالت «نیروی ویژه»، می‌تواند با هدفونی که در گوش دارد، درخواست حمله هوایی کند.

 

تیم سازنده امیدوار است با این ویژگی‌ها و قابلیت‌های تازه، عمق بیش‌تری به تجربه بازی‌کننده داده شود. به‌عنوان نمونه، بازی‌خور باید به این فکر کند که آیا مثلاً حالت «دوزخ» اسکورپیون در مقابل «مشت‌زنی» «کسی» بهتر جواب می‌دهد یا حالت «آتش جهنم» Hellfire.

این تنوع موجب بالاتر رفتن چالش در بازی می‌شود، چیزی که «بوون» نیز به‌خوبی از آن آگاه است: «چندین‌وچند مبارز تازه‌نفس با حالت‌های مختلف اضافه می‌کنیم. کمی ساخت بازی کار می‌برد. داشتن گوناگونی و انتخاب‌های فراوان، دست بازی‌کننده را باز می‌گذارد، البته سعی ما در این بوده که بازی هرچه بیش‌تر متوازن و متعادل باشد.»

سایر موارد تازه
میدان‌های مبارزه نیز درنوع‌خود در بازی شرکت دارند، این قابلیت را در بازی «بی‌عدالتی: خدایان در میان ما» Injustice: Gods Among Us از همین کمپانی «ندر ریلم» دیدیم. در مرتال کامبت 10 یا همان اکس، جنگجویان می‌توانند اشیائی از محیط اطراف بردارند و از آن به‌عنوان اسلحه استفاده کنند، یا آن‌را تکیه‌گاه قرار داده و پرش بلند داشته باشند. به‌عنوان نمونه بشکه پرتاب کنند، یا مثال ژیمناست‌ها از شاخه درخت آویزان شوند.

همان‌طورکه گفتیم برخی اشیاء مانند کنده درخت یا چادر می‌توانند تکیه‌گاه و سکوی پرتاب «مبارز» شوند و او را از زیر مشت و لگدهای حریف بیرون بکشد، یا به او فرصت حمله سریع دهد. در میدان مبارزه «جنگل یخ‌گرفته»، این موارد بیش‌تر مشهود است و بازیکن با چند پرش می‌تواند از این‌طرف صحنه به طرف دیگر برود.

 

البته به همین راحتی نیست که هر بار خواستید از این حرکات استفاده کنید، بلکه باید مواظب «نوار قدرت» نیز باشید. یکی دیگر از تفاوت‌هایی که این بازی در تعامل با محیط نسبت به بازی «بی‌عدالتی» دارد، امکان دفاع کردن اشیای پرتابی از محیط است.

به گزارش سافت‌گذر ؛ سری مرتال کامبت با اضافه‌شدن شخصیت‌های نوظهوری که در سه نسخه ابتدایی وجود نداشتند، گام بلندی به جلو برداشته است: این گفته‌های اد بوون خالق این سری بازی‌هاست که در ادامه متذکر می‌شود: «ما با وارد کردن شخصیت‌های تازه، رویکرد هجومی را کلید زدیم. چند تای دیگر نیز معرفی می‌کنیم. تجربه متفاوتی از آب درخواهد آمد. البته کار دشواری است، چون باید از بین 60 کاراکتر دنیای مرتال کامبت دست به گزینش بزنیم، اما نهایتاً این‌شدکه نمایش مناسبی از شخصیت‌های تازه ارائه دهیم.»

«بوون» در این مصاحبه بسیار محتاط عمل می‌کرد تا مبادا اطلاعاتی که نباید را بروز دهد، ولی این‌طور فهمیدیم که یکی دیگر از شخصیت‌ها با نام «کوتل خان»، یک مبارز سبک «آزتک» و نیمه‌خدا است. مطلب جالب‌تر، راجع‌به داستان بازی است که تقریباً انتهای مرتال کامبت 2011 را گرفته و جلو می‌آید. البته پرش‌هایی به 5، 15 و 25 سال بعد در جهان مرتال کامبت هم می‌شود. گرافیک نسل بعدی این بازی هم خیره‌کننده است و صحنه‌های نبرد و مبارزان، همگی نشانه‌هایی از این تغییروتحولات را دارند.

 

بوون یادآور می‌شود که تیم سازنده نخواسته دست به پیچیده ساختن طراحی‌ها بزند، بلکه زیبا و شیک و تاثیرپذیر بودن، هدف بوده است. بدین‌صورت‌که در بحبوحه نبرد، لباس‌های چرمی، پارچه‌ای، نقاب‌ها و سایر مواد مورد آسیب قرار گرفته و پاره می‌شوند. البته، زنان مبارز در این نسخه از بازی لباس‌های پوشیده‌تری دارند، و بوون به اشتباهش در نسخه‌های پیشین معترف است، طوری‌که می‌گوید:
«این دفعه آگاهانه‌تر عمل کردیم. حالا که به مرتال 9 نگاه می‌کنم، می‌بینم چه افتضاحی سر این لباس‌ها پیش‌آمد.»

«بوون» از بخش آنلاین بازی بسیار تعریف می‌کرد. توضیح زیادی نداد، اما حرف‌هایش وسوسه‌برانگیز بود: «این یک بازی آنلاین است که هر که بازی را خریده باشد، حتماً آن‌را امتحان می‌کند. جامعه بازی‌کنندگان آن بزرگ و بزرگ‌تر می‌شود. از همه می‌خواهیم به این بخش علاقه نشان دهند. البته شما خودتان خواهید دید که دلتان می‌خواهد ایفا‌کننده نقشی در آن جهان آنلاین باشید و جوایزی نیز برای این کار درنظر گرفته‌شده است. به آن شکل «ضد جایزه» یا مجازات نداریم، ولی همین نرسیدن به آن جوایز، به شما انگیزه جلو رفتن در آن محیط را می‌دهد.»
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 23441 گروه خبری: اخبار بازی و سرگرمی منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1393/08/10 تعداد مشاهده: 2451
سافت گذر