کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9162 | مشاهده و دانلود: 735484591 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/08 | اعضاء: 316287 | نظرات: 37884
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

کشف توده ای آبی رنگ و عجیب در مریخ

به گزارش سافت گذر، مریخ نورد ناسا به نام Reconnaissance نوعی تپه (یا هر چه شما اسم آن را می گذارید) در مریخ کشف کرده که آبی رنگ می باشد و این در حالی است که مریخ به سیاره سرخ معروف است.

مریخ مریخ نورد Reconnaissance Opportunity ناسا فضا

توده آبی رنگ در منطقه Lyot مریخ

این تصویر که سازمان هوایی آمریکا آن را در تاریخ 20 ژوئن منتشر کرد، نشان دهنده یک تپه هلال شکل در منطقه Lyot مریخ می باشد.

البته برای مشاهده بهتر سطح سیاره سرخ، این تصویر کمی ویرایش شده ولی تغییر دیگری در آن ایجاد نشده است. از همین تکنیک برای ارتقا کیفیت تصاویر گرفته شده از سیاره مشتری توسط فضاپیمای June ناسا نیز استفاده شده است.

بهرحال، مریخ نورد Reconnaissance این تصویر را در تاریخ 24 ژانویه با یکی از 6 ابزار عکاسی خود به نام HiRISE گرفت.

یکی از ویژگیهای عادی مربوط به باد در مریخ

تپه های شنی از پدیده های کاملاً طبیعی مریخ است که نشان دهنده ارتباط میان سطح این سیاره و اتمسفر آن می باشد.

به گزارش سافت گذر، ناسا می گوید که تپه های شنی اینچنینی از مواد گوناگونی تشکیل شده اند معمولاً آن مواد را می توان در فضاهای اطراف آنها کشف کرد. البته چنین تپه هایی غالباً در سطح مریخ یافت می‌شوند.

ناسا می گوید:(( در قسمت جنوبی هر تپه شنی، یک تپه شنی بزرگتر و با ساختار پیچیده تری وجود دارد. این تپه که بیشتر به رنگ فیروزه ای دیده می شود، مواد سازنده مختلفی دارد)).

طوفان عظیم شن

ناسا تصویری از این تپه شنی را درست زمانی منتشر کرد که طوفان شن عظیمی مریخ را در می نوردید که سبب می شد رنگ این سیاره سرخ تر از همیشه شود.

همانطور که طوفان مانع تابش نور خورشید به سطح مریخ می شد، مریخ نورد Opportunity ناسا که انرژی خود را از نور خورشید دریافت می کرد، باید به خاطر کمبود انرژی خاموش می شد. بر این اساس مشخص نیست که آیا این مریخ نورد سالم است یا خیر. تأیید یا عدم تأیید سالم ماندن این مریخ نورد توسط ناسا ممکن است حتی هفته ها به طول بینجامد.

به گزارش سافت گذر، جان کالاس، مدیر پروژه این مریخ نورد می گوید:(( ما هر روز به سیگنالهایی که از فضا و مریخ دریافت می شوند گوش می کنیم ولی واقعیت این است که طوفان روز به روز در حال سهمگین تر شدن است. آخرین شواهدی که داشتیم، دال بر این بود که زمان اتمام این طوفان مشخص نیست بنابراین هنوز هم کسی نمی داند این طوفان چه زمانی به پایان می رسد. آیا یک هفته دیگر؟ آیا یک ماه دیگر؟ کسی چیزی نمی داند)).

مریخ نورد Reconnaissance ناسا

این مریخ نورد در ماه آگوست سال 2005 به سیاره سرخ پرتاب شد تا در مورد ماندگاری آب در سطح این سیاره اطلاعاتی جمع آوری کند. این مریخ نورد توسط لاکهید مارتین ساخته شده است.




منبع: techtimes.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 41929 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1397/04/04 تعداد مشاهده: 1586
سافت گذر