کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9149 | مشاهده و دانلود: 734061386 | آخرین بروزرسانی: 1403/01/31 | اعضاء: 316127 | نظرات: 37880
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
 
[مشاهده نتایج]
امتیاز بدهید
54321
1 / 5
128 رأی
مدت زمان:
00:06:36
زبان / قیمت(تومان): فارسی / دانلود رایگان
فرمت / حجم فایل: 39 MB / mp4
آخرین بروزرسانی:
دسته بندی:
تعداد مشاهده: 16784 دیدگاه کاربران نظرات (1) دیدگاه کاربران نظر شما

دانلود آموزش باتری به باتری کردن ماشین

دانلود آموزش ویدئویی روش سریع، صحیح و ایمن باتری به باتری و روشن کردن ماشین به زبان فارسی

| در این پلیر می‌توانید ویدئوی فارسی آموزش باتری به باتری کردن خودرو را به‌صورت آنلاین نیز تماشا کنید |

به علت ضرورت و موردنیاز بودن انجام «باتری به باتری» در برخی شرایط حساس و نابلد بودن بسیاری از افراد همچنین خطراتی که آنها را در حین این کار تهدید می‌کند، سافت‌گذر فیلم آموزش فارسی نحوۀ کاملاً ایمن، صحیح و البته سریع «باتری به باتری» را - به همراه متن کامل توضیحات آن - در سایت قرار داده است.

به‌طورکلی به شما توصیه می‌کنیم که همیشه یک جفت کابل مخصوص باتری به باتری، یک سیم بُکسل مطمئن و بلند، یک طناب ضخیم (حداقل ۱۰ متری) و یک جَک خودرو که کاملاً روان و قدرتمند باشد در خودروی خودتان داشته باشید؛

سایر لوازم ضروری که بهتر است همیشه به‌ویژه در هنگام مسافرت در خودروی شما وجود داشته باشند، عبارتند از: چراغ قوه‌ - جعبه ابزار کوچک حاوی ابزارهای ضروری - اسپری پنچرگیری لاستیک - پمپ سیفونی کوچک، مخصوص باد کردن تایرها در مواقع ضروری - آچار چرخ چهار پر - جعبه کمک‌های اولیه - کیسه‌های پلاستیکی و پارچه‌ای - دبه بنزین - چند بطری آب بزرگ - مثلث خطر شبرنگ - باتری اضافه گوشی موبایل و شارژر - پای کششی تایر، برای رفع درجا زدن تایر در برخی زمین‌ها.

خودتان بعدها به اهمیت وجود همیشگی این وسایل در خودرو، پی خواهید برد!


متن توضیحات روش سریع، صحیح و ایمنِ باتری به باتری ماشین به‌صورت قدم به قدم

۱. ابتدا نیاز است که از ماشینی که باتری سالمی دارد کمک بگیرید:

برای شروع کار، کاپوت جلوی هر دو خودرو را بالا بزنید و خودروها را تا جای امکان براساس اندازۀ کابل، به یکدیگر نزدیک کنید. قطب‌های مثبت و منفی هر دو باتری را پیدا کنید. معمولاً بر روی سرباتری و یا درکنار آنها، قطب‌های مثبت و منفی به‌صورت + و مشخص شده‌اند.


۲. خودروها را آماده کنید:

حال که خودروها را تا مکان لازم به همدیگر نزدیک کرده‌اید، زمان آن رسیده که آنها را آماده کنید. برای این کار ابتدا تمام متعلقات برقی همچون فن، بخاری، رادیو ضبط و هر تجهیزات برقی دیگر را در داخل خودرو را خاموش کنید. دقت کنید که سوئیچ خودرو در حالت Off یا همان بسته باشد. توجه داشته باشید در صورتی که خودروها با یکدیگر تماس داشته باشند، ممکن است به قطعات برقی و کامپیوتری هر دو خودرو آسیب وارد شود؛ پس دقت کنید با یکدیگر تماسی نداشته باشند.


۳. خودِ باتری‌ها را آماده کنید:

سرباتری‌ها را پاک کنید، مطمئن شوید که سرباتری رسوب نکرده باشد.


۴. کابل‌ها را آماده کنید:

برای انجام باتری به باتری، به یک جفت کابل مناسب نیاز دارید. کابل‌های مخصوص باتری به باتری که در بازار قابل خریداری هستند، معمولاً دو کابل «مشکی و قرمز» یا «مشکی و زرد» هستند. توجه داشته باشید در هنگام انجام باتری به باتری، هرگز نباید دو سر کابل‌ها با یکدیگر تماس پیدا کنند. در صورت برقرار تماس، ممکن است که آسیب‌های جدی به خودرو وارد شود.


۵. حال به ترتیب مراحل زیر، کابل‌ها را به باتری‌ها متصل کنید (توجه داشته باشید که گفتیم به ترتیب!):

- یک سر کابل قرمز (یا زرد) را به قطب مثبت باتری دارای مشکل، متصل کنید.

- حال سر دیگر همین کابل قرمز (یا زرد) را به قطب مثبت باتری سالم، متصل کنید.

- یک سر کابل مشکی را به قطب منفی باتری سالم، متصل کنید.

- دقت کنید که نباید سر کابل منفی را به قطب منفی باتری دارای مشکل وصل کنید! این نکته بسیار مهمی است که بسیاری از افراد آن را رعایت نمی‌کنند و با مضرات آن مواجه می‌شوند. البته حتی ممکن است بعداً هم متوجه آن نشوند که به خودرو چه آسیبی زده‌اند. پس باید حتماً آن را رعایت کنید: سر دیگر کابل منفی را به یک قطعۀ فلزی بدون رنگ در خودروی دارای باتری خراب، متصل کنید. بهتر است این قسمت فلزی، بخشی رنگ‌نشده باشد تا ارتباط برقرار شود؛ این کار را با پیچ و مهره‌های خودرو و سایر قطعات بی‌خطر خودرو نیز می‌توانید انجام دهید.

- دقت کنید که کابل‌ها به پروانۀ خودرو برخورد نکنند.


۶. اقدامات بعد از اتصال صحیح کابل‌ها برای روشن کردن خودروی دارای باتری مشکل‌دار:

- خودروی دارای باتری سالم را روشن کنید و اجازه دهید خودرو برای چند دقیقه کار کند.

- حال دیگر باتری مشکل دار باید شارژ شده باشد و پس از این چند دقیقه، خودروی دارای باتری خراب را  استارت بزنید تا خودرو روشن شود. چنان‌چه روشن نشد، کمی تکان و فشاردادن هریک از کابل‌ها در سر جای خود و انجام مجدد، احتمالاً شما را به نتیجه خواهند رساند.

- اگر ماشین روشن نشد، مدت زمان  بیشتری صبر کنید و خودروی دارای باتری سالم را روشن نگهدارید و به مدت پنج دقیقه کمی گاز بدهید. سپس بدون خارج کردن کابل‌ها، خودروی دارای باتری خراب را استارت بزنید. اگر باز هم روشن نشد، احتمالاً یا اشتباهی در کار شما وجود دارد، یا باتری کاملاً خراب و غیرقابل شارژ شده است و یا سیم‌کشی یا آلترناتور خودرو، ایراد دارد.


۷. روش و ترتیب صحیح جدا کردن کابل‌ها، بعد از روشن شدن خودروی دارای باتریِ مشکل‌دار (اینجا هم حتماً ترتیب ذکرشده را رعایت کنید!):

حال که خودرو روشن شد و به نتیجه رسیدید، باید اقدام به جداکردن کابل‌ها کنید؛ این کار برعکس مراحل اتصال است و دقت کنید در حین جدا کردن، هیچ یک از کابل‌ها با یکدیگر تماس نداشته باشند. به ترتیب مراحل زیر عمل کنید:

- ابتدا کابل منفی (مشکی) را از قسمت فلزی خودرو جدا کنید.

- سر دیگر کابل منفی (مشکی) را از قطب منفی باتری سالم جدا کنید.

- سر کابل قرمز (یا زرد) را از قطب مثبت باتری سالم جدا کنید.

- در نهایت سر دیگر کابل مثبت را از قطب مثبت باتری تازه شارژشده، جدا کنید.

- سایر متعلقات و یا کاورهای باتری را مجدداً در سر جای خود قرار دهید.


نکات مهم و ایمنی که کمتر کسی به آنها توجه می‌کند:

- هرگز با دستانی که انگشتر و دستبند یا هرگونه شی‌ء فلزی در آنها وجود دارند، باتری خودرو را لمس نکنید؛ این کار بسیار خطرناک است. هردو کابل باتری به باتری را نیز فقط از قسمت عایق‌هایی که روی دسته‌های قطب‌های فلزی آنها کشیده شده‌اند، بگیرید. قبل از دست زدن به باتری و به‌طورکلی پیش از انجام هرگونه کار مرتبط با باتری خودرو، انگشترها و سایر اشیاء فلزی را از دستان خود خارج و دور کنید.

- خودروی مشکل‌دار و تازه روشن‌شده را مدتی روشن نگه دارید و مدتی با آن رانندگی کنید تا باتری خودرو برای استفاده‌های بعدی، شارژ شود.

- بهتر است که بعد از استارت زدن خودروی خراب و به محض روشن شدن آن، کابل‌ها سریعاً به‌طور صحیح جدا شوند؛ زیرا در صورتی که کابل‌ها متصل باشند، ممکن است به‌خاطر تفاوت در میزان شارژ دینام‌ها، تداخل آمپر به‌وجود آید و باعث خرابی قسمت‌های برقی خودرو‌ها شود.

- بعد از روشن شدن خودرو، از گازدادن‌های بی‌مورد برای سریع‌تر شارژ شدن باتری، خودداری شود. در این حالت بازهم به‌خاطر خالی بودن باتری، باعث ایجاد فشار زیادی  روی دینام می‌شود و می‌تواند سبب سوختن آفتامات، دیود‌ها و یا بالشتک آن شود. پس بهتر است مدتی با سرعت کم رانندگی کنید تا باتری شارژ شده و از صدمات بعدی جلوگیری نمایید.

پسورد فایل ها
سرور آپدیت نود 32
برنامه های مشابه
  • Udemy - The Complete Front-End Web Development Course

    Udemy - The Complete Front-End Web Development Course

    دوره آموزش کامل برنامه‌نویسی و توسعه وبسایت فرانت-اِند Front-End | از برترین و پُرفروش‌ترین دوره‌های آموزشی در جهان ...