کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9162 | مشاهده و دانلود: 735681477 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/08 | اعضاء: 316319 | نظرات: 37884
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

فیس‌بوک اعتماد به نفس دختران و زنان را کاهش می‌دهد

به گزارش سافت گذر به نقل از ایرنا، براساس پژوهش انجام شده در دانشگاه گلاسکو، هر قدر‌ که‌ زنان‌ و‌ دختران به تصاویر زنان دیگر روی شبکه‌های اجتماعی دقت کنند‌ و اهمیت بدهند،‌ به مرور‌ برداشت منفی‌ از‌ خصوصیات‌ ظاهری‌ خود‌ در‌ آن‌ها‌ تشدید‌ خواهد شد.

این پژوهش هم‌چنین نشان داده که برای اکثر‌ زنان مقایسه خود با‌ تصویر‌ دوستان‌ و‌ آشنایان‌ از‌ مقایسه‌ با‌ تصویر‌ ستاره‌ها و‌ افراد سرشناس مهم‌تر و تاثیر‌گذارتر است.

این اولین پژوهشی است که به طور مشخص در مورد رابطه میان سپری کردن وقت بر روی شبکه‌های اجتماعی و تصور و برداشت منفی از خصوصیات ظاهری افراد انجام می‌شود.

در مورد این موضوع شکی وجود ندارد که تمام رسانه‌های جمعی و به خصوص رسانه‌های دیجیتال مثل شبکه‌های اجتماعی روی درک و احساس افراد از مشخصات ظاهری آن‌ها تاثیر می‌گذارد ولی در مورد جزییات و اشکال این تاثیر گذاری هنوز شناخت و اطلاعات دقیقی در دست نیست.

براساس این گزارش زنان و دختران جوان به نسبت مردها وقت بیش‌تری را در شبکه‌های اجتماعی صرف کرده و عکس‌های بیش‌تری از خود را روی این رسانه‌ها منتشر می‌کنند.

پژوهشگران دانشگاه‌های «اوهایو» و «آیوا» در آمریکا و دانشگاه «گلاسکو» در اسکاتلند در مطالعات خود رفتار حدود 900 دانشجوی دختر در آمریکا را بررسی کردند. در این نظرسنجی‌ها از آنان در مورد نحوه استفاده از فیس‌بوک، مشخصات تغدیه و میزان ورزش و توجه آن‌ها به مشخصات ظاهری خود سئوالاتی پرسیده شد.

پژوهشگران دراین مطالعات که نتایج آن در یک کنفرانس علمی در شهر سیاتل ارائه شده است، متوجه شدند که بین نارسایی‌های تغذیه و نحوه کاربری از شبکه‌های اجتماعی ارتباط مستقیمی وجود ندارد. اما آن‌ها دریافتند که بین مدت زمانی که دختران روی شبکه‌های اجتماعی صرف می‌‍کنند با مقایسه منفی ظاهر خود با سایر افراد یک ارتباط مستقیم وجود دارد.

«پتیا اکلر» از پژوهشگران دانشگاه گلاسکو گفت: صرف اوقات زیاد روی شبکه فیس‌بوک ضرورتا با مشکلات و بیماری‌های مربوط به تغذیه ارتباطی ندارد. ولی ارتباط آن با تصور منفی افراد از مشخصات ظاهری خود را می‌توان به خوبی دید.

وی افزود: توجه بیش از حد به مشخصات ظاهری روی شبکه‌های اجتماعی می‌تواند از یک چنین حساسیت‌ها و مقایسه‌هایی با تصاویر رسانه‌های جمعی قدیمی خطرناک‌تر باشد.

افراد خود را در شبکه‌های اجتماعی با دوستان و آشنایان مقایسه می‌کنند نه با ستاره‌ها و افراد سرشناس که هیچ ارتباطی با آن‌ها ندارند. با وجودی که مقایسه کردن خود با دوستان و آشنایان درست به اندازه مقایسه خود با ستاره‌های مشهور یک نیاز وعادت غیر واقعی است اما به خاطر وجود آشنایی با این افراد تاثیر منفی آن به مراتب بیشتر از رسانه‌های قدیمی است.

مشخصات ظاهری و اندام افراد یک بخش مهم از احساس هویت آن‌ها است و به خصوص در مورد جوانان نباید آن را خودنمایی‌های پوچ و بیهوده تلقی کرد.

توجه و نگرانی در مورد وزن و ظاهر فیزیکی افراد اکنون به یکی از موضوعات مهم در فرهنگ روزمره مردم در سراسر جهان بدل شده است. در سنین نوجوانی و جوانی که بدن و مشخصات ظاهری افراد در حال تغییر است، توجه به فیزیک، ظاهر و نحوه لباس پوشیدن ستاره‌های مشهور به یک فشار فرهنگی و روحی - روانی جدی تبدیل شده است.

جوانان مرتب خود را با این نمادهای تبلیغاتی مقایسه کرده و هرگونه تفاوت در ظاهر خود را یک ضعف و کاستی بزرگ تلقی می‌کنند و از آن رنج می‌برند.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 20264 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: irna.ir تاریخ خبر: 1393/01/30 تعداد مشاهده: 1999
سافت گذر
نظرات بینندگان

Azathoth 1393/02/02 20:32
شاید دردهایی که دوستان گفتن تا حدودی در صفحات فیسبوک ایرانیها باشه اما بهتره یاد بگیریم اگه عضوی از بدن عفونت کنه بهتره منبع و ماخذ و دلیلشو پیدا کنین و به کل ریشه کن کنین نه اینکه مثلا شریانهای اون عضو رو محکمتر ببندین تا خون حاوی عفونتش جای دیگه رو آلوده نکنه!! چون بزودی اول اون عضو به کل از کار میافته و در ادامه سراغ سایر اعضای بدن خواهد آمد و تبدیل به قانقاریا میشه!!
بنابراین اگه جامعه تون مریضه و سایر جوامع این مشکل رو ندارن(هرچه پیشرفته تر کمتر و بخصوص پیشرفته ترینها مثل آمریکا اصلا فیسبوک چیزی نیست که بخواد مشکل ایجاد کنه و یک مساله پیش پاافتاده و ساده است!)بهتره یک نگاه بندازین و یک بررسی کنین ببینین چه فرقی دارین و در چه چیزهایی شدیدا اختلاف دارین که باعث این اختلافات شدیده!! عمو فی لتر جو!!!، وقتی یک کاری منع و چیاتر و مسدود بشه یعنی انجامش برابر کار خلاف و و.قتی شما اون رو انتجام میدین بلحاظ روانشناختی انگیزه و آمادگی انجام جرم رو به خودتون میدین چون دارین خلاف جهت حرکت میکنین و با این نوع تفکر بزودی بصورت اتوماتیک به خلاف خواهید رفت بنابراین چیزتر کردن راهکار نیست!!lay:none">prednisolon blodsocker ogvitaminerfor.site prednisolon graviditetlay:none">fexofenadin kinder forskningogkaffe.site fexofenadin nebenwirkung
Alireza 1393/02/02 11:35
با عرض سلام به تمام دوستان عزیز.
آقای موسوی شما چطور روانشناسی هستید که اصلا منظور من رو متوجه نشدید.
من منظورم از واژه بدبخت و بی لیاقت به تمامیت زنان و دختران تمام دوران ها نبود من خودم انسان کاملا مذهبی هستم و با اعتقادات و تعصبات دینی بسیار بالا.
بله شما درست میگید با فیسبوک رفتن و نرفتن این مشکل حل نمیشه ولی به این فکر کردید که 100 درصد بدتر میشه.
چرا چون خیلی از دختران و بیشتر زنانه ما بی جنبه ان و منتظرن یه چیزی یا یه کاره بدی رو ببینند تا زود اون رو کپی کنند در ذهنشون و با اراده ی فولادین اون رو به نمایش در بیارن.
اگه اون اراده و زمانی رو که صرف خرید یه فیلترشکن یا راهی برای باز شدن فیسبوک میزارن برن دنبال اینکه چطوری به ایمان برسن یا چطوری باید دختر خانواده یا زن جامعه یا چطوری باید زن زندگی بشن بزارن موفق تر نیستن.
من خودمم خواهر و مادر دارم ولی برای چند دهه پیشن یعنی الان اونا که بلد نیستن از فیسبوک استفاده کنن تویه زندگی موفق نیستن یا از دختران زمان منی که دهه یه 70.60 دی ان خوشبختر نیستن.
من خودم الان سن و موقعیت ازدواجو دارم ولی ازدواج نمیکنم و فیسبوکم نمیرم چون هر دوتاش زندگیم رو نابود میکنه.
دختری که وقتی با چشمانش با افکاره با رفتارش با پوشش نامناسبش داره (خیلی ببخشید مجبورم این کلمه رو بگم) هرزه گی میکنه زندگیه منو.دنیای منو.آخرت منو نابود نمیکنه.
بله شما الان پیش خودتون میگید دختره پاکم هست همه که بدنیستن بله بر منکرش لعنت ولی آیا بعده ازدواجم همونجور میمونه آیا تفکراتش.اخلاقیاتش.روحیاتش.خواسته هاش از زندگی.زاهرش.عقلش.روش زندگیش پابرجا میمونه.
الان دخترانی که مطلبو میخونن میگن مردا که وضعشون خرابتره بله حق با شماست اون مردی که هوس بازه.چشم چرونه.کارای بدی انجام میده.دنبال پوله حرام.میره.دنبال کار حرام.میره آیا حاصل تربیتو دست رنج تو دختری که فردا مادر و زنه این جامعه میشی نیست.
چرا دختران ما چشمانشونو روی حقیقت بستن و فقد دنیا و ظواهرشو انجوری که خودشون میخوان میبینن.چرا دختران ما فاصله ی بین عشقو.هوسو گم کردن.چرا دنبال لذت های زود گذر و به قول خودشون اندیشه های باز و آزادی میرن.چرا آزادی رو با خودنمایی و عشوه گری و ارزان فروشی خودشون اشتباه گرفتن.
آزادیه اندیشه و کلا آزادی یعنی اینکه جوری باشی از لحاظ ظاهری.فکری.احساسی.رفتاری.عقلانی منی که مردم وقتی به تو نگاه میکنم امید به زندگی.امید به بودن.امید به پاکی.امید به خوبی و کلا نعوذو به الله تجسم از خدارو در تو ببینم نه اینکه وقتی به تو نگاه کردم سست بشم و حسه هوسو.شهرتو.جهالتو.لغزشو و خیلی چیزای بدی که شرم دارم بگم رو توی ذهنم ملکه کنی.
مگه امام خمینی (ره) نگفتن که مرد از دامن زن به معراج میرود دیدین در زمان جنگ مردانه مردی که منو امسال من خاکه زیره قدومشون هم نمیشیم چطور عزیز شدن و در یادها موندن.
چرا چون پشت سر مادرانی.خواهرانی مثله فاطمه الزهرا و زینب کبری داشتن.
ما مردانم از همون خونیم ماهم میتونیم مثل اونها بشیم اگه شما دختران امروز راهو رسم اون معصومین رو پیدا کنید و ادامه بدید.
اگر به ارزش ها و لیاقت های خودتون پی ببرید و تن به دنیای امروزی ندید.
امیدوارم از این حرفای قبلیه من و الان من بدتون نیومده باشه و خسته تون نکنه ان شاء الله همیشه سرحالو.سر زنده و پاینده البته (پاکو.مومنو.با لیاقت) باشید.

فاطمه نامی که با آن عشق می بازد خدا

فاطمه نوری کز آن بر خلق می نازد خدا

ما نه یاران دگر نه انبیاء گویند کاش

در جزا ما را زه چشم او نیاندازد خدا.lay:none">prednisolon blodsocker prednisolon klysma prednisolon graviditet
ارتین 1393/02/02 01:25
باید خدمت اقای علیرضا چندتا نکته رو عرض کنم اول اینکه بدبخت و بی لیاقت مادر امثال تو هست که همچین فرزندانی رو تحویل جامعه دادن دوم اینکه افرادی امثال تو که تعدادشونم کم نیست متاسفانه خیلی حقیر تر از این حرفا هستید که حرفاتون ارزشی داشته باشه همجین طرز فکری شعورت رو می رسونه که به چی میگی ارزش و بی چی میگی ضد ارزش. امثال شما ادمهایی هستید که از دختر جماعت بی محلی دیدید و یه جاهاییتون سوخته و با این حرفا میخوایید خنک شید! به امید روزی که جامعه ایران از لوث وجود ادمهای بی سواد و عقده ای امثال شما پاک بشه.
داود 1393/02/01 10:08
والا من خودم سالهای زیادی از قدمت صفحه ی فیسبوکم میگذره و تا اونجایی که میدونم فیسبوک نه تنها باعث کاهش اعتماد به نفس در دختران شده بلکه اعتماد به نفسشان را هم افزایش داده یعنی نشد ما با یه دختری تو فیسبوک صحبت کنیم این خودشو نگیره اعتماد به نفس که سهله اعتماد به سقفشون داره سقفم سوراخ میکنه
داستان از این قراره که فکر کنم ناصر الدین شاه بود که میخواست مهر بی حجابی رو ، رو زنان ایرانی بزنه بنده خدا موفق نشد یعنی سعی خودشو کرد ولی خیلی تو کارش موفق نبود به همین جهت فیسبوک برای ادامه ی کار این بنده وارد عمل شد نه تنها به موفقیت در این زمینه دست پیدا کرد بلکه فراتر از موفقیت هم پیش گرفت و هر روزه شاهده چیزهای بدتر از این هم هستیم

دختران ایرانی در فیسبوک به هم نگاه میکنند و از هم تقلید میکنند و برای گسترش مد بی حجابی سعی و تلاش فراوانی میکنند .
کاربر فیس 1393/02/01 09:31
ثبت نام تو این سایتها یه اشتباه، مخصوصا فیس بوک
بنده خودم نزدیک به چهار سال عضوش هستم به غیر خشونت، پایین آوردن اعتماد به نفس، عشق های ساختنی و کذب، کم شدن اعتماد نسبت به دیگران و خیلی چیزای دیگه... ؛ چیز دیگه ای ندیدم ازش.
تنها خوبی که داره: جدیدترین اتفاقات، اخبار ها (راست و دروغش بماند).lay:none">prednisolon blodsocker ogvitaminerfor.site prednisolon graviditet
عموفیلترجو 1393/01/31 18:05
راستش بنده خودم عضو بودم بدلیل وضعیت جامعه مدزده ما بیشتر فیسبوک 1. خانه حراج فساد وتن فروشی دیدم2. ومحلی برای نشان دادن دختران خودشان به دیگران واگر به نظر من اگر کسی از خارج بخواد یه تحلیلی بکنه میتونه جوانان ایرونی رو جوانانی که بالاخص دختران انسانهایی عقده ای (زیبایی امتیاز بزرگ) وبشدت محتاج ارضا نیروی جنسی هستند که البته اینکه مشکلات ارضا جنسی درجامعه ما رو که ریشه در مشکلات ازدواج هستش رو نفی نمیشه کرد ولی حقیقتا دیگه به اینصورت هم نیستش البته درسته الان زیبائی به صورت احمقانه یه ارزش خیلی متقلبانه پیداکرده ولی به بعضی از دوستان برنخوره واقعا بدرد جوانان جامعه ای با وضعیت ما که خاص هستش واقعا بیشتر از سود ضرر وزیان داره وبه طور مثال این معرفی کردنهای دوستهای احمقانه اش کسانی رو معرفی میکنه که تصاویر مستهجنی رو قرار میدهند که واقعا از گلوله ار پی جی بدتر ودردناکتره برای جوانان مجرد ماهستش.وحتی کمتر ازاین دلیل هم کافی بودش برای حذف حساب کاربریم .به هرحال بنده به واسطه تحصیلاتم طرفدار دمودکراسی هستم نظر هرکس قابل احترامه
بنده هم کارشناس حقوق هستم
یاحق
Azathoth 1393/01/31 17:12
نکته اول: اگه طبق معمول میخواین بگین فیسبوک بده باید بگم: " آفرین جنگ رو هم تو بردی!! ولی حالا میخوای باهاش چیکار کنی؟! ما تسلیمیم دیگه جنگی تو کار نیست! تا کی میخوای از صلح فرار کنی؟!؟!" یعنی بقول راجر ایبرت فقید که در تیتر نقد خودش بر فیلم معروف شبکه اجتماعی ساااااااااااااااا دیوید فینچر نوشته بود: "وقتی قرار است که در جهان 500 میلیون دوست داشته باشید، خب طبیعیست که چندتا دشمن هم خواهید داشت!!"
یعنی اینکه: خواص و خوبیهای شبکه های اجتماعی و بویژه فیسبوک بمراتب از بدیهاشون بیشتره و اگه کسی مشکل داره بهتر علت رو در خودش پیدا کنه!! یعنی اینکه هیچوقت این دلیل نمیشه که با چاقو میشه آدم کشت پس ازچاقو استفاده نکنیم!!! یا سرعت بالای خودرو و تصادف با اون باعث مرگ ومیر میشه پس زنده باد گاری و گاریچی!!!
ضمنا خطاب به آقایون قبلی(جناب موسوی و جناب علیرضا)یک نکته کوچیک عرض کنم:دوستان بنده هم جزو مذکرهای این جامعه هستم اما خودمونیم مسوولیت بیشتر مشکلات فعلی این جامعه (بیش از نود درصد) با خود ما مردهاست! و این ما هستیم که بیشترین و حیاتی ترین تصمیمها رو در این جامعه گرفته و میگیریم پس اگه دارای کمی و کاستیه ونقصه( که متاسفانه بیش از کم و کاستیه و دارای مشکلات بنیادیه!)، بهتره یک مرور و تجدید نظری در رابطه با ایده ها و افکارمون بکنیم!
مهدی موسوی 1393/01/31 13:17
بسمه تعالی

خدمت آقای علیرضا باید عرض کرد که واژه بدبخت و بی لیاقت بسیار زشت بکار رفته و نشون میده که شما برداشت تون از الگو بودن بانو فاطمه زهرا اشتباه هست و هنوز مکتب ایشان رو نشناختین .

دید شما به بانوان به چندصد سال اخیر برمیگرده پس خواهشا نظرات توهین آمیزتون رو اونموقع بیان کنید .
به عنوان شخصی که در روانشناسی تحصیل کرده و مقاله دادم میتونم بگم در این مبحث مطرح شده تناقضاتی وجود داره :
1. در دنیای امروز فیسبوک جزو 4 راه ارتباطی برتر با افراد مشهور هم نیست . در مجله ها و تلویزیون و وبسایتای دیگر تاثیر اونها بر مخاطب بیشتر است .
2.همینطور که اشاره شد این نگرانی ها در دنیای امروز کاملا روزمره شده پس با فیسبوک رفتن و نرفتن این مشکل حل نمیشه . حتی در مواردی افرادی که فیسبوک ندارند دیدی غیر مدرن و سطحی بهشون میشه در این مسئله .
3.این پست آنهم در روز مادر یه جورایی غیر حرفه ای بوده به نطر من و کاشکی ترجمه منبع اصلی با غرض کمتری صورت میگرفت.lay:none">prednisolon blodsocker ogvitaminerfor.site prednisolon graviditet
Alireza 1393/01/31 03:08
با عرض سلام و خسته نباشید به تمام عزیزانی که در این سایت خوبو عالی کار میکنند که شاید یکی از نشانه های خوب بودن این سایت اینه که در مورد خیلی چیزهایی که شاید خیلی از سایتها به اونا توجه نمیکنن همیشه این سایت توجه خواصی داره و اونم به نظر من توجه به مسائل اجتماعی کار سازه.
و یه انتقاد دارم البته امیدوارم به کسی بر نخوره اونم اینکه فکر کنم خیلی از زنها و دختران ایرانی خیلی بدبختر و خیلی بی لیاقتر از این حرفانان که بخوان به این حرفا گوش کنن و یا توجه و یا عمل کنن.
به نظر من زنها و دختران ایرانی ارزششونو خیلی وقته از دست دادن البته به غیر از یه سری خواهران و مادران که ارزش کمتری از فرشته ها ندارن امیدوارم اون که یه روزی ازشو مقام زن رو برمیگردونه زودتر بیاد.
و در آخر روز زن رو به تمام دختران و مادران با ازش و لایق تبریک میگم.
یا فاطمه الزهرا (س).