کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9161 | مشاهده و دانلود: 735293501 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/07 | اعضاء: 316277 | نظرات: 37883
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

کتاب کاغذی با دوام تر از سی دی و هارد؟

دهه شصت، وقتی در مجله‌ها می‌خواندیم که مثلا همه اطلاعات دایره‌المعارف‌ بریتانیکا روی یک چیپ قابل ذخیره‌سازی است یا وقتی نخستین اخبار مربوط به امکان ذخیره‌سازی حجم انبوه اطلاعات روی یک سی‌دی را می‌شنیدیم، به هیجان می‌آمدیم.

به گزارش سافت‌گذر به نقل از برترین ها؛ در همان زمان وقتی در فیلم‌های محبوب زمان جنگ سرد می‌دیدم که عکس‌ها و اطلاعات جاسوس‌ها روی میکروفیلم ذخیره می‌شود، باز هم شگفت‌زده می‌شدیم.

سال‌ها گذشت و با آمدن اینترنت و DVD و هاردهای پرظرفیت و حافظه‌های فلش همه چیز متحول شده است، ما دیگر حس می‌کنیم که برای ذخیره کردن حجم انبوه اطلاعات شخصی، هیچ محدودیتی نداریم، ما می‌توانیم تقریبا همه موسیقی‌های مورد علاقه خود را روی گوشی موبایلمان داشته باشیم، ما می‌توانیم روی یک تبلت، صدها کتاب را با خود به این سو و آن سو ببریم.

اما آیا تا حالا به دوام این اطلاعات فکر کرده‌ایم؟

اگر جزو کسانی هستید که آرشیو فیلم دارند، نگاهی به سی‌دی‌هایی که بیشتر از ۱۰ -۱۲ سال از عمرشان گذشته است و در آرشیو دارید بیندازید، می‌بینید که بعضی‌ از آنها به درستی کار نمی‌کنند. طول عمر مفید آنها به طور متوسط فقط یک دهه است، نه بیشتر!



هارد دیسک‌ها قابل اعتماد نیستند و شما نباید انتظار داشته باشید که مثلا چند دهه بعد هم اطلاعات آنها قابل دسترسی باشند.



از یک بعد، ممکن است قضیه را چندان جدی نگیرید، چرا که مثلا اگر سی‌دی‌های فیلمتان از بین رفته، می‌توانید به آسانی از اینترنت با کیفیت بهتری آنها را دانلود کنید یا اصلا نسخه بلو ری آنها را بخرید.

اما چه بر سر عکس‌های باارزش شخصی شما خواهد آمد؟ مهم‌تر از آن ما انسان‌ها برای حفظ میراث فرهنگی خود چه کرده‌ایم؟

بسیار عجیب است که «کاغذ» که به نظر فناوری قدیمی‌ای می‌آید، نسبت به سی‌دی‌ها و هاردها، دوام بیشتر دارد. کاغذ اگر با شیوه خوبی تهیه شده باشد و کیفیت‌اش بد نباشد، در شرایط نسبتا خوب، می‌تواند پنج قرن دوام بیاورد، اما آیا شما هم‌اکنون در منزل می‌توانید قسم بخورید که عکس‌ها و فیلم‌های خانوادگی‌ای را که روی یک DVD ذخیره کرده‌اید، بتوانید چند دهه بعد هم تماشا کنید؟



کتیبه‌های سنگی، به نظر فناوری بسیار پیش و پا افتاده‌ای بودند، اما دست‌کم آن موقع سفارش‌دهندگان این کتیبه‌های می‌توانستند مطمئن باشند که هزاران سال بعد هم، اطلاعات آنها قابل دستیابی هستند.



خلاصه اینکه فناوری ما، توانسته است اطلاعات را بسیار فشرده کند و دسترسی پرتابل به آنها را ممکن کند و امکان اشتراک آنها را فراهم کند، اما گویا چیز فراموش‌‌شده، کار روی تضمین دوام و فناناپذیری آنها بوده است.
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 18468 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: bartarinha.ir تاریخ خبر: 1392/09/28 تعداد مشاهده: 1933
کلید واژه ها: , ,
سافت گذر
نظرات بینندگان

ali 1392/09/29 22:29
الان همه کشورها دارن از سرویس کلود استفاده میکنن ولی ما به دلیل اینترنت نجومیمون باید از همون کتالبچه های سنگی استفاده کنیم!!
Reza 1392/09/28 22:21
شما وقتی اطلاعات رو تو یه هارد ذخیره کردی کسی مجبورت نکرده تا ابد تو اون نگه داری. میتونی تعویض کنی و تو یه هارد جدید بریزی.
در ضمن هر ده سال یه بار هارد عوض کردن خیلی هم منطقیه.
مثلا من خودم یادمه ۸ سال پیش هارد ۳۲۰گیگ گرفتم واسه خودش شاخی بود ولی الان هارد ۲ترا هم اومده که میخوام عوض کنم و اطلاعاتمپ توش بریزم.
هوگو 1392/09/28 15:11
همه اینها درست. ولی به نظر من مهمتر از اطلاعات، پشتیبانی پشتیبانی اطلاعات است. بهتره که از عکس های یا مطالب مهم علاوه بر هارد اکسترنال یک نسخه کاغذی یا تصویری هم تهیه بشه.
ناشناس 1392/09/28 12:16
من این حرف رو قبول دارم که رو کاغذ اطلاعات یا چیزهای دیگه سالم می مونه من خودم کتاب گستان سعدی رو سی سال قبل خریدم تو این سال ها بار ها خواندم ولی هنوز هم بسیار سالمه یا بعضی کتاب ها برای پدر بزرگم هست که از صد سال پیش به ارث رسیده اما از طرفی فکر می کنم اگر کسی بخواهد به صورت دیجیتال اطلاعاتش رو نگه داره بهتره یه هارد اکسترنال با ظرفیت بالا مثلا 2 ترابایتی با بهترین کیفیت بخره و اطلاعات رو به صورت رمز نگاری شده ذخیره کنه و هر وقت لازم بود چیزی به آرشیو اضافه بشه هارد رو وصل کنه به کامپیوتر فکر می کنم با این روش بیش از 50 سال بشه اطلاعات رو نگه داشتlay:none">pantoprazol 1a pharma pantoprazol kur pantoprazol bolus
ناشناس 1392/09/28 08:59
عالی بود سافی جون منطقی تخصصی و درخور این سایت همه مطالبت همینجوری باشه سافی جون