کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9162 | مشاهده و دانلود: 735484591 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/08 | اعضاء: 316310 | نظرات: 37884
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

TinEye موتور جستجوی تصویریاب

TinEye چیست؟

TinEye موتور جستجویی قدرتمند و رایگان است . عملکرد آن به این صورت است که این تصویریاب قوی ، بعد از دریافت تصویر مورد نظر شما ، با استفاده از الگوریتم های پیچیده ای ( که در ادامه مقاله به آنها اشاره خواهیم کرد ) ، تصویر دریافت شده از شما را با تصاویر موجود در دایرکتوری خود که شامل بیش از یک میلیارد عکس است و هر روز بر حجمش افزوده می شود ، مقایسه نموده و تصاویری که بهترین کیفیت و بیشترین شباهت به تصویر دریافتی را داشته باشند ، برای شما لیست می کند .

در حقیقیت TinEye با بررسی عکس دریافتی از شما ، برای آن نشانه ای خاص ( مانند اثر انگشت ) می سازد و آن نشانه را با نشانه های موجود در دایرکتوری خود مقایسه کرده و شبیه ترین تصاویر را برای نمایش به شما ، انتخاب می کند .
در دو تصویر زیر می توانید نمونه ای از جستجوهای انجام شده توسط این موتور جستجو را مشاهده کنید ( تصویر ۱ عکس اولیه و تصویر ۲ یکی از نتیجه های جستجو است ) :

TinEye چگونه تصویر را مقایسه می کند ؟

 

این تصویر نتیجه مقایسه هست که می‌بینید که چگونه لوگوی خودش رو در سطح وب جستجو کرده است

TinEye از الگوریتم های پیشرفته پردازش تصویر استفاده می کند که توضیح دادن این الگوریتم ها به طور کامل ، به توضیحاتی بسیار فنی و مشروح نیاز دارد . ولی در این مقاله سعی شده است توضیح کوتاه و ساده ای درباره ی الگوریتم های پردازش تصویر ، جهت آشنایی خوانندگان محترم ارائه شود .
در حقیقت پردازش سیگنال دیجیتال که نماینده ی تصاویر برداشته شده با دوربین دیجیتال یا پویش شده توسط پویشگر ( اسکنر ) هستند را پردازش تصویر می گوییم . پردازش تصاویر دارای دو شاخه عمده بهبود تصاویر و بینایی ماشین است . بهبود تصاویر در برگیرنده روش هایی چون استفاده از فیلتر محو کننده و افزایش تضاد برای بهتر کردن کیفیت دیداری تصاویر و اطمینان از نمایش درست آنها در محیط مقصد ( مانند چاپگر یا نمایشگر کامپیوتر ) است ، در حالی که بینایی ماشین به روش هایی می پردازد که به کمک آنها می توان معنی و محتوای تصاویر را درک کرد تا در کارهایی مانند مقایسه تصاویر و از این قبیل کارها استفاده شود .
اغلب تکنیک های پردازش تصویر ، شامل برخورد با تصویر به عنوان یک سیگنال دو بعدی و به کار بستن تکنیک های استاندارد پردازش سیگنال روی آنها می شود . پردازش تصویر اغلب به پردازش دیجیتالی تصویر اشاره می کند ، ولی پردازش نوری و آنالوگ تصویر هم وجود دارند .
مراحل پردازش تصویر به طور کلی شامل ۷ مرحله زیر است :
۱ ـ تبدیلات هندسی : همانند تغییر اندازه ، چرخش و …
۲ ـ رنگ : همانند تغییر روشنایی ، وضوح و یا تغییر فضای رنگ
۳ ـ ترکیب تصاویر: ترکیب دو و یا چند تصویر
۴ ـ فشرده سازی تصویر : کاهش حجم تصویر
۵ ـ قطعه بندی تصویر : تجزیه تصویر به قطعات با معنی
۶ ـ تفاوت تصاویر : به دست آوردن تفاوت های تصویر
۷ ـ میانگین گیری : به دست آوردن تصویر میانگین از دو تصویر
قابل ذکر است موتور قدرتمند پردازشگر TinEye ، تمام این مراحل را در کمتر از ۱ ثانیه انجام داده و شبیه ترین تصاویر مورد نظرتان را در اختیارتان قرار می دهد .

چگونه از TinEye استفاده کنیم ؟


تا اوایل سال ۲۰۰۹ میلادی ، استفاده از موتور جستجوی TinEye ، مشروط به داشتن دعوت نامه از دیگر اعضا بود ، ولی پس از گذشت ۳ ماه از سال جاری میلادی ، استفاده از این سرویس که هنوز نسخه بتای آن است ، برای عموم آزاد شد . بنابراین علاقمندان می توانند با رفتن به آدرس www.TinEye.com از این موتور جستجوی قدرتمند استفاده کنند .
طراحی ظاهری صفحه نخست این موتور جستجو نیز ، مانند بسیاری از موتورهای جستجو دیگر ، تقلیدی از صفحه نخست گوگل است . پس از ورود به این صفحه ، درپایین لوگوی آبی رنگ TinEye ، دو گزینه برای شروع جستجو وجود دارد که در ادامه درباره ی هر کدام توضیح می دهیم :
۱ ـ در این قسمت با فشرده شدن دکمه ی choose… ، پنجره ای در مقابل شما باز می شود تا تصویر مورد نظر خود را برای آپلود در این سایت ، از هارد دیسک خود انتخاب نمایید ( لازم به ذکر است که حجم تصویر باید کمتر از یک مگابایت باشد ) .
پس از انتخاب تصویر و فشار دادن دکمه ی open ، به صورت خودکار عکس شما آپلود شده و جستجو انجام می شود .
۲ ـ روش دیگر برای جستجوی تصویر ، وارد کردن آدرس اینترنتی فایل مورد نظر در ورودی متن دوم است . در این روش شما باید پس از وارد کردن آدرس ، بر روی دکمه ی search کلیک نمایید .
پس از پایان یافتن مراحل جستجو در زیر هر تصویر ، گزینه ای به نام compare قرار می گیرد که با کلیک بر روی آن ، صفحه ای باز می شود که در آن صفحه می توانید عکس اولیه ( عکس دریافت شده از شما ) و نتیجه مورد نظر را با هم مقایسه کنید . در این صفحه با فشردن دکمه toggle ، دو عکس با یکدیگر جا به جا می شوند تا شما آنها را بررسی نمایید .

plugin های TinEye برای مرورگر ها :

طراحان سرویس جستجو و مقایسه تصویر TinEye ، برای راحت شدن جستجو در این سرویس ، plugin هایی برای مرورگرهای اینترنت اکسپلورر و فایرفاکس طراحی کرده اند . به گونه ای که پس از نصب این پلاگین ها ، گزینه ای جدید به منوی کلیک راست افزوده می شود که به وسیله ی آن می توانید با کلیک راست نمودن بر روی هر تصویر ، عکس های شبیه به آن را پیدا کنید .

افزونه TinEye برای مرورگر فایرفاکس :

برای دریافت افزونه TinEye برای مرورگر فایرفاکس ، ابتدا باید به نشانی زیر بروید :
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/8922

پس از ورود به این صفحه ، بر روی دکمه ی سبز رنگ Add to Firefox کلیک نمایید تا دانلود افزونه آغاز شود و پس از دریافت افزونه ، باید فایرفاکس خود را Restart نمایید .
پس از انجام این مراحل ، گزینه ای جدید مانند شکل زیر به منوهای کلیک راست مرورگرتان افزوده می شود که با فشردن آن ، جستجو برای یافتن تصویر مشابه تصویر انتخابی آغاز می گردد .

افزونه TinEye برای مرورگر اینترنت اکسپلورر :

برای دریافت افزونه TinEye باید به نشانی زیر رفته و فایل افزونه را دانلود کنید .

http://tineye.com/TinEye-Image-Search.msi

پس از پایان یافتن دانلود ، بر روی فایل TinEye-Image-Search کلیک کنید تا اجرا شود. پس از پایان یافتن مراحل نصب ، باید اینترنت اکسپلورر خود را مجدداً راه اندازی کنید . اکنون گزینه ای جدید به منوهای کلیک راست شما افزوده شده است که به وسیله ی آن به راحتی می توانید به جستجو و مقایسه تصاویر بپردازید .

سخن پایانی :

به جرات می توان گفت ، سرعت جستجوی TinEye ، با تصویریاب گوگل فرق چندانی ندارد در حالی که حجم کارهای انجام شده توسط این موتور جستجو ، بسیار بیشتر از موتور جستجوی گوگل است . بنابراین می توان گفت موتور جستجویTinEye ، یکی از قویترین و شاید بهترین موتورهای جستجوی تصاویر جهان است . آن هم با قابلیت هایی خاص و منحصر به فرد .

 

در صورت علاقه مندی به کسب دانستنی های بیشتر درباره ی این موتور جستجو ، می توانید به آدرس زیر مراجعه کنید :


www.TinEye.com/faq

سافت گذر: قطعا بزودی موتور جستجوی صوت یاب نیز راه  اندازی خواهد شد. یعنی شما قطعه موسیقی در رایانه خود دارید ومی خواهید مشابه آن موسیقی یا تکمیلی آن را در اینترنت جستجو نمایید! جالبه نه.

 

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 2038 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: medadeabi.blogfa.com تاریخ خبر: 1389/01/24 تعداد مشاهده: 4097
کلید واژه ها: بدون کلید واژه
سافت گذر