کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9188 | مشاهده و دانلود: 739352422 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/25 | اعضاء: 316639 | نظرات: 37902
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها مبارک باد 💐
تخفیف 20 درصدی لایسنس آنتی ویروس نود 32 فقط تا امشب خرید از اینجا
سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم گرامی باد

🔰 خرید لایسنس نود 32 اورجینال مناسب آخرین نسخه ها فقط 220 تومان از اینجا

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

هدیه امروز: دکمه‌های صفحه‌کلید را خودتان بچینید

به گزارش سافت‌گذر ؛ اگرچه کاربران ممکن است در زمینه سخت‌افزار رایانه خود محدودیت داشته باشند، اما دنیای نرم‌افزار تقریباً نامحدود است. نه تنها نامحدود است، بلکه گاهی وارد دنیای سخت‌افزار هم می‌شود!

یک صفحه‌کلید معمولی بیش از 100 دکمه دارد، صفحه‌کلیدهای مخصوص بازی ممکن است بیش از این‌ها هم دکمه داشته باشند. هر دکمه در بین این همه دکمه یک هدف خاص دارد، اما بسیاری اوقات پیش می‌آید که برخی دکمه‌های صفحه‌کلید برای ما هیچ کاربردی ندارد. من خودم در این همه سالی که از رایانه استفاده می‌کنم تا کنون از بعضی دکمه‌های «کاربرد»، همان دکمه‌های F1 تا F12 استفاده نکرده‌ام. جز این‌که ده‌ها بار به اشتباه دستم به دکمه F1 خورده و چندین ثانیه وقتم هدر رفته تا Help برنامه‌های مختلف باز شود [شکلک عصبانیت]!

به هر حال، هر دکمه بلااستفاده در صفحه‌کلید شما به معنای یک فرصت برای بهره‌برداری است، برای جایگزینی آن با دکمه‌ای که واقعاً به دردتان بخورد. اما چگونه؟

 

بگذارید اول سه مثال از موارد استفاده این ترفند را بیان کنیم:

1-    اگر صفحه‌کلید شما کمی قدیمی باشد، یا حتی به دلایل دیگر، ممکن است دکمه‌های اضافی مثلاً کنترل‌های صوتی و تصویری را نداشته باشد. با این ترفند می‌توانید هر کدام از دکمه‌های F را که استفاده نمی‌کنید به عنوان مثال برای کم یا زیاد کردن صدا به کار ببرید.

2-    اگر می‌خواهید یکی از دکمه‌های صفحه‌کلید را برای باز کردن Computer یا برنامه‌ای مثل ماشین‌حساب یا حتی باز کردن برنامه‌ای مثل Outlook برای چک کردن ایمیل در نظر بگیرید، می‌توانید از این ترفند استفاده کنید.

3-    اگر یکی از دکمه‌های صفحه‌کلیدتان خراب شد می‌توانید یک دکمه دیگر را به جایش تعیین کنید.

البته کاربردهای بسیار دیگری هم برای این ترفند می‌تواند پیدا کرد. مطمئن باشید اگر از این ترفند استفاده کنید، به مرور زمان کاربردهای جدیدی هم خودتان برای آن پیدا خواهید کرد که زندگی‌تان را بسیار آسان‌تر می‌کند! اما نوبتی هم که باشد نوبت می‌رسد به توضیح این‌که چگونه باید از این ترفند استفاده کرد.

به گزارش سافت‌گذر ؛ برنامه SharpKeys یک برنامه رایگان و بسیار کوچک برای ویندوز است که به شما اجازه می‌دهد تا برای هر دکمه روی صفحه‌کلید یک کاربرد جدید تعریف کنید، جای دکمه‌ها را با هم عوض کنید و یا حتی برخی از دکمه‌ها را از کار بیندازید! این برنامه بسیار ساده است و از طریق دست بردن در رجیستری ویندوز کار خود را انجام می‌دهد. برنامه رسماً برای ویندوزهای 2000، ایکس‌پی، ویستا و 7 منتشر شده، اما روی ویندوزهای جدیدتر هم کار می‌کند.

برای تغییر کاربرد یک دکمه روی صفحه‌کلید کافی است:

1-    برنامه را از لینک انتهای این خبر دانلود و آن را نصب کنید.

2-    برنامه را اجرا کنید و روی دکمه «اضافه کردن» Add کلیک کنید. پنجره‌ای باز می‌شود که لیستی از تمام دکمه‌های صفحه‌کلیدهای معمولی به علاوه کاربردهای مختلف آن‌ها دارد.

 

3-    در این صفحه می‌توانید از لیستی که سمت چپ می‌بینید، دکمه‌ای را انتخاب کنید که می‌خواهید کاربرد آن را تغییر بدهید. برای راحت‌تر شدن کار، دکمه‌ای به نام Type Key هم زیر لیست تعبیه شده که می‌توانید آن را فشار دهید و بعد از باز شدن پنجره جدید، روی صفحه‌کلید دکمه‌ای را فشار دهید که می‌خواهید کاربردش را تغییر بدهید. به این ترتیب برنامه خود به خود دکمه را از لیست انتخاب می‌کند.
 


4-    در مرحله بعد باید انتخاب کنید که چه کاربردی را برای دکمه انتخاب شده در نظر دارید. برای این کار هم مثل مرحله قبل دو راه دارید: می‌توانید کاربرد یا دکمه مورد نظر خود را از لیست سمت راست انتخاب کنید، و یا با زدن دکمه Type Key و پس از باز شدن پنجره جدید، دکمه‌ای را فشار دهید که می‌خواهید کاربردش را به دکمه اول بدهید.

•    مثلاً اگر می‌خواهید دکمه F12 را برای زیاد کردن صدا تنظیم کنید، در مرحله 3 دکمه F12 را انتخاب کنید یا فشار دهید. سپس در مرحله 4 گزینه Media: Volume Up (E0_30) را انتخاب کنید. همچنین اگر صفحه‌کلید شما دکمه‌ای جدا برای افزایش صدا دارد، می‌توانید در مرحله 4 همین دکمه را فشار دهید تا دکمه F12 از این پس کار همان دکمه افزایش صدا را انجام بدهد.

5-    در انتها هم روی گزینه OK کلیک کرده و در پنجره اصلی برنامه، دکمه Write to Registry را فشار دهید. برنامه به شما پیغام می‌دهد که برای اعمال تغییرات باید رایانه خود را ری‌استارت کنید و یا از حساب کاربری خود خارج Logout شوید. همین کار را انجام دهید تا تغییرات شما اعمال شود. از این به بعد دکمه‌های صفحه‌کلیدتان مطابق میل خودتان چیده شده‌اند.

 

در صفحه اصلی برنامه گزینه‌های دیگری هم وجود دارد. مثلاً اگر مایل باشید، می‌توانید دکمه‌هایی را که قبلاً تغییر داده‌اید، بار دیگر تغییر دهید. برای این کار از دکمه Edit استفاده کنید. همچنین با استفاده از دکمه Delete می‌توانید تغییرات انجام شده را حذف کنید. برای برگردادن همه تنظیمات صفحه‌کلید به حالت اولیه، باید همه تغییرات اعمال شده را حذف کنید. توجه داشته باشید که برای نهایی کردن و اعمال تغییرات باید یک بار ری‌استارت کنید یا از حساب کاربری خود خارج شوید.

به گزارش سافت‌گذر ؛ برنامه لازم برای استفاده از ترفند امروز را می‌توانید از لینک زیر دانلود کنید. این برنامه ساده و سبک به شما اجازه می‌دهد تا به سرعت جای دکمه‌های روی صفحه‌کلید خود را عوض کنید تا صفحه‌کلیدتان دقیقاً با نیازهای شخصی خودتان مطابقت داشته باشد. به این ترتیب هم در وقت و انرژی صرفه‌جویی می‌کنید و هم کارتان را راحت‌تر انجام می‌دهید.

با این برنامه می‌توانید عملکردهای کاملاً جدیدی برای دکمه‌های صفحه‌کلیدتان تعریف کنید و یا اگر احساس می‌کنید یک دکمه مزاحم کارتان می‌شود، آن را کاملاً غیرفعال کنید. اگر دکمه‌ای آن سمت صفحه‌کلید است اما شما زیاد با آن کار می‌کنید، می‌توانید به راحتی دکمه را به این طرف صفحه‌کلید بیاورید! یادتان باشد به ما و کاربران دیگر هم بگویید چه تغییراتی در صفحه‌کلیدتان ایجاد می‌کنید، شاید ایده‌های خوبی در این‌باره مطرح شود که همه ما بتوانیم از آن‌ها استفاده کنیم.

دانلود نرم‌افزار SharpKeys با حجم 475 کیلوبایت

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 20771 گروه خبری: اخبار نرم افزار منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1393/03/03 تعداد مشاهده: 2129
کلید واژه ها: ,
سافت گذر