کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9150 | مشاهده و دانلود: 734093481 | آخرین بروزرسانی: 1403/01/31 | اعضاء: 316128 | نظرات: 37879
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

بررسی حافظه microSD بی‌سیم از سیلیکون پاور

به گزارش سافت گذر به نقل اززومیت؛ روز به روز بر تعداد و تنوع حافظه‌های بی‌سیم افزوده می‌شود؛ حافظه‌هایی که از طریق وای‌فای می‌توان به آن‌ها متصل شد و بدون نیاز به اتصال فیزیکی به اطلاعات موجود در آن‌ها دسترسی داشت. از این حافظه‌ها می‌توان در تلفن‌های هوشمند یا دوربین‌های عکاسی بهره برد و بصورت بی‌سیم، تصاویر درون آن‌ها را دریافت کرد. در این مطلب با بررسی کارت حافظه 16 گیگابایتی سیلیکون پاور با قابلیت اتصال وای‌‌فای SkyShare همراه شما زومیتی‌های عزیز خواهیم بود.

امروزه با رشد روزافزون دستگاه‌‌های قابل حمل در بازار و امکان اتصال حافظه خارجی در اکثر آنها، معمولاً بسیاری از کاربران همراه با خرید موبایل یا تبلت خود یک حافظه خارجی نیز خریداری می‌کنند تا بتوانند حجم حافظه قابل استفاده در دستگاه‌های خود را گسترش دهند.

بسیاری از تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها دارای درگاه microSD برای اتصال حافظه خارجی و لپ‌تاپ‌ها و دوربین‌های دیجیتال مجهز به ورودی SD Card هستند و کاربر می‌تواند به راحتی با اتصال یک حافظه خارجی، حجم حافظه کل سیستم خود را افزایش داده، یا به انتقال اطلاعات بین دستگاه‌های خود پرداخته یا با استفاده از یک حافظه سریع در دوربین دیجیتال خود، حجم بالایی از تصاویر را ثبت نموده و ذخیره‌سازی کند.

SD Cardها حافظه‌های نوع NAND Flash هستند که سرعت انتقال اطلاعات آن‌ها بسته به کلاس‌شان متفاوت است. معمولاً روی حافظه‌های نوع SD در داخل یک دایره، عددی را مشاهده می‌کنید که نشان‌دهنده کلاس حافظه است. در داخل این دایره عددی تک رقمی نوشته می‌شود که نشان‌دهنده نرخ انتقال اطلاعات است. کلاس 10 دارای نرخ انتقال اطلاعات با سرعت 10 مگابایت بر ثانیه است. البته روی برخی از حافظه‌های حرفه‌ای نیز به جای دایره یک علامت ناو شکل یا U را مشاهده می‌کنید که در داخل آن عدد 1 یا 3 حک شده است. این نوع حافظه‌ها اصطلاحاً UHS خوانده شده و نرخ انتقال اطلاعات در آنها بالاتر است.

07 SD Card 01

همچنین حافظه‌های SD در سه نوع SD، SDHC و SDXC موجود هستند. حافظه‌های نوع SD دارای سقف ظرفیت 4 گیگابایت هستند. حافظه‌های SDHC تا نهایتاً 32 گیگابایت ظرفیت دارند و برای تولید حافظه‌هایی با ظرفیت‌های بالاتر باید از تکنولوژی ساخت دیگری پیروی کرد که منجر به تولید SDXCها می‌گردد.

شرکت داده‌پرداز متین یک حافظه microSDHC با قابلیت وای‌فای از سیلیکون پاور را به زومیت سپرده تا مورد نقد و بررسی قرار گیرد. سیلیکون پاور برای نشان‌دادن قابلیت وای‌فای از نام تجاری SkyShare بهره برده است. در ادامه با معرفی و بررسی حافظه 16 گیگابایت microSDHC اسکای‌شیر سیلیکون پاور همراه شما خواهیم بود.

کاربرد

ایده مجهز نمودن کارت‌های SD به اتصال وای‌فای در نگاه اول بسیار جذاب به نظر می‌رسد؛ اما واقعیت این است که برای این کار چالش‌های جدی پیش روی تولیدکنندگان است.

شاید از خودتان بپرسید که داشتن یک کارت حافظه وای‌فای به چه دردی می‌خورد. درباره کاربرد آن می‌توان بحث کرد؛ اما چند مورد از جذاب‌ترین قابلیت‌هایی که به ذهن خود ما رسیده را برمی‌شماریم. فرض کنید که در کنفرانس رونمایی از پرچمدار جدید یک کمپانی، تیم زومیت نیز برای تهیه گزارش دعوت شده است. در این مواقع نیاز است تا یک نفر به عکس‌برداری پرداخته و دیگری بدون معطلی به عکس‌ها دسترسی داشته و آنها را به همراه گزارش لحظه به لحظه به کاربران زومیت ارائه کند. یا مثلا فرض کنید با دوستان یا خانواده‌تان به یک پیک‌نیک رفته‌اید و در طول روز با گوشی‌تان از لحظه‌های شادی که دارید عکس می‌گیرید. در پایان روز اشتراک‌گذاری این تصاویر با دوستان، از طریق بلوتوث کاری زمان‌بر است. یا مثلاً در محل کار می‌خواهید محتوایی که روی کارت حافظه‌تان دارید را با همکاران‌تان به اشتراک بگذارید. در این مواقع داشتن چنین ابزاری می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

05 SD Card

کارت حافظه SkyShare سیلیکون پاور ظاهری شبیه به تمام SD کارت‌های موجود در بازار داشته و از لحاظ ظاهری هیچ تفاوتی با سایر کارت‌ها ندارد.  در واقع این حافظه مجموعه‌ای از یک حافظه microSD و یک آداپتور microSD به SD است. میکرو SD به تنهایی قابلیت وای‌فای را ارائه نمی‌کند و فقط زمانی که در آداپتور قرار می‌گیرد و به SD تبدیل می‌شود امکان اتصال وای فای در آن فراهم می‌شود. وقتی حافظه SD در داخل یک ابزار الکترونیکی مثل دوربین، تبلت، لپ‌تاپ و... قرار می‌گیرد، قابلیت وای‌فای آن فعال شده و می‌توان با استفاده از ابزارهای مختلف به آن متصل شده و به فایل‌های درون آن دسترسی داشت. لازم به ذکر است که وقتی با وای‌فای به کارت حافظه متصل می‌شوید، فقط می‌توانید اطلاعات موجود در آن را مشاهده کرده و کپی کنید و امکان کم و زیاد کردن محتوا در آن وجود ندارد. به زبان علمی‌تر در صورتی که از طریق اتصال بی‌سیم به این کارت حافظه متصل شوید، با یک حافظه فقط خواندنی روبرو هستید و امکان نوشتن دیتا بر روی آن وجود ندارد.

نحوه استفاده و راه‌اندازی

وقتی حافظه را در شکاف SD یک گجت قرار می‌دهید، از طریق ابزارهای دیگر می‌توانید در لیست اتصالات وای‌فای گزینه‌ای با نام SkyShare S10 را مشاهده نمایید. برای اتصال به آن باید رمز امنیتی 88888888 را وارد نموده و اتصال برقرار می‌شود. اگر از طریق پی‌سی به این حافظه متصل شده باشید، می‌توانید از طریق مرورگر و وارد نمودن آدرس ذکر شده در پشت جعبه حافظه، به فایل‌های موجود در آن دسترسی داشته باشید. وقتی این آدرس را در مرورگر وارد می‌کنید با رابط‌کاربری تحت‌وب این حافظه روبرو می‌شوید. همچنین برای اتصال از طریق ابزارهای اندرویدی و iOS اپلیکیشن‌های اختصاصی وجود دارند که می‌توانید با دانلود و نصب آنها کنترل مناسب‌تری روی محتوای حافظه داشته باشید. رابط‌کاربری تحت‌وب این ابزار نیز بسیار کاربرپسند و ساده بوده و همه چیز در دسترس است.

دانلود از اپ استور اپل

با تمام قابلیت‌های جذابی که درباره این حافظه SD مطرح نمودیم، باید به این مورد هم اشاره کنیم که روند کار به این سادگی‌ها هم که فکر می‌کنید، نیست. ایرادات اساسی هم در نحوه اتصال و عملکرد این حافظه وجود دارد که گاهاً بسیار آزاردهنده هستند.

وقتی فلش را در داخل دوربین دیجیتال خود قرار می‌دهید، در صورتی که دستگاه وارد حالت استندبای شود، ارتباط وای‌فای آن با کامپیوتر قطع می‌شود؛ بنابراین همواره باید دوربین را در حالت کاملاً روشن نگه دارید. در صورتی که دوربین یا هر دستگاهی که حافظه در دل آن قرار گرفته، در حال نوشتن اطلاعات روی آن باشد، شما نمی‌توانید به اطلاعات آن دسترسی داشته باشید. بسیاری از مواقع وقتی این حافظه را در داخل یک تلفن هوشمند یا لپ‌تاپ قرار می‌دهید، مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا اتصال وای‌فای مربوط به آن را در لیست اتصال‌های وای‌فای مشاهده نمایید. بعضی اوقات این مدت بیش از ۲ دقیقه طول می‌کشد.

نکته آزاردهنده دیگر مربوط به عملکرد این حافظه است که در صورتی که اتصال بی‌سیم با آن برقرار شود به شدت تحت‌فشار قرار گرفته و به شکل عجیبی داغ می‌شود که این میزان حرارت ممکن است به حافظه صدمه بزند.

همه این موارد منجر به آن می‌شود که به شما بگویی اگر به دنبال آن هستید تا بلافاصله پس از عکس‌برداری نتیجه کار را روی لپ‌تاپ یا تبلت خود مشاهده نمایید، بهتر است که به دوربین‌های دیجیتال DSLR و کامپکت مجهز به قابلیت وای‌فای روی آورده و از آنها برای این کار استفاده نمایید؛ چرا که این ابزارها ارتباط به مراتب پایدارتری را برقرار می‌نمایند. اما اگر نمی‌خواهید هزینه زیادی برای خرید این دوربین‌ها بکنید و در عین حال بتوانید از قابلیت‌های ارتباط بی‌سیم حافظه استفاده کنید، اسکای‌شیر سیلیکون پاور می‌توانید تا حدی پاسخگوی نیازتان باشد.

لازم به ذکر است که تا 5 نفر به صورت همزمان می‌توانند به این حافظه متصل شده و از محتوای موجود بر روی آن استفاده نمایند.

سرعت انتقال اطلاعات و بازده

برای آزمایش سرعت انتقال اطلاعات در این حافظه microSD از نرم‌افزارهای مختلفی استفاده کردیم که نتایج اکثر آن‌ها نزدیک به هم و یکسان بود:

نرم‌افزار HD Tune

همانطور که در جدول مشاهده می‌کنید، براساس این آزمایش حداکثر سرعت انتقال اطلاعات در کارت حافظه وای‌فای SkyShare سیلیکون پاور برابر با 20.8MB/s (مگابایت در ثانیه)، حداقل سرعت انتقال اطلاعات در آن برابر 4.4MB/s و میانگین سرعت انتقال اطلاعات نیز 19.1MB/s است:

HD-Tune

در زیر جدول مقایسه نتالیج بنچمارک HD Tune Pro این کارت حافظه با سایر حافظه‌های بررسی شده در زومیت را مشاهده می‌نمایید.

  نوع حافظه حداکثر سرعت حداقل سرعت میانگین
Silicon Power SkyShare S10 microSDHC 20.8MB/s 4.4MB/s 19.1MB/s
Apacer AH171 Flash Memory 24.7MB/s 16.2MB/s 23.8MB/s
Plextor M5s 256GB SSD 195.6MB/s 165.1Mb/s 183.9MB/s
Acer Aspire S7 SSD  932.8MB/s  766.6MB/s  915.8MB/s
Fujitsu AH552/SL HDD  86.7MB/s  8.1MB/s  70.3MB/s
 TransformerBook TX 300 SSD+HDD  229.0MB/s  178.7MB/s  213.3MB/s
Samsung 550P5C-S02 HDD  112.3MB/s  0.9MB/s  76.9MB/s
Samsung 900X3C-A02 SSD 328.1MB/s 300.4MB/s 305.1MB/s
Sony VPCSA33GX/BI SSD 177.8MB/s 149.5MB/s 129.9MB/s
Samsung 530UC SSD 332MB/s 217MB/s 278.4MB/s
Samsung 350U2A HDD 87.4MB/s 33.2MB/s 66.5MB/s
Asus K53V HDD 92Mb/s 22MB/s 75MB/s
Samsung 300E5Z HDD 106MB/s 1.2MB/s 68.9MB/s

آزمایش ATTO Disk Benchmark

در این آزمایش نیز نتایج شبیه به آزمایش قبلی است. در این بنچمارک می‌توانید سرعت انتقال اطلاعات را در بسته‌های مختلف دیتا مشاهده کنید:

ATTO

جمع‌بندی

شرکت داده‌پرداز رایانه متین یک کارت حافظه microSDHC با گنجایش 16 گیگابایت SkyShare سیلیکون پاور را در اختیار زومیت قرار داد تا مورد بررسی قرار گیرد. به همراه این حافظه نوع فلش، یک آداپتور تبدیل به SD نیز ارائه می‌شود که با قرار دادن حافظه در داخل آن می‌توانید آن را به درگاه لپ‌تاپ، دوربین و... نیز متصل کنید. این حافظه کلاس 10 بوده و این بدان معنا است که می‌تواند اطلاعات را با نرخ 10 مگابایت بر ثانیه نوشته و بخواند. از لحاظ ظاهری تفاوتی با کارت‌های حافظه رایج مورد استفاده در انواع گجت‌ها ندارد و تفاوت اصلی آن در امکان ارتباط وای‌فای با سایر دستگاه‌ها است. این ابزار می‌تواند در برخی مصارف بسیار کاربردی و مفید باشد؛ ولی نباید انتظار زیادی از آن داشته باشید؛ چرا که کمی ایجاد اتصال وای‌فای با دشواری‌هایی روبرو است که گاهاً آزاردهنده هستند. همچنین وقتی ارتباط وای‌فای برقرار می‌گردد، دستگاه به شکل غیرعادی داغ می‌شود.

04 SD Card

با تمام این اوصاف ما آن را ابزاری کاربردی یافتیم که استفاده از آن در حد کاربردهای روزمره، می‌تواند در وقت صرفه‌جویی کرده و نیازهای معمولی را برطرف نماید. اما نمی‌توان از این حافظه برای امور جدی استفاده کرد.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 20875 گروه خبری: اخبار داخلی سایت منبع خبر: zoomit.ir تاریخ خبر: 1393/03/11 تعداد مشاهده: 2573
سافت گذر