خالق سری بازی «افسانهی زلدا» آقای «شیگرو میاموتو» دوست ندارد
که بازی بعدی این سری را به عنوان یک بازی «جهان باز» (Open-World) توصیف
کنند.
به گزارش سافت گذر به نقل ازفارنت؛ با این که این بازی در هنگام رونمایی
در E3 امسال به عنوان یک زلدای اوپن ورلد معرفی شد، اما ممکن است همهی آن
خصوصیتهایی که انتظار داریم را به همراه نداشته باشد. شاید به همین دلیل
باشد که آقای میاموتو در مصاحبهی اخیر خود، در مورد استفادهی مکرر از این
عبارت در مورد این بازی نگران به نظر میرسید.
میاموتو
من وقتی بازی میسازم ترجیح میدهم که از
کلمهی معمول “Open-World” استفاده نکنم. این کلمه یعنی این که یک دنیای
بسیار بزرگ وجود دارد که بازیکننده میتواند در آن کارهای زیادی انجام
دهد.
وی در اینباره ادامه میدهد:
در زلداهای قدیمی، بازیکننده هر بار به
سراغ یک سیاهچاله میرود. به عنوان مثال، اگر در بازی 8 سیاهچال باشد، وقتی
به سیاهچال چهارم میرسند، برخی از بازیکنندگان با خود این فکر را
میکنند که ‘من نصف راه رو اومدم’ و برخی دیگر به این فکر هستند که “من
هنوز نصف راهو نرفتم.”
تغییر صورت گرفته در بازی جدید اما چگونه
است؟ میاموتو توضیح میدهد که چگونه سعی دارند سبک بازی را تغییر داده و
این حالت را بشکنند:
ما در تلاشیم تا این گونه مکانیسم را از
بازی حذف کنیم و حالتی را خلق کرده و توسعه دهیم که در آن شما بتوانید از
افسانهی زلدا در یک دنیای بزرگ، هر زمان که دوست داشتید، لذت ببرید.
خدا میداند که منظور آقای میاموتو از این
جمله چه بود و اینکه چرا بر خلاف ظاهر او دوست ندارد به این بازی اوپن
ورلد بگوییم. شاید به این دلیل باشد که در صورت استفاده از این کلمه، رقبای
جدیدی برای زلدا پیدا میشوند که چنان دست و پا بسته نیستند!