کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9162 | مشاهده و دانلود: 735484591 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/08 | اعضاء: 316298 | نظرات: 37884
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

هدیه امروز: چهار درایو برای یکی، یکی برای چهار درایو

 به گزارش سافت‌گذر ؛ حافظه‌های متصل به شبکه NAS ، به عبارت دیگر سرورهای کوچک خانگی با حجم بالا، یکی از بهترین روش‌ها برای ذخیره و پشتیبان‌گیری از اطلاعات مهم شما هستند.

 


http://www.neowin.net/images/uploaded/ds414-back1.jpg

 

بنده به‌شخصه یکی از طرفداران پروپاقرص تهیه پشتیبان از فایل‌ها هستم، چه روی دستگاه خانگی و چه سامانه‌های «ابری» یا هر دو. اکثر افراد فکر پشتیبان‌گیری هم به ذهن‌شان خطور نمی‌کند، مگراین‌که فاجعه‌ای دامن‌گیرشان شود و آن وقت است که دیگر دیر شده. اما مسلماً‌ پیشگیری بهتر از درمان است.

 

امروز به بررسی «سینالجی دی‌اس 414» Synology DS414 می‌پردازیم؛ حافظه‌ای با چهار درایو و متصل به شبکه که فضایی باورنکردنی جهت پشتیبان‌گیری از فایل‌ها فراهم می‌آورد. به‌علاوه، ‌از محدوده وسیعی از برنامه‌ها پشتیبانی می‌کند،. همین باعث شده تا آن را یک سرور کوچک خانگی بدانیم. اما آیا این قابلیت‌ها، قیمت 480 دلاری (بدون درایوها) را توجیه می‌نماید؟ این دستگاه را زیر ذره‌بین برده‌ایم تا خودتان تشخیص دهید آیا مناسب «شما» هست یا خیر.

 


http://www.neowin.net/images/uploaded/ds414-front1.jpg

 

نکته حائز اهمیت این است که شرکت سینالجی در نام‌گذاری محصولاتش خوب عمل کرده و شما می‌دانید چه می‌خرید. همه دستگاه‌های «پایگاه دیسک» DiskStation با DS شروع می‌شوند. نخستین رقمی که بعد از این دو می‌آید نشان‌گر حداکثر ظرفیت دستگاه است؛ به‌طور مثال 4 یعنی 4 ترابایت. دو عدد بعدی نمایانگر سالی است که دستگاه به عرضه عمومی رسیده است؛ به عنوان نمونه 14 یعنی 2014.

 

مشخصات

پردازنده کارگذاشته شده روی دستگاه، تراشه دوهسته‌ای «مارول آرمادا» Marvell Armada ، و رم دستگاه، یک گیگابایتی است. این دستگاه می‌تواند با‌توجه به چهارگانه بودنش تا 20 ترابایت فضا (اتصال 4 درایو حداکثر 5 ترابایتی به روش JBOD ) در اختیار کاربر می‌گذارد. این چهار درایو را می‌توان به راحتی از مجموعه قطع یا به آن وصل کرد.

 

درضمن، دو پورت شبکه در پشت دستگاه به چشم می‌خورد که هم از «اتصال موازی» link aggregation و هم از شبکه محلی «ویک آن» Wake On پشتیبانی می‌نماید، البته همه این‌ها درصورتی است که شبکه مورد استفاده شما نیز از این کارکردها پشتیبانی کند.

 

ابعاد دستگاه: 6.5 اینچ ارتفاع، 8 اینچ عرض و عمق 9.2 اینچی (به میلی‌متر: 165 در 203 در 233) و وزن آن 2.02 کیلوگرم است.

 

به گزارش سافت‌گذر ؛ در جلوی دی‌اس 414 شش ال‌ای‌دی می‌بینید: یکی آبی برای روشن/خاموش، و پنج تا سبز: چهارتا مخصوص درایوها و یکی نشان‌دهنده وضعیت کلی درایوها. چنانچه مشکلی برای دستگاه پیش آید،‌ چراغ‌ها به زرد تیره تغییر رنگ می‌دهند.

 

نصب سخت‌افزاری

متصل کردن دی‌اس 414 به شبکه به‌راحتی تمام صورت می‌گیرد. بدین صورت که: کابل‌های پاور و شبکه را وارد نموده و سپس دکمه روشن کردن را در جلوی دستگاه می‌فشارید... تمام!

 


http://www.neowin.net/images/uploaded/ds414-front3.jpg

 

یکی از بهترین جنبه‌های دی‌اس 414، بی‌نیازی از پیچ و مهره برای نصب درایوهاست. سینالجی به جای استفاده از پیچ مثل بسیاری از سازندگان دیگر، به صورت کشویی درایو را در خود نگه می‌دارد و پس از متصل شدن کامل صدای کلیکی می‌دهد. لذا، درایو را درون جایگاه کشویی قرار داده و دو بخش کناری را فشار می‌دهید و بدین صورت درایو موردنظر وارد دی‌اس 414 می‌شود. طراحی عالی است. ‌بااین‌حال تنها جای نگرانی این‌جاست که درصورت شکستن ضامن‌های پلاستیکی، با مشکل بزرگی مواجه می‌شوید و مجبور به تماس با شرکت سینالجی جهت تعویض این اجزا می‌گردید.

 


http://www.neowin.net/images/uploaded/ds414-driverails1_story.jpg

 

شایان ذکر است که دستگاه از وای‌فای نیز پشتیبانی می‌نماید، ازاین‌رو می‌توانید لوازم جانبی نیز برای آن خریداری نمایید. فهرست دستگاه‌هایی که پشتیبانی می‌شوند بلندبالاست، اما غالب کاربران اتصال کابلی به شبکه را ترجیح می‌دهند. ضمناً دی‌اس 414 از قابلیت ضبط مستقیم تلوزیون از طریق گیرنده دیجیتال نیز پشتیبانی می‌کند. که ایده جالبی است.

 

پیکره‌بندی

بخش نرم‌افزاری سینالجی دی‌اس 414،‌ نقطه قوت آن محسوب می‌گردد. کار با این نرم‌افزار به نسبت سایر حافظه‌های متصل به شبکه،‌ بسیار ساده‌تر و روان‌تر است.


http://www.neowin.net/images/uploaded/upgrade-confirm_story.jpg

به محض این‌که به دستگاه متصل شدم، پیغامی مبنی بر به‌روزرسانی نسخه نرم‌افزاری جلوی رویم ظاهر گردید. با‌توجه به این‌که در غالب دستگاه‌های دیگر می‌بایست خودتان به دنبال به‌روزکردن باشید، این اتفاق برایم بسیار خوشایند بود. پس از تأیید این پیغام، روند به‌روزرسانی آغاز شده و پس از خاتمه دستگاه مجدداً راه‌اندازی می‌شود.

 
http://www.neowin.net/images/uploaded/upgrade_story.jpg

 

به گزارش سافت‌گذر ؛ همه ماجرا تنها چند دقیقه به طول می‌انجامد و همین‌که بدانید جدیدترین نسخه «مدیر پایگاه دیسک» DiskStation Manager سینالجی را نصب دارید، بسیار عالی است.

 

پس از ارتقای نرم‌افزاری، باید فضایی برای ذخیره اطلاعات اختصاص دهید. همه استانداردهای معمول پشتیبانی می‌شوند: JBOD, RAID 0, RAID 1, RAID 5, RAID 6 و RAID 10 . البته سینالجی نیز طراحی خودش را ارائه کرده: RAID پیوندی سینالجی Synology Hybrid RAID . برای اکثر کاربران خانگی این نوع آخر بیش‌ترین کارایی را دارد، چراکه در مقایسه با بقیه انعطاف بیش‌تری دارد.

 

http://www.neowin.net/images/uploaded/createvolume1_story.jpg

 

Hybrid RAID مانند RAID 5 عمل می‌کند. اما بدون آن‌که فضا از دست بدهید این قابلیت را به شما می‌دهد که درایوها را جایگزین نمایید. در حالت RAID 5 ، چنانچه درایوی را برداشته و بزرگ‌ترش را جایگزین نمایید، همه فضای اضافه به هدر می‌رود. اما در حالت Hybrid RAID ، می‌توان از این فضای اضافه نیز بهره برد.

 
http://www.neowin.net/images/uploaded/createvolume3_story.jpg

 

زمانی‌که نوع چینش موردنظر خود را انتخاب کردید، راه‌اندازی واقعی از طریق برنامه نصب بسیار ساده‌ای صورت می‌گیرد. مثل سایر برنامه‌های نصب شرکت سینالجی، انتخاب گزینه‌های پیش‌فرض، کارتان را راه می‌اندازد.

 
http://www.neowin.net/images/uploaded/createvolume5_story.jpg

 

چیزی که طی مراحل تنظیم فضا به نظرم جالب آمد این بود که پس از چند دقیقه تنظیم نرم‌افزاری، عملاً می‌توانید از دستگاه استفاده کنید، حتی پیش از پایان همه مراحل نصب. درست است که بهینه‌سازی فایل سیستمی نیاز به یک ساعت و اندی زمان دارد، اما هر وقت خودتان خواستید می‌توانید فایل‌های سیستمی را ایجاد نمایید.

 

ایجاد یک فایل سیستم جدید (یا همان پوشه اشتراکی) به سادگی تنظیم فضا برای درایوهای عادی است و چنانچه روند آن‌را کامل نمی‌دانید،‌ نرم‌افزار شما را هدایت می‌کند. زمانی‌که ابزار «پایگاه فایل» File Station را باز می‌کنید (که در دسکتاپ سیستم‌عامل به‌طور واضح مشخص است) به شما اطلاع می‌دهد که پوشه اشتراکی هنوز ایجاد نشده و می‌پرسد آیا می‌خواهید آن را ایجاد نمایید یا خیر.

 
http://www.neowin.net/images/uploaded/createfolder1_story.jpg

 

زمانی‌که پاسخ مثبت دادید، بقیه کار آسان است: نامی را وارد می‌کنید، می‌توانید توضیحی هم بنویسید، و درجه مشخص بودن فایل سیستم جدید را تعیین می‌کنید. در زبانه بعدی، می‌توانید گزینه لیست‌کردن indexing فایل‌های درایو را فعال کنید.

 
http://www.neowin.net/images/uploaded/createfolder2_story.jpg

 

به گزارش سافت‌گذر ؛ پس از ایجاد فایل سیستم، منویی می‌آید که می‌توانید در آن اختیارات را کنترل کنید. در این‌جا به سیستم می‌گویید چه کسی در شبکه می‌تواند به داده‌ها دسترسی داشته باشد. مثلاً در استفاده خانگی از دستگاه، احتمالاً می‌خواهید فرد مهمان تنها بتواند بخشی از داده‌ها را بخواند، این کار موجب می‌شود اشتراک داده‌ها با سهولت بیش‌تری انجام پذیرد.

 

عملکرد

سهولت کاربری دستگاه بسیار بالاست، البته این موضوع زمانی محقق می‌شود که دستگاه عملکرد خوبی داشته باشد. خوشبختانه، جای نگرانی در این مورد نیست، چراکه سینالجی از همه آزمایش‌های عملکردی، سربلند بیرون آمد.

 

عملکرد دستگاه با استفاده از «ابزار اندازه‌گیری عملکرد» NAS Performance Toolkit مورد سنجش قرار گرفت و نتیجه بسیار عالی بود. نتایج کپی «از شبکه» FromNAS طبق انتظارات ما بود، اما داده‌های کپی «به شبکه» ToNAS فراتر از استانداردها نشان داد. این نتایج چیزی بین 250 تا 910 مگابایت بر ثانیه بود! چیزی که برای یک کابل شبکه تنها غیرممکن است. گمان می‌بریم دلیل این اعداد و رقم‌های بالا، کش cache فایل سیستم‌هاست. درحقیقت خود این ابزار هشدار داده بود که نتایج برای سیستم‌های بالای دو گیگابایتی ممکن است قابل اتکا نباشد.

 

http://www.neowin.net/images/uploaded/1_largefileperformance_story.jpg

 

دست به دامن «روبوکپی» Robocopy شدیم، ابزاری که روی ویندوز 7 استفاده می‌شود. به منظور حذف تأثیر سرعت درایو رایانه خودمان روی نتایج، یک درایو مجازی ایجاد کردیم. طی کپی کردن یک فایل حجیم، نتایج بالایی دریافت کردیم: سرعت نوشتن 103 و خواندن 101 مگابایت در ثانیه. در مقایسه با دی‌اس 212، سرعت دوبرابر شده و به نسبت تیکس ان 2310 رقیب دی‌اس 414، تقریباً 50 درصد بالاتر است. بااین‌حال باید گفت که این مقایسه چندان دقیق نیست، چراکه دو دستگاه دیگر دو درایو دارند، در‌حالی‌که دی‌اس 414 چهار درایو دارد.

 

http://www.neowin.net/images/uploaded/bandwidthcombined_story.jpg

 

در مرحله بعد خواستیم بدانیم سرعت دی‌اس 414 برای کپی فایل‌های با تعداد زیاد چقدر است. کار به جایی رسید که 360 فایل با حجم‌های گوناگون (سرجمع حدود 3 گیگابایت) را انتخاب نمودیم. با استفاده از ربوکپی بازهم به عملکرد خوبی رسیدیم:‌ سرعت کپی به دستگاه 40 و خواندن از آن 57 مگابایت در ثانیه بود. با‌توجه به این‌که برای هر بار «نوشتن» در حالت RAID 5 به تطابق جداگانه‌ای نیاز است، نتایج یک‌دست نبودند. درواقع کمی عجیب است که چرا سرعت نوشتن در مورد فایل‌های حجیم بیش‌تر بود.

 

به گزارش سافت‌گذر ؛ دستگاه در آزمایش چند کار همزمان هم خوب جواب داد. در جاهای دیگر نیز که خودم چندین دسته فایل را به‌طور همزمان از اینترنت باز می‌کردم، درعین‌حالی‌که سرعت پایین می‌آمد، هیچ‌گاه با قفل کردن دستگاه مواجه نشدم.

 

سروصدا و دما

دی‌اس 414 مجهز به دو فن 92 میلی‌متری در پشت است که بسیار ساکت عمل کرده و دستگاه را خنک نگه می‌دارند. دفتر کار من دارای درجه حرارت خوشایند 27 درجه سانتی‌گراد بود، بااین‌حال در حالت کار بالا، دمای خروجی از درایوها بین 33 تا 36 درجه سانتی‌گراد بود.

 

http://www.neowin.net/images/uploaded/ds414-back2.jpg

 

برای آزمایش صدای تولیدی دستگاه، با استفاده از برنامه اندرویدی «اسمارت تولز» که البته کاملاً غیرعلمی بود، نتیجه 60 دسی‌بل را دریافت کردم که به نسبت تیکس ان2310 پنج واحد آرام‌تر است. در حالتی که از دستگاه کار زیادی کشیده نمی‌شود، کاملاً آرامش برقرار است.

 

بااین‌حال،‌ زمانی‌که همه درایوها روی دستگاه سوارند و ترافیک بالایی دارند، زیر و بمی صدا کاملاً دستخوش تغییر می‌شود. درست است که صدای بالاتری را شاهد نبودیم، اما به نسبت تیکس ان‌2310 و یا دی‌اس 212 صدای بیش‌تری به گوش می‌آمد.

 

بازیابی داده‌ها

یکی از قابلیت‌های جذاب سینالجی دی‌اس 414 این است که می‌توانید بدون قطع هیچ کابلی، درایوها را بیرون آورده و سرجایش قرار دهید؛ بدین‌معنی‌که بدون خاموش کردن دستگاه می‌توان درایوها را برداشت یا نصب کرد. این قابلیت بیش‌تر زمانی به کار می‌آید که یکی از درایوها با مشکل مواجه می‌شود.

 
http://www.neowin.net/images/uploaded/diskerror1_story.jpg

 

آزمودن این قابلیت از طریق کشیدن یک درایو از جایش در حین کپی صورت گرفت. فرآیند کپی کردن فایل در لحظه متوقف گردید و دی‌اس 414 فهمید که چگونه می‌توان مسئله را برطرف کرد، این کار چند ثانیه به طول انجامید و کپی فایل از سر گرفته شد. وضعیت سبز چراغ ال‌ای‌دی جلوی دستگاه به زرد تیره تغییر کرد، صدای بیپ مداومی از دستگاه شنیده شد و رابط وب نشان داد که سلامت کلی سامانه رو به کاهش است. جالب است که یک ایراد کوچک چقدر هشدار را به نمایش درمی‌آورد،‌ به‌ویژه این‌که کاربران بیش‌تر از RAID 5 یا Hybrid RAID استفاده خواهند کرد و از دست دادن درایو دوم به منزله از بین رفتن همه داده‌هاست.

 

http://www.neowin.net/images/uploaded/diskerror2_story.jpg

 

پس از تست سرعت در حالت کاهش سلامت، درایو را دوباره سر جایش قرار دادیم و متوجه شدیم این کار چه اندازه ساده است. پس از جایگذاری درایو، دکمه «مدیریت» را فشار دادیم. برنامه نصب با تنها یک گزینه «تعمیر» بالا آمد. چند بار دکمه «بعدی» Next را با انتخاب حالت پیش‌فرض فشار دادیم و در عرض چند دقیقه، صدای بیپ سیستم قطع شده و همه‌چیز به حالت عادی بازگشت.

 
http://www.neowin.net/images/uploaded/diskerror3_story.jpg

 

به گزارش سافت‌گذر ؛ شایان ذکر است که باوجود کاربری کامل و سالم دستگاه، در حدود 14 ساعت طول می‌کشد تا دستگاه به‌طور کامل خود را تعمیر نماید. بیش‌تر این زمان صرف «بررسی انسجام دستگاه» می‌شود. عملکرد دستگاه در حین این کار تا حدی پایین می‌آید.

 

برنامه‌ها

یکی از نکات مثبت محصولات شرکت سینالجی این است که می‌توانید نرم‌افزارهای پیش‌فرض یا جداگانه‌ای به منظور بالا بردن کاربری دستگاه نصب نمایید. دی‌اس 414 هم از این قاعده مستثنی نیست.

 
http://www.neowin.net/images/uploaded/packages_story.jpg

 

برنامه‌های متنوعی در اختیار شما هستند: از پخش صوتی‌تصویری گرفته تا خدمات پشتیبان‌گیری و میزبانی وب و حتی کنترل دوربین‌های آی‌پی که عمدتاً کاربردهای امنیتی دارند. هر کدام از این برنامه‌ها را می‌توان از قسمت «مرکز بسته‌ها» Package Center نصب کرده و حتی می‌توان حالت به‌روزرسانی خودکار را نیز فعال نمود. یکی از نکات قابل‌توجه این است که برنامه مشهور و چندرسانه‌ای «پلکس» Plex پشتیبانی نمی‌شود. زمانی‌که این مسئله را با سینالجی در میان گذاشتم، جواب دادند که این برنامه با پردازنده‌های ARM سازگاری خوبی ندارد.

 

به همین ترتیب، کاربرانی که از برنامه‌های زیادی همزمان استفاده کنند، ممکن است به‌دلیل ساختار پردازنده دستگاه با افت عملکرد مواجه گردند. ما به هنگام باز بودن و استفاده از برنامه‌های «پایگاه صوتی» Audio Station و «پایگاه ویدیویی» Video Station ، سعی کردیم چند فایل را نیز کپی کنیم. با این کار درصد استفاده از پردازنده به چیزی بالای 80 درصد رسید. درست است که این کارها همه با هم تقریباً خوب پیش می‌رفت، اما احتمالاً با اضافه کردن یک سرور پایگاه داده یا سرور وب، دستگاه به زانو درمی‌آمد. چنانچه پردازنده چهارهسته‌ای مارول آرمادا ایکس‌پی 1.6 گیگاهرتزی کار گذاشته می‌شد، دستگاه می‌توانست نفس راحتی بکشد. احتمالاً ملاحظات قیمت مانع از این کار شده است.

 

به نسبت محدودیت این مقاله، برنامه‌هایی زیادی وجود دارد، اما گفتن این نکته کافی است که برای هر ذائقه‌ای برنامه‌ای تعبیه شده است.

 

http://www.neowin.net/images/uploaded/androidapps_story.jpg

 

مضاف بر برنامه‌های قابل نصب، سینالجی برنامه‌های بسیاری جهت ارتباط گوشی‌های هوشمند با دستگاه تدارک دیده است. همه این برنامه‌ها روی اندروید و آی‌فون جواب می‌دهد،‌ حتی این شرکت زیرشبکه کوچکی در اختیار کاربران ویندوزفون قرار داده است. البته ویندوزفون برنامه ابری «دی‌اس کلاود» DS cloud و برنامه دوربین «دی‌اس کم» DS cam را ندارد. دست‌کم‌ در زمان بررسی ما، تعداد برنامه‌های رسمی قابل پشتیبانی انگشت‌شمار بود. اما از این لحاظ شاهد پیشرفت خیره‌کننده بوده‌ایم. اخیراً حتی پشتیبانی از «کروم‌کست» Chromecast هم به ویژگی‌های دستگاه اضافه شده که شخصاً از این موضوع بسیار خرسند شدم.

 

نتیجه‌گیری

به‌طور خلاصه می‌توان گفت سینالجی دی‌اس 414 ظرفیت بالا،‌ عملکرد عالی، کاربری ساده سخت‌افزاری (شامل درآوردن و جا زدن آنی درایوها، برنامه کمکی زیاد و پشتیبانی از گوشی همراه را یک‌جا جمع کرده است. پس جنبه‌های منفی کدامند؟ به قول معروف، هر چقدر پول بدهی، آش می‌خوری. قیمت دستگاه بدون درایوها 479 دلار بیش‌تر نیست. مطمئنم بسیاری از شما می‌گویید با هزینه‌ای بسیار کم‌تر می‌توان این قطعات را کنار هم گذاشت.‌ از دید صرفاً سخت‌افزاری درست می‌گویید، اما در این مورد، کل دستگاه بسیار باارزش‌تر از مجموع اجزای سازنده است. سیستم‌عامل پایه دستگاه از قابلیت جابه‌جایی آنی درایوها پشتیبانی می‌کند. بدون هیچ اختلالی، برنامه‌های جانبی راه‌اندازی می‌شوند. برنامه اندرویدی نیز به شما اجازه می‌دهد هرکجا هستید به همه فایل‌های صوتی‌تصویری‌تان دسترسی داشته باشید. حتی این اختیار را دارید که به‌راحتی با کروم‌کست کار کنید. این همه قابلیت را به‌ندرت می‌توان در سرورهای خانگی جمع کرد.

 
http://www.neowin.net/images/uploaded/ds414-front2.jpg

 

به گزارش سافت‌گذر ؛ واقعاً نمی‌توان از این دستگاه ایراد گرفت. در ابتدا فکر می‌کردم یک گیگابایت رم کافی نخواهد بود، اما خیلی کم پیش می‌آمد که درصد رم اشغال‌شده دستگاه بالای 30 برود. بااین‌حال،‌ درصورتی‌که بخواهید چندین کار را با هم انجام دهید، پردازنده تا حدی مشکل پیدا می‌کند. درست است که به هنگام کار با صدا و تصویر و کپی فایل‌ها به‌طور همزمان مشکلی نداشتم، اما هر کاری سنگین‌تر از این‌ها، دی‌اس 414 را به نفس‌نفس می‌انداخت. اگر پردازنده ARM چهارهسته‌ای روی دستگاه قرار می‌گرفت، خیال‌مان از این بابت هم راحت می‌شد.

 

ضمناً اگر بخواهیم بیش از حد حساس بشویم، باید گفت در جلوی دستگاه فقط یواس‌بی 2 مشاهده می‌شود و «دکمه» سخت‌افزاری برای کپی کامل محتویات فلش نیز به چشم نمی‌خورد. بااین‌حال ازآن‌جاکه این قابلیت چندان به کار خود من نمی‌آید، فقط به خاطر این‌که عریضه خالی نباشد، این اشکالات را هم بیان کردم.

 

چنانچه به دنبال خرید حافظه‌ای ساده و متصل به شبکه جهت ذخیره داده‌هایتان هستید و انتظار دیگری ندارید، گزینه‌های ارزان‌قیمت‌تری در بازار یافت می‌شود. اما درصورتی‌که می‌خواهید علاوه بر ذخیره داده‌ها یک مرکز صوتی‌تصویری کامل داشته باشید، کارتان با دی‌اس 414 راه می‌افتد.

 


http://www.neowin.net/images/verdict_badges/1401133578_badge.jpg?1808750593

امتیاز: 9 از 10 – نقاط قوت: عملکرد عالی، دیسک‌های قابل جابه‌جایی آنی، کاربری آسان، نرم‌افزارهای متنوع، برنامه‌های گوشی همراه – نقاط ضعف: قیمت بالا، یواس‌بی‌های جلو نسل 2 هستند، صدای نسبتاً بلند

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 22154 گروه خبری: اخبار آموزشی منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1393/05/27 تعداد مشاهده: 1659
کلید واژه ها:
سافت گذر