کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9171 | مشاهده و دانلود: 738418644 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/16 | اعضاء: 316525 | نظرات: 37898
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم گرامی باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

آیا IT در وزارت ICT کمرنگ‌تر می‌شود؟

علي شميراني - موضوع تغيير ساختار تشكيلاتي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات كه همچون ديگر دستگاه‌هاي اجرايي به منظور كوچك‌سازي دولت انجام شد، از زاويه خاصي در رسانه‌هاي تخصصي انعكاس يافت.

بر اساس ساختار جديد وزارت ارتباطات دو معاونت فناوري اطلاعات و معاونت آموزش، پژوهش و امور بين‌الملل اين وزارتخانه منحل شده و معاونت جديدي تحت عنوان «معاونت فناوري و امور بين‌الملل» شکل گرفت.

در نهايت و بر اساس ساختار جديد وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در نمودار سازماني جديد، چهار معاونت «برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي ارتباطات و فناوري اطلاعات»، «فناوري و اموربين‌الملل»، «حقوقي، امور دولت و مجلس» و «توسعه مديريت و هماهنگي امور پشتيباني» براي مجموعه وزارت ارتباطات در نظر گرفته شد.

اما رسانه‌هايي كه به نوعي مباحث ارتباطات و فناوري اطلاعات را پوشش مي‌دهند، ترجيح دادند از تيترهايي همچون انحلال معاونت فناوري اطلاعات و حتي انحلال معاونت رياضي (معاون اسبق فناوري اطلاعات)، استفاده كنند.

يكي از مهمترين انتقادات وارده به دوره چهارساله اول وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، به عدم توجه جدي اين وزارتخانه به قل ديگر نام خود يعني فناوري اطلاعات باز مي‌گشت. اگرچه وزير اسبق ارتباطات به كرات و به اشكال مختلف اعلام كرده بود كه با توجه به فرابخشي بودن مقوله فناوري اطلاعات، علاقه‌اي براي ورود به اين مبحث و ميدان داري اين فناوري در كشور ندارد.

به اين ترتيب بود كه عليرغم وجود معاونت مستقل فناوري اطلاعات و حتي شوراي عالي فناوري اطلاعات در زيرمجموعه وزارت ارتباطات، كارشناسان معتقدند كه بحث آي تي كارنامه قابل قبولي نداشته و از پاشنه آشيل‌هاي اين وزارتخانه محسوب مي‌شود.

به همين جهت بلافاصله پس از زمزمه‌هاي تغيير وزير ارتباطات در دولت دهم بود كه اكثر مقالات و توصيه‌ها خطاب به وزير جديد حول محور توجه بيشتر به فناوري اطلاعات بود. در همين راستا كانديد و بعد از آن وزير جديد ارتباطات نيز در برنامه‌ها و وعده‌هاي خود قول توجه ويژه به اين مقوله و رفع كاستي‌هاي موجود و برزمين مانده را داد.

اگرچه براي ارزيابي ميزان موفقيت وزير فعلي در تحقق وعده‌ها اندكي زود است، ليكن تغييرات جديد در ساختار وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات پرسش‌هايي را نيز به همراه دارد. در حال حاضر شايد عمده طرح‌هاي شاخص در معاونت اسبق فناوري اطلاعات وزارت ارتباطات، به عنوان مجري قانوني مصوبات شوراي عالي فناوري اطلاعات، را طرح‌هايي همچون، افتتاح حساب اينترنتي براي دانش‌آموزان، اينترنت ملي، پورتال ايران، نظام جامع فناوري اطلاعات، ايجاد سازمان نظام مهندسي فناوري اطلاعات دانست.

اسامي طرح‌هاي مذكور براي اهالي و فعالان فناوري اطلاعات كشور به خوبي آشناست، اما نتايج و عاقبت آنها را بايد از مسوولان امر جويا شد. اما در حالي كه برخي كارشناسان همچنان معتقدند كه نمره قابل قبولي براي فناوري اطلاعات در وزارت ارتباطات نمي‌توان در نظر گرفت، خبر مي رسد كه معاونت آي‌تي اين وزارتخانه منحل شد.

در عنوان معاونت جديد هم ‌اثري از فناوري اطلاعات نمي‌توان يافت و نام جديد آن به "معاونت فناوري و امور بين‌الملل" تغيير يافته است. مخلص كلام پرسشي كه مطرح مي‌شود اين است كه در شرايطي كه وزارت ارتباطات يك معاونت مشخص و مستقل براي فناوري اطلاعات داشت، و فعالان فناوري اطلاعات هم از عملكرد آن رضايت نداشتند، حالا كه وزير جديد قول توجه ويژه به اين مقوله را داده و معاونت تخصصي هم براي اين امر وجود ندارد، آيا وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، فرصت و ابزار لازم براي تحقق بخشيدن به بخش دوم نام خود را دارد؟

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 2231 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: isna.ir تاریخ خبر: 1389/02/19 تعداد مشاهده: 1392
کلید واژه ها: بدون کلید واژه
سافت گذر