کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9182 | مشاهده و دانلود: 739151947 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/22 | اعضاء: 316603 | نظرات: 37899
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها مبارک باد 💐
تخفیف 20 درصدی لایسنس آنتی ویروس نود 32 فقط تا امشب خرید از اینجا
سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم گرامی باد

🔰 خرید لایسنس نود 32 اورجینال مناسب آخرین نسخه ها فقط 220 تومان از اینجا

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

اختصاصی سافت‌گذر: محافظ صفحه‌های یاقوت کبود، چرا آری چرا نه

به گزارش سافت‌گذر ؛ گوشی آینده اپل ممکن است فقط یک گوشی نباشد، بلکه به نوعی یک محصول لوکس هم تلقی بشود.

 

آن‌هایی‌که از طالع‌بینی سردرمی‌آورند می‌دانند «سافایر» sapphire (یاقوت کبود) سنگ متولدین ماه سپتامبر است، کادوی سنتی اهدایی در چهل‌وپنجمین سالگرد ازدواج بوده و با آوردن نامش به یاد کالای لوکس و صفت زمخت بودن می‌افتیم. در محصولات نفیسی هم‌چون جواهرات، لنز دوربین و ساعت‌های گران‌قیمیت هم یافت می‌شود. فراتر از این‌ها، به علت درجه «سختی» بالای آن کاربرد نظامی پیدا کرده و در صنایعی هم‌چون صفحه‌نمایش‌های هوابرد و حتی موشک‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. حال، زمانی‌که شایعات و شنیده‌ها نوید ساخت آی‌فون جدید با صفحه‌نمایش از جنس سافایر را می‌دهد، شور و شوق وصف‌ناپذیری کاربران را فراگرفته است. بااین‌وجود، بسیاری از سازندگان تلفن همراه، حس خوش‌بینی اپل درخصوص نسل بعدی صفحه‌نمایش‌ها را ندارند.

«مارکس براونلی» از کاربران یوتیوب، در یکی از ویدیوهایش یک صفحه‌نمایش را نشان می‌دهد که به نظر از جنس سافایر است. درست است که استفاده از سافایر در گوشی‌های آیفون تا زمان عرضه این محصول از سوی اپل تأیید یا رد نمی‌شود، اما باور این‌که پرچم‌دار بعدی آی‌فون از این ماده استفاده کند، چندان دشوار نیست. اواخر سال گذشته، این شرکت اعلام کرد که با یکی از تولیدکنندگان پیشرو در صنعت سافایر با نام «فناوری‌های پیشرفته جی‌تی» GT Advanced Technologies برای ساخت تأسیساتی در ایالت آریزونا همکاری می‌کند. علاوه‌براین، بنا به گزارش سایت خبری «9to5mac»، طی توافقنامه‌ای که به امضای طرفین رسید تجهیزات کافی جهت تولید سالانه حدود 100 تا 200 میلیون صفحه‌نمایش در اندازه‌های آی‌فون تأمین شده است.

به گزارش سافت‌گذر ؛ یکی از دلایل عمده این‌که سازندگان به دنبال استفاده از سافایر در صفحه‌نمایش هستند این است: جنس این ماده بسیار سخت است. درجه سختی سافایر تا چهار برابر شیشه است. «شیشه گوریلا» Gorilla Glass که غالباً در گوشی‌های امروزی جهت محافظت صفحه استفاده می‌شود، به‌خوبی از پس اشیاء زمخت برمی‌آید. بااین‌حال، ماده‌ای سافایر را می‌خراشد که روی مقیاس «موهس» درجه سختی بالاتر از 9 داشته باشد. این سیستم اندازه‌گیری برای سنجش درجه سختی مواد معدنی از 1 تا 10 است که هرچه بالاتر باشد سرسخت‌تر است. می‌توانید این‌ها را کنار هم قرار داده و مقابله کنید: شیشه گوریلا 7، سنباده 9 و الماس درجه سختی 10 را دریافت کرده‌اند.

 

قیمت فوق‌العاده بالای گوشی‌های دارای سافایر اتفاقی نیست
ایده استفاده از سنگ سافایر به جای شیشه برای صفحه‌نمایش گوشی‌های هوشمند کاری جدید نیست. از قبل نیز این ماده در اجزای ریز از جمله شیشه‌های محافظ پوشاننده دوربین آی‌فون و دکمه «خانه» 5 اس (برای تشخیص لمس) مورد استفاده بوده. به‌علاوه برندهای لوکسی نظیر «ورچو» Vertu، «ساولی» Savelli و «تگ هیوور» TAG Heuer نیز سافایر را در صفحه‌نمایش‌های فوق‌العاده پربهای خود دیده‌اند. بااین‌حال،‌ فوق‌العاده بالا بودن قیمت گوشی‌های کنونی که از صفحه‌نمایش سافایر استفاده می‌کنند، اتفاقی نیست. ساخت سافایر به‌شدت زمان‌بر بوده و با‌توجه به محدودیت ذخایر این ماده، بسیار پرهزینه است. قیمت لنز دوربین‌های سافایر نسبت به نمونه شیشه‌ای 2.6 برابر بیش‌تر است. متعاقباً روی صفحه بزرگ گوشی این تفاوت قیمت بیش‌تر به چشم می‌آید. سال گذشته، نماینده‌های جی‌تی هزینه ساخت قاب شیشه گوریلا را 3 دلار و سافایر را نزدیک به 30 دلار تخمین زدند.

با چندین نماینده از کمپانی‌های اصلی گوشی‌های هوشمند که تماس گرفتیم به این نتیجه رسیدیم که درعین حالی که اکثر این شرکت‌ها در زمینه امکان‌پذیر بودن کاربرد سافایر تحقیق و بررسی کرده‌اند، ولی بازخوردی که گرفته‌اند از آن‌چه توقع داشتند پایین‌تر بود. «کن هانگ» مسئول ارتباطات جهانی ال‌جی می‌گوید: هزینه و ذخایر برای تولید سافایر در حال حاضر آن چیزی نیست که ما می‌خواهیم باشد. دوام و مقاومت این ماده در برابر خش یقیناً نظر ما را جلب کرده، اما شیشه گوریلا به این زودی‌ها جایگزینی پیدا نمی‌کند.

در حال حاضر، استفاده از سافایر به جای گوریلا به صرفه نیست
مسائل عدیده‌ای در خصوص سافایر وجود دارد: از شیشه گوریلا سنگین‌تر بوده و ماندگاری شفافیت آن نسبت به شیشه پایین‌تر است؛ بدین‌معنی‌که دیدن صفحه‌نمایش دشوارتر می‌گردد، مگر این‌که سازندگان پوشش خاصی جهت بالا بردن شفافیت تعبیه نمایند که باز هم به پای شفافیت شیشه نمی‌رسد. به‌علاوه، هر کدام از نمایندگانی که با آن‌ها هم‌کلام شدیم تأیید کردند که درعین‌حالی‌که سافایر بادوام‌تر است، اما قطعاً غیرقابل شکستن نیز نیست. درواقع، هرچه صفحه‌نمایش بزرگ‌تر باشد، شکنندگی آن نیز بالا می‌رود. یکی از نمایندگان شرکت‌های بلندپایه که خواست نامش فاش نشود، گفت: سختی سافایر به حدی نیست که در مقابل خم‌شدن ایستادگی کند. با افزایش اندازه، سافایر در تست «افتادن» راحت‌تر می‌شکند.

 

پاسخ یکی دیگر از نمایندگان این بود: در برآوردهای کارآمدی هزینه، به نظر نمی‌رسد استفاده از سافایر عاقلانه باشد، مگراین‌که جنبه‌های مثبت بازاریابی در پی داشته باشد.

به گزارش سافت‌گذر ؛ علی‌رغم معایب بالقوه استفاده از چنین ماده‌ای، این دقیقاً همان خط مشیی است که اپل در آی‌فون دنبال می‌کند: قدرت بازاریابی. آوازه سافایر در همه چهارگوشه دنیا پیچیده. چنانچه آی‌فون جدید از همان ماده‌ای استفاده نماید که در ساعت، گوشواره و گردنبندهای لوکس به کار می‌رود و کمپانی بتواند بدون بالا بردن قیمت آن‌را به آی‌فون ملحق کند، اپل راه جدیدی جهت جدا کردن خود از سایر رقبا می‌یابد.

تنها شرکت‌های بزرگ می‌توانند دست به تولید انبوه سافایر بزنند
حتی اگر سایر گوشی‌سازان بخواهند از صفحه‌نمایش سافایر استفاده کنند، به‌دلیل ذخایر محدود، در تأمین مقدار لازم با مشکل مواجه می‌شوند. البته آی‌فون دراین زمینه مشکلی ندارد. «جن داوسون» تحلیل‌گر ارشد مؤسسه پژوهشی «جک‌داو» بر این باور است: اپل از منابع عظیم نقدینگی جهت تأمین مالی پیش‌پرداخت‌های هنگفت برای اجزای کلیدی بهره می‌برد. درواقع این کاری است که همه تولیدکنندگان تجهیزات اصلی OEM به استثنای سامسونگ در تقلای انجام دادنش هستند. به عبارت دیگر، تنها شرکت‌های بزرگ که منابع و قدرت بالا-پایین کردن قیمت‌ها را دارند قادرند جهت تولید انبوه مقادیر کافی از سافایر تأمین نمایند.

البته این بدین معنی نیست که در آینده سافایر در صفحه‌نمایش‌ها کاربرد پیدا نمی‌کند؛ ولی شاید با ظاهر و شکل و شمایل دیگری خود را نشان دهد. جای تعجب ندارد که در موقعیت کنونی، سازندگان مختلف قطعات سخت‌افزاری تصمیم به استفاده از این ماده در ساعت‌های هوشمند بگیرند؛ چراکه صفحه‌نمایش‌های آن‌ها کوچک‌تر و تعداد تولیدی‌شان بسیار کم‌تر است و ازاین‌رو نسبت به گوشی‌های هوشمند هزینه‌بری معقول‌تری دارند. پس با بالا رفتن عرضه و اقتصادی‌تر شدن تولید، درهای بیش‌تری فراروی سازندگان گوشی‌های هوشمندی گشوده می‌شود که می‌خواهند شانس خود را با سافایر امتحان کنند.
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 22477 گروه خبری: اخبار سخت افزار منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1393/06/15 تعداد مشاهده: 1568
کلید واژه ها: , ,
سافت گذر
نظرات بینندگان

سهند 1393/06/15 11:17
با سلام
راست اش رو بخواین اولین کمپانی ای که به فکر تولید گوشی هایی با جنس یاقوت کبود افتاد شرکت کانونیکال بود. این شرکت متاسفانه یا خوشبختانه به خاطر وارد بازار موبایل با سیستم عامل اوبونتو بشه و بتواند با ایده های خود نظر مشتریان آینده اش رو جلب کنه این طرح رو مطرح کرد که بعد چند ماه اپل اعلام کرد که ما هم در آیفون بعدی از این جنس استفاده می کنیم. و بعد رقبای این شرکت یعنی HTC و Samsung هم این مورد رو اعلام کردن. با این حال موارد مختلفی هست که از ایده های شرکت کانونیکال استفاده می کنند. مثل یکپارچه سازی سیستم عامل هایش در موبایل و pc و تلویزیون اینترنتی اش که بعدا مایکروسافت هم از ایده خوب این شرکت استفاده می کنه و به فکر یکپارچه سازی محصولاتش افتاد.