کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9162 | مشاهده و دانلود: 735484591 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/08 | اعضاء: 316287 | نظرات: 37884
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

روش هايى براى حداكثر استفاده از باترى لپ تاپ

در صورتى كه شما نيز لپ تاپ داريد احتمالأ تاكنون شرايطى را تجربه كرده ايد كه امكان اتصال لپ تاپ به برق را نداشته و اجباراً از باترى لپ تاپ خود استفاده كرده ايد. بسته به نوع لپ تاپ ها در صورت داشتن شارژ كامل، لپ تاپ شما در حدود 2 ساعت و نيم با باترى كار خواهد كرد.اما نكاتى بسيار ساده هستند كه با رعايت آنها به شكل قابل توجهى كارايى باترى لپ تاپ شما افزايش پيدا خواهد كرد و در لحظات بحرانى به كمك شما مى آيند. در اين جا قصد داريم به معرفى 16 نكته براى حداكثر استفاده از باترى لپ تاپ بپردازيم كه كاركرد باترى شما را از 2 ساعت به 4 ساعت كاملاً تضمين مى كند.
به طور مرتب Defrag كنيد
هر چه هارد ديسك شما سريعتر عمل كند فعاليت كمترى مى كند و در نتيجه ميزان بهره بردارى اش از انرژى باترى شما كاهش مى يابد. يكى از راه هاى مناسب براى بهبود عملكرد هارد ديسك Defrag كردن آن در زمان هاى متوالى و منظم است، پس در اينكار كوتاهى نكنيد.
نور LCD را كاهش دهيد
امروزه 99 درصد لپ تاپ هايى كه در بازار عرضه مى شوند اين قابليت را دارند كه نور LCD يا نمايشگر آنها را تنظيم كنيد بهتر است زمانى كه از باترى استفاده مى كنيد روشنائى LCD خود را روى كمترين حد ممكن قرار دهيد، برخى از مدلها قابليت كاهش ميزان فعاليت CPU و بهره بردارى اش از منبع تغذيه به شكل بهينه را دارا هستند اينگونه قابليتهاى جانبى لپ تاپ تان را در حين استفاده از باترى فراموش نكنيد.
برنامه هايى كه به صورت پنهانى و در پس زمينه اجرا مى شوند را متوقف كنيد
اگر آنتى ويروسى داريد كه به صورت اتوماتيك شروع به اسكن كردن هاردتان مى كند يا ابزارى مثل Google Desktop روى سيستم شما نصب است كه به صورت دائم در حال ايندكس كردن فايلها و بررسى هاردتان است و آنها را از كار بياندازيد. همه اين موارد باعث فعاليت بيشتر CPU و كاهش كارايى باترى مى شوند. همه ابزارهايى كه اينگونه عملكردى دارند را در زمانى كه از باترى استفاده مى كنيد غير فعال نمائيد.
سخت افزارهاى اضافى را جدا كنيد
ماوس هاى USB برخى از انواع Cool Disk ها و را فراموش نكنيد چون اينها نيز به منبع تغذيه نياز دارند و از باترى شما استفاده خواهند كرد.
حافظه رم بيشترى به لپ تاپ خود اضافه كنيد
هر چه حافظه Ram شما بيشتر باشد پروسه هايى كه در حافظه مجازى يا Virtual Memory سيستم تان بارگذارى مى شود كمتر خواهد بود، از آنجايى كه حافظه مجازى و پروسه هاى موجود در آن هارد ديسك را درگير مى كنند باعث استفاده بيشترى از باترى شما مى شوند در حالى كه داشتن رم بيشتر اصلا سبب استفاده ى انرژى بيشتر نخواهد شد. از طرفى وقتى بخواهيد برنامه هايى سنگين كه نياز به حجم بالايى از Virtual Memory دارند اجرا كنيد داشتن مقدار بيشترى از حافظه رم مى تواند به شما كمك بزرگى برساند و ميزان مصرف انرژى را كاهش دهد.
هارد ديسك بر CD يا DVD درايو ارجحيت دارد
هر چقدر كه هارد ديسك منبع تغذيه شما را ببلعد به پاى CD يا DVD درايوها نمى رسد، ضمن اينكه وجود يك CD در داخل درايو حتى اگر در حال استفاده نباشد نيز مى تواند هر از گاهى مزيد بر علت گردد، اگر واقعا احتياج داريد از يك CD يا DVD در زمانى كه در حالت باترى قرار داريد استفاده كنيد بهترين راه حل تهيه يك image از آن و اجراى image مذكور توسط نرم افزارهاى درايو مجازى است.
پين هاى باترى خود را تميز نگه داريد
بد نيست هر از گاهى پين هاى باترى خود را تميز كنيد اين امر سبب نقل و انتقال بهتر و كامل تر جريان بين باترى و لپ تاپ مى گردد و كارايى بهتر و بيشتر مجموعه مى گردد.
از باترى لپ تاپ خود مراقبت كنيد
مراقبت از باترى نيز شرط مهمى است اگر از باترى زياد استفاده  نمى كنيد فراموش ننمائيد هر دفعه كه باترى را شارژ مى كنيد اين شارژ را بايستى هر دو يا سه هفته يكبار مورد استفاده قرار دهيد در غير اينصورت خيلى سريعتر از چيزى كه فكرش را بكنيد باترى دچار اشكال مى شود. از طرفى شارژ يك باترى Li-on (ليتيومى) نبايد هرگز به صورت كامل خالى شود و خالى شدن كامل شارژ باترى فقط در مورد مدلهاى قديمى توصيه مى شود.
سيستم را Hibernate كنيد
قرار دادن لپ تاپ در وضعيت Standby در فاصله هاى زمانى كه به آن نيازى نيست آنهم در حين استفاده از باترى مى تواند سبب كاهش مصرف انرژى شود و از طرفى وقتى به آن نياز شد بلافاصله كارتان را از سر بگيريد اما وضعيت Hibernate تقريبا سيستم را خاموش نگه مى دارد و در زمان نياز به آن به همان سرعت حالت Standby فعالش مى كند.
به كاهش دماى لپ تاپ كمك كنيد
هر چه دماى لپ تاپ شما كاهش يابد عملكرد بهترى خواهد داشت و هر چه عملكردش سريعتر و بهتر باشد كارايى باترى بيشتر خواهد شد، بنابراين همواره شبكه هاى ورودى و خروجى هواى لپ تاپ تان را تميز كنيد و لپ تاپ را در وضعيتى قرار دهيد كه هوا به شكل مناسبى در آن جريان پيدا كند.
Power Options
ويندوز را تنظيم كنيد
به Power Options در كنترل پنل ويندوز برويد و آن را به شكلى كه مناسب مى دانيد تنظيم كنيد اگر Power Schemes را در اين قسمت روى Max battery قرار دهيد به صورت اتوماتيك تنظيماتى برگزيده مى شوند كه مى توانند سبب حداكثر كارايى باترى شوند.
كارهاى اضافى و همزمان را حذف كنيد
اگر در وضعيت باترى زمانى كه مشغول تايپ يك نامه هستيد تصميم گرفتيد MP3 گوش كنيد بهتر است از MP3 player خود استفاده كنيد تا لپ تاپتان دليلش هم كه واضح است.
لپ تاپ مناسب خود را بخريد
اگر واقعا كسى هستيد كه طول عمر باترى برايتان حياتى است بهتر است براى مدلهايى هزينه كنيد كه باترى شان كارايى بيشتر و قوى تر دارند مسلما براى اينگونه مدلها و اين نوع باترى ها بايستى هزينه هاى اضافى را تقبل كنيد.
شارژ و دى شارژ باترى
اكثر باترى هاى لپ تاپ هاى امروزى از نوع Li-on هستند و نيازى به اينكار ندارند ولى اگر از مدلهاى خيلى قديمى استفاده مى كند دى شارژ كامل باترى و شارژ مجددش هر 15 روز توصيه مى شود.
قابليت Auto save را خاموش كنيد
در حين كار با ابزارهايى مثل Word مايكروسافت و قابليت ذخيره اتوماتيك يا auto save را غيرفعال كنيد اين قابليت سبب مى شود هارد ديسك شما به صورت دائم درگير باشد. اگر نگران اين هستيد كه باترى تمام شود و هر آنچه انجام داده ايد ذخيره نشده از بين بروند مى توانيد در همان قسمت Power options تنظيمات را به گونه يى تعريف كنيد كه در حين تمام شدن باترى سيستم Hibernate شده و اطلاعات شما دفعه ى بعدى كه به جريان الكتريسته دسترسى داشتيد مجددا در دسترستان باشد.

 

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 29 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: تاریخ خبر: 1387/10/11 تعداد مشاهده: 1611
کلید واژه ها: بدون کلید واژه
سافت گذر