کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9145 | مشاهده و دانلود: 733701281 | آخرین بروزرسانی: 1403/01/28 | اعضاء: 316089 | نظرات: 37880
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
 
[مشاهده نتایج]

نگاهی به ابزار توانمند مووی میکر در ویندوز اکس پی

گرچه در روزهاي نخست ساخت فيلم ها، به صورت صامت و سياه و سفيد بود اما رفته رفته با پيشرفت علم و تکنولوژي اين روند سير صعودي چشمگيري پيدا کرد تا آنجا که امروزه فيلم ها با جلوه هاي بسيار قدرتمند مخاطبان را جذب خود مي کنند و در اين ميان توليدکنندگان براي عقب نماندن از اين قافله ميليون ها دلار سرمايه گذاري مي کنند تا در پوشش جلوه ها و انيميشن هاي کامپيوتري، فيلم ها را به خاطراتي ماندگار در ذهن بينندگان تبديل کنند.

بسياري از ما آرزو داريم به صورت تفريحي و آماتور يک فيلم بسازيم؛ فيلمي که در آن بتوان به راحتي از جلوه هاي کامپيوتري نيز بهره برد اما براي بسياري از افراد صرف هزينه هاي ميليوني امکان پذير نيست اما جاي هيچ نگراني نيست چرا که کمپاني هاي بزرگ به مدد تکنولوژي هاي روز و نرم افزارهاي خاص به راحتي جاي کمبود نقدينگي را پر کرده است.

ويندوز xp يکي از همين موارد است که اين نياز ما را با ابزار windows movie maker برطرف کرده است. اين نرم افزار همراه ويندوز، يک ابزار توانمند و مناسب براي ايجاد، وارد کردن فيلم ها و عکس ها از دوربين، ويرايش و ذخيره فيلم ها و عکس هاي خانگي به شمار مي رود. در اين مطلب قصد داريم شما را با اين نرم افزار قوي آشنا کنيم.

براي فراخواني windows movie maker کافي است از منوي start وارد all programs و accessories وارد شده و windows movie maker را انتخاب و به نوعي فعال کنيد.قدم اول، انتقال فايل ها اولين چيزي که قبل از آغاز عمليات ويرايش فيلم ها نياز داريد، انتقال فيلم ها به کامپيوتر است چرا که مي خواهيم فيلم هايمان را با استفاده از عکس ها و ويدئوهاي کوتاهي که قبلا تهيه کرده ايم، ايجاد کنيم.

به همين منظور از دوربين ديجيتالي 2/7 مگاپيکسلي casio exilim ex z 750 استفاده کرديم که مي تواند ويدئو و صدا را نيز ضبط کند. عکس هايمان را نيز با فرمت تصويري jpeg به کامپيوتر انتقال داديم و صدا را نيز با فرمت (audio - video avi) که براي استفاده و کار در نرم افزار moviemaker بسيار آسان و بي دردسر است، در کامپيوتر ذخيره کرده ايم بعد از اين نوبت به آن مي رسد که فايل ها را به moviemaker وارد کنيم به همين علت در moviemaker يک سند جديد باز کنيد و روي پيوند import video که در قسمت capture video واقع در سمت چپ صفحه مانيتور شما قرار گرفته است، کليک کنيد. پس از کليک import video با استفاده از منوي پايين افتادني look in واقع در بالاي کادر محاوره يي import file به محل ذخيره فايل مورد نظر برويد. هنگامي که فايل را پيدا کرديد با کليک آن را انتخاب کنيد .

در پايين و سمت چپ کادر محاوره يي، بخش import options حاوي گزينه create clips for video files همراه با يک مربع تيک خورده، وجود دارد که با انتخاب اين گزينه هنگام وارد کردن فايل ويدئو، moviemaker آن را براي اضافه کردن افکت ها و جلوه هاي تصويري به چند بخش کوچک تر تکه تکه خواهد کرد. اگر مي خواهيد خودتان ويدئو را برش دهيد، هنگام وارد کردن آن، گزينهcreate clips for video files را از حالت انتخاب خارج کنيد.

قدم دوم، ويرايش فيلمممکن است به توانايي ها و امکانات يک برنامه ويرايشگر رايگان که همراه با سيستم عاملي همچون ويندوز ارائه شده باشد، خوشبين و مطمئن نباشيد، ولي moviemaker يک ابزار ويرايشگر قوي قابل اطمينان و با قابليت استفاده و کاربرد بسيار آسان است بنابراين پس از اينکه فيلم تان را به moviemaker وارد کرديد، آن را در مدياپلير موجود در سمت راست صفحه نمايش تماشا کنيد.

هنگام نمايش فيلم در مدياپلير، نقاطي را که مي خواهيد فيلم از آنجا برش بخورد و دو تکه شود، انتخاب کنيد. با کليک دکمه split clip فيلم از آن نقطه برش مي خورد و تکه بريده شده در قالب يک کليپ جديد ايجاد مي شود. اين کليد در قسمت پايين و سمت راست مدياپلير قرار دارد وقتي فيلم را در قالب کليپ هاي جداگانه تفکيک کرديد، گام بعدي، اضافه کردن افکت و جلوه هاي تصويري است.

توجه کنيد در پايين صفحه، رديفي از جعبه هاي خالي تعبيه شده است. اين قسمت storyboard نام دارد که با کليک کليپ هاي مجتمع در قسمت مياني بالاي صفحه و کشيدن آنها به سمت جعبه هاي موجود در storyboard، تکه فيلم ها را به داخل جعبه هاي مورد نظر هدايت کنيد. وقتي کليپ ها را در جاهاي صحيح منظم کرديد، مي توانيد افزودن افکت هاي تصويري را آغاز کنيد.

به اين نکته توجه داشته باشيد که براي ويرايش، دو الگوي اصلي به نام هاي video effects و video transitions وجود دارد که video effects اصلاحاتي مانند افزايش يا کاهش روشنايي و نور، تغيير رنگ يک کليپ يا افزايش و کاهش سرعت نمايش فيلم را شامل مي شود. روي پيوند view video effects کليک کنيد تا ببينيد moviemaker در اين بخش چه نمونه ها و امکاناتي را ارائه داده است.

اگر خواستيد يک تکه کليپ ديگر را به قسمتي از فيلم تان بچسبانيد، کافي است با کليک و کشيدن کليپ جديد به محل مناسب، آن را در جاي مورد نظر قرار دهيد. به طور مشابه، مي توانيد جلوه هاي بصري video transitions را در ميان دو کليپ از فيلم قرار دهيد. اينها تکنيک ها و جلوه هاي بصري جالبي براي پايان يک صحنه و آغاز صحنه بعدي هستند که توجه بينندگان را به خود جلب مي کنند. کار با video transitions شبيه video effects است. تنها به جاي کشيدن يک video transition روي يک کليپ، بايد آن را روي مربع هاي کوچک ميان دو کليپ در storyboard بکشيد و قرار دهيد.

با کليک روي effectها و transitionها تمام آنها را دوباره اجرا و بازبيني کنيد و سپس روي دکمه play در مدياپلير کليک کنيد.قدم سوم، افزودن موسيقي متنيک موسيقي متن مناسب مي تواند به جذابيت هر فيلم بزرگ يا حتي فيلم هاي بسيار کوچکي که از چينش تعدادي تصوير در کنار هم درست شده اند کمک کند که خوشبختانه بايد گفت moviemaker به آساني امکان وارد کردن يک فايل صوتي کامل و مناسب براي فيلم تان را مهيا کرده است. وارد کردن فايل صوتي به طور کلي شبيه وارد کردن فايل هاي ويدئويي است.

کار را با کليک روي پيوندimport audio or music در قسمت capture video از ستون movie tasks آغاز کنيد. سپس از منوي پايين افتادني look in براي انتخاب موسيقي مورد نظر استفاده کنيد. پس از يافتن موسيقي آن را انتخاب و به moviemaker وارد کنيد. اين فايل موسيقي به انتهاي فهرست مجموعه فايل هاي پروژه اضافه خواهد شد. روي دکمه show timeline کليک کنيد. مي توانيد از اين نما براي ديدن زمان کلي اجراي پروژه و کنترل هماهنگي صدا و تصوير استفاده کنيد. اگر مي خواهيد فايل موسيقي که به moviemaker وارد کرده ايد را به فيلم اضافه کنيد، کافي است روي فايل موسيقي از ميان فايل هاي پروژه کليک کنيد و آن را به قسمت مربوط به صدا در نوار timeline بکشيد.

مي توانيد اندازه زماني فايل صوتي را نيز با کليک در قسمت timeline و کشيدن يک لبه موسيقي براي تناسب و هماهنگي با فيلم تنظيم کنيد.قدم چهارم، ذخيره فيلممي خواهيد مانند هر فايل ديگري فيلم تان را ذخيره کنيد؟ براي انجام دادن اين کار، در ستون movie tasks واقع در سمت چپ صفحه بخش finish movie را بيابيد. moviemaker چند گزينه مختلف براي ذخيره در اختيار شما قرار مي دهد، مانند ذخيره فيلم در کامپيوتر يا روي سي دي، امکان فرستادن فيلم به يک دوربين ويدئويي ديجيتال، انتشار در وب يا ارسال به اي ميل در قالب يک فايل ضميمه با کليک روي پيوند save to my computer، گزينه ذخيره روي کامپيوتر را انتخاب کنيد. ويزارد save movie باز خواهد شد. در اولين جعبه متني، نامي را براي فيلم وارد کنيد. در قسمت دوم محل ذخيره فيلم را انتخاب کنيد.

پس از انتخاب نام و محل ذخيره سازي با کليک روي next به قسمت انتخاب کيفيت مورد نياز براي ذخيره فيلم مي رويد. با انتخاب مقدار پيش فرض windows moviemaker فيلم را با بهترين کيفيت ممکن ذخيره مي کند. اگر نگران کمبود فضاي روي ديسک سخت براي ذخيره با بهترين کيفيت هستيد، مي توانيد از گزينه هاي ذخيره سازي ديگر استفاده کنيد. همچنين مي توانيد فيلم را براي پخش روي موبايل ذخيره کنيد. بعد از انتخاب متد ذخيره سازي، روي next کليک کنيد. moviemaker

فيلم را به فرمت wmv تبديل و در مکان مشخص شده ذخيره مي کند. حتي پس از پايان کامل کار و ذخيره فيلم، اين احتمال وجود دارد که فکر و ايده خوبي براي افزودن به فيلم به ذهن تان خطور کند. بنابراين حتما قبل از بستن پروژه، حتما يک نسخه از آن را با پسوند mswmm در مکاني از کامپيوترتان ذخيره کنيد. اين کار کاملا شبيه ذخيره پروژه هاي word يا excel است. با انتخاب گزينه save project از منوي file، مي توانيد نسخه mswmm پروژه را ذخيره کنيد. سپس نام و محلي براي ذخيره انتخاب و روي save کليک کنيد.

هر گاه خواستيد ويدئو يا موسيقي جديدي به اين فيلم اضافه کنيد، کافي است فايل mswmm را باز کنيد و ويدئوها، موسيقي ها يا جلوه هاي تصويري جديد را اضافه کنيد.آخرين قدمwindows moviemaker يک راه مناسب براي انتقال فيلم هاي خانگي به کامپيوتر و افزودن جلوه هاي تصويري و ويرايش فيلم ها است. در اين نرم افزار فايل هاي صوتي و تصويري به آساني به محيط کاري نرم افزار وارد مي شوند و نرم افزار جلوه هاي بصري فراوان و متنوعي را براي افزودن به فيلم و جلب توجه بيشتر مخاطبان در اختيار کاربر قرار مي دهد. به هر حال اگر در جست وجوي يک برنامه ويرايشگر با کاربرد آسان براي زيباتر کردن ويدئوهاي خانگي خود هستيد، رويwindows moviemaker به عنوان يک گزينه خوب حساب کنيد.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 312 گروه خبری: اخبار نرم افزار منبع خبر: iritn.com تاریخ خبر: 1388/01/27 تعداد مشاهده: 3409
کلید واژه ها: بدون کلید واژه
سافت گذر