کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9161 | مشاهده و دانلود: 735293501 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/06 | اعضاء: 316277 | نظرات: 37883
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

با این ۷ قابلیت روترها، وای‌فای بهتری بسازید!

تا همین چند سال پیش روترهای بی‎سیم دستگاه‎های جدید و ناشناخته‎ای بودند که از آنها صرفا برای رساندن اینترنت به خانه و محل کار استفاده می‎شد، اما حالا آنها قادر به انجام وظایف بسیار بیشتری از پشتیبانی چندین فرکانس بی‎سیم تا ابزارهای مدیریت موبایل هستند. تنظیمات یک شبکه بی‎سیم پایدار نیز به لطف پیشرفت زیاد در فناوری روترها بسیار راحت‎تر از گذشته انجام می‎شود و قابلیت‎های پیشرفته زیادی را در اختیار شما قرار می‎دهد. خیلی از وظایفی که در گذشته برای انجام آن به دانش زیادی در زمینه مدیریت شبکه‎های کامپیوتری نیاز بود حالا به سرعت و با چند کلیک ماوس انجام می‎شود. با این پیش‌زمینه، در ادامه نگاهی خواهیم داشت به هفت قابلیتی که این روزها در اکثر روترهای بی‎سیم پیشرفته یافت می‎شود و می‎تواند امکانات بیشتری را در یک شبکه بی‎سیم خانگی در اختیار شما قرار دهد.

پذیرایی از مهمان با اینترنت بی‎سیم: قابلیتی به نام Guest Access

به گزارش سافت گذر به نقل ازمجله شبکه؛ فرقی نمی‎کند که شما شبکه بی‎سیم خود را در خانه یا محل کارتان راه‌اندازی کرده باشید، شما می‎توانید از دوستان و آشنایان خود با وای‎فای مجانی پذیرایی کنید. این روزها اغلب روترهای موجود در بازار از قابلیتی برخوردار هستند که توسط آن می‎توان به راحتی امکان دسترسی افراد میهمان (موقتی) به شبکه بی‎سیم را فراهم کرد. حتی در برخی موارد این امکان دسترسی به طور پیش‌فرض در تنظیمات روتر فعال است. اگر شما از جمله افرادی باشید که به مسائل امنیتی حساس هستند، حتما باید امکان دسترسی به شبکه خود را از محیط خارجی محدود کنید و برای انجام این مهم باید این تنظیمات را غیرفعال کنید.

اگر شما قصد دارید اجازه دسترسی میهمان (guest access) را فراهم کنید بهتر که دائما کلمه عبور میهمان را تغییر دهید. اگر روتر شما از چند فرکانس مختلف پشتیبانی می‎کند (یا بهتر بگوییم، دو فرکانس 2.4 و 5 گیگاهرتز)، بهتر است که برای دسترسی میهمانان شبکه کندتر 2.4 گیگاهرتز را در نظر بگیرید و منابع بیشتر و سریع‎تر را برای اتصالات اختصاصی و داخلی خود باقی نگه دارید. بعضی از سازندگان روتر با اضافه کردن امکان محدود کردن ساعات دسترسی روزانه برای اتصال کاربران میهمان امکان کنترل سطح دسترسی را از این هم فراتر برده‎اند. با امکان استفاده از اپلیکیشن‎های موبایل که توسط خیلی از تولیدکنندگان ارائه شده است، شما می‎توانید از طریق اکثر تلفن‎های هوشمند به راحتی کلمات عبور را تغییر دهید، دسترسی به فرکانس‎های مختلف را کنترل کنید و قابلیت دسترسی میهمان را فعال و یا غیرفعال کنید.

امنیت فرزندان خود را تامین کنید: گزینه Parental Controls

کنترل والدین (Parental Controls) تنها برای جلوگیری از دسترسی کودکان به سایت‎های غیراخلاقی طراحی نشده است. در یک محیط اداری کوچک این قابلیت برای مدیریت صریح سایت‎هایی که نباید در ساعات کاری به آنها دسترسی داشت، نیز بسیار مفید است. سازندگان روتر چندین سطح کنترل کننده مختلف را به مشتريان خود ارائه می‎کنند که از مسدود کردن سطوح مختلف به ازای هر دستگاه تا سیستم‎های کنترل محتوا که سطح دسترسی به سایت‎های خارجی را مدیریت می‎کند را شامل می‎شود. این امکانات همچنین می‎تواند یک سطح امنیتی محافظ اضافی برای شبکه شما را نیز شامل شود که با پیکربندی آن شما همزمان می‎توانید قابلیت آنتی فیشینگ و شناسایی نرم افزارهای مخرب را هم انجام دهید.

سطح وظایف را افزایش دهید: اضافه کردن فضای ذخيره‌سازی خارجی 

جدیدترین مدل روترها می‎توانند مشکل به اشتراک‌گذاری داده‎های ذخيره شده را نیز برطرف کنند. مدل‎های سطح بالای روترهای موجود در بازار امکان اتصال مستقیم ابزار ذخیره‌سازی خارجی را توسط اتصالات USB 2.0, 3.0 و SATA  (بر اساس مدل دستگاه) به روتر فراهم می‎کنند. این قابلیت این امکان را فراهم می‎کند تا امکان دسترسی به اطلاعات موجود در ابزار ذخیره‌سازی خارجی برای سایر دستگاه‎های متصل به شبکه را مستقیما به عهده خود روتر بگذارید. این داده‎ها را می‎توان به چند روش مختلف توسط روتر با سایر دستگاه‎ها به اشتراک گذاشت. برای مثال، از طریق یک سرور FTP مبتنی بر خود روتر که می‎تواند فولدرهای موجود در درايو ذخیره‌سازی را از طریق وب به اشتراک بگذارد. در بسیاری از موارد، هر نوع ابزار ذخیره‌سازی از دستگاه‎های فلش و ذخیره‌سازهای USB تا هارد درایوهای خارجی را می‎توان مستقیما به روتر متصل کرده و آن را به یک دستگاه به اشتراک گذاری داده تبدیل کرد. در صورت پشتیبانی روتر همچنین می‎توان این درايو را به عنوان یک DLNA برای استفاده به صورت یک مدیا سرور در شبکه اختصاصی خود نیز به کار برد.

با اتصال سرورهای مدیا و بکاپ کاربرد روتر را افزایش دهید

بعضی از تولیدکنندگان یک گام فراتر از صرفا پشتیبانی از فضای ذخيره‌سازی تحت شبکه رفته‎اند. بعضی از روترهای پیشرفته امروزی یک سرویس شناسایی DLNA را که می‎تواند به عنوان یک مدیا سرور رفتار کند به قابلیت‎های خود اضافه کرده‎اند که از طریق آن می‎توان نحوه ارائه خدمات صوتی و تصویری را با جزئیات کنترل کرد. همچنین از این شیوه کاربردی تحت سرور می‎توان برای مدیریت سطح دسترسی به فایل‎های به اشتراک گذاشته شده در ابزار ذخیره‌سازی متصل به روتر نیز استفاده کرد و در عمل این ابزار ذخیره‌سازی را به بخشی از فرایند خودکارسازی پشتیبان‌گیری تبدیل کرد. برای نمونه، با ادامه پیدا کردن کاهش قیمت ابزارهای ذخیره‌سازی، یک دفتر تجاری کوچک قادر خواهد بود با اتصال یک هارد درايو USB چند ترابایتی به یک روتر پیشرفته آن را به یک مرکز پشتیبان گیری تبدیل کند.

قابلیت اتصال از طریق USB امکان به اشتراک گذاری چاپگر را نیز فراهم کرده است 

اگر چه چاپ بی‎سیم موضوع جدیدی نیست، اما با تبدیل شدن اتصال USB به یک استاندارد، حالا می‎توان تقريبا هر چاپگری را با اتصال به یک روتر به یک مدل قابل اتصال به اینترنت تبدیل کرد. بعضی از تولیدکنندگان برای چاپگرهايی که از قابلیت AirPrint برخوردار نیستند، امکان پشتیبانی بی‎سیم را نیز در زمان اتصال آن به یک روتری که از این توانایی برخوردار است، فراهم کرده‎اند. در خانه یا دفتری که از آی‎پد و آی‎فون زیاد استفاده می‎شود، امکان چاپ با استفاده از iDevice می‎تواند بسیار راحت و کاربردی باشد.

کنترل ترافیک با اولويت‌بندی شبکه 

چه می‎شد اگر دیگر نگران کاهش سرعت یا نرسیدن اینترنت برای کاربردهای ضروری نبودید؟ برای رفع این مشکل، بعضی از روترهای بی‎سیم قابلیتی به نام سطح کیفی خدمات یا QoS و پشتیبانی از فرمت بی‎سیم چند رسانه‎ای یا WMM را ارائه می‎کنند. اما در اغلب موارد سطح اثربخشی واقعی این فناوری‎ها در بهترین شرایط افزایش کمی‎ در بهبود سطح عملکرد از خود نشان می‎دهند. سازندگان روتر به این نتیجه رسیده‎اند که بیشترین تقاضا برای بهینه‌سازی سرعت شبکه مربوط به برنامه‎های خاص است.

خیلی از مدل‎های جدید حالا این امکان را در اختیار شما قرار می‎دهند تا اپلیکیشن‎های خاص مورد نظر خود و دستگاه‎های کاربران را برای بهینه‌سازی عملکرد شبکه پیکربندی کنید. برای مثال، یک مدیر شبکه می‎تواند اولويت‌بندی را به گونه‎ای انجام دهد  که دستگاه‎های دسکتاپ بیشترین میزان دسترسی را داشته باشند و ارتباط تبلت‎ها و تلفن‎های هوشمند در وهله دوم انجام شود. دفاتر تجاری هم می‎توانند برای نمونه خدمات تحت کلاود خود را بر اساس نام در فهرست اولويت‌بندی خود قرار دهند و ارجحیت استفاده از منابع و دسترسی به اینترنت را قبل از سایر اتصالات برای این خدمات در نظر بگیرند.

سازندگان روترها همچنین توجه خاصی به نحوه تعامل بین WMM  و QoS نشان داده‎اند و روش‎های هوشمندانه‎ای را به کار می‎گیرند تا بتوان از این فناوری‎ها به نحو شایسته‎تری نسبت به گذشته بهره برداری کرد. در گذشته یک تداخل بین دو پیکربندی ممکن بود عملکرد کل شبکه را دچار مشکل کند.

اپلیکیشن‎های موبایل مخصوص مدیریت روتر

این روزها تلفن‎های هوشمند و تبلت‎ها در همه جا حضور دارند و تولیدکنندگان روتر برای حداکثر بهره‌مندی از توانایی این دستگاه‎ها ابزارهايی را توليد کرده‎اند که امکان مدیریت روترها را از طریق این دستگاه‎ها فراهم می‎کند. بعضی از آنها تنها به منظور انجام وظایف کلی مثل پویشگرهای وای‎فای عمل می‎کنند که می‎توان از آنها به عنوان بخشی از فرآیند عیب‌یابی شبکه در زمان نصب و راه‌اندازی روتر استفاده کرد. مدیران شبکه هم می‎توانند قدرت سیگنال، کانال‎های ارتباطی و وضعیت عملکرد روتر را در دستگاه موبایل خود تحت نظر داشته باشند. بعضی از این اپلیکیشن‎ها حتی به شما اجازه می‎دهند با حرکت از اتاقی به اتاق دیگر میزان قدرت سیگنال و نقاط کور غیر قابل دسترسی به شبکه بی‎سیم را شناسایی کنید و بتوانيد با تنظیمات درست آنتن و استفاده از راهکارهای دیگر موجود عملکرد مناطق تحت پوشش را افزایش دهید.

انجام تنظیمات پیکربندی روتر را جدی بگیرید

اگر شما تنها به تنظیمات پيش‌فرض روتر خود اکتفا کنید، ممکن است علاوه بر به خطر انداختن امنیت شبکه بی‎سیم خود از خیلی از امکانات پنهان شده در دل روتر نیز بی‎بهره بمانید. اما با صرف چند دقیقه از وقت خود برای پیکربندی این قابلیت‎های پیشرفته می‎توانید از حداکثر توانایی موجود در روتر خود استفاده کنید. فراموش نکنید که این گزینه‎های پیشرفته در روترهای مختلف ساخته شده توسط برندهای مختلف متفاوت است، بنابراین هنگام خرید یا انجام تنظیمات به توانایی‎های سخت افزاری و نرم افزاری پشتیبانی شده توسط روتر خود توجه داشته باشید. 

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 33639 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: مجله شبکه تاریخ خبر: 1395/06/16 تعداد مشاهده: 2221
کلید واژه ها: , ,
سافت گذر