کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9150 | مشاهده و دانلود: 734093481 | آخرین بروزرسانی: 1403/01/31 | اعضاء: 316146 | نظرات: 37879
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

برای تازه‌کارها: آموزش استفاده بهتر از دوربین گلکسی اس ۸

به جرات می‌توان گفت گلکسی اس ۸ یکی از بهترین دوربین‌‌ها را در بین گوشی‌های پرچمدار ۲۰۱۷ دارد، در نتیجه در این مطلب با هم به روش‌هایی برای استفاده بهتر از دوربین گلکسی اس ۸ اشاره خواهیم کرد.


گلکسی اس ۸ راهی بازار آمریکا شده است و به احتمال زیاد به زودی در ایران نیز میزبان این گوشی پرچمدار زیبا و قدرتمند خواهیم بود. در کنار تمامی امکانات چشم‌گیر و قابل توجهی که سامسونگ در گلکسی اس ۸ در نظر گرفته است باز هم دوربین این گوشی بیشتر به چشم می‌خورد.

اگر اخبار مربوط به مشخصات گلکسی اس ۸ را دنبال کرده باشید حتماً‌ به خوبی می‌دانید که دوربین گلکسی اس ۸ از قابلیت فوکوس خودکار بسیار سریع و جذب نور زیاد در محیط تاریک بهره می‌گیرد، فرآیند پردازش تصویر نیز برای عکس‌هایی که در حین حرکت گرفته می‌شود بهینه‌تر شده است. این موارد چیزهایی نیست که به راحتی بتوان از کنار آن‌ها گذشت و هر کدام از آن‌ها چند سال پیش، یک رویا به حساب می‌‌‌آمدند.

در کنار تمامی امکانات سخت‌افزاری ویژه‌ای که سامسونگ در دوربین گلکسی اس ۸ تعبیه کرده است شاهد یک اپلیکیشن نرم‌افزاری برای مدیریت دوربین قدرتمند گلکسی اس ۸ هستیم. خوشبختانه باید گفت اپلیکیشن دوربین گلکسی اس ۸ با اپلیکیشن‌ دوربین سایر پرچمداران سامسونگ تفاوت چندانی ندارد. به همین دلیل در این قسمت به ترفند‌هایی اشاره خواهیم کرد که با اعمال آن‌ها در اپلیکیشن دوربین گلکسی اس ۸ عکس‌هایی بسیار زیبا و مثال‌زدنی بگیرید.

راه‌اندازی دوربین
سه شیوه اصلی برای اجرای اپلیکیشن دوربین در گلکسی اس ۸ وجود دارد:

در قسمت قفل صفحه‌نمایش،‌ آیکون دوربین را به سمت بالا حرکت دهید؛
بر روی آیکون دوربین در صفحه‌اصلی گوشی ضرب انگشت کنید؛
دکمه پاوِر را که در کنار گوشی قرار دارد را دوبار بفشارید؛
انصافاً باید گفت، در بین این سه راه، دوبار فشار دادن دکمه پاور گوشی راحت‌ترین و سریع‌ترین راه برای باز کردن اپلیکیشن دوربین گلکسی اس ۸ است. این کار باعث می‌شود زمانی که صفحه‌نمایش گوشی روشن نیست بدون نگاه به گوشی، دکمه پاور را فشار دهید و تا زمانی که گوشی را جلوی چشم خود قرار می‌دهید اپلیکیشن دوربین فراخوانی شده باشد.
عکس‌برداری
زمانی که اپلیکیشن دوربین باز شد، نوبت عکس‌برداری فرا می‌رسد. حلقه بزرگ و سفیدی که در این اپلیکیشن مشاهده می‌کنید، در واقع نقش دکمه شاتر دوربین را ایفا می‌کند. این دکمه گزینه‌های زیر را در اختیار شما قرار می‌دهد:

فشار دادن دکمه و گرفتن عکس؛
لمس این دکمه به مدت طولانی برای عکس‌برداری به صورت پشت‌ سر هم؛
نگه داشتن این دکمه و کشیدن آن برای رسیدن به زوم مناسب، این گزینه عملکرد راحت‌تری را نسبت به زوم کردن بر روی عکس با دو انگشت در اختیار کاربر قرار می‌دهد.
لازم به ذکر است که گلکسی اس ۸ دارای زوم اپتیکال شبیه آنچه در آیفون ۷ پلاس مشاهده کردید نیست. اما بد به دل خود راه ندهید چرا که در گلکسی اس ۸ شاهد ویژگی با عنوان پردازش چندفریمی هستیم. این ویژگی باعث می‌شود کیفیت عکس‌هایی که زوم بر روی آن‌ها انجام داده‌اید لطمه کمتری ببیند.

پیکربندی دوربین گلکسی اس ۸

انصافاً باید گفت، سامسونگ در اپلیکیشن دوربین گوشی‌های پرچمدار خود امکانات زیادی را برای تنظیمات دوربین در اختیار کاربر قرار داده است. در قسمت تنظیمات اپلیکیشن دوربین گلکسی اس ۸ کاربر می‌تواند میزان رزولوشن دوربین گوشی را تنظیم کند یا ابعاد عکس‌ها را زیاد یا کم کرده و به تنظیمات بیشتری دسترسی داشته باشد. برای باز کردن قسمت تنظیمات کافی است تا بر روی آیکون چرخ دنده که در گوشه اپلیکیشن قرار دارد ضرب انگشت کنید. موارد دیگری نیز در این قسمت وجود دارد که اشاره کردن به آن‌ها خالی از لطف نیست:

لمس صفحه برای عکس‌ سلفی: برای اینکار کافی است تا گزینه Shooting Methods را از قسمت منو انتخاب کنید، از این قسمت می‌توانید ویژگی لمس صفحه برای عکس‌ سلفی را فعال یا غیرفعال کنید.

دنبال کردن فوکوس خودکار: با روشن کردن ویژگی Tracking AF، اپلیکیشن دوربین بر روی سوژه قفل می‌شود و سوژه را همیشه در حالت فوکوس نگه می‌دارد. این ویژگی برای عکس‌برداری از سوژه‌هایی که در حال حرکت هستند انتخاب مناسبی به نظر می‌رسد.

اصلاح تصاویر: دوربین جلو و پشت گلکسی اس ۸ دارای لنز عریضی است که ممکن است گاهی اوقات عکس‌ها در کناره‌های تصویر دچار اعوجاج باشند. این مورد بیشتر در حین عکس‌‌برداری از ساختمان‌ها یا عکس‌برداری از سوژه‌هایی در زاویه بسته صورت می‌گیرد به کار می‌آید. فعال کردن این گزینه (Shape correction) باعث می‌شود تا کناره‌های تصاویر تا حد امکان معجوج نشود.

لازم به ذکر است که در این حالت، رزولوشن عکس به میزان کمی کاهش خواهد یافت.

ذخیره کردن تصاویری که پیش‌نمایش آن‌ها مشاهده شده‌اند: دوربین سلفی گلکسی اس ۸ همانند آینه عمل می‌کند و در نتیجه عکس‌ها را برعکس می‌گیرد، اما به صورت پیش‌فرض عکس‌ها را می‌چرخاند تا سوژه به همان صورت طبیعی خود ذخیره شود. در صورت تمایل می‌توانید با فعال کردن این گزینه تصاویر را به همان صورتی که در پیش‌نمایش دیده‌اید ذخیره کنید.

عکس‌برداری خام: در قسمت تنظیمات بر روی گزینه Picture Size ضرب انگشت کرده و گزینه Save RAW and JPEG Files را انتخاب کنید. فرمت عکس خام (RAW)، دقیق‌ترین چیزی است که سنسور دوربین دریافت کرده است، از طرف دیگر فرمت JPEG عکس‌ها را فشرده‌تر کرده و کیفیت آن‌ها را بهینه می‌کند. مزیت فایل RAW در این است که اگر در آ‌ینده خواستید عکس‌ها را ویرایش کنید، به عکسی دسترسی دارید که پیش از این دستکاری نشده است. در نتیجه امکانات بیشتری برای ویرایش تصویر قبل از آنکه کیفیت عکس افت کند در اختیار دارید.

جالب است بدانید اپلیکیشن‌های زیادی برای ویرایش عکس‌های ذخیره شده با فرمت RAW وجود دارد که اپلیکیشن‌های Adobe’s Lightroom mobile یا Snapseed را می‌توان از معروف‌ترین آن‌ها نام برد.

سایر تنظیمات
لمس صفحه به سمت بالا یا پایین در قسمت ViewFinder باعث می‌شود تا دوربین جلو یا پشت گوشی سریعاً انتخاب شود.

در حالت سلفی نیز ضرب انگشت بر روی آیکونی که با نماد یک خرس مشخص شده، گزینه‌هایی جالبی را برای عکس‌های سلفی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. تنظیم طیف رنگ پوست، درشتی چشم‌ها و یک نورافکن مصنوعی را در بین این گزینه‌ها شاهد هستیم.

لمس صفحه‌ به سمت راست یا چپ نیز حالت‌های مختلفی را برای عکس‌برداری فعال می‌کند. حالت‌های پاناروما، پرو، اسلوموشِن، و فوکوس انتخابی، از مواردی است که در این قسمت در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

در کنار این موارد، سامسونگ لنز و استیکرهای مختلفی را نیز در اپلیکیشن دوربین خود تعبیه کرده است. برای دسترسی به این موارد نیز باید آیکون خرس را لمس کنید. دسترسی به فیلترها و دانلود ویژگی‌های بیشتری برای تنظیمات عکس نیز از مواردی است که اپلیکیشن دوربین گلکسی اس ۸ در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

از طریق این اپلیکیشن می‌توانید با قرار دادن انگشت خود بر روی سنسور تشخیص ضربان قلب که در پشت گوشی تعبیه شده است نیز عکس‌های سلفی بگیرید. این گزینه باعث راحت‌تر شدن فرآیند عکس‌برداری سلفی زمانی که گوشی در یک دست شما قرار دارد خواهد شد.

از طرف دیگر در حین استفاده از دوربین سلفی، اگر دست خود را جلوی دوربین باز کنید، اپلیکیشن شمارش معکوسی را برای عکس‌برداری سلفی شروع می‌کند. لازم به ذکر است که این ویژگی‌ از مدت‌ها پیش در دوربین گوشی‌های هوشمند ال‌جی شاهد بودیم.

جالب است بدانید، برای عکس برداری از قابلیت صدور فرمان‌های صوتی به گوشی نیز می‌توان کمک گرفت. برای این کار باید به قسمت Voice Control در منوی Settings اپلیکیشن دوربین گوشی شوید و این ویژگی را فعال کنید. سپس با صدور فرمان‌های صوتی Smile یا Cheese یا Record Video می‌توانید به دوربین گوشی برای عکس یا فیلم‌برداری دستور صادر کنید.

در کنار تمامی این موارد، ظاهرا سامسونگ علاقه زیادی به استفاده از فناوری واقعیت افزوده در حین عکس برداری با گلکسی اس ۸ دارد. در نتیجه در قسمت بالای منوی لنزها، شاهد یک دکمه کوچک در قسمت سمت چپ تصویر هستیم. این دکمه دستیار هوشمند بیکسبی سامسونگ را داخل اپلیکیشن دوربین فراخوانی می‌کند.

درست است که در حال حاضر بیکسبی سامسونگ کارهای زیادی را نمی‌تواند انجام دهد، اما از عهده تشخیص اجسام به خوبی برمی‌آید. در نتیجه بیکسبی می‌تواند کاربر را به تصاویر بیشتری از چیزی که در لنز دوربین مشاهده کرده است لینک دهد یا اینکه با توجه به چیزی که در دوربین می‌بیند شما را به فروشگاه‌های آنلاین متصل کند.

به این ترتیب انتظار می‌رود در آینده نزدیک بیکسبی بتواند وضعیت سوژه‌ را در کادر دوربین بررسی کرده و به سوژه ژست‌های بهتری را پیشنهاد بدهد.

ویرایش عکس‌ها
اپلیکیشن‌های خوبی برای ویرایش عکس در گوشی‌های اندرویدی وجود دارد، اما سامسونگ نیز کاربران خود را در این زمینه تنها نگذاشته است و یک اپلیکیشن کارآمد را برای ویرایش عکس‌های گرفته شده در اختیار کاربر قرار داده است. با این حساب وقتی که در حین بررسی عکس‌ها در گالری هستید، کافیست تا گزینه Edit را برای دسترسی به ویژگی‌های زیر انتخاب کنید:

افکت: در این قسمت تعداد زیادی افکت‌، همانند آنچه پیش از این در اینستاگرام شاهد بودیم را در اختیار خواهید داشت.

حرفه‌ای (Advanced): در این قسمت نیز می‌توانید طیف رنگ عکس‌ها را تغییر دهید.

دکور (Decoration): اضافه کردن استیکرها یا نوشتن مطلب و ترسیم شکل بر روی عکس در این قسمت انجام می‌شود. ویژگی دیگری تحت عنوان Cover نیز در این قسمت وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن جلوه‌های بیشتری به یک قسمت مشخص از عکس بدهید.

همان‌گونه که در ابتدا هم گفتیم، دوربین گلکسی اس ۸ به لحاظ سخت‌افزاری بسیار کارآمد است اما به لحاظ نرم‌افزاری نیز امکانات خوب و کاربردی دارد. با این حساب امیدواریم با استفاده از مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم از دوربین پرچمدار جدید سامسونگ حداکثر استفاده را ببرید.
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 36488 گروه خبری: اخبار آموزشی منبع خبر: فارنت تاریخ خبر: 1396/02/04 تعداد مشاهده: 755
کلید واژه ها: , ,
سافت گذر