کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9161 | مشاهده و دانلود: 735878462 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/10 | اعضاء: 316352 | نظرات: 37889
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

آیا کشف منظومه ای بدون سیاهچاله صحت دارد؟

به گزارش سافت گذر، منظومه ای با فاصله 65 میلیون سال نوری به نام NGC 1052-DF2، با علامت اختصاری DF2 کشف شده ولی چرا این منظومه بسیار مورد توجه قرار گرفته است؟

سیاهچاله فضا فضانورد فناوری تکنولوژی

به نظر می رسد در این منظومه، سیاهچاله ای وجود نداشته باشد به همین دلیل، اهمیت DF2 برای دانشمندان زیاد است.

ما هنوز موفق نشده ایم تا یک سیاهچاله را از نزدیک ببینیم و تنها باور داریم که سیاهچاله وجود دارد زیرا می توانیم تأثیرات آن را روی ذرات سنگین مشاهده کنیم. بنابراین و بر اساس مشاهدات غیرمستقیم، محققان به این باور رسیده اند که توانسته اند تخمین بزنند که 27 درصد کهکشان، متشکل از سیاهچاله است.

از آنجایی که موضوع سیاهچاله ها تقریباً کشف شده است، محققان فرض می کنند که وجود آن برای تشکیل یک منظومه بسیار مهم است.

سیاهچاله ها می توانند به یک توده تبدیل شوند و این توده نیروی جاذبه را تشکیل دهد و ذرات سنگین را به سوی خود جذب کند و در نهایت ستاره ها، سیارات و دیگر اجرام آسمانی را به وجود آورد.

به گزارش سافت گذر، بر اساس این مفاهیم، تیم تحقیقاتی که در مورد DF2 مشاهداتی داشته اند، تحقیق کردند تا ببینند چه مقدار سیاهچاله در این منظومه وجود دارد. هنگام محاسبه برای رسیدن به عدد دقیق، متوجه شدند که تنها یک چهارصد هزارم این منظومه متشکل از سیاهچاله است.

پیتر ون دوکام، استاد دانشگاه Yale و نویسنده مقاله مربوط به DF2، در یک کنفرانس خبری گفت:(( این عدد ناچیز، باعث شد تا نظرات ما در مورد سیاهچاله ها و چگونگی تشکیل و فعالیت منظومه ها به چالش کشیده شود. همچنین، این عدد کم سبب گردید تا احتمال دهیم که راه دیگری نیز برای تشکیل یک منظومه وجود دارد)).

DF2 همچنین مشخصات خاصی که یک منظومه چرخشی باید داشته باشد را نیز ندارد. برای مثال، نه حجم، نه منطقه مرکزی، نه محدوده چرخشی و نه صفحه ای در آن وجود دارد. ضمن اینکه مانند دیگر منظومات بیضی شکل نیز نیست زیرا دایره سیاه رنگی در وسط آن نیست. به جای موارد گفته شده، DF2 از نظر مجازی، فراتر است.

ون دوکمان ادامه می دهد:(( این منظومه به خاطر اینکه می توان از میان آن، دیگر منظومه ها را دید، بسیار مورد توجه است)).

با این توضیحات ارائه شده، ممکن است با عقل جور درنیاید ولی DF2 احتمالاً سیاهچاله داشته باشد.

به گزارش سافت گذر، جوزلین مونرو، فیزیکدان مواد و کارشناس سیاهچاله ها در دانشگاه لندن می گوید:(( تئوری هایی که می گویند سیاهچاله ای در DF2 وجود ندارد، امکان دارد تا دوباره منظومه ای کشف کنند و بگویند جزء دیگری از یک منظومه در آن نیست بنابراین تحقیق در مورد این منظومه بسیار جذاب است تا بتوانیم این ایده ها را از جنبه های مختلف بررسی کنیم)).

ون دوکمان می گوید:(( ما امیدواریم که بتوانیم حداقل سن DF2 را تخمین بزنیم. در حال حاضر، ما تنها می دانیم که این منظومه بیش از 10 میلیارد سال سن دارد ولی می خواهیم مطمئن شویم که آیا بیش از 13 میلیارد سال (زمان وقوع انفجار بزرگ) نیز قدمت دارد یا خیر؟)).


منبع: futurism.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 41022 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1397/01/15 تعداد مشاهده: 3710
سافت گذر