کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9160 | مشاهده و دانلود: 735129164 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/06 | اعضاء: 316240 | نظرات: 37885
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

میکروسکوپی که تصاویر 3D نشان می دهد

به گزارش سافت گذر، محققان توانسته اند تا میکروسکوپی تولید کنند که دنیای مولکولها را به صورت 3D نشان می دهد.

تکنولوژی پزشکی میکروسکوپ 3D سه بعدی سه بعدی فناوری تکنولوژی

این وسیله پیشرفته به محققان این امکان را می دهد تا چگونگی قرارگیری سلولهای عصبی، سلولهای دستگاه ایمنی بدن، سلولهای سرطانی و . . . را بهتر مشاهده نمایند و جزئیات بیشتری دستگیرشان شود.

چالش مشاهده سلولهای زنده

مشاهده سلولهای زنده کار تقریباً سخت و چالش برانگیزی است زیرا دارای ساختارهای بیولوژیکی می باشند که معمولاً اطراف آنها را پوشانده اند و باعث می شوند ظاهر سلول مورد نظر تار شده و نتوان به صورت شفاف آن دید. البته نور قوی می تواند وارد این سازه های بیولوژیکی شود هرچند ممکن است به بافت های بدن آسیب برساند.

به گزارش سافت گذر، اریک بتزیگ، از مؤسسه تحقیقاتی و علوم پزشکی Janelia از عدسی های انطباقی و شیوه نورپردازی شبکه ای میکروسکوپی استفاده کرد تا میکروسکوپ بتواند تصاویر 3D گرفته و او آنها را مشاهده کند.

عدسی های انطباقی و شیوه نورپردازی شبکه ای میکروسکوپی

در نورپردازی شبکه ای، از پرتوهای بسیار باریک نور استفاده می شود تا تصاویر 2D گرفته و بر اساس آنها از سلولهای در حال حرکت که (برای آسیب ندیدن به خاطر تابش نور) در جنب و جوش هستند، کلیپ های کوتاه 3D بسازند.

برای جمع نشدن نور تابیده شده در سازه های بیولوژیکی، محققان از عدسی های انطباقی بهره بردند که قبلاً توسط فضانوردان برای عکسبرداری از اتمسفر زمین استفاده شده بود.

بتزیگ و همکارانش، از لیزر دارای 2 فوتون استفاده کردند تا سیستم عدسی های انطباقی بتواند نورهای باریک تابیده شده را دریافت کند و تصاویری از آنها بگیرد.

به گزارش سافت گذر، محققان در مورد مشاهده خود نوشتند:(( تصاویر واضح از سلولها به ما اجازه داد تا مطالعات خود را به خوبی انجام دهیم و در محیط های متراکم و پر سلول، به راحتی داده های مورد نیاز را جمع آوری کنیم)).

با استفاده از سیستم آنالیز AO-LLSM، تصاویر باکیفیتی از فرآیندهای در حال انجام در محیط های مولکولی و سلولی بدن گرفته شد که بعضاً برخی از این تصاویر به صورت سه بعدی دیده می شدند

نمایی نزدیک از حرکات سلولها

به گزارش سافت گذر، تصویربرداری خاص و پیشرفته از فعالیت سلولهای دستگاه ایمنی، سلولهای سرطانی و فرآیند بازسازی برخی اندام آسیب دیده، می تواند به محققان این نوید را بدهد که از پس قادر هستند تا راحت تر در مورد بدن و اندام های داخلی تحقیق کنند.

توماس کرچاسن نویسنده این مطالعه از مؤسسه پزشکی هاروارد می گوید:(( هر بار که با این میکروسکوپ تحقیق انجام می دهیم، یک مطلب تازه و جدید کشف می کنیم و در نتیجه برای آن نظریه طرح می نماییم تا باز هم مشاهدات بیشتری انجام دهیم. من فکر می کنم بتوان از این میکروسکوپ برای حل مشکلات سیستم بیولوژیکی بدن استفاده کرد)).


منبع: techtimes.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 41191 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1397/02/01 تعداد مشاهده: 3102
سافت گذر