کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9151 | مشاهده و دانلود: 734093481 | آخرین بروزرسانی: 1403/01/31 | اعضاء: 316151 | نظرات: 37879
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

آیا امکان تبادل پیغام میان پیام‌رسان‌های داخلی فراهم می‌شود؟

پیام رسان‌های داخلی اگرچه درحال پیشرفت هستند اما تعداد زیاد آنها، انتخاب یکی از آنها را برای کاربران دشوارتر می‌کند. برای حل این مشکل، یکی از پیام‌رسان‌های داخلی، پیشنهاد داده است تا تبادل پیام میان سرویس‌های داخلی ممکن شود؛ پیشنهادی که دیگر پیام‌رسان‌ها چندان علاقه‌ای به آن نشان نداده‌اند.


در حال حاضر کاربران اینترنت کشورمان در تلگرام به همدیگر دسترسی ساده‌ای دارند، چرا که بیشتر ایرانیان در این شبکه حاضر هستند اما از سوی دیگر پیام‌رسان‌های داخلی تعداد بالایی دارند که ۵ عدد از آنها مورد شورای عالی فضای مجازی و وزارت ارتباطات هستند.

از طرفی طبیعتاً کاربران علاقه‌ای به نصب ۵ پیام‌رسان ندارند برای ارتباط با آشنایان خود ندارند. به همین دلیل‌، «مهدی انجیدنی» مدیرعامل «گپ» خبر می‌دهد که این پیام‌رسان به دنبال ایجاد امکان تبادل پیام میان سایر اپلیکیشن های داخلی است. انجیدنی در گفتگو با دیجیاتو اشاره می‌کند که اقدامات لازم برای این تجمیع با یکی از پیام رسان‌های داخلی و یک نمونه خارجی انجام شده است و به زودی جزییات بیشتری از این موضوع منتشر خواهد شد. به گفته او، امکان تبادل پیام «از نظر فنی، شدنی است.»

جنگیدن برای جامعه‌ای مشترک
اما مدیرعامل پیام‌رسان بیسفون پلاس که یکی از قدیمی‌ترین پیام‌رسان‌های داخلی است، چندان با این موضوع موافق نیست. «میلاد موحدی» در گفتگو با دیجیاتو اشاره می‌کند که هر پیام‌رسان با یک طرح تجاری، طرح توجیهی و سابقه‌ مشخص شروع به کار می‌کند:

«بیسفون بیش از ۵ سال سابقه دارد، گپ حدود ۲ سال و پیام‌رسانی مانند ایتا به تازگی وارد بازار شده است. اینکه همه این پیام‌رسان‌ها را به هم وصل کنیم لزوماً مورد تایید همه نیست و لزوماً روشی منطقی هم نیست. ما زمانی که اپلیکیشن‌‌مان را ارائه دادیم، به گرفتن بخشی از بازار برای خودمان فکر می‌کردیم تا مخاطب پیدا کنیم، نه اینکه همه برای داشتن یک جامعه مشترک بجنگیم.»

موحدی اعتقاد دارد چه تلگرام باشد یا نباشد، یا حتی پیام‌رسان‌های داخلی دیگری باشند یا نباشند، بیسفون پلاس راه خودش را خواهد رفت و طبیعی است که بقیه پیام‌رسان‌های داخلی هم به دنبال چنین رویکردی باشند: «به عنوان رقیب به بقیه نگاه می‌کنیم و فکر می‌کنم سایرین هم چنین نگاهی داشته باشند و منافع خودشان را در نظر بگیرند.»

چالش بزرگ فنی
امکان تبادل پیام میان نرم‌افزارهای پیام‌رسان ایرانی مزیت و معایب خودش را دارد اما فارغ از نوع نگاه به این مسئله، از نظر فنی نیز چالش بسیار بزرگی محسوب می‌شود. انجیدنی می‌گوید که به راحتی این امکان فراهم می‌شود و موحدی نیز عقیده دارد که این کار از نظر فنی غیر ممکن نیست اما پیچیدگی‌های بسیاری دارد:

«باید ببینیم اینکار چقدر هزینه و زمان می‌طلبد و چه منابعی را مصرف می‌کند. ما برای ارتباط بین کلایت سرور از پروتکل‌های اختصاصی خودمان استفاده می‌کنیم. همین موضوع برای تجمیع ما با دیگران مشکل‌ساز می‌شود. در واقع هر پیام‌رسان از پروتکل خودش استفاده می‌کند. برای حل چنین مشکلاتی باید به راه‌حل‌های کامل و جامعی فکر کرد. از این روش چندان استقبالی هم نشده که دلیل عمده‌اش، هزینه‌ بالای آن بوده است اما نشدنی هم نیست.»

باید دید در آینده، گپ امکان تبادل پیام با کدام‌یک از پیام‌رسان‌های داخلی را ایجاد خواهد کرد و در نهایت آیا دیگر پیام‌رسان‌های داخلی هم به این روند تن خواهند داد یا خیر.
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 41216 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: دیجیاتو تاریخ خبر: 1397/02/02 تعداد مشاهده: 2717
کلید واژه ها: ,
سافت گذر