کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9216 | مشاهده و دانلود: 741029561 | آخرین بروزرسانی: 1403/03/06 | اعضاء: 316875 | نظرات: 37906
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها مبارک باد 💐
تخفیف 20 درصدی لایسنس آنتی ویروس نود 32 فقط تا امشب خرید از اینجا
شهادت رئیس جمهور محبوب و مردمی و هیئت همراه را تسلیت عرض می کنیم. #شهید_جمهور

🔰 خرید لایسنس نود 32 اورجینال مناسب آخرین نسخه ها فقط 220 تومان از اینجا

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

مهم‌ترین رسوائی‌های امنیتی اینترنت در سال 2010

سال 2010 از نظر تعداد رسوايي‌ها و مشكلات امنيتي در فضاي مجازي در نوع خود منحصر به فرد بود.

در اين سال دهها هزار سايت هك شدند، صدها كرم و بدافزار براي آلوده كردن وب سايت ها و سرويس هاي خدماتي اشخاص حقيقي و حقوقي عرضه شدند و نبرد سايبر دولت هاي متخاصم و رقيب هم در فضاي مجازي ادامه يافت.

در سال 2010 عليرغم افزايش آگاهي هاي عمومي در برابر خطرات امنيتي در دنياي مجازي و افزايش تنوع نرم افزارها و خدمات امنيتي ، روزي نبود كه خبري در مورد نفوذ هكرها به بيمارستان ها، دانشگاه ها، بانك ها، سازمان هاي دفاعي منتشر نشود.

نتيجه اين حملات سرقت اطلاعات حساس ميليون ها كاربر و به سرقت رفتن دهها گيگابايت اطلاعات حساس بود. كار به جايي رسيد كه دولت آمريكا هم مصونيت افسانه اي خود را در برابر سرقت اطلاعات از دست داد و هكرهاي چيني و روسي اطلاعات حساسي را از پنتاگون، ناسا به سرقت بردند.
استفاده گسترده از شبكه هاي اجتماعي و خدمات نوظهوري مانند كلودكامپيوتينگ فرصت هاي تازه اي را براي هكرها به وجود آورد تا بتوانند در سال 2010 بسيار بيشتر از سال 2009 خبر ساز شوند.

در ژانويه گذشته مقامات سه غول نفتي يعني ExxonMobil، ConocoPhillips ، Marathon Oil تاييد كردند كه قرباني حملات بدافزارهاي پيچيده و خطرناكي شده اند كه از طريق ايميل براي كاركنان اين شركت ها ارسال شده و اطلاعات حساس و محرمانه اي را به سرقت برده اند.

در يك مورد يك نرم افزار جاسوس از سال 2008 موفق شده بود اطلاعات حساسي را از يكي از اين شركت ها به سرقت ببرد و نرم افزارهاي امنيتي و ضدويروس اين شركت هم موفق به شناسايي اين خطر نشده بودند. اطلاعات به سرقت رفته توسط اين نرم افزار جاسوس مربوط به برنامه هاي توسعه و تحقيقات آن و همين طور ذخاير محرمانه نفت و گاز در نقاط مختلف جهان بود.

اما در سال 2010 دولت هاي غربي هم براي ايجاد اختلال در برنامه هسته اي صلح آميز ايران از راه ديگري وارد عمل شدند. طراحي كرم پيچيده استاكس نت كه به اذعان كارشناسان طراحي و انتشار آن از توان افراد عادي خارج است، خبر مهمي بود كه در اواخر شهريور ماه توجه كارشناسان امنيتي را به خود جلب كرد.

اين كرم با حمله به سيستم هاي Supervisory Control and Data Acquisitions يا (SCADA) كه براي كنترل و نظارت بر اطلاعات در كارخانه ها و مجموعه هاي عظيم صنعتي به كار مي روند، تلاش كرده بود تا زيرساخت هاي حياتي مخابراتي، ارتباطي و صنعتي نيروگاه بوشهر را از كار بيندازد. اما با هشياري و دانش مناسب متخصصان امنيتي از فعاليت اين كرم مخرب جلوگيري به عمل آمد و نقشه رژيم صهيونيستي و آمريكا براي زمين گير كردن ايران از اين طريق هم به جايي نرسيد.

متخصصان امنيتي در بسياري از شركت هاي غربي مانند سمانتك و سوفوس تاييد كردند كه طراحي و انتشار اين كرم جبهه جديدي را در نبردهاي سايبر گشوده و نشان مي دهد كه دولت ها هم رسماً وارد اين بازي خطرناك شده اند و براي متوقف كردن رقباي خود از هيچ اقدامي فروگذار نمي كنند.

به گفته آنها نتيجه اين امر گسترش تروريسم دولتي در فضاي مجازي و تشديد ناامني در اينترنت است كه در نهايت به افزايش حملات به زيرساخت هاي اينترنت و به خطر افتادن حريم شخصي همه كاربران و امنيت تمامي مراجعان به فضاي مجازي مي انجامد.

دولت آمريكا كه به طور آشكار و پنهان از اين اقدامات خرابكارانه حمايت كرده بود، بلافاصله نتيجه تلاش خود براي ناامن كردن اينترنت را مشاهده كرد. چين در تابستان گذشته حملات گسترده اي را به دهها سايت دولتي صورت داد و با سرقت ترافيك اينترنتي اين سايت ها اطلاعات ذي قيمتي را در مورد پنتاگون، ناسا، كاخ سفيد و چند وزارتخانه دولتي در اين كشور جمع آوري كرد. گوگل و اينتل و چند شركت ديگر هم از اين حملات در امان نماندند و عليرغم ادعاهاي فراوان تسليم هكرها شدند.

يكي ديگر از قربانيان هكري تابستان 2010، شركت مخابراتي AT&T بود كه به علت يك بي دقتي اطلاعات ايميل بيش از 100 هزار نفر از مشتريان خود را افشا كرد.
در سالي كه گذشت هكرها به حمله و سوءاستفاده از فيس بوك و توييتر هم ادامه دادند و با انتشار كدهاي آلوده و مخرب در اين سايت ها، گول زدن كاربران با استفاده از تكنيك هاي مهندسي اجتماعي كماكان خبرساز بودند.

اما يكي از مهم ترين دستگيري ها در زمينه مسائل امنيت اينترنت در شهريور ماه اتفاق افتاد و اف بي آي موفق به دستگيري 37 عضو يك گروه هكري بين المللي شد كه در اروپاي شرقي مستقر بودند و از تروجاني به نام زئوس براي نفوذ به حساب هاي بانكي استفاده مي كردند. آنها از اين طريق توانسته بودند ميليون ها دلار به جيب بزنند.

چندي بعد مقامات اسلووني هم از دستگيري گروهي خبر دادند كه كيت هاي بوت نت باترفلاي را به متقاضيان مي فروختند و آنها از اين كيت ها براي حملات آنلاين استفاده مي كردند. بايد منتظر ماند و ديد در سال 2011 دنياي سايبر از نظر امنيتي شاهد چه فراز و فرودهايي خواهد بود.
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 4132 گروه خبری: اخبار امنیت و ویروس منبع خبر: Iritn تاریخ خبر: 1389/10/09 تعداد مشاهده: 1818
کلید واژه ها: بدون کلید واژه
سافت گذر