کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9150 | مشاهده و دانلود: 734093481 | آخرین بروزرسانی: 1403/01/31 | اعضاء: 316137 | نظرات: 37879
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

چه چیزهایی عمر شارژ باتری گوشی شما را کم می‌کنند و چگونه از شر آنها خلاص شوید!؟

هرچند بهترین راه دسترسی به عمر شارژ باتری بیشتر، افزایش ظرفیت آن می‌باشد؛ با این حال عوامل نرم‌افزاری نقش به سزایی در تعیین میزان شارژ باتری یک گوشی هوشمند دارند. در ادامه در فارنت همراه ما باشید تا چیزهایی که عمر شارژ باتری گوشی شما را کم می‌کنند را شناسایی کرده و روش‌های مقابله به آن‌ها را مرور کنیم.

استفاده از پرقدرت‌ترین شبکه مخابراتی

فارغ از نوع و سیستم عامل، تمام گوشی‌های هوشمند سعی می‌کنند که به بهترین شبکه مخابراتی متصل شوند و اگر سیگنال دریافتی ضعیف باشد، به طور مکرر سعی می‌کند به شبکه پرقدرت‌تر دیگری متصل شود که همین امر موجب افزایش مصرف باتری و یا به عبارتی کاهش عمر شارژ باتری گوشی می‌شود.

پیشنهاد می‌کنیم که انتخاب شبکه مخابراتی گوشی را بر روی تنظیمات خودکار قرار دهید، چراکه گاهی آنتن‌دهی یک دکل مخابراتی (به عنوان مثال 4G) به مراتب کمتر از یک شبکه دیگر است. رفتن به فضای باز به دور از اشیا بازتاب دهنده و کاهنده توان یک اقدام دیگر در جهت افزایش آنتن گوشی می‌باشد. رفتن به کنار پنجره آنتن بهتری را به شما نتیجه خواهد داد. اگر باز هم آنتن ضعیف بود، باز کردن پنجره و یا گرفتن دست به بیرون اقدامی مؤثر در جهت افزایش آنتن گوشی است چراکه شیشه پنجره یک بازتاب دهنده امواج محسوب می‌شود.

تعویض اپراتور نیز یک روش است. با توجه به میزان پوشش اپراتورها در مناطق مختلف در انتخاب اپراتور خود دقت لازم را داشته باشید و در صورت عدم پوشش مناسب به اپراتوری دیگر ترابرد کنید. اگر مطمئن هستید که آنتن‌دهی در مکان موجود در تمام شبکه‌ها ضعیف است و صرفا خواهان افزایش عمر شارژ باتری گوشی هستید، بهتر است که گوشی را در حالت Flight mode قرار دهید.

در این حالت نه تنها شبکه مخابراتی، بلکه تمام کانکشن های دستگاه همچون وای‌فای و بلوتوث هم غیر فعال می‌شود؛ با این حال عمر شارژ باتری گوشی به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند.

هوای دمای گوشی را داشته باشید
عمر شارژ باتری گوشی
نسل کنونی گوشی‌های هوشمند همگی از باتری‌های لیتیوم یونی استفاده می‌کنند که خصلت‌های خاص خود را دارند که فعلاً بایستی به ساز آن‌ها رقصید تا ایده‌آل‌ترین عملکرد را ارائه کنند. به عنوان مثال شاید جالب باشد که بدانید دمای اطراف هم از جمله عوامل مؤثر در عمر شارژ باتری گوشی محسوب می‌شود. به‌طور کلی افزایش دما از عمر باتری گوشی شما کم خواهد کرد.

فعالیت باتری‌های لیتیوم یونی در دماهای متفاوت بدین ترتیب است که در دمای کمتر از 40 درجه سانتی گراد زیر صفر، فعالیت باتری متوقف می‌شود، در دمای کمتر از 20 درجه سانتی گراد زیر صفر، درصدی از شارژ باتری‌های لیتیوم یونی تخلیه می‌شود، در دمای بیشتر از صفر درجه سانتی گراد، باتری لیتیوم یونی بدون مشکل شارژ خواهد شد، در دمای بیشتر از 45 درجه سانتی گراد، باید از شارژ کردن باتری‌های لیتیوم یونی بپرهیزید، در دمای بیشتر از 60 درجه سانتی گراد نیز باتری لیتیوم یونی شروع به تخلیه شارژ می‌کند.

شاید اصلی‌ترین علتی که توصیه می‌شود در هنگام صحبت کردن با گوشی اقدام به شارژ آن نکنید هم همین موضوع باشد، چراکه علاوه بر ذخیره سازی عادی یون‌ها در باتری، سیگنال‌های مخابراتی نیز ردوبدل می‌شوند و همین موضوع باعث افزایش دما و در نتیجه کاهش عمر شارژ باتری گوشی می‌شوند.

غیر فعال کردن GPS عمر شارژ باتری گوشی را افزایش می‌دهد

یکی از ویژگی‌های اصلی گوشی‌های هوشمند، مسیریابی ماهواره ایست که توسط تراشه GPS صورت می‌گیرد. البته این قطعه انرژی زیادی را در هنگام استفاده مصرف می‌کند و بسیاری از مواقع نیز کاربران فراموش می‌کنند که آن را در هنگام بلااستفاده بودن غیر فعال کنند.

در سوی دیگر بسیاری از برنامه‌ها در پس زمینه می‌توانند به GPS دسترسی پیدا کنند. به عبارتی در بسیاری از مواقع برنامه‌های حتی غیرضروری در پس زمینه مشغول استفاده از داده‌های موقعیت جغرافیایی افراد و صرف انرژی باتری هستند. خوشبختانه هر دو پلتفرم اندروید و iOS امکان محدود کردن دسترسی برنامه‌ها به این اطلاعات را میسر کرده‌اند.

برای این کار در پلتفرم موبایلی گوگل کافی است مسیر Settings, Security & location, Location and App-level permissions و در iOS مسیر Settings, Privacy and Location Services را دنبال کنید. علاوه بر آن پیشنهاد می‌کنیم در مواقعی که از برنامه‌های مسیریابی استفاده نمی‌کنید هم GPS دستگاه را خاموش کنید.


بر میزان شارژ باتری نظارت داشته باشید
عمر شارژ باتری گوشی
هرچند باتری‌های لیتیومی امروزه مانند نیکل کادمیوم حافظه ندارند، با این حال کماکان توصیه می‌شود که بر روی میزان شارژ آن‌ها نظارت داشته باشید؛ هرچند که این موضوع مستلزم دسترسی همیشه وقت به یک پریز برق است. برای افزایش عمر شارژ باتری گوشی همیشه ظرفیت باتری را بین 40 تا 80 درصد نگاه دارید و تنها زمانی که قصد دارید مدت زمان زیادی از شارژر دور باشید باتری را تا 100 درصد شارژ نمایید.

تخمین زده می‌شود که اگر به این نکته توجه نداشته باشید، پس از حدود 2 سال کار مداوم، ظرفیت باتری دستگاه بین 20 تا 30 درصد کاهش پیدا می‌کند؛ از این رو اگر به این مقوله بسیار اهمیت می‌دهید، بهتر است گوشی را در هنگامی که عمر شارژ آن به زیر 40 درصد کاهش پیدا یافت خاموش کنید.

نور نمایشگر را متعادل کنید
انتخاب پرقدرت‌ترین شبکه مخابراتی
پس از ماژول‌های مخابراتی، نمایشگر، پرمصرف‌ترین قطعه گوشی محسوب می‌شود که روزبه‌روز بر ابعاد آن‌ها افزوده می‌شود. در سوی دیگر در صفحه‌نمایش‌های AMOLED انرژی مصرف شده توسط هر پیکسل رابطه مستقیمی با میزان روشنایی آن دارد بنابراین هرچقدر تصویر زمینه شما از بافت روشن‌تری برخوردار باشد عمر باتری کاهش پیدا خواهد کرد و هرچقدر پیکسل‌ها تاریک‌تر باشند طبیعتاً انرژی کمتری از باطری گرفته خواهد شد.

برخلاف تصور عموم افراد، یکی از مهم‌ترین راه‌های افزایش عمر شارژ باتری گوشی به غیرفعال کردن روشنایی خودکار مربوط می‌شود؛ چراکه این ویژگی به طور معمول نور نمایشگر را بیش از حد مورد نیاز افراد تنظیم می‌کند. به هر حال پیشنهاد می‌کنیم علاوه بر انتخاب پس زمینه تیره رنگ، به طور دستی نور نمایشگر را هم تنظیم کنید.

بلندی صدای بلندگوها را کنترل کنید
صدای بلندگوها را کنترل کنید
همانند نور نمایشگر، افزایش میزان ولوم بلندگوها هم می‌تواند باعث کاهش عمر شارژ باتری گوشی شود. استفاده از هدفون نیز می‌تواند این موضوع را هم تشدید کند. پیشنهاد می‌کنیم که ولوم صدا را همیشه وقت بر روی 30 درصد قرار دهید و اعلانیه برنامه‌های غیرضروری هم که هر بار با صدا همراه هست را مسدود کنید.

اپلیکیشن‌های خوره شارژ را شناسایی کنید
اپلیکیشن‌های خوره شارژ را شناسایی کنید
بر کسی پوشیده نیست که اپلیکیشن‌های موبایلی به طور مستقیم بر عملکرد باتری گوشی تأثیر می‌گذارند و هر میزان که این برنامه‌ها منابع سخت افزاری بیشتری را درگیر کنند، انرژی بیشتری نیز مصرف می‌شود.

در سوی دیگر بسیاری از اپلیکیشن‌ها به دنبال همگام سازی با حساب‌های کاربری یا به‌روزرسانی یا ارتباط با اینترنت از هر طریقی هستند. استفاده از اینترنت موبایل برای اتصال به اینترنت به خصوص در وضعیت سیگنال ضعیف می‌تواند به سرعت باتری شما را خالی کند؛ نتیجه‌گیری آنکه بهتر است در وهله اول اپلیکیشن‌های خوره باتری را شناسایی کرده و سپس دسترسی آن‌ها در پس زمینه را مسدود کنید.

در هر دو پلتفرم اندروید و iOS در صفحه تنظیمات و سربرگ Battery، فهرستی از تمام اپلیکیشن‌های موجود در گوشی یافت میشود که با انتخاب هر یک از آن‌ها، میزان باتری مصرفی در هنگام فعالیتشان مشخص است. همچنین در مواقع اضطراری بهتر است از حالت ذخیره سازی باتری گوشی استفاده کنید که البته محدودیت‌هایی از جمله کاهش نور و یا جلوگیری از اجرای برنامه‌ها در پس زمینه را به همراه دارد.
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 41916 گروه خبری: اخبار آموزشی منبع خبر: فارنت تاریخ خبر: 1397/04/02 تعداد مشاهده: 2129
کلید واژه ها: ,
سافت گذر