کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9161 | مشاهده و دانلود: 735910369 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/10 | اعضاء: 316361 | نظرات: 37888
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

منظور از USB 3.1 چیست؟

به گزارش سافت گذر، اگرچه اتصالات USB از فراگیرترین قابلیت دستگاه‌های اکسترنال و کابلها شده‌اند و معمولاً برای همه افراد قابل‌تشخیص می‌باشند، ولی هستند برخی از افرادی که فرق USB 2، USB 3 و حتی USB 3.1 را با یکدیگر نمی‌دانند. برای آگاهی از تفاوت‌های اتصالات مختلف، حتماً ادامه این خبر را مطالعه کنید.

USB Thunderbolt 3 USB 3.0 USB 3.1 یو اس‌ بی

اتصالات USB از رایج‌ترین و استانداردترین کابلهای موجود در دنیا می‌باشند که اکثر شرکت‌های تکنولوژی از آنها استفاده می‌کنند و مدام در حال پیشرفت هستند. بنابراین نسخه 3.1 اتصال USB هم یکی از پیشرفت‌هایی است که در دهه‌های اخیر شاهد بوده‌ایم.

بازی با اعداد

USB 3.1 یک عدد کلی است که به سرعت اتصالات USB مربوط می‌شود و اصلاً ارتباطی به سایز و شکل و . . . ندارد.

USB 3.1 که به صورت رسمی در جولای سال 2013 معرفی شد، دارای حداکثر نرخ انتقال با سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه یا 1250 مگابایت بر ثانیه می‌باشد. این اتصال (USB 3.1) که نسبت به USB 3.0 که با نهایت نرخ انتقال 5 گیگابیت بر ثانیه برتری دارد، از USB 3.2 که عمومیت کمتر و نرخ انتقال 20 گیگابیت بر ثانیه دارد نیز عقب‌تر است.

تمامی اعداد گفته شده تنها ارقام بالقوه این اتصالات هستند و بعید است آنها را در فعالیت‌های روزانه خود مشاهده نماییم ولی مطمئناً افزایش سرعت انتقال را در هنگام استفاده از USB 3.1 احساس خواهیم کرد.

USB 3.1 در اکثر دستگاه‌های امروزی وجود ندارد ولی در چند سال اخیر بیشتر مشاهده شده است. برای مثال، در لپ‌تاپ XPS 13 9360 سال 2017 شرکت دِل، همه اتصالات USB 3 می‌باشند در حالی که در نسخه 2018 این دستگاه، می‌توان USB 3.1 را مشاهده کرد.

یکی دیگر از نکات مثبت در مورد USB 3.1 این است که قابلیتی به نام Power Delivery 2.0 دارد. این ویژگی به دستگاه‌ها اجازه می‌دهد تا حدود 100 وات قدرت را دریافت کنند بنابراین با یک کابل و در مدت زمان کوتاه می‌توان یک لپ‌تاپ را به راحتی شارژ نمود. این قابلیت بیشتر در لپ‌تاپ‌هایی دیده می‌شود که دارای USB تایپ C می‌باشند.

USB تایپ C همان USB 3.1 نیست

USB Thunderbolt 3 USB 3.0 USB 3.1 یو اس‌ بی

در حالی که بسیاری فکر می‌کنند USB 3.1 همان USB تایپ ‌C می‌باشد، ولی واقعیت آن است که USB تایپ C بیشتر به فرم و سایز پورت مربوط می‌شود و اصلاً ربطی به سرعت انتقال ندارد. اکثر دستگاه‌های امروزی دیگر از USBهای تایپ A و B پشتیبانی نمی‌کنند و رو به استفاده از USB تایپ C آورده‌اند زیرا هم کوچکتر است و هم معمولاً سرعت آن برابر با USB 3.1 می‌باشد.

USB تایپ A را بیشتر می‌توان روی دستگاه‌های قدیمی‌تر یافت که از کابلهایی استفاده می‌کنند که سرعت انتقال کمتری دارند وگرنه در لپ‌تاپ‌های امروزی و جدید، اکثراً می‌توان USB تایپ C را مشاهده کرد.

USB Thunderbolt 3 USB 3.0 USB 3.1 یو اس‌ بی

حال، هر چند ممکن است یک لپ‌تاپ، تبلت و یا گوشی هوشمند USB تایپ A و C داشته باشد، نمی‌توان ادعا کرد که قطعاً USB 3.1 در آن وجود خواهد داشت. برای مثال، مایکروسافت سرفیس بوک 2 دارای 2 پورت USB تایپ A و 1 پورت USB تایپ C می‌باشد که به همراه آنها USB 3.0 دیده می‌شود نه USB 3.1. البته ممکن است این مطلب کمی گیج‌کننده باشد ولی برای آشنایی بد نیست از این اطلاعات آگاهی داشته باشید.

Thunderbolt 3

USB Thunderbolt 3 USB 3.0 USB 3.1 یو اس‌ بی

اگر بخواهیم مطالب این خبر را گیج‌کننده‌تر کنیم، باید بگوییم که USB تایپ C می‌تواند با پورت‌های Thunderbolt 3 تطابق داشته باشد.

Thunderbolt 3 نوعی اتصال است که از USB تایپ C استفاده می‌کند و سرعتی برابر 40 گیگابیت بر ثانیه دارد (یعنی چهار برابر USB 3.1 و حتی دو برابر USB 3.2). 

در حالی که USB 3.1 بیشتر برای انتقال داده و شارژ مورد استفاده قرار می‌گیرد، Thunderbolt 3 توانایی‌های بیشتری دارد. این نوع اتصال علاوه بر شارژ و انتقال داده، برای پخش محتوا نیز کاربرد خواهد داشت.

شرکت تولیدکننده Thunderbolt 3، اینتل، مدعی است که این اتصال قادر است علاوه بر شارژ دستگاه‌ها، داده‌ها را نیز انتقال دهد و ویدیوها را نیز پخش کند.




منبع: digitaltrends.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 42274 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1397/05/04 تعداد مشاهده: 2854
کلید واژه ها: , , , ,
سافت گذر