کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9161 | مشاهده و دانلود: 735450834 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/07 | اعضاء: 316283 | نظرات: 37883
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

هر آنچه باید در مورد HDMI 2.0b بدانید

به گزارش سافت گذر، پیشرفت کابل‌ها در دنیای تکنولوژی زیاد به چشم نمی‌آید ولی اگر فقط یک کابل وجود دارد که توجه علاقه‌مندان به تکنولوژی را جذب ‌کند، HDMI است.

HDMI کابل تلویزیون 4K 8K

اگرچه ممکن است بسیاری از افراد کابل HDMI را وسیله‌ای برای اتصال به تلویزیون و اجرای محتوا بدانند، ولی واقعیت چیز دیگری است؛ این کابل روزبه‌روز در حال پیشرفت می‌باشد و امکانات آن فراتر از این است.

این کابل همه چیز تمام که روش‌های متعددی برای توسعه دنیای A/V ایجاد کرده است، سبب گسترش تکنولوژی‌هایی مانند 4K و اولترا اچ‌دی و حتی رزولوشن 8K شده است.

از آنجایی که HDMI خودبه‌خود یک قدم رو به جلو در دنیای تکنولوژی است، ولی باید نسل HDMI 2.0b را گام بسیار بلندتری برای حرکت در مسیر پیشرفت بدانیم.

خبر خوش در مورد HDMI 2.0b این است که بر خلاف HDMI 2.1، این نمونه از HDMI بغیر از کابل خود، به کابل دیگری نیاز ندارد.

HDMI 2.0b نمونه پیشرفته‌تر HDMI 2.0a می‌باشد که امکانات آن از HDMI 2.0 بیشتر است. برای مثال، از تکنولوژی مربوط به صفحه نمایش مانند HDR پشتیبانی می‌کند. HDR که به سبب افزایش کنتراست میان تاریکی و روشنایی باعث بالارفتن کیفیت تصاویر می‌شود، به یک ویژگی بسیار مهم در تلویزیون‌ها تبدیل گردیده است. در این مقاله، همه کارهای فوق‌العاده‌ای که با HDMI 2.0b می‌توان انجام داد را به شما آموزش می‌دهیم. با سافت گذر همراه باشید.

نکته: HDMI 2.0b تنها نسخه پیشرفته‌تر HDMI 2.0a است و این دو نوع شباهت بسیار زیادی به یکدیگر دارند و تنها تفاوت آنها، پشتیبانی HDMI 2.0b از تکنولوژی HLG، نمونه بروز شده HDR، می‌باشد. بنابراین اکثر اطلاعاتی که در این مقاله آورده شده، با HDMI 2.0a نیز تطابق دارد.

مطالب اولیه

دلیل استفاده از HDMI 2.0 این بود که اکثر تلویزیون‌های 4K و اولترا اچ‌دی به پهنای باند بیشتری برای نمایش تصاویر با بالاترین کیفیت نیاز داشتند و از آنجایی که این نوع از تصاویر به 4 برابر رزولوشن 1080p نیاز دارند، بنابراین باید داده‌های بیشتری رد و بدل شوند.

HDMI 1.4 از رزولوشن 4K پشتیبانی می‌کرد ولی تنها 4Kهایی که دارای 24 تا 30 فریم بر ثانیه بودند. ممکن است چنین چیزی برای تماشای فیلم کافی باشد ولی برای گیمینگ و یا بسیاری از برنامه‌های تلویزیونی کارایی ندارد زیرا برخی تصاویر مربوط به گیمینگ و برخی از برنامه‌ها، دارای 50 تا 60 فریم بر ثانیه هستند. به علاوه، اگرچه HDMI 1.4 توانایی پخش محتوای دارای رنگ‌های 10 تا 12 بیتی را دارد، ولی تنها تصاویر دارای رنگ 8 بیتی را پخش می‌کرد. در اینجا بود که HDMI 2.0 مشکلات را حل کرد زیرا می‌توانست در هر ثانیه 18 گیگابایت داده را رد و بدل کند و همین کافی بود تا با استفاده از آن رنگ‌های 12 بیتی و ویدیوهای 60 فریم بر ثانیه‌ای نیز پخش شوند.

اولترا اچ‌دی به وسیله شدت بیشتر در نمایش سفیدی‌ها و سیاهی‌ها، کیفیت تصاویر را بیشتر می‌کند و این دقیقاً همان وظیفه‌ای است که تکنولوژی HDR بر عهده دارد.

تلویزیون‌های سونی، پاناسونیک، ال‌جی، سامسونگ و ویزیو، یک نسخه از فناوری HDR را پخش می‌کنند بنابراین با توجه به اینکه HDMI 2.0b پیشرفته‌ترین نسل HDMI است، دیگر از بابت پخش نشدن نمونه‌های مختلفی از محتواهای HDR نباید نگرانی داشت زیرا با همه آنها سازگاری دارد.

کابل‌های HDMI خود را دور نیندازید

همانطور که گفتیم، HDMI 2.0b هیچ چیزی را در مورد کابل‌های HDMI تغییر نمی‌دهد. اگر فکر می‌کنید که کابل‌های HDMI فعلی شما کارهایی که HDMI 2.0b را انجام نمی‌دهند، اشتباه می‌کنید و از آنجایی که نسخه پیشرفته این نوع کابل‌ها با نسخه‌های قدیمی‌تر آن همگام‌سازی شده، بنابراین تلویزیون‌های 4K و اولترا اچ‌دی به راحتی و بدون هیچ مشکلی از آنها پشتیبانی می‌کنند.

HDMI 2.0b چه امکانات جدیدی دارد؟

بروزرسانی HDMI 2.0 در سال 2013، امکان پخش 32 کانال صوتی فشرده نشده را فراهم کرد. جدیدترین فرمت فراگیر Dolby Atmos در سینماها وجود دارد که می‌تواند 64 کانال صوتی را پخش کند در حالی که این عدد در خانه‌ها به 11.2 کانال صوتی تبدیل می‌شود. این را صدای فراگیر مبتنی بر امکانات می‌نامند زیرا پخش صداها بستگی به امکانات دارد یعنی هر چه اسپیکرها بیشتر باشند، داده‌ها در اسپیکرهای مختلف راحت‌تر جابه‌جا می‌شوند و در نتیجه کیفیت صدای بهتری به گوش می‌رسد.

ورژن Dolby که به 2 تا 4 اسپیکر نیاز دارد، می‌تواند صدا را از ارتفاع به سمت پایین پخش کند. دریافت‌کنندگان زیادی وجود دارند که با Atmos هماهنگی دارند.

در این بین، DTS نیز از سیستم اختصاصی خود برای صداهای فراگیر مبتنی بر امکانات رونمایی کرد و آن را DTS:X نامید. این سیستم با اکثر Dolby Atmosها و کانال‌های صوتی 11.2تایی هماهنگ است.

DTS:X، نسبت به Atmosها پیشرفته‌تر است بنابراین امکان پخش صدا با استفاده از 32 اسپیکر در این سیستم فراهم شده است. این اتفاق دقیقاً همان چیزی است که اکثر کابل‌های HDMI می‌توانند انجام دهند.

کنترل از راه دور حکم طلا را دارد

HDMI 2.0 با خود نوعی استاندارد آورد که نیازمند چندین ویژگی کنترلی برای ارتباط برقرار کردن دستگاه‌ها با یکدیگر بود که این استاندارد، CEC نام دارد. با این ویژگی، کنترل از راه دور شما، بدون نیاز به کدنویسی مجدد، با اکثر دستگاه‌ها هماهنگ است.


یک پیشرفت دیگر در این زمینه، به وجود آمدن پورت‌های HDMI از نوع ARC است. تقریباً هر تلویزیون جدیدی که می‌خرید، حداقل یک اتصال ARC HDMI دارد بنابراین استفاده از کنترل از راه در دیگر دستگاه‌ها را آسان‌تر می‌کند. برای مثال، می‌توانید از طریق ورودی ARC، کروم کست خود را به تلویزیون متصل کنید و به راحتی یک اپلیکیشن از گوشی را پس از فشردن دکمه اجرا، پخش نمایید. در نهایت از کروم کست می‌توان به عنوان کنترل از راه دور بهره برد. کار بعدی دیگری که ورودی ARC انجام می‌دهد، این است که اتصالات صوتی را آسان‌تر کرده است.

یکی از اتفاقات مثبتی که پس از آپدیت HDMI 2.0 رخ داد، این بود که می‌توانستیم یک تصویر را در نمایشگرهای مختلف پخش کنیم بنابراین HDMI 2.0b که نمونه پیشرفته‌تر HDMI 2.0 می‌باشد، می‌تواند تصاویر باکیفیت بالا را در اختیار افراد قرار دهد. این ویژگی برای بازی‌های چند نفره بسیار کاربردی است.

در آینده‌ای نزدیک نیز قرار است HDMI 2.1 عرضه شود و این یعنی پشتیبانی از تلویزیون‌های 8K.

خلاصه

HDMI 2.0b کامل‌ترین نمونه فعلی HDMIها است و اگر یک کابل HDMI 2.0b دارید، همه کارهای ممکن با این کابل‌ها را می‌توانید انجام دهید.


منبع: digitaltrends.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 42473 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1397/05/24 تعداد مشاهده: 2733
کلید واژه ها: , , , ,
سافت گذر