کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9153 | مشاهده و دانلود: 734222871 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/01 | اعضاء: 316154 | نظرات: 37879
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

چگونگی تعمیر سی دی و دی‌ وی ‌دی خش دار؟

همه ما تا به حال از سی‌دی و دی‌وی‌دی استفاده کرده‌ایم. ممکن است یک بار برای همیشه، یکی از این حلقه‌های حاوی اطلاعات شخصی را به کسی امانت داده باشیم ولی بعد از اینکه آن را پس گرفتیم، دیده‌ایم که خش‌دار شده و دیگر امکان استفاده از آن وجود دارد. خوشبختانه روش‌های متعددی برای تعمیر سی‌دی یا دی‌وی‌دی آسیب‌دیده وجود دارد. برای یادگیری این روش‌ها، با سافت گذر همراه باشید.

سی‌دی CD دی‌وی‌دی DVD

نکته 1: احتمال اینکه دیسک شما حتی پس از انجام این راهکارها همچنان آسیب‌دیده بماند وجود دارد، بنابراین تضمینی برای تعمیر سی‌دی یا دی‌وی‌دی خش‌دار نیست ولی به هر حال می‌توان این روش‌ها را امتحان کرد.

نکته 2: در مورد دیسک‌های Blu-ray باید بگوییم که آسیب رساندن به آنها سخت‌تر است زیرا از نوعی پوشش مخصوص استفاده می‌کنند ولی اگر این نوع سی‌دی‌ها و دی‌وی‌دی‌ها خش‌دار شدند، دیگر قابل‌استفاده نخواهند بود.

نکته 3: یکی از بهترین روش‌های موجود، کپی اطلاعات سی‌دی و دی‌وی‌دی در حافظه می‌باشد. البته رایت کردن دیسکی دیگر نیز راهکار کاربردی دیگر است.

نکته 4: بهترین راه برای اینکه تشخیص دهیم آیا دیسک ما آسیب دیده یا خیر، این است که آن را در دستگاه دیگری اجرا کنیم.

نکته 5: پیش از شروع فرآیند خش‌گیری، باید متوجه شویم که میزان خش سی‌دی یا دی‌وی‌دی چگونه و در چه حد است.

کارهایی که باید پیش از شروع فرآیند انجام بدانیم:

خش‌ها چه تأثیری بر سی‌دی یا دی‌وی‌دی دارد؟

یک دیسک، از چند لایه تشکیل شده است. لایه بالایی، از جنس پلاستیک می‌باشد که روی سطح آن نوعی برچسب زده شده است. داده‌ها در سی‌دی‌ها و دی‌وی‌دی‌ها به صورت کدهای 0 و 1 ذخیره شده‌اند.

زمانی که یک دیسک ساخته می‌شود، یک لیزر سوراخ‌های کوچکی ایجاد می‌کند بنابراین سی‌دی یا دی‌وی‌دی از یک لایه دارای سوراخ‌های ریز ایجاد شده که بر روی پلاستیک قرار گرفته‌اند. زیر این لایه، نوعی پوشش آلومینیومی وجود دارد که اهمیت بسیاری دارد زیرا زمانی که سی‌دی یا دی‌وی‌دی، توسط یک رایانه خوانده می‌شود، در واقع یک لیزر مسبب این بوده است. این لیزر، تشخیص می‌دهد که پیش از منعکس کردن نور از پوشش آلومینیومی، آیا ارسال نور به دیسک به درستی انجام می‌شود یا خیر.

در نهایت، زیر لایه پلاستیکی، یک لایه پلی کربنات وجود دارد که از آسیب دیدن داده‌ها جلوگیری می‌کند. اگر این لایه محافظ، خش‌دار شود، روش نورپردازی توسط لیزر تغییر خواهد کرد که البته ممکن است این اتفاق کمی طول بکشد. برای تعمیر کردن دیسک، یا باید سی‌دی یا دی‌وی‌دی را با استفاده از یک‌پارچه جلا داده و یا خش‌های موجود را از بین ببریم که با این شیوه، لیزر داده‌ها را بهتر اسکن خواهد کرد.

حالا در ادامه چگونگی تعمیر دیسک آسیب‌دیده را به شما آموزش می‌دهیم:

1) استفاده از دستمال مخصوص

سی‌دی CD دی‌وی‌دی DVD

نوعی دستمال از جنس ملامین ساخته شده و دارای مواد خاصی است که به جای مواد شیمیایی، از آنها بهره می‌برد.

این فوم به عنوان پارچه سایش دهنده عمل می‌کند و سبب می‌شود تا لایه بیرونی یک دیسک را صیقل دهد. از وسط سی‌دی یا دی‌وی‌دی شروع به کشیدن کنید ولی توجه داشته باشید که این کار را به آرامی انجام دهید زیرا کشیدن محکم، ممکن است اطلاعات موجود در دیسک را از بین ببرد.

2) استفاده از وسایل مخصوص

سی‌دی CD دی‌وی‌دی DVD

وسایل مختلفی وجود دارند که یک دیسک آسیب‌دیده را تعمیر می‌کنند ولی قیمت آنها گران است و بعضاً به 500 دلار نیز می‌رسد. با توجه به هزینه زیادی که باید برای خرید آنها پرداخت، بهترین راه، جایگزین کردن دیسک آسیب‌دیده یا سی‌دی یا دی‌وی‌دی سالم است. این دستگاه بیشتر به درد کسانی می‌خورد که در بازه‌های زمانی کم، سی‌دی‌ها و دی‌وی‌دی‌های زیادی را تعمیر می‌کنند. ضمن اینکه نمونه‌های مشابه چنین وسایلی نیز بیشتر به دیسک آسیب می‌رسانند تا آن را تعمیر کنند. اما اگر واقعاً قصد خرید این دستگاه‌ها را دارید، امکان خرید آنها برای همه فراهم است. ضمن اینکه روش استفاده از آنها نیز بسیار آسان است.

3) استفاده از مواد روغنی

سی‌دی CD دی‌وی‌دی DVD

اگر می‌خواهید از این روش استفاده کنید، یعنی شیوه‌های دیگر کاربرد خود را از دست داده‌اند. این راه، زمانی کاربرد خواهد داشت که دیگر از رایت کردن سی‌دی یا دی‌وی‌دی نیز ناامید شده‌اید و تنها راه، تعمیر دیسک است. در این قسمت، می‌توانید از موادی مانند خمیر دندان، کره بادام زمینی، واکس کفش، شیشه شورها، ژلاتین‌های نفتی، پوست موز . . . استفاده کنید. روغن موجود در این مواد سبب می‌شود تا قسمت‌های آسیب‌دیده تعمیر شوند و مسیر مشخصی برای اسکن سی‌دی یا دی‌وی‌دی به وجود خواهد آورد.

4) گرما

سی‌دی CD دی‌وی‌دی DVD

یک روش دیگر که ممکن است جواب دهد، این است که دیسک را کمی حرارت دهیم. در انجام این روش، باید مراقب باشید زیرا پلی کربنات دارای نوعی ماده ذوب شونده است که با کمی گرما، به صورت مذاب درمی‌آید. مقدار گرمای یک چراغ رومیزی در این شیوه کافی است. تنها دیسک را از درون حلقه گرفته و آن را به حباب چراغ نزدیک کنید. اصلاً نیازی به فشار آوردن به سی‌دی یا دی‌وی‌دی نیست و اگر قرار است این شیوه نتیجه دهد، همین مقدار گرما کاربردی خواهد بود.

در پایان این را هم اضافه کنیم که ممکن است هیچ‌کدام از این روش‌ها نتیجه ندهد بنابراین شما می‌مانید و یک دیسک خش‌دار که دیگر مصرفی ندارد.

شما برای تعمیر دیسک سی‌دی‌ها و دی‌وی‌دی‌های آسیب‌دیده خود چه کارهایی انجام می‌دهید؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.


منبع: digitaltrends.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 42485 گروه خبری: اخبار آموزشی منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1397/05/25 تعداد مشاهده: 14864
کلید واژه ها: , , ,
سافت گذر
نظرات بینندگان

سید مهدی موسوی نیا 1399/06/15 23:51
میشه واقعا که من انجام بدم
علی رضا زابلی 1399/03/25 13:16
سلام خیلی ممنون روش چرب کردنتون بهترین روش بود من که درست شد
سپهر چراغی 1398/07/23 15:15
من می خوام هرچه زودتر این سیدی را درست کنم چطوری میشه درستش کرد