کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9161 | مشاهده و دانلود: 735484591 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/07 | اعضاء: 316285 | نظرات: 37884
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

نسل جدید باتری با باکتریها

به گزارش سافت گذر، با توجه به اینکه در باتریها موادی مانند نیکل، کادمیوم، آلکالین و جیوه وجود دارد، نمی‌توان آنها را همین‌گونه به عنوان زباله در طبیعت رها کرد به همین دلیل، محققان در حال بررسی نوعی باتری هستند تا بتوان از آن استفاده کرد و خطری برای محیط‌ زیست نیز ایجاد نکند.

باتری آمریکا نیویورک الکترون

اخیراً طی یک پروژه جدید از دانشگاه بیگامتون ایالات نیویورک، دانشمندان نوعی باتری از کاغذ تولید کردند که در آن یک گونه باکتری وجود دارد.

این محصول دارای کاغذ واکس زده شده و لایه‌های نازک فلز و پلیمر است که در آن نوعی باکتری یخ زده و خشک شده به نام اکزالکتروجنز وجود دارد. این باکتریها می‌توانند الکترون برداشت کرده و سپس آنها را برای تولید انرژی مورد استفاده قرار دهند. همچنین، در باتری، مقدار غذای باکتری به صورت مایع وجود دارد. زمانی که به باتری فشار آمد، مایع موجود با باکتری ارتباط برقرار می‌کند و سپس باتری شروع به کار کردن خواهد کرد.

این پروژه خلاقانه و بسیار جدید، در آزمایشگاه پروفسور سئوخیون چوی انجام شده است. در پروژه‌های قبلی، باتری‌های ارتجاعی، رشته‌ای و کاغذ مانند، توسط سئوخیون تولید شده بود اما نمونه اخیر، زمانی که به آن بزاق دهان می‌رسد، شروع به تولید انرژی می‌کند.

در حال حاضر این باتری تنها می‌تواند منبع نیرو وسایل کوچکی مانند چراغ‌های LED و یا ماشین‌حساب‌ها باشد. هر باتری حدود 4 ماه دوام دارد و می‌تواند تا دو روز به یک وسیله انرژی دهد. محققان امیدوارند که در آینده‌ای نزدیک، عمر باتری را افزایش دهند تا از آن در پروژه‌های پزشکی بهره ببرند.

یک راه برای دستیابی به این هدف، قرار دادن چند باتری روی یکدیگر و یا گذاشتن چند باتری در یک محفظه تاشو است.

با توجه به آمار فزاینده پروژه‌های تحقیقاتی بیوپزشکی که در آنها بیوحسگرهای درونی قرار دارند، به نظر می‌رسد در آینده‌ای نزدیک باتری‌های سازگار با محیط‌ زیست مانند نمونه گفته شده، مورد استقبال واقع شوند.

اگر این پروژه به خوبی اجرا شود، مطمئناً می‌توانیم شاهد پیشرفت چنین اتفاقاتی باشیم.


منبع: digitaltrends.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 42538 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1397/05/30 تعداد مشاهده: 2316
کلید واژه ها: , , ,
سافت گذر