کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9153 | مشاهده و دانلود: 734244389 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/01 | اعضاء: 316164 | نظرات: 37881
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

دریافت آب آشامیدنی از هوا با تولید پارچه نانو فیبر

اگر قرار بود انسانهای کره زمین بتوانند از هوا آب آشامیدنی دریافت کنند، بسیاری از مشکلات موجود مربوط به بی‌آبی یا کم‌آبی حل می‌شد. البته به نظر می‌رسد دستیابی به این هدف ارائه شده است زیرا نوعی پارچه تولید شده که می‌تواند 2 تا 10 درصد بخار موجود در هوا را به عنوان آب آشامیدنی دریافت کند. البته باز هم این راه‌حل ایده‌آل‌ترین نیست زیرا تنها در مناطق با رطوبت بالا و کوهستانی مورد استفاده قرار می‌گیرد اما آیا تکنولوژی مدرن راهکاری ارائه کرده است؟ پاسخ به این سؤال مثبت است.

نانو آمریکا بوستون اوهایو

به گزارش سافت گذر، محققان دانشگاه آکرون ایالت اوهایو که توسط شینگ چانگ وانگ مدیریت می‌شدند، نوعی پارچه نانو فیبر تولید کرده‌اند که توانایی جمع‌آوری آب از هوا حتی در مناطق گرم و خشک را دارد.

وانگ، استاد دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه آکرون می‌گوید:(( چیزی که ما تولید کرده‌ایم، نوعی پوشش است که مبتنی بر فناوری الکتروریسی می‌باشد. بیش از یک دهه است که ما در حال کار کردن روی این تکنولوژی هستیم و استارت انجام چنین کاری از زمانی آغاز شد که به ما پیشنهاد دادند از اتمسفر، یعنی در دسترس‌ترین منبع موجود، آب آشامیدنی دریافت کنیم)).

فرآیند الکتروریسی پلیمرها که وانگ در مورد آن صحبت می‌کند، نوعی تکنیک را برای تولید فیبرهای تولید شده بر اساس علم نانو توضیح می‌دهد که این فیبرها به دور نوعی گرافیت گسترده شده پیچیده شده‌اند. یک مقاله تحقیقاتی این تکنولوژی را به ماکارونی دور گلوله‌های گوشتی تشبیه کرده است. این پلیمر فیبری دور گرافیت، یک سطح بزرگ برای قطرات آب به وجود می‌آورد تا در آن ذخیره شوند و زمانی که این سطح فشار داده می‌شود یا به آن حرارت می‌رسد، آب از آن بیرون می‌ریزد.

نانو آمریکا بوستون اوهایو

به گفته وانگ، می‌توان روزانه تا 180 لیتر آب را از یک متر مربع این فیبر دریافت کرد. ضمن اینکه این فناوری بدون نیاز به باتری است که با توجه به وجود یک عنصر خاص، این ماده را برای استفاده در مکان‌های گرم و خشک مانند صحراها ممکن می‌سازد.

به گزارش سافت گذر، وانگ می‌گوید:(( این تکنولوژی برای پاسخ به یکی از بحران‌های انسانی طراحی شده است. هدف کلی این است تا یک راهکار جامع ارائه شود تا مناطقی از جهان که دچار خشکسالی شده‌اند، از آن استفاده کنند. به نظر من، هر انسان روی کره زمین حق استفاده از آب آشامیدنی تازه و گوارا را دارد و این فقط برای انسانهای سرمایه‌دار نیست)).

پس از تولید نمونه اولیه، وانگ می‌خواهد اشکال جدیدی از ماده تولید شده را بسازد. برای مثال، او معتقد است که یک کوله‌پشتی می‌تواند گزینه مناسبی باشد زیرا می‌توان درون آن یک مخزن قرار داد تا آب دریافت شده از هوا را ذخیره کرد.

نانو آمریکا بوستون اوهایو

به گزارش سافت گذر، او ادامه می‌دهد:(( اگر ما بتوانیم مقداری بودجه پژوهشی دریافت کنیم، مطمئناً تأثیر زیادی بر افزایش سرعت فرآیند نمونه‌های کارآمد خواهد داشت)).

لازم به ذکر است که اخیراً این محصول در نمایشگاه جامعه شیمی آمریکا واقع در شهر بوستون به نمایش درآمده است.


منبع: digitaltrends.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 42612 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1397/06/06 تعداد مشاهده: 1597
کلید واژه ها: , , ,
سافت گذر