کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9158 | مشاهده و دانلود: 734771208 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/04 | اعضاء: 316227 | نظرات: 37882
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

منظور از سیمکارت های eSIM چیست؟ چه فوایدی دارند؟

به گزارش سافت گذر، با معرفی آیفون‌های جدید، دوباره سیمکارت‌های eSIM در کانون توجهات قرار گرفتند. این تکنولوژی نوظهور مدتی است که عرضه شده ولی هنوز به صورت جدی مورد استفاده تولیدکنندگان گوشی‌ها به کار نرفته است که البته این مطلب به زودی تغییر خواهد کرد. حال سؤالی که پیش می‌آید این است که eSIM چیست و چه تفاوتی با سیمکارت‌های معمولی دارد؟ با سافت گذر همراه باشید تا به این سؤالات پاسخ داده شود.

سیمکارت eSIM گوگل پیکسل اپل آیفون آیپد اپل واچ

سیمکارت چیست و درون آن چه ماده‌ای به کار رفته است؟

پیش از آن‌که به مفهوم سیمکارت‌های مدرن eSIM پی ببریم، باید بدانیم که سیمکارت‌های معمولی چیست و چه کارهایی انجام می‌دهند.

کلمه SIM به معنای سیمکارت، مخفف عبارات Subscriber Identity Module (ماژول تعهد هویت) می‌باشد که ساختار آن مانند ساختار یک تراشه ساده است که اطلاعاتی را در خود جای می‌دهد.

سیمکارت‌ها را معمولاً در جایگاه‌های مخصوصی به نام UICC (Universal Integrated Circuit Card یا محل قرارگیری سراسری کارت) گذاشته می‌شوند و از طریق یک قسمت فلزی کوچک، ارتباط برقرار می‌کنند.

سیمکارت eSIM گوگل پیکسل اپل آیفون آیپد اپل واچ

اولین UICCها به اندازه کارت‌های اعتباری بودند ولی سال به سال و با پیشرفت تکنولوژی، کوچک و کوچک‌تر شدند.

سیمکارت‌ها یک شماره هویت 20 کاراکتری به نام ICCID دارند که معمولاً می‌توان آنها را در ظاهر سیمکارت مشاهده کرد. مورد استفاده از این اعداد، ایجاد ارتباط میان اپراتورهاست. به علاوه، در سیمکارت‌ها یک عدد به نام ISMI وجود دارد که حاوی شماره موبایل، اطلاعات امنیتی، دو کد امنیتی (کد پین یعنی شماره هویت شخصی و کد پوکه یعنی کد بازگشایی شخصی که زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که تعداد دفعات وارد کردن پین به حد مجاز رسیده و اصطلاحاً سیمکارت قفل شده است) و لیستی از خدمات است که کاربر به آنها دسترسی دارد.

همه اطلاعات ارائه شده، برای برقراری اتصال و رد و بدل شدن داده‌های ترافیکی میان شبکه‌های موبایل و ارائه‌دهندگان خدمات ارتباطی لازم هستند.

سیمکارت‌ها همچنین یک حافظه برای ضبط اس‌ام‌اس‌ها و مخاطبان دارند که معمولاً دیگر در گوشی‌های جدید به چشم نمی‌خورند. مموری موجود در یک سیمکارت استاندارد، از 8 تا 256 کیلوبایت دارای حافظه متغیری است و معمولاً می‌توان در آن نام و شماره 250 مخاطب را ذخیره کرد.

نکته: امروزه، ذخیره کردن مخاطبان در حافظه‌های ابری امن‌تر از ضبط آنها در سیمکارت است.

حالا سیمکارت eSIM چیست؟

eSIMها مدرن‌ترین و جدیدترین نوع سیمکارت‌ها هستند که شاید بهتر باشد آنها را با این اسم صدا نزنیم.

eSIMها یعنی سیمکارت‌های الحاقی به طوری که سیمکارت در داخل چیزی قرار گرفته است. eSIM یک سیمکارت واقعی نیست بلکه یک تراشه می‌باشد که به صورت مستقیم از استاندارد SON-8 که در گوشی قرار دارد، پیروی می‌کند بنابراین نمی‌توان آن را خارج و یا حذف کرد.

نکات مثبت eSIMها

چگونگی کارکرد eSIMها و تعداد کاربران ذخیره شده در آن‌ها با سیمکارت‌های معمولی یکی است ولی نباید برای قرار دادن آنها نگران وجود محل قرارگیری سیمکارت باشید. این قطعات کوچک همچنین قابل‌اطمینان‌تر هستند و معمولاً اشکالات مکانیکی ندارند. به علاوه، از آن جایی که نسبت به سیمکارت‌های معمولی سایز کوچک‌تری نیز دارند، نیازی به وسیله برای خارج کردن آنها ندارید. ضمن اینکه به خاطر اندازه کوچک‌تر، می‌توان eSIMها را در ساعت‌های هوشمند نیز به کار برد.

سیمکارت eSIM گوگل پیکسل اپل آیفون آیپد اپل واچ

قبلاً از eSIMها تنها در دستگاه‌های صنعتی استفاده می‌شد ولی در سال 2012، اپل اعلام کرد که منع قانونی برای به کارگیری eSIMها در محصولات معمولی وجود ندارد بنابراین آنها راه خود را برای حضور در آیپدها و اپل‌واچ‌ها باز شده دیدند.

گوگل پیکسل 2، اولین گوشی بود که از eSIM پشتیبانی می‌کرد بنابراین دارندگان این گوشی می‌توانستند ارائه‌دهنده خدمات ارتباطی خود را انتخاب کنند و مرتباً میان اپراتورهای مختلف ترابرد کنند.

سیمکارت eSIM گوگل پیکسل اپل آیفون آیپد اپل واچ

نکته دیگر اینکه امکان کنترل از راه دور eSIMها هم وجود دارد و این یعنی نیازی نیست که هنگام تعویض سیمکارت، منتظر بمانیم تا قطعه قبلی غیرفعال و سپس سیمکارت جدید فعال شود. در واقع eSIMها به گوگل اجازه می‌دهند تا از طریق شبکه Project Fi و هنگام راه‌اندازی دستگاه برای اولین بار، گوشی هوشمند را فعال کند.

نکات منفی eSIMها

از نگاه کاربر، eSIMها مشکلاتی نیز دارند. برای مثال اگر شما شخصی هستید که گوشی خود را مرتباً عوض می‌کنید و یا چند گوشی دارید، استفاده از eSIMها با پیچیدگی‌هایی همراه می‌شود زیرا هر بار که می‌خواهید یک گوشی جدید بخرید، باید سیمکارت آن را از طریق اپلیکیشن موجود فعال نمایید و این یعنی نمی‌توانید یک سیمکارت را از گوشی قبلی خارج و در گوشی جدید قرار دهید.

همچنین مشکل ثبت سیمکارت زمانی به چشم می‌آید که باتری گوشی شما در حال تمام شدن است و شما می‌خواهید با شماره خود به کسی زنگ بزنید. با eSIMها انجام این کار سریع و آسان نخواهد بود.

eSIMها هنوز رایج نشده‌اند ولی به زودی می‌شوند

هنوز استفاده از eSIMها گسترش چندانی پیدا نکرده است ولی با توجه به این‌که پرچمداران اپل و گوگل از آنها بهره می‌برند، شاید به زودی شاهد ظهور این قطعات کوچک و روش‌های فعالسازی آنها در گوشی‌های بیشتری باشیم.

شما در مورد eSIMها چه می‌دانید؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.


منبع: androidpit.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 42868 گروه خبری: اخبار آموزشی منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1397/07/03 تعداد مشاهده: 2597
سافت گذر