کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9158 | مشاهده و دانلود: 734771208 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/04 | اعضاء: 316225 | نظرات: 37882
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

چگونه واقعیت مجازی باعث تحول صنعت پزشکی می‌شود؟

به گزارش سافت گذر، کمپانی‌های بزرگ و رسانه‌ها معمولاً با نشان دادن یک طرف قضیه واقعیت مجازی یا VR، ما را گمراه می‌کنند زیرا ما این فناوری را وسیله‌ای برای سرگرمی می‌دانیم در حالی که این تنها یک درصد کوچک از تکنولوژی مذکور است به دلیل اینکه در بسیاری از صنایع به خصوص پزشکی، از VR استفاده می‌شود و نیازمند توجه بیشتری است.

واقعیت مجازی VR تکنولوژی

وقتی اکثر مردم به واقعیت مجازی فکر می‌کنند، آن را یک مفهوم انتزاعی می‌دانند و بر این باورند که فقط به بازی‌های رایانه‌ای مربوط می‌شود اما شما می‌دانید که موارد استفاده از VR بسیار فراتر می‌باشد. به همین دلیل ما بر این باوریم که این تکنولوژی باید در یک زمینه به خاطر دلایل تخصصی و انسان‌دوستانه پیشرفته‌تر شود و آن هم صنعت پزشکی است زیرا در این علم نه تنها بیماران از واقعیت مجازی سود خواهند برد، بلکه پزشکان نیز از فواید آن بهره‌مند خواهند شد.

آموزش و شبیه‌سازی

بخش اورژانس در بیمارستان‌ها یکی از سخت‌ترین کارهای روی زمین است زیرا کارکنان باید آماده هر نوع اتفاقی که رخ می‌دهد باشند حالا فرقی نمی‌کند بیماری که مراجعه می‌کند گلوله خورده یا از یک سرماخوردگی ساده رنج می‌برد. این شغل به خصوص برای افراد تازه کار بسیار استرس‌زا می‌باشد. برای از بین بردن این اضطراب، توسعه‌دهندگان واقعیت مجازی روش‌هایی را ابداع کرده‌اند تا کارکنان بیمارستان‌ها را در شرایط پر استرسی که ممکن است هر لحظه تجربه کنند، روبه‌رو نمایند. این کار پزشکان را بهتر آماده می‌کند تا در شرایط واقعی با بیماران ارتباط برقرار کنند و بتوانند در شرایط سخت راحت‌تر تصمیم بگیرند.

اگر شما به این تکنولوژی علاقه‌مند هستید، می‌توانید به شبیه‌ساز Ludos که نه تنها به درد پزشکی، بلکه برای مشاغل آتش‌نشانی و پلیسی نیز کاربرد دارد، نگاهی بیندازید. کمپانی فرانسوی SimforHealth تصمیم دارد از VR استفاده کرده تا پزشکان را آموزش دهد و این شعار را مدنظر قرار داده است: "هیچ‌گاه برای اولین بار با بیماران روبه‌رو نشوید".

کاربردهای واقعیت مجازی فقط به آموزش محدود نمی‌شود بلکه با استفاده از آن می‌توانیم ویدیوهای 360 درجه برای تربیت پزشکان جوان نیز بسازیم. این یعنی دانشجویان پزشکی می‌توانند شرایط سخت مانند جراحی‌ها را از زوایای مختلف مشاهده کنند. چنین راهکاری برای عمل‌های حساسی مانند جراحی قلب باز یا جراحی مغز بسیار سودآور می‌باشد تا ببینند در شرایط واقعی چه اتفاقاتی رخ می‌دهد.

واقعیت مجازی VR تکنولوژی

کاربرد VR حتی بیش از اینهاست زیرا جراحان می‌تواند چگونگی انجام عمل‌ها را از طریق این فناوری آموزش دهند. داده‌های لازم برای ساخت ویدیوهای آموزشی یا به صورت مصنوعی ساخته می‌شود یا به وسیله اطلاعات کسب شده از بیماران مانند آزمایش‌های MRI. هدف از انجام چنین کارهایی آماده کردن پزشکان برای حضور در شرایط واقعی است.

VR در انجام جراحی‌ها نیز به صنعت پزشکی کمک می‌کند به طوری که یک دست رباتیک مخصوص که توسط یک پزشک کنترل می‌شود را به کار می‌گیرد. این تکنولوژی فواید خود را دارد. برای مثال، خطرات احتمالی از بین می‌رود و دکتر نیز راحت‌تر آموزش می‌دهد. جالب است بدانید که این روش‌های مبتنی بر ربات‌ها می‌توانند چندین فناوری مانند VR، هوش مصنوعی و AR (واقعیت افزوده) را با هم ترکیب کنند.

اما باز هم واقعیت مجازی فقط برای تمرین و آموزش مشاغل پزشکی نیست زیرا سازمان‌هایی مانند YouRescue و BLS از Dual Good Health از VR برای انجام کمک‌های اولیه بهره برده‌اند.

نقش واقعیت مجازی در روان‌شناسی

روان‌شناسی در اواخر قرن 19 به یک علم تبدیل شد و امروزه میزبان خوبی برای VR می‌باشد. برای مثال یکی کاربردهای فوق‌العاده واقعیت مجازی در روان‌شناسی، درمان فوبیا یا همان ترس افراد می‌باشد. یک برنامه VR می‌تواند کاری کند که بیمار در فضایی کاملاً مجازی با ترس خود روبه‌رو شود. مثلاً اگر شخصی ترس از ارتفاع دارد، او را در بالکن قرار می‌دهد تا بعد از چندین جلسه ترس آن شخص از بین برود. البته این نوع شیوه درمانی در حال حاضر زیر نظر یک روان‌شناس یا روان‌درمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همچنین واقعیت مجازی سبب می‌شود که بیماران با وابستگی‌های خود بهتر مقابله کنند. برای مثال فرد را در یک محیط مجازی قرار می‌دهند تا با مشکل خود روبه‌رو شود. البته این روش، درمان نیست ولی برای کاهش وابستگی کارایی زیادی دارد. این برنامه توسط محقق روان‌شناسی، آقای نوح رابینسون انجام می‌شود.

روش دیگر ایجاد گروه‌های درمانی است به طوری که در یک محیط کاملاً مجازی، با استفاده از اپلیکیشن‌هایی نظیر VRChat و Interventionville به بیماران اجازه می‌دهند با دیگر افرادی که همان مریضی را دارند روبه‌رو شده تا مراحل درمان خود را با حمایت یک‌دیگر طی کنند.

مقابله با استرس، یکی دیگر از موضوعاتی است که در دنیای امروز بیش از پیش به آن توجه می‌شود. واقعیت مجازی به کار می‌رود تا بیماران آرام شوند و با استفاده از پرت کردن حواس آنها، نگذارند به نگرانی‌هایشان فکر کنند. حتی برخی از اپلیکیشن‌ها مانند Healium با استفاده از تجربیات واقعیت مجازی روی درمان متمرکز می‌شوند.

واقعیت مجازی VR تکنولوژی

شاید برایتان جالب باشد ولی از VR به جای بی‌هوشی نیز استفاده می‌شود. به این صورت که بیماران روی موضوع در حال پخش در دستگاه تمرکز و سپس به وسیله هپنوتیزم واقعیت مجازی درد خود را فراموش می‌کنند. یکی از این اپلیکیشن‌ها، Hypno VR نام دارد.

مقابله تکنولوژی با بیماری‌های مختلف

بسیاری از متخصصان علم پزشکی می‌خواهند از پتانسیل واقعیت مجازی برای مقابله با بیماری‌های مختلف استفاده کنند. یکی از این افراد، آلبرتو ریزو، روان‌شناس و مدیر دپارتمان واقعیت مجازی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی می‌باشد. بیش از 20 سال است که او در حال کار کردن روی VR برای درمان اوتیسم، آلزایمر و . . . می‌باشد.

متخصصینی مانند دکتر ریزو به دنبال استفاده از کاربردهای شناختی نشأت گرفته از روان‌شناسی هستند. برای مثال، اوتیسم، که از هر 68 کودک آمریکایی یکی به آن مبتلا می‌شود. این بیماری خود را در سنین اولیه کودکی نشان می‌دهد و باعث اختلال در انجام روابط اجتماعی‌ می‌گردد. محققان در شهر شانگهای چین تا کنون به کشفیات مهمی در زمینه کاربرد VR برای درمان اوتیسم دست یافته‌اند. آنها تکنولوژی ساخته‌اند که کودک را در محیطی قرار می‌دهد و او را ترغیب می‌کند تا رفتارهای اجتماعی خود را بهتر بروز دهد.

آلزایمر و یا جنون نیز در سراسر دنیا شایع شده‌اند ولی خوش‌بختانه قدم‌های خوبی برای مقابله با این بیماری برداشته شده است. اگرچه درمان 100 درصد آلزایمر تا کنون محقق نشده ولی می‌توان کسانی که ممکن است در آینده به این بیماری مبتلا شوند را آگاه کرد. امکان استفاده از VR برای شناسایی خطرات فراموشی حتی برای جوانان نیز فراهم شده است. تا کنون به اثبات رسیده که قرار دادن اشیا در محیط‌های خاص نتایج خوبی دارند. به عبارتی دیگر، ساخت محیط‌هایی که برای بیمار آشنایی دارند می‌تواند باعث ایجاد جرقه در ذهن افراد شود هرچند فرآیند انجام این کار پیچیده‌ای است.

بیماری پارکینسون شاید شناخته‌شده نباشد ولی متأسفانه شیوع پیدا کرده است. البته برای درمان آن نیز تا کنون سیستم‌های واقعیت مجازی تشکیل شده است. سازمان غیرانتفاعی Cochrane که روی تحقیقات پزشکی کار می‌کند، تا کنون توانایی‌های VR برای درمان پارکینسون را مشاهده کرده و به نتایج قابل‌قبولی دست یافته است. آنها متوجه شدند که این درمان نسبت به روش‌های سنتی فوایدی دارد که البته هنوز کاربردهای چشم‌گیری یافت نشده است.

واقعیت مجازی VR تکنولوژی

با همه اینها، ما هنوز در ابتدای راه استفاده از واقعیت مجازی هستیم بنابراین انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک کاربردهای این تکنولوژی فراتر رفته و با به کارگیری هوش مصنوعی، درمان بیماری‌ها راحت‌تر انجام شود.

آیا شما هم کاربرد دیگری از VR را می‌شناسید؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.


منبع: androidpit.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 43481 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1397/09/01 تعداد مشاهده: 1972
کلید واژه ها: , ,
سافت گذر