کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9150 | مشاهده و دانلود: 734093481 | آخرین بروزرسانی: 1403/01/31 | اعضاء: 316144 | نظرات: 37879
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

گزارش ویژه؛ چرا گوشی‌های سونی مانند گذشته محبوب نیستند؟

پس از بررسی دلایل کاهش محبوبیت گوشی‌های ال‌جی و اچ‌تی‌سی، امروز می‌خواهیم سراغ آخرین برند یعنی سونی برویم. علی‌رغم فروش کم این شرکت، سونی همچنان خط تولید نسبتاً قدرتمندی دارد ولی معمولاً امروزه کمتر کسی به محصولات جدید این کمپانی ژاپنی توجه می‌کند. با سافت گذر همراه باشید تا دلایل این کاهش محبوبیت را بررسی کنیم.

سونی سونی اریکسون ال‌جی اچ‌تی‌سی

سونی دیگر در بازار گوشی‌های هوشمند موفق نیست. در گذشته بسیاری از موبایل‌ها تحت برند سونی اریکسون تولید می‌شدند که به خاطر دوربین و دکمه‌های کنترل یا پخش موسیقی مورد استقبال مردم قرار می‌گرفتند. در سال 2007، حدود 9 درصد بازار در اختیار برند سونی اریکسون بود. این کمپانی در سال 2010 وارد بازار گوشی‌های اندرویدی شد و چند مدل جذاب از جمله اکسپریا ایکس 10 و اکسپریا Arc را تولید کرد.

در سال 2011، سونی سهام اریکسون را خریداری کرد و در نتیجه محصولاتش را با برند سونی و تحت نظارت کمپانی R&D روانه بازار کرد. اینکه چه‌قدر این اقدام به پیشرفت سونی یاری رساند مشخص نیست ولی این برند در سال 2013 حدود 5 درصد بازار گوشی‌های هوشمند را در اختیار داشت و نزدیک بود که در سال 2014 به سومین برند برتر دنیا تبدیل شود ولی در همان موقع سیر نزولی او آغاز شد.

یکی از دلایل عدم موفقیت سونی، استراتژی اشتباه این شرکت در قبال دستگاه‌های موبایل بود. این کمپانی قصد داشت مانند اپل که در بازار گوشی‌های iOS موفق بود، در بازار گوشی‌های اندرویدی هم چنین جایگاهی کسب کند به همین دلیل محصولات فوق پیشرفته‌ای تولید کرد. در سال 2012، مدیرعامل این کمپانی گفت:«« بازار گوشی‌های اندرویدی همان بخش با ارزش است و همان جایی است که پول دارد بنابراین ما باید برند سونی را به جایگاه واقعی خود برسانیم»». چیزی که برند مورد بحث ما از آن غافل بود این است که داستان اندروید با داستان آیفون و سیستم عامل iOS کاملاً تفاوت دارد زیرا اندرویدی‌ها گزینه‌های به مراتب بیشتری برای انتخاب دارند و شرکت‌های تولیدکننده باید قیمت بالای محصولاتشان را با امکانات پیشرفته توجیه نمایند وگرنه مشتریان سراغ دیگر برندها خواهند رفت.

یکی دیگر از دلایلی که سونی به موفقیت نرسید، ارتباطات نه چندان خوب او با ارائه‌دهندگان خدمات ارتباطی در آمریکا بود. هرچند اتفاقات میان مدیرعامل این برند ژاپنی و شرکت‌های خدمات ارتباطی یک راز مانده ولی به نظر می‌رسد تن ندادن سونی به خواسته‌های آن کمپانی‌ها یکی از علل برهم‌خوردن معاملات باشد. به علاوه، وقتی یک شرکت می‌خواهد با یک ارائه‌دهنده خدمات ارتباطی همکاری کند، باید هزینه‌ای بپردازد که به نظر می‌رسد این‌بار هم سونی زیر بار درخواست این شرکت‌ها نرفته است.

به هر حال، این اتفاقات سبب شد تا سونی یکی از بازارهای مهم یعنی ایالات متحده را از دست بدهد و وجهه خود را میان مشتریانش خدشه‌دار کند. یکی دیگر از تبعات رخدادهای نه چندان خوب برای سونی، مجبور شدن به غیرفعال کردن سنسور اسکنر اثر انگشت در گوشی‌های موجود در بازار ایالات متحده بود که هنوز دلیل این اتفاق نیز مشخص نیست.

با این وجود، سونی باز هم قصد ندارد قیمت محصولاتش را کاهش دهد و بعضاً ارزش برخی دستگاه‌هایش با گوشی‌های هوشمند کمپانی‌های دیگر نیز برابری می‌کند. چنین تجربه‌هایی سبب نشد که برند ژاپنی درس عبرت بگیرد و تغییر ایجاد کند بلکه باز هم حاضر بود پرچمدارش را هرچند به تعداد کم ولی با قیمت بالا به فروش برساند.

به غیر از مشکلات سونی در ایالات متحده، به نظر نمی‌رسید این برند در بازار جهانی هم استراتژی رقابتی داشته باشد. البته گوشی‌های اندرویدی این شرکت پسوند اریکسون داشتند ولی وقتی این کلمه از کنار نام تجاری برداشته شد، سونی تصمیم گرفت گوشی‌هایی تولید کند که بیشتر به درد افراد تاجر می‌خورد؛ تصمیمی که به نظر نامفهوم می‌آمد. این شرکت هر ساله گوشی‌هایی تولید می‌کرد که هم از نظر نرم‌افزاری و هم از نظر سخت‌افزاری به هم شبیه بودند و نوآوری خاصی در آن‌ها به چشم نمی‌خورد.

توضیحات ما به معنای نبود ایده جدید در گوشی‌های سونی نیست بلکه این شرکت توانست با Sony Tablet P که در آن دو صفحه نمایش وجود داشت نگاه‌ها را به سمت خود جلب کند ولی این فناوری نبود که در سال 2011 موفق شود بنابراین تبلت مذکور تنها در حد خودنمایی برند ژاپنی باقی ماند و به جایی نرسید.

سونی سونی اریکسون ال‌جی اچ‌تی‌سی

استراتژی دیگر سونی که هنوز برای خیلی‌ها عجیب است، تولید سنسور دوربین گوشی‌های پیشرفته دیگر کمپانی‌هاست به طوری که تقریباً در اکثر پرچمداران مانند آیفون ایکس اس شما می‌توانید لنزهای دوربین سونی را پیدا کنید.

برای مدت طولانی، سونی از سنسورهای 23 مگاپیکسلی در گوشی‌هایش استفاده می‌کرد در حالی که رقبایش لنزهای 12 مگاپیکسلی در دستگاه‌هایشان قرار می‌دادند. شاید فکر کنید در اینجا برد با سونی بوده است ولی کیفیت پایین لنزهای 23 مگاپیکسلی و رزولوشن نه چندان مناسب، باز هم سبب نشد مشتریان زیادی به خرید محصولات این کمپانی ترغیب شوند. همچنین، سونی به طرز عجیبی در برابر استفاده از دو لنز در گوشی‌هایش مقاومت می‌کرد و به جای آن شیوه ضبط ویدیو با 960 فریم بر ثانیه را در آنها جای می‌داد.

به علاوه، سونی در زمینه استفاده از ترند بازارهای جهانی هم تأخیر دارد. برای مثال، اولین پرچمدار دارای نمایشگر OLED این شرکت سال گذشته معرفی شد. ضمن اینکه در همان سال 2018، بسیاری از حاشیه‌های محصولاتش را از بالا و پایین کاهش داد تا گوشی‌هایی بدون حاشیه مشکی تولید کند که به نظر باز هم بسیار دیر بود. البته از جهت حذف جک هدفون 3.5 میلی‌متری سونی سرعت عمل بالایی داشت.

سونی سونی اریکسون ال‌جی اچ‌تی‌سی
تنوع پایین در ظاهر محصولات سونی

باز هم با وجود شکایات و انتقادات متعدد، آمار فروش سونی بر خلاف ال‌جی هیچ‌وقت منفی نشد و معدود مشتریان ثابت این شرکت باز هم به این برند وفادار ماندند.

به هر ترتیب، فروش سونی با کاهش شدیدی روبه‌رو بوده به طوری که در سال 2018 تقریباً 7 میلیون گوشی به دست متقاضیان داده است؛ آماری که برای تولیدکنندگان بزرگ در کمتر از 2 هفته به ثبت می‌رسد.

در این شرایط، گویا دیگر محصولات سونی در حال جبران مافات این کمپانی هستند و جالب اینکه قرار نیست این برند بازار گوشی‌های هوشمند را ترک کند. بنابراین انتظار ما این است که در سال 2019 محصولات جدید این شرکت بسیار کمیاب شوند.

کمپانی‌های دیگر از سرنوشت ال‌جی، اچ‌تی‌سی و سونی چه چیزهایی می‌توانند یاد بگیرند؟

نکته مشترکی که در سرنوشت سه شرکت نامبرده مشاهده می‌شود، این است که کسب اعتماد مشتریان سخت و از دست دادن آن آسان است و تولیدکنندگان صدرنشین بازار گوشی‌های هوشمند باید حواس خود را جمع کنند چرا که در صورت لغزش، شرکت‌های دیگر آماده‌اند تا جای آنها را سریع‌تر از آنچه که فکر می‌کنند بگیرند.

البته ما امیدواریم که همه تولیدکنندگان در شرایط آرمانی خود باقی بمانند چرا که برای ما مصرف‌کنندگان بازار رقابتی بسیار بهتر است.

شما فکر می‌کنید دلایل افول سه برند ال‌جی، اچ‌تی‌سی و سونی چیست؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

گزارش ویژه؛ چرا گوشی‌های ال‌جی مانند گذشته پرطرفدار نیستند؟

گزارش ویژه؛ چرا گوشی‌های اچ‌تی‌سی مانند گذشته پرطرفدار نیستند؟

منبع: gsmarena.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 44255 گروه خبری: اخبار موبایل و تبلت منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1397/11/29 تعداد مشاهده: 2775
سافت گذر