کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9161 | مشاهده و دانلود: 735293501 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/06 | اعضاء: 316272 | نظرات: 37883
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

نجات جان یک انسان توسط هواپیماهای بدون سرنشین

استفاده از تکنولوژی هواپیماهای بدون سرنشین یا پهپادها امروزه به یک رویه معمول تبدیل شده به طوری که در برخی موارد این دستگاه‌ها به جای خودروها به کار می‌روند.

هواپیمای بدون سرنشین پهپاد تکنولوژی پزشکی

به گزارش سافت گذر، محققان دانشگاه مریلند اخیراً اعلام کرده‌اند که توانسته‌اند توسط یک هواپیمای بدون سرنشین یک کلیه را برای پیوند به یک بیمار برسانند. این بیمار که نامش فاش نشده می‌گوید:«« انجام چنین کاری فوق‌العاده بود. تا چند سال پیش اصلاً نمی‌توانستید به چنین فناوری فکر کنید»».

سریع‌تر و امن‌تر

محققان دانشکده پزشکی دانشگاه مریلند که توانستند این عملیات را با موفقیت پشت سر بگذارند مدعی شده‌اند سیستم هواپیماهای بدون سرنشین می‌توانند بیش از اینها به کار روند زیرا هم سریع‌تر و امن‌تر از روش‌های سنتی هستند و هم بیشتر در دسترس می‌باشند.

پرواز موفقیت‌آمیز این پهپاد نتیجه همکاری محققان دانشکده‌های هوانوردی و پزشکی دانشگاه مریلند بود که از سال پیش انجام چنین پروژه‌ای را کلید زده بودند.

هواپیمای بدون سرنشین پهپاد تکنولوژی پزشکی

پهپادی که آنها ساختند، یک کوپتر با هشت موتور با پروانه و موتورهای پشتیبان داشت که از یک سیستم ریکاوری بهره می‌برد تا در صورت شکست هواپیمای بدون سرنشین در اواسط راه، صدمه زیادی نبیند. همچنین در این پهپاد نوعی دستگاه وجود دارد تا بتواند اعضای انسان را حمل کند.

فرآیند بسیار پیچیده

پزشکان بارها و بارها پیوند زدن اعضای بدن را یکی از پیچیده‌ترین عمل‌ها نامیده‌اند و گفته‌اند که به انجام رساندن چنین کاری در شرایطی که امکانات کافی نیست و در مناطق جغرافیایی دوردست حضور داریم، بسیار سخت‌تر می‌شود. حالا با تکنولوژی هواپیماهای بدون سرنشین، انتظار می‌رود پیوند زدن اعضای بیماران با سرعت بیشتری انجام شود زیرا در آینده‌ای نزدیک این دستگاه‌ها قادر خواهند بود مسافت طولانی‌تری را چه به صورت کنترلی و چه به صورت شبکه‌ای پرواز کنند.

در واقع یکی از محققان این پروژه امیدوار است که در آینده یک پهپاد که می‌تواند اعضای بدن انسان را جابه‌جا نماید و دارای بال‌های ثابت هست، طراحی شود تا بتواند مسیرهای طولانی‌تری را طی کند.

هواپیمای بدون سرنشین پهپاد تکنولوژی پزشکی

طولانی‌تر کردن عمر انسان‌ها

داریل جی پاینس، مدیر و استاد دانشکده هوانوردی دانشگاه مریلند در یک کنفرانس خبری گفت:«« این پرواز نه تنها توانایی‌های علوم تخصصی هوانوردی را نشان می‌دهد بلکه بیانگر این مطلب است که چگونه فناوری می‌تواند در خدمت برآورده کردن نیازهای بشریت باشد و در این مورد نیز ارسال اعضای لازم برای پیوند زدن به خوبی نشان داده شد. از آن جایی که این پروژه از دیدگاه مهندسی یک شاهکار به حساب می‌آید، ما امیدواریم قدم‌های بزرگ‌تری برداریم. به طور کلی، این پروژه فقط پیشرفت تکنولوژی را نشان نمی‌دهد بلکه باعث افزایش طول عمر انسان‌ها نیز خواهد شد»».


منبع: digitaltrends.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 44617 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1398/02/13 تعداد مشاهده: 3751
سافت گذر