کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9160 | مشاهده و دانلود: 735293501 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/06 | اعضاء: 316260 | نظرات: 37883
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

سبک‌ترین ربات زنبوری دنیا تولید شد + ویدیو

به گزارش سافت گذر، محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی توانسته‌اند با تولید ربات Bee Plus خود که تنها 95 گرم وزن دارد و از چهار بال برای حرکت استفاده می‌کند، محصول سال 2013 دانشگاه هاروارد به نام RoboBee را کنار بزنند و شبیه‌ترین ربات به یک زنبور عسل را تولید کنند.

ربات ایالات متحده آمریکا کالیفرنیا هاروارد

دکتر نستور پرز آرانچیبیا، از گروه مهندسی مکانیک دانشگاه کالیفرنیای جنوبی می‌گوید:«« با نوآوری در شیوه طراحی، تولید چنین وسیله‌ای امکان‌پذیر است. همان‌طور که در مقاله خود گفتیم، Bee Plus به وسیله چهار بال که توسط یک فعال کننده که از نمونه موجود در RoboBee سبک‌تر و ساده‌تر هستند، به حرکت درمی‌آید»».

نستور پرز ادامه می‌دهد:«« Bee Plus حاصل دانش 20 ساله مجموعه ماست. در واقع این پروژه نشان‌دهنده همکاری فوق‌العاده بین چهار دانشجوی دکتری است که در زمینه طراحی ربات، تئوری کنترل، ایرودینامیک و ساخت تراشه تبحر دارند»».

این ربات می‌تواند در جایی بایستد، فرود بیاید، یک مسیر را تعقیب نماید و از همه مهمتر، شنا کند. پرز معتقد است که کارایی Bee Plus خیلی زیاد خواهد بود که گرده افشانی مصنوعی گل‌ها، امداد و نجات و . . .، از آن جمله‌اند. او حتی نیم نگاهی به برخی مأموریت‌ها مانند پرواز در ارتفاع دارد که هیچ زنبوری تا کنون نتوانسته مانند آنها را انجام دهد.

نستور پرز می‌گوید:«« دوست داریم ربات خود در حال پرواز کردن در مریخ و سیارات نزدیک خورشید ببینیم. من معتقدم که ما می‌توانیم کلونی‌های مورچه‌ها بسازیم که هر کدام از ربات‌ها توانایی منحصربفردی دارند و می‌توانند کارهای بخصوصی انجام دهند»».

البته برای دست‌یابی به این موفقیت‌ها، باید محدودیت متصل بودن Bee Plus به یک منبع انرژی برداشته شود.


نستور پرز خاطرنشان می‌کند:«« برای از بین بردن این مشکل، دانشجویان و من، حدود چهار است که در حال کار کردن هستیم و بودجه لازم را هم گرفته‌ایم. در واقع، ما یک تکنولوژی جدید فعال کننده به نام ماهیچه‌های مصنوعی ایجاد کردیم که مقاله مربوط به آن به زودی منتشر می‌شود. بررسی‌های اولیه ما نشان می‌دهند که امکان تولید ربات‌های جدید با این شیوه طراحی مانند Bee Plus وجود دارد»».

با توضیحات ارائه شده، به نظر می‌رسد بتوانیم Bee Plus را در آینده‌ای نزدیک، یکی از شاهکارهای دنیای رباتیک بدانیم.


منبع: digitaltrends.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 44686 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1398/02/28 تعداد مشاهده: 2250
سافت گذر