کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9161 | مشاهده و دانلود: 735293501 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/07 | اعضاء: 316277 | نظرات: 37883
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

پوشش گوریلا گلس چیست؟ هر نسخه آن با هم چه فرقی دارد؟

حتماً شما هم واژه گوریلا گلس را تا کنون شنیده‌اید. این عبارت نام تکنولوژی محافظ صفحه نمایش است که باعث می‌شود پنل‌های موجود در هر دستگاه در برابر خش و آلودگی‌ها مقاومت داشته باشد. اگرچه امکان دارد که شما هم اسم آن را بیشتر به خاطر استفاده در گوشی‌ها و تبلت‌ها شنیده باشید ولی باید بدانید گوریلا گلس در سایر دستگاه‌های دیجیتالی نیز استفاده می‌شود. حالا با سافت گذر همراه باشید تا با این پوشش محافظ و نسخه‌های مختلف آن بیشتر آشنا شوید.

گوریلا گلس پوشش صفحه نمایش محافظ صفحه نمایش آیفون گلکسی

گوریلا گلس چیست؟

گوریلا گلس که توسط کمپانی Corning تولید می‌شود، ترکیبی است از آلومینیوم، سیلیکون و اکسیژن که به آلکالی آلومینوسیلیکات شهرت دارد. این پوشش ابتدا در سال 2005 ساخته شد تا ضمن سبکی و ضخامت 0.4 میلی‌متری، بتواند از دستگاه‌های مختلف در برابر خط و خش محافظت کند.

البته گوریلا گلس اولین محصول Corning به عنوان پوششی محافظ نبود چرا که قبلاً برای هواپیماها، لوازم خانگی و . . . چنین چیزی تولید کرده بود اما موفقیت این کمپانی به خاطر تولید گوریلا گلس گوشی‌ها در سال 2010 آغاز شد.

علی‌رغم اینکه این پوشش شکننده نیست ولی Corning همواره اعلام کرده که گوریلا گلس نباید باعث شود افراد از گوشی‌های خود محافظت نکنند. البته در این بین، نسخه گوریلا گلس هم اهمیت دارد ولی باید این‌گونه برداشت کنیم که پوشش محافظ تولید شده توسط Corning از نمایشگرها در برابر آسیب‌های جدی و عمیق نگه‌داری می‌کند.

تفاوت نسخه‌های مختلف گوریلا گلس با یک‌دیگر

گوریلا گلس 1

گوریلا گلس پوشش صفحه نمایش محافظ صفحه نمایش آیفون گلکسی

اولین نسخه گوریلا گلس بین سال‌های 2005 تا 2006 تولید شد ولی برای نخستین بار در آیفون سال 2007 مورد استفاده قرار گرفت. این پوشش 1.5 میلی‌متر ضخامت داشت که باعث می‌شد اثر انگشت و آلودگی‌ها کمتر روی نمایشگر بنشینند. با همه اینها، آیفون تنها گوشی نبود که به گوریلا گلس مجهز شد زیرا در ادامه 250 دستگاه دیگر نیز از این پوشش بهره‌مند شدند.

گوریلا گلس 2

در نمایشگاه CES سال 2012، نسخه دوم گوریلا گلس معرفی شد که نسبت به ورژن قبلی خود 20 درصد نازکتر شده و بر اساس آزمایش‌هایی که روی آن صورت گرفته بود، می‌توانست تا 50 کیلوگرم وزن را بدون اینکه بشکند تحمل کند. در همان سال، 600 میلیون گوشی از گوریلا گلس استفاده کردند که به خاطر نازکی آن، تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند توانستند محصولاتشان را سبک‌تر کنند. نکسوس 4 و گلکسی اس 3 از جمله دستگاه‌هایی بودند که به گوریلا گلس 2 مجهز شدند.

گوریلا گلس 3

بر خلاف دو نسل قبل، گوریلا گلس 3 بیشتر تمرکز خود را روی افزایش مقاومت قرار داده بود. بر اساس ادعای Corning، این نسل جدید به خاطر بهره‌مندی از فناوری Native Damage Resistance (NDM) می‌توانست از صفحه نمایش گوشی‌ها در برابر 35 درصد خش‌ها محافظت نماید. این پوشش که تقریباً سه لایه داشت، بعدها در گوشی‌های موتورولا موتو جی، موتورولا موتو ایکس و گلکسی اس 4 به کار رفت.

گوریلا گلس پوشش صفحه نمایش محافظ صفحه نمایش آیفون گلکسی

گوریلا گلس 4

در سال 2014، شرکت Corning تصمیم گرفت هدف خود را از تولید گوریلا گلس 4 تغییر دهد. در نظرسنجی‌های این کمپانی، 70 درصد دارندگان گوشی‌های هوشمند عنوان کرده بودند که نمایشگرها به خاطر افتادن اشیا آسیب دیده‌اند. در واقع، گوریلا گلس 4 نسبت به گوریلا گلس 3 حدوداً دو برابر بهتر شده بود. گلکسی نوت 5 و ایسر ذن‌فون 2 لیزر دو دستگاه مشهوری بودند که از گوریلا گلس 4 استفاده می‌کردند.

گوریلا گلس 5

برای اینکه نسل بعد گوریلا گلس در برابر سقوط اشیا مقاومت بیشتری داشته باشد، لایه محافظ آن 4 برابر بیشتر شد. بر اساس آزمایش‌های انجام شده، گوریلا گلس 5 توانسته بود در برابر اشیا سقوط کرده از فاصله 1.6 متری جان سالم به در ببرد. در ادامه، Corning مدعی شد که این فناوری می‌تواند در برابر سقوط 80 درصد اشیا از فاصله 1 متری مقاومت داشته باشد.

گوریلا گلس 6

ششمین نسل گوریلا گلس در سال 2018 معرفی شد. این پوشش حالا می‌تواند در برابر پرتاب مداوم 15 شیء از فاصله 1 متری مقاومت از خود نشان دهد. گوریلا گلس 6 هنوز در گوشی‌های پرچمدار نظیر گلکسی اس 10 مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آیا گوشی شما هم گوریلا گلس دارد؟

در گذشته و با توجه به بازاری که گوشی‌ها در آن فروخته می‌شدند، پوشش محافظ نیز فرق می‌کرد. برای مثال، سونی محصولی مشابه به گوریلا گلس تولید نمود و آن را Dragontail نامید تا بیشتر چینی‌ها از آن استفاده کنند.

در سایت رسمی گوریلا گلس قسمتی وجود دارد که می‌توانید با توجه به تولیدکننده گوشی خود بررسی نمایید که آیا دستگاه شما هم مجهز به این پوشش است یا خیر. قبلاً شرکت‌ها حاضر می‌شدند برای کاهش هزینه‌ها از گوریلا گلس استفاده نکنند ولی امروزه این اتفاق کمتر رخ می‌دهد.

گزارش ویژه؛ تاریخچه استفاده از محافظ‌های صفحه‌نمایش


منبع: androidpit.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 45075 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1398/05/14 تعداد مشاهده: 2081
سافت گذر