کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9161 | مشاهده و دانلود: 735293501 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/06 | اعضاء: 316268 | نظرات: 37883
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

با شبکه وای فای 6 و مزایای آن بیشتر آشنا شوید

اگرچه در دنیای فناوری اطلاعات شبکه نسل 5 ارتباطات (5G) روز به روز در حال محبوب تر شدن است ولی قیمت بالای گوشی های 5G و بسته های اینترنتی مربوط به آن باعث شده افراد کمی سراغش بروند. در این بین، تکنولوژی دیگری هم وجود دارد که می تواند اینترنت را با سرعت بیشتر و تأخیر کمتری در اختیار افراد قرار دهد و وای فای 6 (Wi-Fi 6) نامیده می شود. از همه مهمتر این است که وای فای 6 مقرون به صرفه تر می باشد. اما براستی مزایای این شبکه چیست؟ با سافت گذر همراه باشید تا به این سؤال پاسخ دهیم.

وای فای 6 5G Wi-Fi 6 شبکه نسل 5 ارتباطات وای فای

وای فای 6، در گذشته و حال

روش های قدیمی نامگذاری شبکه های وای فای پیچیدگی زیادی داشتند به طوری که بعضاً برخی نسخه های آن را 802.11ax می نامیدند اما سازمان Wi-Fi Alliance در سال 2019 اعلام کرد که از این پس می خواهد نسل بعدی تکنولوژی وای فای را وای فای 6 بنامد.

وای فای 6 5G Wi-Fi 6 شبکه نسل 5 ارتباطات وای فای

در واقع قانون کلی این است که هر چه عدد کنار کلمه وای فای بیشتر باشد، سرعت و استانداردهای مربوط به اینترنت ارتقا خواهند یافت. تفاوت های میان عناصر مختلف وای فای بسیار تخصصی هستند که از آن جمله می توانیم به باند، پهنای باند، MIMO، MU-MIMO و OFDMA اشاره کنیم.

وای فای 6 5G Wi-Fi 6 شبکه نسل 5 ارتباطات وای فای

علی رغم اینکه اسامی انتخاب شده ظاهراً بسیار سخت و پیچیده هستند اما اصول مربوط به آنها ساده می باشد. به طور کلی کاربران معمولی فقط لازم است بدانند که سرعت وای فای 6 می تواند به 9.6 گیگابیت بر ثانیه برسد که در شرایط واقعی، سرعت دانلود 1.2 گیگابیت بر ثانیه خواهد بود.

اما تأثیرات وای فای 6 بر زندگی روزمره ما چیست؟

پهنای باند، کابل های شبکه و دستگاه های دارای استاندارد وای فای 6 مطمئناً تأثیر زیادی بر افزایش سرعت اینترنت دارند. در این بین، شبکه وای فای 6 تکنولوژی است که می تواند سرعت اتصال میان مودم ها و دستگاه های متصل به آنها نظیر گوشی های هوشمند و لپ تاپ ها و رایانه ها را افزایش دهد.

به عبارت دیگر، سرعت انتقال داده میان مودم ها و گوشی ها، تبلت ها و لپ تاپ ها نیازمند ترتیب خاصی است.

هنگام استفاده از اینترنت، تفاوتی میان وبگردی یا ارسال تصویر برای دیگران وجود ندارد زیرا اتصال ایجاد شده میان مودم و دستگاه کاربر یک کانال ارتباطی را کاملاً اشغال می کند و کیفیت انتقال داده ها را کاهش می دهد و در نتیجه باعث افت سرعت اینترنت می شود.

وای فای 6 5G Wi-Fi 6 شبکه نسل 5 ارتباطات وای فای

تکنولوژی MU-MIMO اجازه می دهد تا دستگاه های مختلف چندین کانال ارتباطی را در آنِ واحد ایجاد کنند. این یعنی وای فای 6 قادر خواهد بود همزمان با چندین وسیله وایرلس ارتباط داشته باشد و از طرفی سرعتش نیز افت نکند.

به طور خلاصه بگوییم که MU-MIMO همزمان از 8 وسیله پشتیبانی کرده و این امکان را برای آنها فراهم می کند تا همزمان دانلود و آپلود نمایند. در مجموع، هر چه تعداد دستگاه های هوشمند متصل به شبکه وای فای 6 بیشتر باشد، تأثیرات مثبت آن راحت تر احساس می شود.

به علاوه، وای فای 6 دارای نوعی تکنولوژی آماده به کار (TWT) است که باعث می شود وقتی در یک پایگاه ارسال داده تغییراتی به وجود می آید، دستگاه های متصل خود به خود به حالت اسلیپ بروند تا در مصرف انرژی باتری صرفه جویی شود.

وای فای 6 چه زمانی به صورت گسترده استفاده خواهد شد؟

برای استفاده از وای فای 6 باید توجه داشته باشید که هم به زیرساخت های مربوطه نیاز است و هم به مودم هایی که از آن پشتیبانی می کنند. در حال حاضر تعدادی از گوشی های هوشمند به این فناوری مجهز هستند. همان طور که گفتیم این شبکه امکان اتصال چندین دستگاه را به صورت همزمان ایجاد می نماید و سرعت اینترنت را نیز افزایش خواهد داد و باعث صرفه جویی در انرژی باتری گوشی ها و تبلت ها و لپ تاپ ها خواهد شد. تمام مواردی که گفتیم، دلایل برتری نسبی وای فای 6 بر 5G و محبوبیت روزافزون آن می باشند.

 

 
منبع: gizchina.com 
 

 

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 46627 گروه خبری: اخبار آموزشی منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1399/01/15 تعداد مشاهده: 2503
سافت گذر