کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9150 | مشاهده و دانلود: 734093481 | آخرین بروزرسانی: 1403/01/31 | اعضاء: 316136 | نظرات: 37879
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

این اپلیکیشن فوق العاده محبوب اندرویدی را همین حالا پاک کنید

به گزارش سافت گذر، شاید گشت وگذار در پلی استور و جستجو برای پیدا کردن نرم افزارها، بازی ها و ابزارهای مختلف رایگان لذت بخش باشد اما باید همیشه این نکته را در نظر داشته باشید که اپلیکیشن های ناایمن همواره در کمین به سرقت بردن اطلاعات شخصی شما هستند.

بدافزار اندروید پلی استور گوگل VivaVideo

امروزه اپلیکیشن های رایگان زیادی وجود دارند که رفتارهای مشکوکی از خود بروز می دهند و معمولاً هر ماه یا هر سال با دریافت هزینه ای سعی می کنند خدماتشان را به هر شکلی که شده به کاربران تحمیل کنند.

در حالی که دیگر همه به شناسایی اپلیکیشن های مخرب و فریبنده عادت کرده اند و می دانند که نرم افزارهای زیادی در گوشی افراد مرتباً تبلیغات پخش می کنند اما جدیدترین بدافزار شناسایی شده بسیار غیرقابل انتظار بود.

اپلیکیشنی با بیش از 100 میلیون دانلود و بیش از 20 میلیون تراکنش بانکی مشکوک

جدیدترین گزارش منتشر شده توسط مؤسسه Secure-D در وب سایت Upstream، تمام تمرکز خودش را روی یک اپلیکیشن اندرویدی گذاشته است. البته نباید نسبت به این نکته زیاد حساس باشید زیرا در پلی استور بیش از 3 میلیون نرم افزار وجود دارد اما چه چیز خاصی در مورد این بدافزار هست؟.

اگر به ویرایش و ساخت ویدیو علاقه دارید و نمی خواهید بابت برنامه های این چنینی پول بپردازید، حتماً با جستجو برای این نرم افزارها به VivaVideo برخورد کرده اید زیرا این اپلیکیشن یکی از بهترین موارد برای ویرایش، ادغام، افزودن متن، استیکر و موسیقی به ویدیوها می باشد.

دلیل این اتفاق هم آن است که بیش از 100 میلیون بار دانلود شده و 12 میلیون رأی را از سمت کاربران و نمره 4.4 را از 5 دریافت کرده است. شاید در نگاه اول این آمار و ارقام کاملاً طبیعی باشند اما واقعیت آن است که توسعه دهندگان با سوءاستفاده از آنها رفتارهای مخربی از خود نشان داده اند.

بر اساس گزارشی که مؤسسه مذکور منتشر کرده، در وب سایت Upstream آمده که VivaVideo از سال 2019 تا کنون فعالیت های مخربی داشته و مدام تبلیغات مخفی پخش و کاربران را به اجبار مشترک سرویس های خاص کرده است. به عبارت دیگر، این اپلیکیشن از دو روش درآمد غیرمشروع به دست آورده که یکی پخش تبلیغات و دیگری فروش سرویس های اشتراکی می باشند.

الگوریتم های امنیتی Secure-D توانسته اند در یک مدت زمان طولانی بیش از 20 میلیون تراکنش مالی مشکوک انجام شده توسط VivaVideo را مسدود کنند که ارزش آنها به بیش از 27 میلیون دلار یا بیشتر می رسیده است. متأسفانه بقیه فعالیت هایی که این نرم افزار انجام داده شناخته نشده اند بنابراین اگر می خواهید ببینید قربانی این برنامه شده اید یا خیر، حتماً حساب بانکی تان را چک کنید.

VivaVideo را حذف کنیم یا آپدیت کنیم؟

پاسخ به این سؤال بستگی به آن دارد که چه قدر از VivaVideo استفاده می کنید و به آن وابسته هستید. بر اساس ادعای جفری کلیوز، مدیر مؤسسه Secure-D، اگرچه نسخه های قدیمی این اپلیکیشن مشکوک هستند اما بعید است ورژن های جدید این مشکل را داشته باشند.

این یعنی یا فعالیت های فریب کارانه توسعه دهندگان برنامه تغییر کرده اند و یا دیگر قصد ندارند چنین کارهایی را انجام دهند. ضمناً، شاید از خودتان بپرسید که چرا حالا چهره واقعی VivaVideo برایمان آشکار شده است. در پاسخ باید بگوییم که وقتی این برنامه بررسی می شد، اقدامات نامناسب خودش را متوقف می کرده است.

جدای از اینها، VivaVideo هنگام نصب درخواست های زیادی برای دستیابی به مجوزهای نامربوط ارائه می داد که اگر کسی فقط مقدار کمی به آنها دقت می کرد، متوجه می شد که نصب آن کار نادرستی است.

همچون گذشته، تلاش های گوگل برای ایمن سازی پلی استور با شکست مواجه شده اند بنابراین اگر می خواهید امنیت گوشی تان ارتقا یابد، پیشنهاد ما لغو نصب VivaVideo در سریع ترین زمان ممکن است زیرا این تصمیم بهترین راهکار در چنین شرایطی می باشد.

 

 
منبع: phonearena.com 

 

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 48045 گروه خبری: اخبار امنیت و ویروس منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1399/08/27 تعداد مشاهده: 2773
سافت گذر