کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9161 | مشاهده و دانلود: 735910369 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/10 | اعضاء: 316367 | نظرات: 37888
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

گوشی شیائومی Poco M3 و Poco X3 با اوبو

گوشی‌های Poco M3 و Poco X3 هر دو از محصولات برند شیائومی هستند. شیائومی چندین سال است که در زمینه تولید محصولات دیجیتالی فعالیت دارد. اما می‌توان گفت گوشی‌های موبایل آن در هیچ زمانی به اندازه مدت اخیر نتوانسته بودند قدرت خود را به کاربران ثابت کنند. به همین جهت گوشی‌های شیائومی را می‌توان از محبوب‌ترین و با کیفیت‌ترین گوشی‌های حال حاضر بازار دانست. این برند در دو مدل Poco M3 و Poco X3 خود نیز تلاش کرده تا جای ممکن قابلیت‌های محبوب کاربران را ارائه دهد. از آنجایی که یکی از دغدغه‌های اصلی مجموعه اوبو، بررسی محصولات دیجیتالی، برای تصمیم‌گیری هرچه راحت‌تر کاربران است، در ادامه به بررسی گوشی شیائومی Poco M3 و Poco X3 می‌پردازیم.

بررسی گوشی شیائومی Poco M3 و Poco X3: مشخصات کلی        

مدل گوشی

Poco M3

Poco X3

پردازنده

تراشه

Qualcomm SM6115 Snapdragon 662

Qualcomm SM7150-AC Snapdragon 732G

پردازنده مرکزی

8 هسته‌ای

8 هسته‌ای

نوع پردازنده

64 بیتی

64 بیتی

پردازنده گرافیکی

Adreno 610

Adreno 618

صفحه نمایش

نوع

IPS LCD

IPS LCD

اندازه

6.53 اینچ

6.67 اینچ

رزولوشن

1080 در 2340 پیکسل

1080 در 2340 پیکسل

وزن بدنه

198 گرم

215 گرم

دوربین

تعداد لنزها

3

4

رزولوشن دوربین پشت

48 مگاپیکسل (اصلی از نوع عریض)، 2 مگاپیکسل (از نوع ماکرو)، 2 مگاپیکسل (از نوع تشخیص عمق)

64 مگاپیکسل (اصلی)، 13 مگاپیکسل (از نوع فوق عریض)، 2 مگاپیکسل (ماکرو)، 2 مگاپیکسل (تشخیص عمق)

رزولوشن دوربین سلفی

8 مگاپیکسل

20 مگاپیکسل

رزولوشن فیلمبرداری

1080 در 1920 (Full HD720 در 1280 (HD)، 480 در 640 (VGA)

 2160 در 3840 (4K)، 1080 در  1920 (Full HD)، 720  در 1280  HD))

باتری

ظرفیت

6000 میلی آمپر ساعت

5160 میلی آمپر ساعت

باتری قابل تعویض

ندارد

ندارد

قابلیت شارژ سریع

دارد

ندارد

درگاه اتصال شارژر

USB Type-C

USB Type-C

حافظه

حافظه داخلی

128 گیگابایت

64 گیگابایت

RAM

4 گیگابایت

6 گیگابایت

پشتیبانی از کارت حافظه

بله

بله

امکانات امنیتی

حسگر اثر انگشت

دارد

دارد

سایر امکانات

سیستم عامل

اندروید 10 (MIUI 12)

اندروید 10 (MIUI 12)

تعداد سیم کارت

2

2

شبکه‌های ارتباطی

 4G، 3G، 2G

 4G، 3G، 2G

 

بررسی گوشی شیائومی Poco M3 و  :Poco X3بررسی دقیق‌تر ویژگی‌ها

در ادامه به بررسی دقیق‌تر ویژگی‌های این دو محصول شیائومی پرداخته و مهم‌ترین فاکتورهای آنها را مقایسه می‌کنیم. با اوبو همراه باشید.

تفاوت در طراحی گوشی  poco m3 و pocox3

گوشی‌های Poco M3 و Poco X3 هر دو از مدرن‌ترین و متفاوت‌ترین طراحی‌های حال حاضر گوشی‌های موبایل بهره برده‌اند. اما طراحی آنها (به خصوص در جایگاه قرارگیری دوربین اصلی و سلفی) کاملاً از هم متفاوت است. در Poco M3 دوربین‌های 3 گانه، در یک قاب عمودی مشکی قرار گرفته‌اند که خود این قاب نیز در یک قاب مستطیلی بزرگ افقی قرار دارد. لوگوی Poco نیز سمت راست همین قاب بزرگ، به صورت عمودی نقش بسته است.

اما در Poco X3 دوربین‌های 4 گانه را در یک قاب چهار ضلعی افقی داریم که این قاب وسط یک دایره (در قسمت وسط پنل پشتی) قرار گرفته است. دوربین‌ سلفی نیز در M3 در یک ناچ قطره‌ای و در X3 در یک Punch Hole مهمان شده‌اند.

لازم به ذکر است که ،Poco M3 در 3 رنگ زرد و آبی و مشکی در بازار موجود است. Poco X3 نیز در دو رنگ آبی و خاکستری در دسترس کاربران است.

قاب هر دو گوشی از جنس پلاستیک است. در هر دو مدل هم ظاهر قاب دور گوشی به نسبت جنس قاب پشتی متفاوت است. در M3 فریم دور از همان جنس پلاستیک ولی به رنگ مشکی مات است. در X3 نیز جنس لبه‌های گوشی از آلومینیوم است.

 اما باید اشاره کنیم که مدل Poco M3 به دلیل بافت چرم مانندی که پشت گوشی دارد، هم خوش دست‌تر است و هم جای اثر انگشت روی پنل پشتی آن باقی نمی ماند. روی قاب پشتی Poco X3 هم فقط در قسمت وسط پنل، شیارهای ظریفی به صورت عمودی دیده می شوند. اما جای اثر انگشت روی قاب پشتی این گوشی باقی می‌ماند.

فاکتور قیمت؛ کدامیک به صرفه‌تر است؟

تفاوت قیمت گوشی‌های Poco M3 و Poco X3 مبلغی در حدود بیش از یک میلیون تومان است و این مبلغ اضافی به گوشی Poco X3 تعلق دارد. اما باید اشاره کنیم که نمی‌توان با قاطعیت گفت که کدام یک از این دو مدل نسبت به دیگری برتری دارد. بنابراین تشخیص این که آیا این قیمت بیشتر، ارزش پرداخت را دارد یا خیر، کاملاً به اولویت‌های شخصی کاربران بستگی دارد.

معیار مهمی به نام دوربین

Poco M3 در دوربین اصلی خود از 3 لنز بهره برده است و رزولوشن لنز اصلی آن برابر با 48 مگاپیکسل است. این در حالی است که Poco X3 دارای 4 لنز است و رزولوشن لنز اصلی 64 مگاپیکسل است. در مورد کیفیت عکس‌های گرفته شده با هر دوی این گوشی‌ها، می‌توان گفت عملکرد هر دو در شرایط نوری مناسب، متوسط رو به بالا و در شرایط نوری نامناسب، کاملاً متوسط است.

اما یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های دوربین این دو گوشی، کیفیت فیلمبرداری آنهاست. Poco M3 می‌تواند در 3 کیفیت متمایز که بهترین آن Full HD فیلمبرداری کند. اما Poco X3 می‌تواند در 3 کیفیت مجزا که بهترین آن 4K است فیلمبرداری کند. همانطور که می‌دانید، کیفیت 4K از بهترین کیفیت‌های فیلمبرداری به شمار می‌رود. بنابراین می‌توان قدرت فیلمبرداری Poco X3 را بهتر از Poco M3  دانست.

صفحه نمایش‌های مشابه

صفحه نمایش گوشی‌های Poco M3 و Poco X3 را می توان بسیار شبیه به هم دانست. نمایشگر هر دو گوشی از جنس پنل IPS LCD است. رزولوشن هر دو نیز برابر با  1080 در 2340 پیکسل است. همینطور تفاوت سایز نمایشگر نیز عددی کمتر 0.2 اینچ است. کیفیت هر دو صفحه نمایش‌ها را می‌توان کاملاً خوب و قابل قبول دانست.

یکی دیگر از ویژگی‌های مشترک نمایشگرهای این گوشی‌ها نیز کم بودن حداکثر روشنایی صفحه نمایش و همینطور تیره شدن صفحه نمایش در تماشای نمایشگر از زوایای کناری است. دلیل وجود این ویژگی‎‌ها در هر دو گوشی، IPS بودن پنل آنهاست.

انتخابی بین بهترین پردازنده‌ها

پردازنده هر دو گوشی‌های Poco M3 و Poco X3 از نوع Snapdragon است که در حال حاضر از بهترین تراشه‌ها برای پرازنده محسوب می شود. اما پردازنده M3 از سری 6 و پردازنده X3 از سری 7 Snapdragon است. به صورت کلی سری 7 این پردازنده قدرت بیشتر و عملکرد بهتری به نسبت سری 6 آن دارد. این تفاوت در عملکرد پردازشی این دو گوشی نیز کاملاً محسوس است.

بنابراین در بررسی پردازنده Poco M3 و Poco X3  باید گفت قدرت و سرعت پردازش M3 متوسط رو به بالاست. اما X3 از قدرت پردازش فوق العاده‌ای برخوردار است که حتی در اجرای بازی‌های سنگین نیز کمترین Lag را با آن تجربه خواهید کرد.

توان باتری‌ها چقدر است؟

باتری Poco M3 و Poco X3 یکی از نقاط قوت برجسته هر دوی این گوشی‌ها محسوب می‌شود. Poco M3 یک باتری با ظرفیت 6000 میلی آمپر ساعت دارد. این ظرفیت باتری را می توان بین هم رده‌های این گوشی جزو ایده‌آل‌‌ترین گزینه‌ها دانست. وظیفه شارژ کردن این باتری نیز به عهده یک شارژر 18 واتی است.

باتری Poco X3 نیز با وجود این که ظرفیت کمتری نسبت به M3 دارد، اما باز هم از طرفیت بسیار بالایی برخوردار است. ظرفیت باتری این گوشی برابر با  5160 میلی آمپر ساعت است. این باتری نیز با یک شارژر 33 واتی شارژ می‌شود.

هر دوی این باتری‌ها می‌توانند در حدود 1 تا 2 روز کار معمولی و یا نیمه سنگین با گوشی، شارژ گوشی را تأمین کنند. اما طبیعتاً مدت زمان شارژدهی M3 بیشتر از X3 خواهد بود.

اما تفاوتی که درباره باتری این دو گوشی باید به آن اشاره کنیم، مدت زمان شارژ شدن آنهاست. هر دوی این گوشی‌‌ها دارای قابلیت شارژ سریع (Fast Charging) هستند؛ اما زمان شارژ شدن M3 حدوداً 3 برابر شارژ شدن X3 است. به طوری که برای شارژ صفر تاصد Poco X3 و Poco M3 به ترتیب باید زمانی در حدود 1 ساعت و 3 ساعت صرف شود. دلیل این زمان اضافه را می‌توان ظرفیت بیشتر M3 و همینطور توان کمتر شارژر آن دانست.

حسگر اثر انگشت

حسگر اثر انگشت در هر دو محصولات Poco M3 و Poco X3 روی دکمه پاور که روی لبه سمت راست گوشی است طراحی شده است. قدرت تشخیص و سرعت عملکرد این حسگر در هر دوی این گوشی‌ها کاملاً قابل قبول است و می‌توان آن را در هردو مدل یکسان دانست.

فضای حافظه داخلی

میزان فضای حافظه داخلی را می توان یکی از مهم‌ترین مشخصات یک گوشی موبایل دانست. چراکه خیلی از برنامه‌ها و فایل‌ها فقط در فضای داخلی ذخیره خواهند شد. بنابراین اگر مقدار فضای داخلی متناسب با برنامه‌ها و فایل‌ها نباشد، کاربر دائماً با اخطار رو به رو می شود.

حافظه داخلی در هر دو گوشی‌های Poco M3 و Poco X3 از فضای زیادی برخوردار است. اما حافظه داخلی M3 دو برابر X3 بوده و مقدار آن برابر با 128 گیگابایت است. مقدار 64 گیگابایتی X3 نیز برای حجم نرمالی از برنامه‌ها و فایل‌ها کاملاً مناسب است. اما بسته به حجم محتوای گوشی، شاید مقدار 128 گیگابایت، انتخاب مناسب‌تری برای شما باشد.

مقایسه    RAM

بر خلاف حافظه داخلی که M3 از فضایی دو برابری به نسبت X3 برخوردار بود، مقدار فضای RAM مدل M3 کمتر از X3 و برابر با 4 گیگابایت است. فضای RAM در واقع محلی برای مانور عملکرد پردازشی گوشی موبایل است. هر چه مقدار این فضا بیشتر باشد، پردازنده فضای بیشتری برای پردازش برنامه‌ها خواهد داشت. بنابراین X3 که 2 گیگابایت RAM بیشتری دارد، به اندازه همین فضای اضافی نیز پردازش راحت‌تری دارد.

جمع‌بندی بررسی گوشی شیائومی Poco M3 و Poco X3

هر دو این محصولات شیائومی از بهترین گزینه‌ها در لیست هم رده‌های خود به شمار می روند. بنابراین برای انتخاب از بین این دو مدل باید اول ترجیحات خود را رتبه‌بندی کنید. برای مثال شیائومی  Poco X3 به دلیل برخورداری از پردازنده قوی‌تر و RAM بیشتر، پردازش بهتری در اجرای بازی‌ و برنامه‌های سنگین دارد. بنابراین اگر جزو گیمرهای گوشی موبایل هستید، از Poco X3 رضایت بیشتری خواهید داشت.

همینطور قدرت فیلمبرداری Poco X3 نیز بیشتر از M3 است که این ویژگی می تواند برای افرادی که فعالیت ویژه‌ای در زمینه تولید محتوای ویدئویی دارند، نکته حائز اهمیتی باشد.

اما در مقابل، میزان شارژدهی Poco M3 بیشتر بوده و حتی این قابلیت را دارد که از آن به عنوان یک پاور بانک برای شارژ کردن سایر دستگاه‌های دیجیتالی استفاده کنید. ضمناً حافظه داخلی M3 نیز دو برابر X3 است. سایر ویژگی‌های این دو مدل نیز تفاوت‌های جزئی با هم داشته و برتری بعضی فاکتورها مثل طراحی نیز کاملاً به سلیقه کاربران بستگی دارد.

خرید اینترنتی گوشی شیائومی Poco M3 و Poco X3 از اوبو

لازم است اشاره کنیم که هر دو گوشی های شیائومی Poco M3 و Poco X3 در فروشگاه آنلاین اوبو برای خرید اینترنتی در اختیار شما همراهان گرامی قرار گرفته است. کافیست وارد سایت فروشگاه اینترنتی اوبو شده و سفارش مد نظر خود را ثبت کنید. تا محصول دیجیتالی خود را در کمترین زمان ممکن و به صورت اورجینال و با گارانتی در اختیار داشته باشید.

درباره اوبو بیشتر بدانید

فروشگاه آنلاین اوبو، بستر فروش مستقیم محصولات شرکت مدیاپردازش است. شرکت مدیا پردازش در سال 1389 و توسط هیئت مدیره‌ای راه اندازی شد که بیش از 15 سال سابقه فعالیت در بازار فناوری اطلاعات را داشتند. هدف از تأسیس این شرکت، واردات محصولات دیجیتالی از محبوب‌ترین و معتبرترین برندهای دنیا با قیمتی عادلانه و عرضه آن در سراسر کشور بود که می توان گفت این هدف محقق شده است. چراکه این شرکت در مدت 2 سال توانست تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین وارد کننده‌های محصولات دیجیتالی در ایران شود. همچنین در دو سال متوالی نیز به عنوان بزرگ‌ترین وارد کننده رسمی و مجاز گوشی هوشمند از دید گمرک ایران شناخته شد.

شرکت مدیا پردازش پیش از راه اندازی فروشگاه آنلاین اوبو، فقط به عرضه عمده محصولات دیجیتالی به سایر مراکز فروش می‌پرداخت. اما سرانجام از تاریخ 1 بهمن ماه سال 1399 این شرکت تصمیم گرفت که محصولات خود را به صورت مستقیم از وارد کننده به مصرف کننده عرضه کند.

در حال حاضر در این فروشگاه آنلاین انواع محصولات الکترونیکی شامل موبایل، لپ تاپ، تبلت، گجت های هوشمند و ... در اختیار کاربران عزیز قرار می‌دهد. برای مشاهده محصولات و اطلاعات از آخرین جشنواره‌های اوبو، می‌توانید علاوه بر وب‌سایت فروشگاه، صفحه اینستاگرام اوبو را نیز دنبال کنید.

برای خرید گوشی شيائومی اینجا کلیک کنید.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 49057 گروه خبری: رپورتاژ آگهی منبع خبر: آیپان تاریخ خبر: 1400/03/03 تعداد مشاهده: 1874
کلید واژه ها:
سافت گذر