کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9157 | مشاهده و دانلود: 734593787 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/04 | اعضاء: 316214 | نظرات: 37882
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

آشنایی با فرآیندها و پردازش های macOS؛ قسمت ششم

اگر مدت زیادی را به بررسی بخش Activity Monitor سیستم عامل macOS اختصاص می دهید، متوجه شده اید که فرآیندها و پردازش های مختلفی در این بخش در حال انجام هستند. اما منظور از آنها چیست؟ آیا بستن آنها کار درستی است؟ با سافت گذر همراه باشید تا پاسخ این سؤالات را بدهیم.

macOS اپل سیستم عامل سیستم عامل macOS آموزش macOS

نکته 1: در گذشته فرآیندها و پردازش های در حال انجام در ویندوز 10 را به شما آموزش داده ایم.

نکته 2: پیش تر قسمت های اول تا پنجم این مجموعه خبری را منتشر کرده بودیم که می توانید آنها را از لینک های ارائه شده در انتهای این مطلب بخوانید.

منظور از coreauthd چیست و چرا اجرا می شود؟

coreauthd یک فرآیند سیستمی macOS است و از آن جایی که اسم آن به حرف انگلیسی d ختم می شود در پس زمینه اجرا می گردد. این فرآیند اما، مجوزهای محلی مانند پسورد وارد شده یا Touch ID را تأیید می کند.

در صفحه اصلی مربوط به coreauthd نوشته شده است:«« coreauthd یک پردازش سیستمی است که سرویس های تأیید محلی را ارائه می دهد. این فرآیند محتواهای تأیید شده را دنبال و رابط کاربری را بر اساس آنها پخش می کند»».

اما خیلی ساده بگوییم که coreauthd مسئول مدیریت پیام های پاپ آپ وارد کردن پسورد هنگام تغییر دادن برخی قسمت های macOS است.

macOS اپل سیستم عامل سیستم عامل macOS آموزش macOS

اگر در مک بوک شما ویژگی Touch ID وجود دارد، coreauthd نحوه کارکرد آن را مدیریت می نماید.

در نهایت این فرآیند مدیریت خواهد کرد که مجوز داده شده چه قدر فعال خواهد ماند. برای مثال، وقتی کلمه عبور را در بخش System Preferences وارد می کنید تا برخی از قسمت ها را تغییر دهید، به تنظیمات مدیریتی دسترسی خواهید داشت تا اینکه آن بخش را ببندید. اگر این پنجره را بستید و دوباره خواستید وارد شوید، می بایست بار دیگر پسورد را بنویسید. مجوزهای ریز و درشت زیادی در macOS وجود دارند که باید برای فعالسازی آنها پسورد وارد کنید و مدیریت همه آنها نیز بر عهده coreauthd است.

macOS اپل سیستم عامل سیستم عامل macOS آموزش macOS

فرآیند نامبرده پیچیدگی چندانی ندارد اما برای اینکه بتوانید از مک بوک خود استفاده کنید بسیار بااهمیت است. معمولاً coreauthd انرژی زیادی از CPU مصرف یا حافظه را زیاد اشغال نمی کند اما اگر شاهد عملکرد بیش از حد او بودید، می توانید از بخش Activity Monitor آن را غیرفعال نمایید تا خودِ macOS دوباره آن را فعال نماید.

منظور از configd چیست و چرا اجرا می شود؟

نیازی نیست نگران configd باشید زیرا یک فرآیند سیستمی و اصلی macOS است. این پردازش به خصوص که در پس زمینه اجرا می شود، به System Configuration Server مرتبط می باشد که تنظیمات و نحوه کارایی مک بوک را گزارش می کند.

در صفحه مربوط به این فرآیند آمده است:«« configd مسئول انجام بسیاری از اقدامات تنظیماتی و محتواهای داخلی سیستم است. این فرآیند داده ها را بررسی و وضعیت فعلی مک بوک را به کاربران گزارش می کند و وقتی داده ای تغییر کرد پیام هشداری پخش خواهد نمود و سایر اقدامات تنظیماتی را انجام می دهد»».

زیرمجموعه های مربوط به configd بسیار زیاد هستند اما وقتی آنها را از نزدیک نگاه می کنید، متوجه کارایی آنها می شوید.

گفته می شود که این زیرمجموعه ها در آدرس /System/Library/SystemConfiguration وجود دارند.

یک نگاه گذرا به این زیرمجموعه ها نشان می دهد که اکثر آنها به اینترنت و شبکه مربوط می شوند. برای مثال بعضی ها به فایروال macOS و بعضی دیگر به تنظیمات آدرس IP مرتبط هستند. اما زیرمجموعه های دیگری نیز وجود دارند که به پرینترها و تنظیمات کاربری مرتبط می گردند.

در واقع وقتی در مک بوک شما چیزی تغییر می کند، configd زودتر از سایرین متوجه می شود و این فرآیند است که اعلانات مربوط را پخش می نماید. این کار باعث می شود نوتیفیکیشن ها با تنظیمات جدید سازگاری پیدا کنند.

اما این فرآیند چه شکلی است؟. وقتی یک اپلیکیشن حالت آفلاین دارد، نمایش پیام اعلان که رایانه شما به اینترنت وصل نیست، بر عهده configd می باشد. وقتی می خواهید چیزی پرینت بگیرید، configd به نرم افزار نشان می دهد آیا پرینتر وصل است یا خیر. اگر تنظیمات را تغییر دادید، configd به سایر برنامه ها در مورد آن اطلاع خواهد داد. شاید انجام این کار ساده به نظر بیاید اما انجام شدن آن کاملاً ضروری است تا مک بوک به خوبی کار کند.

macOS اپل سیستم عامل سیستم عامل macOS آموزش macOS

اگر از فایروال متفرقه استفاده می کنید، شاید پیام های پاپ آپ مربوط به configd زیادی را مشاهده کنید. رخ دادن این اتفاق کاملاً طبیعی است زیرا وظیفه این فرآیند بررسی وضعیت شبکه محلی می باشد. در واقع اپل به کاربران می گوید که configd را مسدود نکنند.

معمولاً configd پردازنده و حافظه را زیاد درگیر نمی کند اما اگر این اتفاق افتاد، می توانید مک بوک را ری استارت کنید تا مشکل حل شود. به علاوه، می توانید این فرآیند را از Activity Monitor مسدود نمایید تا دوباره خودش فعال شود.

منظور از UserEventAgent چیست و چرا اجرا می شود؟

UserEventAgent یک فرآیند سیستمی در macOS است که در پس زمینه اجرا می شود و بسیاری از قسمت های سیستم عامل را زیر نظر می گیرد.

این فرآیند پلاگین های مربوطه را اجرا می کند تا سرویس هایی که امکان بررسی آنها توسط launchd وجود ندارد را آنالیز نماید.

دقیقاً مشخص نیست چه اتفاقاتی رخ می دهد بنابراین بهتر است کمی در این مورد صحبت کنیم. پیش از این در مورد configd حرف زده و گفته بودیم که در پس زمینه اجرا می شود و وضعیت فعلی بسیاری از موارد مربوط به مک بوک را بررسی می کند. برای مثال، configd آنالیز خواهد کرد آیا به اینترنت وصل شده اید یا نشده اید و وقتی هم که برخی از تنظیمات را تغییر دادید، به سایر برنامه ها در این مورد اطلاع خواهد داد. در این بین، پلاگین های زیادی برای configd وجود دارند که اجازه فعالیت به این فرآیند را می دهند.

UserEventAgent هم تقریباً مانند configd است اما کارهایی را انجام می دهد که مورد دوم از انجام دادن آنها عاجز می باشد. نکته حائز اهمیت آنکه، configd سیستمی و UserEventAgent کاربری است. شما می توانید با بررسی فولدر /System/Library/UserEventPlugins پلاگین های مربوطه را ببینید.

macOS اپل سیستم عامل سیستم عامل macOS آموزش macOS

در این فولدر تمامی پلاگین های مربوط به بلوتوث، ابزارهای شبکه ای، ماشین زمان و نوار لمسی را پیدا خواهید کرد. UserEventAgent وضعیت تمام این موارد را بررسی و گزارش مربوط به آنها را به نرم افزاری که با آن کار می کنید، ارائه می کند.

کارایی این فرآیند بسیار زیاد است و این یعنی دلایل متعددی برای کار کردن آن وجود دارد و تعداد این علل آن قدر زیاد است که نمی توان به همه آنها در این بخش اشاره کرد.

در این میان، اگر دیدید UserEventAgent بسیاری از انرژی رایانه شما را مصرف می کند، اولین کاری که باید انجام دهید، ری استارت کردن مک بوک است. شاید ساده و مسخره به نظر بیاید اما این کار اکثر مشکلات را حل خواهد کرد. اگر مشکل همچنان پابرجا بود، سخت افزار یا نرم افزاری که به تازگی اضافه کرده اید را غیرفعال نمایید. چنان چه این راهکار مثمرثمر بود، دیگر از آن برنامه یا قطعه استفاده نکنید و یا آن را بروز نمایید.

nsurlstoraged چیست و چرا اجرا می شود؟

این فرآیند سیستمی بوده و در پس زمینه اجرا می شود و مسئولیت مدیریت حافظه داخلی برای اپلیکیشن های مبتنی بر وب را بر عهده دارد.

در توضیحات صفحه مربوط به nsurlstoraged آمده است:«« nsurlstoraged یک ابزار کاربری است که حافظه های مربوط به HTTP را مدیریت می کند»».

امروزه سایت ها می توانند برخی از فایل ها را در رایانه کاربر ذخیره کنند و انجام شدن این کار هم بخشی از سیستم کدنویسی HTML5 است. در macOS اما، nsurlstoraged باعث می شود این فضای مورد نیاز ایجاد گردد. سافاری مهمترین اپلیکیشنی است که از این فرآیند بهره می برد اما سایر برنامه های ساخت اپل مانند Mail، Calendar و iCloud نیز از آن استفاده می کنند.

اگر nsurlstoraged بیش از حد مورد نیاز خودش انرژی CPU را هدر می دهد، احتمالاً حافظه پنهان یک برنامه مشکل دار است و خوشبختانه حل این مشکل نیز بسیار آسان و سریع می باشد. ابتدا از سافاری خارج شوید. چنان چه انرژی مصرفی کاهش یافت، متوجه شده اید که مرورگر اپل مسئول این اتفاقات بوده است در غیر این صورت سایر نرم افزارها را ببندید تا مقصر این افزایش مصرف را بیابید.

macOS اپل سیستم عامل سیستم عامل macOS آموزش macOS

در ادامه به ~/Library/Caches/ بروید تا به پوشه مخفی ~/Library دست یابید. در این پوشه حافظه پنهان هر برنامه ای که مشکل آفرین شده را خواهید یافت. برای سافاری، حافظه پنهان اینگونه است: com.apple.safari.

پوشه مربوطه را به سطل زباله ببرید و برنامه مشکل ساز را ری استارت کنید تا عملکرد مک بوک به حالت عادی برگردد.

منظور از parentalcontrolsd چیست و چرا اجرا می شود؟

parentalcontrolsd به ویژگی Parental Control مک بوک مربوط می شود تا والدین بتوانند به وسیله آن مدت زمان استفاده رایانه توسط کودکانشان را ببینند. این فرآیند که انتهای نام آن به حرف d ختم می شود، در پس زمینه اجرا می گردد.

در صفحه اصلی مربوط به این فرآیند نوشته شده است:«« parentalcontrolsd توسط Parental Controls استفاده می شود تا کاربران محدود شده را مدیریت کند»».

هر کسی که این صفحه را می خواند، متوجه می شود که منابع کمی برای فعالیت این فرآیند نیاز است. با این توضیحات، parentalcontrolsd مشکلی ایجاد نمی کند اما باید دید در عمل چگونه است.

چرا وقتی از Parental Controls استفاده نمی کنیم، parentalcontrolsd اجرا می شود؟

چنان چه Parental Controls را اجرا نکرده اید، نباید parentalcontrolsd فعالیتی داشته باشد بنابراین اگر شما تنها کسی هستید که از مک بوک استفاده می کنید و تنظیمات Parental Controls را انجام نداده اید، احتمالاً از دلیل فعالیت آن تعجب کرده اید.

رایج ترین دلیل آن است که یک اکانت مهمان راه اندازی کرده اید و از آن جایی که Parental Controls به صورت پیش فرض فعال است، طبیعتاً parentalcontrolsd نیز اجرا می شود.

شما می توانید Parental Controls را از آدرس System Preferences > Users & Groups غیرفعال کنید.

macOS اپل سیستم عامل سیستم عامل macOS آموزش macOS

سپس از نوار کناری روی Guest کلیک کنید و مطمئن شوید که تیک گزینه Enable parental controls نخورده است. در این حالت، parentalcontrolsd دیگر فعالیت نخواهد کرد.

در این میان، بسیاری از کاربران مک بوک ها گزارش می دهند که parentalcontrolsd بسیاری از انرژی CPU و مموری را اشغال کرده به طوری که سرعت رایانه کاهش یافته است. این در حالی است که خیلی ها اصلاً Parental Controls را تنظیم نکرده اند.

اگر این اتفاق برای شما نیز رخ داده است، باید مطمئن شوید که Parental Controls برای هیچ کدام از اکانت های موجود در مک بوک اعم از Guest و . . . فعال نیست. در ادامه مک بوک را ری استارت کنید.

macOS اپل سیستم عامل سیستم عامل macOS آموزش macOS

سپس از فایندر به فولدر /Library/Application Support/Apple/ بروید و به دنبال پوشه ParentalControls بگردید.

این پوشه را پاک و مک بوک را ری استارت کنید. parentalcontrolsd این تغییر را احساس خواهد کرد و متوقف خواهد شد.

 

 
 
منبع: howtogeek.com 
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 49059 گروه خبری: اخبار آموزشی منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1400/03/03 تعداد مشاهده: 3249
سافت گذر