کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9153 | مشاهده و دانلود: 734244389 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/01 | اعضاء: 316156 | نظرات: 37881
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

آشنایی با فرآیندها و پردازش های macOS؛ قسمت هفتم

اگر مدت زیادی را به بررسی بخش Activity Monitor سیستم عامل macOS اختصاص می دهید، متوجه شده اید که فرآیندها و پردازش های مختلفی در این بخش در حال انجام هستند. اما منظور از آنها چیست؟ آیا بستن آنها کار درستی است؟ با سافت گذر همراه باشید تا پاسخ این سؤالات را بدهیم.

macOS سیستم عامل اپل سیستم عامل macOS آموزش macOS

نکته 1: در گذشته فرآیندها و پردازش های در حال انجام در ویندوز 10 را به شما آموزش داده ایم.

نکته 2: پیش تر قسمت های اول تا ششم این مجموعه خبری را منتشر کرده بودیم که می توانید آنها را از لینک های ارائه شده در انتهای این مطلب بخوانید.

منظور از sandboxd چیست و چرا اجرا می شود؟

Sandboxd یک فرآیند سیستمی است که در پس زمینه اجرا می شود. در توضیحات آن آمده است:«« sandboxd فعالیت سرویس هایی مانند افزونه بنیادین Sandbox را مدیریت می کند»».

خیلی خلاصه بگوییم که sandboxd اجازه نمی دهد یک اپلیکیشن به بخش هایی از رایانه که به آنها نیاز ندارد، دست پیدا کند. در صفحه مخصوص توسعه دهندگان macOS، در مورد Sandbox اینگونه توضیح داده شده است:«« اپلیکیشن Sandbox یک تکنولوژی کنترل دسترسی در macOS است که فعالیت های بنیادین را انجام می دهد. اگر یک نرم افزار با مشکل خاصی مواجه شد، این فرآیند وظیفه محافظت و صیانت از داده های افراد را بر عهده خواهد داشت»».

تا پیش از اضافه شدن این فرآیند، یک نرم افزار می توانست به هر کاری که کاربر می کرد دسترسی داشته باشد. اگرچه این اتفاق باعث ساده تر شدن کارها می شد اما این یعنی هر برنامه ای اجازه دستیابی به تمامی داده های شخصی را داشت. اما با وجود Sandbox، اپلیکیشن ها می بایست تنها به موارد خاصی دست یابند. مثلاً یک نرم افزار چت تصویری نیازی نیست به حافظه داخلی رایانه دست پیدا کند و فقط مجوز استفاده از وبکم را خواهد داشت.

Sandbox سیستم عامل macOS را می توان در نرم افزارهایی که خودِ شما به صورت آنلاین دانلود کرده اید روشن نمود اما اجرا شدن آن در برنامه های بارگذاری شده از مک استور ضروری است. در واقع به همین دلیل می باشد که خیلی از نرم افزارهایی که کاربران می خواهند، در مک استور وجود ندارد.

sandboxd نباید انرژی زیادی از رایانه هدر دهد اما اگر این اتفاق افتاد، می توانید با متوقف کردن اپلیکیشن های اخیراً نصب شده آن را از بین ببرید.

منظور از cloudd چیست و چرا اجرا می شود؟

همچون دیگر فرآیندهای macOS، فرآیند cloudd هم در پس زمینه اجرا می شود که در توضیحات آن نوشته شده است:«« cloudd یک فرآیند سیستمی است که وظیفه مدیریت ویژگی CloudKit را بر عهده دارد»».

برای اینکه متوجه شوید این فرآیند چیست، ابتدا باید با CloudKit آشنا شوید. بر این اساس، جهت انجام این کار به صفحه مخصوص توسعه دهندگان سایت اپل می رویم:«« فریم ورک CloudKit رابط لازم برای جابه جایی داده ها میان اپلیکیشن و محتواهای آی کلود را به وجود می آورد. شما از CloudKit استفاده می کنید تا به داده های فعلی خود دست یابید و آنها را در حافظه ابری ذخیره نمایید و از دستگاه های مختلف به آنها دسترسی پیدا کنید. به علاوه، امکان ذخیره سازی اطلاعات در جای عمومی که همگان به آنها دسترسی دارند نیز فراهم است»».

این توضیحات یعنی هر اپلیکیشنی که از آن استفاده می کنید اجازه بهره مندی از CloudKit را دارد تا فایل ها را در آی کلود ذخیره کند. به علاوه، اپل هم از CloudKit استفاده می کند تا داده های موجود در مک بوک را با سایر دستگاه ها همگام سازی نماید. فرآیند cloudd پشت صحنه سرویس نامبرده فعالیت خواهد داشت.

در اکثر مواقع، cloudd زیاد انرژی رایانه را هدر نمی دهد اما استثنائاتی هم وجود دارد. اگر فایل های ویدیویی حجیم را همگام سازی می کنید، این فرآیند بیشتر فعالیت خواهد کرد.

ضمناً، اگر کاربر Parallels هستید، به احتمال خیلی زیاد متوجه این نکته شده اید. مشکلی که در اینجا رخ می دهد آن است که آی کلود تمامی محتواهای موجود در فولدر را همگام سازی می کند. البته برخی از نسخه های Parallels دستگاه های مجازی که بسیار حجیم هستند را همگام سازی می نماید. راه حل سریع آن این است که این فایل ها را به جای دیگری منتقل کنید و یا کلاً فرآیند همگام سازی داده ها را خاموش نمایید.

اگر مشکل شما برطرف نشد، هر اپلیکیشنی که از آی کلود استفاده می کند را ببندید. چنان چه مشکل حل گردید، تقریباً به راه حل نهایی دست یافته اید بنابراین در صورت وجود باگ، بهتر است آن را به سازنده برنامه گزارش کنید. ضمناً، آزادسازی فضای هارد دیسک نیز می تواند راهکار مشکل گشایی باشد.

 

آشنایی با فرآیندها و پردازش های macOS؛ قسمت اول

آشنایی با فرآیندها و پردازش های macOS؛ قسمت دوم

آشنایی با فرآیندها و پردازش های macOS؛ قسمت سوم

آشنایی با فرآیندها و پردازش های macOS؛ قسمت چهارم

آشنایی با فرآیندها و پردازش های macOS؛ قسمت پنجم

آشنایی با فرآیندها و پردازش های macOS؛ قسمت ششم

 

 
منبع: howtogeek.com 

 

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 49088 گروه خبری: اخبار آموزشی منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1400/03/09 تعداد مشاهده: 3446
سافت گذر