کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9161 | مشاهده و دانلود: 735910369 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/10 | اعضاء: 316365 | نظرات: 37888
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

بهترین روش ذخیره سازی اطلاعات کدام است؟

اطلاعات از هر نوعی که باشند بیشترین اهمیت را در استفاده از تجهیزات دیجیتال دارند. همه افراد در گوشی همراه، لپ‌تاپ شخصی و کامپیوتر محل کار خود اطلاعاتی دارند که برایشان اهمیت و ارزش زیادی دارد. به همین دلیل هم باید به روش ذخیره سازی اطلاعات توجه کنیم و به دنبال روش‌هایی باشیم که فضای امنی برای محتواهای ذخیره شده ایجاد می‌کند. در ادامه می‌خواهیم چند روش‌ ذخیره سازی اطلاعات و مزایا و معایب این روش‌ها را توضیح بدهیم.

روش ذخیره سازی اطلاعات مخصوص گوشی

افزایش استفاده از گوشی‌های موبایل باعث شده تا هرقدر فضای بیشتری در گوشی‌های همراه برای ذخیره سازی ایجاد می‌شود، باز هم کاربران به دنبال فضای بیشتر هستند.

  • افزایش حافظه گوشی

در گذشته کارت‌های حافظه تنها راه حلی بود که برای افزایش فضای ذخیره سازی گوشی کاربرد داشت. شرکت‌های تولید کننده گوشی‌های هوشمند تمرکزشان را روی افزایش ظرفیت حافظه داخلی قرار داده‌اند. البته افزایش حافظه داخلی باعث افزایش قیمت گوشی می‌شود و به همین دلیل در گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی استفاده از کارت حافظه گزینه مناسب‌تری است.

یکی از برند‌هایی که سعی کرده تا مدل‌های مختلف را با امکانات ذخیره‌سازی متنوع تولید کند، شرکت سامسونگ است. با مراجعه به سایت تیمچه می‌توانید قیمت گوشی سامسونگ را در مدل‌های مختلف مشاهده کنید. در بخش مشخصات مقدار حافظه هر مدل با جزئیات ذکر شده است.

  • تهیه پشتیبان از اطلاعات

همیشه در کنار بحث ذخیره‌سازی موضوع پشتیبان‌ یا همان بک‌آپ گرفتن از اطلاعات هم مطرح است. برای اطلاعاتی که ارزش زیادی دارند بهتر است حداقل یک نسخه پشتیبان از آن‌ها داشته باشیم. این نسخه را باید بر روی یک حافظه مجزا ذخیره کرد. دلیل این کار جلوگیری از نابود شدن اطلاعات است. ممکن است گوشی دچار نقص فنی شود و بازیابی اطلاعات آن غیر ممکن شود. در این حالت با نسخه پشتیبانی یا همان بک‌آپی که تهیه شده است می‌توانیم از اطلاعات مورد نیاز استفاده کنیم.

حافظه‌های فیزیکی رایج‌ترین روش ذخیره سازی اطلاعات

انواع هارد دیسک، فلش مموری و کارت حافظه و هر نوع فضای ذخیره‌سازی که بتوان آن را دید و جابه‌جا کرد، یک حافظه فیزیکی است. در تولید این موارد پیشرفت‌های زیادی انجام شده است اما باید گفت که محدودیت‌هایی دارند که مربوط به ماهیت آ‌ن‌ها است.

مزایای حافظه فیزیکی

  • در دسترس بودن و تنوع زیاد

در بازار کالای دیجیتال انواع هارد دیسک، فلش مموری و کارت‌های حافظه تولید شده است. هر کدام از آن‌ها با ظرفیت‌های مختلف و امکانات جانبی متنوع روانه بازار شده‌اند و هر شخصی متناسب با استفاده‌ای که دارد می‌تواند از بین آن‌ها انتخاب خود را انجام دهد. پیشنهاد ما برای کارت حافظه تیمچه است که انواع حافظه فیزیکی مثل هارد دیسک و فلش مموری را با قیمت‌ها و برندهای متفاوت در سایت خود ارائه کرده است و آن‌ها را با ارسال رایگان به دست شما می‌رساند.

  • بدون محدودیت در استفاده

تمام تجهیزات دیجیتالی قادر هستند با نوعی از حافظه فیزیکی ارتباط برقرار کنند. به همین دلیل به راحتی می‌توان از آن‌ها در هر موقعیتی استفاده کرد. برای مثال کارت حافظه‌ در دوربین عکاسی یا فلش‌ مموری‌ها که به هر دستگاهی که پورت USB‌ داشته باشند متصل می‌شوند.

معایب حافظه‌های فیزیکی

  • آسیب‌پذیری بالا

به دلیل فیزیکی بودن حافظه‌ها، عیب عمده این روش ذخیره سازی اطلاعات، آسیب‌پذیری آنها است. خطراتی مانند ضربه، سرقت، رطوبت، آتش‌سوزی، اتصالات برق و ... مواردی هستند که اطلاعات ما را تهدید می‌کنند. شرکت‌های تولید کننده هر روز حافظه‌های مقاوم‌تری را به بازار عرضه می‌کنند اما بازهم نمی‌توان این عیب را نادیده گرفت؛ چون این حافظه‌ها ماهیت فیزیکی دارند.

  • حمل و نقل سخت

یک شخص را تصور کنید که اطلاعاتی زیادی دارد که هر روز به آن‌ها نیاز دارد. این شخص ‌باید چندین نوع هارد و فلش مموری را با خود حمل کند. این پراکندگی اطلاعات و وزن و حجم زیاد آن‌ها باعث می‌شود حمل و نقل راحتی نداشته باشند.

  • سرعت محدود

سرعت خواندن اطلاعات بر اساس تکنولوژی که در تولید یک محصول به کار رفته مشخص می‌شود. این سرعت را نمی‌توان افزایش داد و با استهلاک قطعات الکترونیکی داخل حافظه هم ممکن است این مقدار کاهش پیدا کند.

جدید‌ترین روش ذخیره سازی اطلاعات

به دلیل محدودیت‌های حافظه‌های فیزیکی، نسل جدید فضاهای ذخیره سازی با عنوان حافظه‌های ابری ایجاد شدند. استفاده از فضای ابری این امکان را به کاربر می‌دهد که در هر لحظه و در هر مکان تنها با دسترسی به اینترنت بتواند به اطلاعات مورد نظرش دسترسی داشته باشد. نمونه‌های رایج این نوع از فضای ذخیره‌سازی Google drive و iCloud شرکت اپل هستند.

مزایای حافظه‌های ابری

  • بدون نیاز به حمل نقل

در این نوع حافظه‌ها هیچ نیازی به حمل و نقل اطلاعات نیست. شما کافی است به اینترنت دسترسی داشته باشید و با احراز هویتی که انجام می‌دهید، از اطلاعات ذخیره شده خود استفاده کنید.

  • آسیب‌پذیری کم

اطلاعات در یک فضای فیزیکی ذخیره نشده‌اند که ما نگران آسیب‌دیدن آن‌ها باشیم. تنها چیزی که باید از آن مراقبت کنیم رمز ورود و مشخصات کاربری است.

  • سرعت نامحدود

هرچه سرعت اینترنت بیشتر باشد، سرعت پردازش در این نوع حافظه‌ها هم افزایش پیدا می‌کند. این یک ویژگی بسیار خوب است که استفاده از اطلاعات هر روز سریع‌تر خواهد شد؛ چون سرعت اینترنت در حال پیشرفت است.

معایب استفاده از حافظه‌های ابری

  • قیمت بالا

در حافظه‌های ابری برای ذخیره حجم زیادی از اطلاعات، نیاز به پرداخت هزینه اشتراک است. ممکن است این هزینه در مقایسه با خرید حافظه‌های فیزیکی مقدار بیشتری باشد؛ به خصوص در زمان طولانی و برای حجم بالای اطلاعات.

  • وابستگی به اینترنت

استفاده از این اطلاعات زمانی که اینترنت به هر علتی قطع شده باشد، امکان‌پذیر نخواهد بود. به همین دلیل بهتر است از دو نوع حافظه ابری و فیزیکی در کنار یکدیگر استفاده شود.

از کدام نوع حافظه برای ذخیره سازی اطلاعات استفاده کنیم؟

همانطور که گفتیم هر کدام از روش‌های ذخیره سازی اطلاعات مزایا و معایبی دارند و به همین دلیل نمی‌توان گفت که یکی از این روش ها، بهترین روش است. برای تصمیم‌گیری در مورد خرید حافظه، بهتر است چند مورد مثل حساسیت اطلاعات، حجم اطلاعات و بودجه خود را در نظر بگیرید.

مثلا افرادی که معمولا اطلاعات خود را آرشیو می‌کنند بهتر است از هارد‌های اکسترنال در کنار حافظه‌های ابری استفاده کنند تا هم هزینه‌ آن‌ها کاهش پیدا کند و هم استفاده از آرشیوی که تهیه شده است آسان‌تر شود.

انواع هارد‌ دیسک اکسترنال و کارت حافظه از برند‌های معتبر و با مشخصات متنوع در تیمچه عرضه شده است که به راحتی می‌توانید آن را سفارش دهید و با این روش از اطلاعات ارزشمند خود محافظت کنید.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 49262 گروه خبری: رپورتاژ آگهی منبع خبر: تریبون تاریخ خبر: 1400/04/28 تعداد مشاهده: 774
کلید واژه ها:
سافت گذر