کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9150 | مشاهده و دانلود: 734093481 | آخرین بروزرسانی: 1403/01/31 | اعضاء: 316128 | نظرات: 37879
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
 
[مشاهده نتایج]

فرمت تصویر WebP چیست و مزایای آن برای وبسایت‌ های حرفه‌ ای

اگر یک پلتفرم یا یک سایت کسب و کار الکترونیکی را اداره می‌کنید، از اهمیتی که تصاویر، در سایت شما دارند، نمی‌توان چشم پوشی کرد. WebP از جدیدترین فرمت های تصویر است که رواج فراوانی در طراحی سایت و پرتال های اینترنتی پیدا کرده است. تصاویر نقش مستقیمی در نمایش محصولات یا خدماتی که می‌خواهید به مشتریان خود عرضه کنید خواهند داشت. به همین دلیل، ما در این مطلب به معرفی مزایای قالب تصویر WebP می‌پردازیم. با ما همراه ما باشید.

بسیاری از افراد از این که تصاویر چه نقش مهمی در سایت ها و برنامه های اینترنتی دارند، بی‌اطلاع هستند. در این مقاله، ما به شما می‌آموزیم که چگونه سایت کسب و کار الکترونیکی خود را بهینه تر کنید، مدت زمان لود شدن وبسایت را کاهش دهید و بهترین تجربه ممکن را برای مشتریان خود فراهم کنید. لازم است بدانید که هر بار شما تصاویر را به سایت خود اضافه کنید، بر سرعت نمایش آن و بالا آمدن سایت شما تأثیر می‌گذارد.

برای این که درک این موضوع برای شما ساده تر شود باید بدانید هرچه عکس‌های سایت شما بیشتر باشد، مدت زمان بیشتری نیاز دارد تا به درستی به بارگذاری شود. بنابراین، دیر لود شدن وبسایت شما ممکن است باعث شود تعداد قابل توجهی از بازدید‌کنندگان و در نتیجه مشتریان بالقوه شما از دست بروند.

خبر خوب این است که این فرآیند اجتناب‌ناپذیر نیست. چند سال پیش، گوگل یک فرمت تصویری ایجاد کرد که به طور خاص برای بهبود سرعت صفحات شما طراحی شده است. وقت آن است که برای مشکل تاخیر در بالا آمدن سایت خود از این راه حل یعنی فرمت تصویر WebP استفاده کنید.

قالب تصویر WebP چیست؟
فرمت تصویر WebP توسط گوگل ساخته شده است. مزیت اصلی آن این است که اجازه می‌دهد سایت شما برای بارگزاری عالی به خوبی عمل کند. این مزیت برای سرعت بارگیری صفحه شما بسیار ضروری است.

متأسفانه هنوز قالب تصویر WebP برای همگان کاملا شناخته شده نیست و بنابراین توسط تعداد کمی از سازندگان وب سایت مورد استفاده قرار می‌گیرد. با وجود این، این فرمتی است که نوآورانه و کارآمد است و از انیمیشن‌ها و فشرده سازی پشتیبانی می‌کند.

در مقایسه با یک فایل JPEG، تصاویر WebP تا 40٪ سبک تر هستند و برخلاف روش فشرده‌سازی تصویر، بدون کم و زیاد کردن وضوح، شما کم و بیش همان نتیجه را می‌گیرید.

 

فرمت تصویر WebP چگونه کار می‌کند؟
بدون در نظر گرفتن بیش از حد ملاحظات فنی، فشرده‌سازی در قالب WebP را می‌توان به دو روش انجام داد.

گزینه اول از رمزگذاری پیش بینی شده برای کدگذاری مجدد تصویر شما استفاده می‌کند. این به آن معنا است که webP بلوک بعدی پیکسل‌ها را بر اساس مورد قبلی پیش‌بینی می‌کند. از طرف دیگر این روش، پیکسل‌های کاملا جدیدی ایجاد می کند و دقیقا مانند تصویر اصلی شما بازیابی می‌کند.

این به آن معنا است که شما هیچ اطلاعاتی را از دست نمی‌دهید و تشخیص تفاوت بین تصویر اصلی و تصویر فشرده شده عملا غیرممکن است.

با استفاده از ابزارهای مختلف و سایت های Converter آنلاین می‌توانید فایل‌های JPEG یا PNG خود را به WebP تبدیل و فشرده کنید. از جمله ی این سایت‌ها می‌توان به Convertio اشاره کرد.

 

مزایای اصلی استفاده از قالب تصویر WebP چیست؟
اندازه تصاویر خود را برای JPEG تا 35٪ و برای PNG تا 50٪ کاهش دهید
با حفظ کیفیت اصلی، فایل‌های سبک‌تری دریافت کنید. فرمت WebP اندازه تصویر را کاهش می‌دهد، اما روشنی و شفافیت تصاویر را حفظ می‌کند (مانند PNG). خبر خوب دیگر این است که WebP با GIF نیز کار می‌کند.

قالب تصویر WebP قادر به تبدیل تمام فایل‌ها و پشتیبانی از همه قالب‌ها (JPG ، PNG، GIF، و غیره) است.

 

SEO خود را بهبود ببخشید
 فراموش نکنید که فرمت تصویر WebP توسط گوگل ساخته شده است و باعث بهینه شدن سئو سایت می شود. به لطف سایت سریع‌تر و تصاویر با کیفیت بهتر، تجربه کاربری بهتری را برای مشتریان خود ارائه دهید.

 

سازگاری با مرورگرها
با وجود مزایای بسیار و سابقه‌ای ۹ ساله درک این که چرا از فرمت WebP بسیار کم استفاده می‌شود، دشوار است. هنوز هم تصاویر PNG و JPEG بسیار رایج‌تر هستند. در اینجا اصلی‌ترین مرورگرهایی که از قالب تصویر WebP پشتیبانی می ‌کنند، بیان شده است:

Google Chrome (که همچنان پرکاربردترین مرورگر در جهان است)
Chrome برای Android
اپرا مینی
اپرا
مرورگر Android
موزیلا فایرفاکس
این قالب متأسفانه هنوز در مرورگر Safari در دسترس نیست (که البته نباید تا این حد طولانی باشد).

 

چرا وقتی سایت کسب و کار الکترونیکی دارید باید از فرمت تصویر WebP استفاده نمایید؟
به طور کلی، تصاویر بیش از ۶۰٪ از وزن سایت شما را نشان می‌دهند و امروز تصور سایتی که بارگیری آن بیش از ۲ ثانیه طول بکشد دشوار است.

 

مشکلات سایت‌های فروش
 این نوع سایت‌ها عمدتا از تصاویر تشکیل شده است و کیفیت تصاویر، تأثیر مستقیمی بر تعداد فروش‌های انجام شده خواهد داشت. از طرف دیگر، یک سیستم تجارت الکترونیکی برای سودآوری به ترافیک نیاز دارد.

با این حال، ما می‌دانیم که گوگل در معیارهای سئو خود سرعت یک صفحه را در نظر می‌گیرد. بنابراین اگر سایت شما تا حد ممکن بهینه باشد شانس بیشتری برای رسیدن به بالای نتایج دارید.

بنابراین استفاده از فرمت WebP به شما امکان می‌دهد سایت خود را سریع‌تر کنید. این گزینه قالب WebP را به بهترین گزینه برای سایت‌های تجارت الکترونیکی تبدیل کرده است.

 

چگونه می‌توان از فرمت تصویر WebP در سایت فروشگاهی استفاده کرد؟
مطمئن باشید، آن طور که به نظر می‌رسد پیچیده نیست. با توجه به سیستم عاملی که قرار است از آن استفاده کنید، روند کار به سادگی متفاوت خواهد بود.

اگر سایت شما روی وردپرس است، برای استفاده از تصاویر در فرمت WebP به یک پلاگین نیاز دارید. چندین افزونه رایگان مانند WebP Express وجود دارد که به شما امکان می‌دهد از قالب WebP استفاده کنید. این مورد از مرورگرها را پشتیبانی می‌کند و تصاویر را در قالب‌های کلاسیک برای دیگران نمایش می‌دهد.

 

 این ویژگی همچنین برای کلیه تصاویر سایت شما در دسترس خواهد بود. به عبارت دیگر، موضوعات، گالری‌ها یا کتابخانه رسانه‌ای شما نیز از این مزیت بهره‌مند خواهند شد.

اگر از Magento استفاده می‌کنید، برای این که تصاویر شما به درستی نمایش داده شوند، به یک پلاگین نیز نیاز خواهید داشت. وقتی پلاگین یک فایل WebP را تشخیص می‌دهد، پسوند کد HTML بلوک ریشه Magento را تجزیه و تحلیل می‌کند و اطمینان حاصل می‌کند که پیوندهای تصاویر با تصاویر WebP جایگزین می‌شوند.

در Shopify، می‌توانید از ابزار بهینه‌سازی تصویر برای جاسازی فایل‌های WebP در صفحه وب خود استفاده کنید.

از طرف دیگر، اگر سایت شما در HTML5 یا CCS کدگذاری شده باشد، کمی پیچیده‌تر می‌شود. در این صورت، در اینجا راه حل‌های موجود برای شما آورده شده است.

قالب تصویر WebP

 
پیو
Piio یک افزونه وردپرس است که به شما امکان می‌دهد انتقال تصاویر خود را (تا 90٪) تسهیل کنید و سرعت نمایش آن ها را بیش از 10 برابر افزایش دهید. این ابزار همچنین به شما امکان می‌دهد سایت خود را برای دستگاه و مرورگری که مشتریان از آن استفاده می‌کنند، بهینه کنید.

این به آن معنا است که اگر آن‌ها از مرورگری استفاده می‌کنند که از WebP پشتیبانی می‌کند، به همین ترتیب نمایش داده می‌شود، اما در غیر این صورت Piio به طور خودکار به فرمت JPEG یا PNG باز می‌شود.

 

مطلب پیشنهادی: پلاگین‌های وردپرس برای سئو

 

سایت Jetpack Accelerator
یکی از ویژگی‌های سایت Jetpack Accelerator (که شاید آن را با نام Photon شناخته باشید) همچنین تصاویر JPEG یا PNG شما را به قالب WebP تبدیل می‌کند. مانند سایر افزونه‌هایی که ما به شما ارائه داده‌ایم، فایل‌های شما به فرمت‌های کلاسیک در مرورگرهایی برمی‌گردند که WebP را در نظر نمی‌گیرند.

 

CDN‌ها
CDN‌ها (شبکه تحویل محتوا) ویژگی (پولی) را ارائه می‌دهند که تصاویر شما را به صورت خودکار به قالب WebP تبدیل می‌کند. این گزینه در Cloudflare است که با توجه به مرورگری که مشتریان در آن گشت و گذار می‌کنند، فایل‌های شما را تغییر می‌دهد.

 

WP Rocket
اگر سایت شما از WP Rocket استفاده می‌کند، دیگر نیاز به انجام کار خاصی نخواهید داشت زیرا به طور خودکار از WebP پشتیبانی می‌کند.

قالب تصویر WebP

 
سخن پایانی
فرمت تصویر WebP به تدریج در حال گسترش است و به زودی باید مورد توجه همه رسانه‌ها قرار گیرد. از جمله مزایای زیادی که به سایت کسب و کار الکترونیکی شما می‌دهد این است که به شما این امکان را می‌دهد تصاویری با کیفیت بهتر و با حجم کمتر نمایش دهید.

این امر می‌تواند ظاهر حرفه‌ای‌تری به سایت شما بخشد و تصاویر بیشتری از محصولات را برای مشتریان شما قرار می‌دهد و باعث بهبود سئو سایت شما می‌شود.

تا به امروز، WebP تنها فرمی است که به شما امکان می‌دهد تصاویر سبک و با کیفیت بهینه دریافت کنید. این یک گزینه مطمئن است که اپل و وردپرس آن را به طور مشترک استفاده می‌کنند تا صرف نظر از مرورگری که بازدیدکنندگان شما از آن استفاده می‌کنند، بهترین عملکرد را به کاربران خود ارائه دهند.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 49363 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: کار لنسر تاریخ خبر: 1400/09/11 تعداد مشاهده: 39235
سافت گذر