کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9161 | مشاهده و دانلود: 735450834 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/07 | اعضاء: 316284 | نظرات: 37883
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

از کجا بفهمیم مادربرد قابل ارتقا است؟

رفع نواقص احتمالی، افزایش کارایی و پشتیبانی از ویژگی های نوین روز دنیا و بسیاری از فاکتورهای دیگر سبب شده است که نیاز به ارتقا مادربرد پس از چند سال به امری ضروری تبدیل شود. اما برای افرادی که تخصصی در این زمینه ندارند، این کار بسیار دشوار به نظر میرسد و با خود سئوال می پرسند که آیا مادربرد نیز همانند اکثر اجزای رایانه قابلیت ارتقا دارد؟ بر خلاف تمامی قطعات تشکیل دهنده رایانه، پردازنده و مادربرد با سرعت تقریبا ثابتی نسبت به هم در حال پیشرفت هستند و اگر شما بخواهید پردازنده خود را ارتقا دهید، ملزم به ارتقا مادربرد نیز خواهید شد. بنابراین پیش از آنکه دغدغه پرداخت هزینه بالای قطعات سخت افزاری کامپیوتر و خرید مادربرد از بروز کالا را داشته باشید، یافتن قطعات سازگار و هماهنگ، از اهمیت بیشتری برخوردار می شود.

 

چرا باید مادربرد را ارتقا دهیم؟

دلایل متعددی وجود دارد که سبب می شود شما تصمیم به ارتقا مادربرد خود بگیرید؛ این دلایل اعم از: هماهنگی با سی پی یو جدید، ارتقا به رم جدیدتر، دست یابی به کارت های گرافیکی بهتر، انتقال سریع تر داده ها، آسیب مادربرد قبلی و تجربه قابلیت های جدید از عواملی است که افراد را تشویق برای ارتقا مادربرد می کند. پردازنده های نسل های مختلف از سوکت های مختلفی استفاده می کنند که ممکن است چیپ ست متفاوتی برای مادربرد کنونی شما باشد؛ ارتقا به رم جدیدتر نیز به مادربردی نیاز دارد که از ماژول های رم جدید پشتیبانی کند، به عنوان مثال با ارتقا از رم DDR3 به رم DDR5 افزایش قابل توجهی را احساس خواهید کرد اما شما باید یک مادربرد جدید نیز داشته باشید که از آخرین نسل رم پشتیبانی کند. اما تمام دلایل ذکر شده برای ارتقا رم را که کنار بگذاریم، اگر شما یک گیمر، طراح و تدوینگر حرفه ای هستید، ترکیب مادربرد جدید و کارت گرافیک باعث می شود که رایانه شما کاملا همانند یک رایانه جدید و با سطوح گرافیکی بسیار عالی تر به نظر برسد.

 

پیش از ارتقا سیستم به چه نکاتی باید توجه کرد؟

برای ارتقا سیستم شما دو راه پیش رو دارید؛ اولین راه این است که از یک متخصص در این زمینه کمک بخواهید و ارتقا مادربرد خود را به متخصص بسپارید و یا اینکه خودتان دست به کار شوید و پس از شناسایی مادربرد مورد نیاز جهت ارتقا آن اقدام نمایید. تعویض مادربرد با اینکه هزینه بر است، اما از لحاظ پشتیبانی سخت افزاری و سرعت بهتر گرافیکی، می تواند به شما بسیار کمک کند.

حتما به مسائل مربوط به سازگاری نیز توجه نمایید؛ برای تسهیل امر ارتقا، اگر نمی خواهید تمام تجهیزات را جدید تهیه کنید، نیاز است تا سخت افزار جدید خود را با سخت افزار فعلی مطابقت دهید. توجه داشته باشید که مادربرد و پردازنده هر دو باید با هم سازگاری داشته باشند؛ به عنوان مثال سوکت پردازنده مادربرد باید با سوکت پردازنده شما هماهنگ باشد. علاوه بر آن سازگاری با بایوس، تعداد پورت های ساتا و پشتیبانی از TDP از دیگر ملاحظاتی است که باید به آن ها توجه نمود. یادتان باشد که مادربرد به رم، پردازنده، هارددیسک، پردازنده گرافیکی و سایر سخت افزارها متصل می شود بنابراین باید از سازگاری تک تک آن ها با مادربرد اطمینان حاصل نمایید.

 

اندازه مادربرد باید چقدر باشد؟

اندازه مادربرد تا حد زیادی به اندازه کیس شما وابسته است. اگر از یک کیس استاندارد استفاده می کنید، به یک مادربرد ATX نیاز دارید و اگر از کیس های کوچک تری استفاده می کنید، احتمال زیاد به مادربردی از نوع متناظر نیاز خواهید داشت. گزینه های زیادی در میان مادربردهای Mini-ITX وجود دارد که از حجم رم بالا و کارت های گرافیکی پیشرفته پشتیبانی می کنند که در این زمینه تنها محدودیت شما بودجه تان خواهدبود. البته در صورتی که فضای کافی برای یک مادربرد بزرگ دارید، دلیلی ندارد که بخواهید از انواع کوچکتر آن استفاده نمایید چرا که مادربردهایی با طراحی های کوچکتر اغلب گران تر از مانیتوری با طراحی بزرگتر و دارای قابلیت های یکسان است؛ اما اگر علاقه شخصی، شما را به سمت خرید مادربرد کوچکتر سوق می دهد بدانید که کیس های مدرن گزینه های بیشتری برای نصب مادربرد دارند که می توان بر روی آن ها، مانیتورهایی با ابعاد کوچکتر از اندازه استانداردشان نصب نمود.

در نهایت ذکر این نکته ضروری است که مهم نیست ترکیب مادربرد و پردازنده شما چقدر سریع است، در هر حال به کارت های آداپتور موجود که سرعت ذخیره سازی و پردازش را کنترل می کنند متکی می باشد و اگر هر یک از این موارد را فراموش کنید، کل دستگاه می تواند با استفاده از پردازنده یا مادربرد جدید یا حتی بدون آن شروع به کند شدن نماید. در نهایت به خاطر داشته باشید که برای خرید پاور، خرید سایر تجهیزات مرتبط با کامپیوتر و استعلام قیمت کیس از سایت بروز کالا می توانید دیدن نمایید.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 49454 گروه خبری: رپورتاژ آگهی منبع خبر: تریبون تاریخ خبر: 1400/12/17 تعداد مشاهده: 4968
کلید واژه ها:
سافت گذر