کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9150 | مشاهده و دانلود: 734093481 | آخرین بروزرسانی: 1403/01/31 | اعضاء: 316128 | نظرات: 37879
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
 
[مشاهده نتایج]

شبکه و امنیت کامپیوتری چیست و چگونه می‌توان آن را یاد گرفت؟

قدیم‌ترها که خبری از شبکه‌های کامپیوتری نبود و کسی نمی‌دانست چطور سیستم‌ها به هم متصل می‌شوند، وقت و هزینه زیادی به هدر می‌رفت. یک شرکت را تصور کنید که کارمندان برای ارسال اطلاعات برای یکدیگر ناچار بودند به سراغ اسکنر و دستگاه‌های کپی بروند. آن قدر این رفت و آمدها به طرف اسکنر و دستگاه چاپ، طولانی می‌شد که دستِ آخر کارفرما بدون در نظر گرفتن هزینه، برای هر میزی یک دستگاه اسکنر و چاپگر می‌خرید!

اما این وضعیت با تولد علمِ شبکه به شکل چشم‌گیری تغییر کرد. حالا کارمندان به راحتی می‌توانند با هم کار کنند و سیستم‌ها یکپارچه هستند. شبکه‌ها آمدند تا کامپیوترها راهی برای ارتباط پیدا کنند و تنها نباشند. شبکه‌ها می‌توانند در سطحی بزرگ و حجیم باشند و زیرساخت‌های ارتباطی یک کشور را به هم متصل کنند یا کوچک و جمع‌وجور در حد یک شرکت کوچک.

با وجود شبکه‌های کامپیوتری در شرکت‌ها، ترس از دست دادن و نابودی اطلاعات به دست فراموشی سپرده می‌شود و هزینه‌ها به شدت کاهش می‌یابند. این وسط کار امنیت شبکه‌ها نیز بسیار حائز اهمیت است و متخصصان خودش را دارد. اما چطور وارد این علم پولساز و مفید شویم؟ در این نوشتار همراه ما باشید تا گشتی کوتاه در دنیای شبکه و امنیت بزنیم!

برای ورود به بازار کار شبکه و امنیت نیاز به چه دوره‌هایی است؟

می‌دانید خوبیِ ورود به بازار کار شبکه و امنیت کامپیوتری چیست؟ همه جا، جای شماست. چراکه همه‌ی شرکت‌های کوچک و بزرگ برای سر و سامان دادن به سیستم‌های‌شان که شامل حجم زیادی از اطلاعات، داده‌ها و سخت افزارهای مختلف  است، نیاز به متخصص شبکه دارند. کسی که بشود به او اطمینان کرد و شلوغی‌های سیستماتیک را به او سپرد تا به همه چیز نظم ببخشد. برای نگهداری از شبکه‌های کامپیوتری و جلوگیری از حمله‌ی هکرها و ویروس‌های مختلف نیز متخصصان امنیت کامپیوتری وارد میدان می‌شوند و دشمن را تارومار می‌کنند!

اگر علاقه‌مند شدید که به حوزه شبکه و امنیت وارد شوید، این دوره‌ها را یاد بگیرید:

دوره آموزشی نتورک پلاس: اگر می‌خواهید وارد دنیای شبکه شوید، اولین قدم یادگیری +Network است. در این دوره با تنظیمات کارت شبکه و کار با دستورات شبکه در ویندوز و لینوکس آشنا شده و تنظیمات مربوط به اکسس پوینت و سوییچ اترنت را فرا می‌گیرید تا به ساخت وای‌فای LAN و LAN کابلی بپردازید.

دوره سیسکو: اگر با دنیای شبکه آشنا باشید، حتما نام شرکت سیسکو به گوش‌تان خورده است. این شرکت یک تولیدکننده تجهیزات شبکه محسوب می‌شود که برای کار با تجهیزاتش نیاز به آموزش دارید. قدم اول برای ورود به دنیای جذاب سیسکو، گذراندن ccna است که پس از نتورک پلاس به راحتی می‌توانید آن را یاد بگیرید. پس از آن هم می‌توانید وارد دوره‌های پیچیده‌تر سیسکو که شامل CCNP و CCIE می‌شوند، بشوید.

دوره مایکروسافت: شرکت مایکروسافت هم که معرف حضورتان هست. همان شرکتی که موهبت‌هایی همچون ورد و اکسل را از آن داریم! برای ورود به دنیای مایکروسافت نیز باید دوره‌ی mcsa را شرکت کنید و وارد دنیای شبکه شوید. نصب و پیکره‌بندی domain controller را در این دوره یاد خواهید گرفت.

دوره سکیوریتی پلاس:  اگر برای ورود به دنیای امنیت شبکه‌های کامپیوتری مشتاقید، از مبانی امنیت در دوره  Security+ شروع کنید. در این دوره با انواع دستگاه‌هایی که وظیفه‌ی حفاظت از شبکه‌ها را دارند آشنا می‌شوید و انواع تهدیدها و حملات کامپیوتری را می‌شناسید.

 

میزان درآمد متخصصان شبکه و امنیت در ایران و سایر کشورها به چه صورت است؟

کاربلدان شبکه و امنیت کامپیوتری از متخصصان و نخبگان یک جامعه به شمار می‌روند. همچنین از آنجاییکه دنیای کار و تجارت پیوندی عمیق با شبکه‌های کامپیوتری پیدا کرده، نیاز مبرم جامعه جهانی به متخصصان این حوزه مشهود است. یک متخصص شبکه در جهان چیزی بین ۴۰ تا ۱۱۰ هزار دلار درآمد دارد. در کشوری مثل آمریکا یک متخصص شبکه حدود ۸۳ هزار دلار در سال درآمد خواهد داشت. میانگین درآمد سالیانه متخصص شبکه در سایر کشورها:

نیوزیلند: ۶۳ هزار دلار

آلمان: ۷۰ هزار دلار

کانادا: ۶۸ هزار دلار

استرالیا: ۹۶ هزار دلار

از طرفی سطح حقوق و دستمزد متخصصان امنیت شبکه‌های کامپیوتری کمی بالاتر از میزان است. بیایید نگاهی به میانگین دستمزد سالیانه‌ی متخصصان امنیت کامپیوتری نیز بیندازیم:

استرالیا: ۱۳۴ هزار دلار

آلمان: ۷۶ هزار دلار

کانادا: ۷۹ هزار دلار

نیوزیلند: ۶۹ هزار دلار

آمریکا: ۱۱۳ هزار دلار

در کشور ما نیز روز به روز اهمیت علم شبکه و امنیت بیشتر نمایان می‌شود و شرکت‌ها در تکاپوی حفظ سیستم‌های کامپیوتری خود برآمده‌اند. آمار دقیقی از نرخ حقوق و دستمزد در ایران گزارش نشده است. اما به طور تقریبی حقوق تکنسین‌های شبکه و امنیت از ۶ میلیون تومان آغاز می‌شود و در سطح تخصص و مدیریتی به ۴۰ میلیون تومان نیز می‌رسد!

 

چگونه دوره نتورک پلاس و سکیوریتی پلاس را یاد بگیریم؟

همانطور که پیش‌تر گفتیم، دوره آموزشی نتورک پلاس پل ورود به دنیای شبکه است و دوره سکیوریتی پلاس مبانی دنیای امنیت را شرح می‌دهد. مدرک پایان این دو دوره‌ی مهم توسط شرکت COMPTIA که یک مرجع بین‌المللی در ایالات متحده است، صادر می‌شود. کامپتیا در حقیقت انجمن جهانی صنعت فناوری‌های کامپیوتری محسوب می‌شود و مورد تایید شرکت‌های معتبری مثل اپل، دِل، کنون، اینتل و اچ‌پی است.

شما با گذراندن دوره نتورک پلاس اثبات می‌کنید که دانش اولیه شبکه را فرا گرفته‌اید و آماده‌اید تا به طور تخصصی وارد دنیای شبکه‌های کامپیوتری شوید. همچنین یادگیری دوره‌ سکیوریتی پلاس نیز شما را با جهان امنیت کامپیوتری آشنا می‌کند!

خوشبختانه باشگاه شبکه و امنیت تهران، این دو دوره را برگزار می‌کند و شما می‌توانید از طریق این باشگاه با متخصصان شبکه و امنیت ایران در سرتاسر دنیا آشنا شوید. در دورهمی‌های متخصصان این حوزه شرکت کنید و از پشتیبانی باشگاه حتی در محل کارتان نیز بهره‌مند شوید. آموزش گام به گام مباحث شبکه، تمرین، آزمون و رفع اشکال‌های پی در پی از مزایای شرکت در دوره‌های باشگاه شبکه و امنیت تهران است. با گذراندن این دوره‌ها شما هم عضوی از متخصصان و تکنسین‌های این حوزه خواهید شد. به دنیای شبکه و امنیت خوش آمدید!

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 49464 گروه خبری: رپورتاژ آگهی منبع خبر: تریبون تاریخ خبر: 1401/01/08 تعداد مشاهده: 456
کلید واژه ها:
سافت گذر